Resultats globals: 565 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 309 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 6 registres trobats
Publicacions periòdiques, 52 registres trobats
Llibres i col·leccions, 6 registres trobats
Documents de recerca, 161 registres trobats
Materials didàctics, 6 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 12 registres trobats
Fons personals i institucionals, 14 registres trobats
Articles 309 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
8 p, 416.8 KB Una avaluació sense qualificacions al batxillerat : una estratègia per potenciar la regulació dels aprenentatges / Rull Pallares, Jordi (Jesuïtes Sant Gervasi) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest article s'exposa i analitza l'experiència realitzada durant un curs de 2n de batxillerat de la matèria de química on es van eliminar les qualificacions durant el procés d'aprenentatge per tal de promoure una avaluació que potenciï l'autoregulació de l'alumnat, incrementi la motivació per aprendre i promogui un autoconcepte positiu dels estudiants, amb la finalitat no només de millorar els resultats acadèmics sinó també de canviar la concepció que tenen els alumnes sobre què significa aprendre i com s'aprèn millor.
This article presents and analyses the experience carried out during a 2nd year high school chemistry subject where grades were eliminated during the learning process in order to promote an assessment that enhances the self-regulation of the students, increase motivation to learn and promote a positive self-concept of students, with the aim not only of improving academic results but also of changing the conception that students have about what it means to learn and how best to learn.
En este artículo se expone y analiza la experiencia realizada durante un curso de 2º de bachillerato de la materia de química donde se eliminaron las calificaciones durante el proceso de aprendizaje con tal de promover una evaluación que potencie la autorregulación del alumnado, incremente la motivación para aprender y promueva un autoconcepto positivo de los estudiantes, con la finalidad no sólo de mejorar los resultados académicos sino también de cambiar la concepción que tiene el alumnado sobre qué significa aprender y como se aprende mejor.

2023 - 10.5565/rev/ciencies.484
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 46 (2023) , p. 46-53 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
2.
5 p, 1.1 MB Escape room en el aula de Física y Química en ESO / García Haag, Juan Manuel (Colegio La Corolla (Gijón))
En esta experiencia se realizó un escape room educativo de producción propia en el aula de Física y Química de 4o ESO. Para desarrollarlo se utilizo la web Genial·ly. Se aplicó como actividad de cierre de una unidad llamada "Fuerzas en la vida cotidiana: la gravedad y la presión" para reforzar los contenidos aprendidos a lo largo de la unidad.
2023
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 41 (2023) (Bones pràctiques i recursos)  
3.
16 p, 853.0 KB Evaluación digital del vocabulario en las materias bilingües de ciencias / Gutiérrez Benítez, Francisco (CEIP-IES Sagrado Corazón de Jesús (Ubrique, Cádiz))
Dada la situación que estamos viviendo, he visto la necesidad de priorizar ciertos aspectos dentro de la educación, tales como nuestro compromiso con la seguridad y bienestar de nuestro alumnado, así como para toda la comunidad educativa reduciendo al máximo el contacto directo entre el alumnado y el profesorado en la evaluación a través de las pruebas escritas (uso del papel), llevándolo a cabo en formato digital. [...]
Dada la situación que estamos viviendo, he visto la necesidad de priorizar ciertos aspectos dentro de la educación, tales como nuestro compromiso con la seguridad y bienestar de nuestro alumnado, así como para toda la comunidad educativa reduciendo al máximo el contacto directo entre el alumnado y el profesorado en la evaluación a través de las pruebas escritas (uso del papel), llevándolo a cabo en formato digital. [...]

2023
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 41 (2023) (Bones pràctiques i recursos)  
4.
19 p, 1.4 MB Substàncies complexes, canvis d'estat i llindar de comprensió del model matèria a 2n d'ESO / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Aquesta recerca pretén estudiar la influència de dues unitats didàctiques orientades a la construcció del model matèria, implementades a l'assignatura de Física i Química de 2n d'ESO en un institut públic de Catalunya. [...]
This research aims to study the influence of two instructional sequences oriented to the understanding of the model of matter. These sequences have been implemented in an 8th grade science course in a public secondary school in Catalonia. [...]
Esta investigación pretende estudiar la influencia de dos unidades didácticas orientadas a la construcción del modelo materia, implementadas en la asignatura de Física y Química de 2º de ESO en un instituto público de Cataluña. [...]

2021 - 10.1344/did.2021.9.120-138
Didacticae, Núm. 9 (2021) , p. 120-138  
5.
24 p, 210.2 KB Anilinas vs. organofosforados : la implicación de la empresa Bayer en las polémicas en torno al Síndrome del Aceite Tóxico / Domínguez Vilaplana, Rafaela (Universidad Complutense de Madrid) ; González Bueno, Antonio (Universidad Complutense de Madrid)
La aparición de la intoxicación alimentaria en España en el año 1981, causante del Síndrome del Aceite Tóxico, unido a la imposibilidad de encontrar la toxina responsable de la enfermedad, potenció la posibilidad de señalar otros agentes causales, en particular un pesticida organofosforado de la casa Bayer, Nemacur. [...]
Food poisoning emerged in Spain as the cause of the Toxic Oil Syndrome in 1981. However, it proved impossible to identify the toxin responsible for the disease, which allowed other causative agents to be implicated, particularly Nemacur, an organophosphorus pesticide marketed by Bayer. [...]

2022 - 10.30827/dynamis.v42i1.26895
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, Vol. 42 Núm. 1 (2022) , p. 201-224 (Articles)  
6.
30 p, 377.5 KB El laboratorio de la aduana de Valencia : fiscalidad, análisis químicos y patrimonio portuario (1927-1937) / Suay-Matallana, Ignacio (Universitat de València. Institut d'Història de la Medicina i de la Ciència «López Piñero»)
Este artículo estudia el laboratorio aduanero de Valencia, un espacio situado en la frontera entre la química y la economía. Dependiente del Ministerio de Hacienda y situado en la aduana del puerto valenciano formaba parte de una red de laboratorios fiscales regionales creados en la década de 1920. [...]
This article studies the customs laboratory of Valencia, a space at the borders between chemistry and economy. Run by the Ministry of Finances and situated in the customs area at the port of Valencia, it formed part of a network of regional customs laboratories created in the 1920s. [...]

2021 - 10.30827/dynamis.v41i2.24543
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, Vol. 41 Núm. 2 (2021) , p. 551-580 (Articles)  
7.
19 p, 1.9 MB Evaluación digital del aprendizaje de los criterios de evaluación / Gutiérrez Benítez, Francisco (CEIP-IES Sagrado Corazón de Jesús (Ubrique, Cádiz))
La situación del COVID-19 me ha motivado a crear una aplicación para móvil, que permite evaluar el aprendizaje de los criterios de evaluación de las unidades de las materias de ciencias de una forma sencilla y atractiva en el aula, como una nueva herramienta. [...]
2022
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 40 (2022) (Bones pràctiques i Recursos)
2 documents
8.
6 p, 346.1 KB L'ús dels models moleculars per a l'aprenentatge de la formulació química inorgànica : una prova pilot a secundària / Piza Mir, Bartolome (Universidad Pontificia Comillas. Centro de Enseñanza Superior Alberta Giménez (Palma))
Es presenta la descripció d'una experiència didàctica amb l'ús de models moleculars per a l'aprenentatge de la formulació química al cursos de l'educació secundària obligatòria. Els resultats mostren que hi ha un increment del seu aprenentatge i l'ús dels models moleculars permet una major comprensió d'aquesta àrea de la química en la que els estudiants solen presentar dificultats a causa de l'elevada abstracció d'aquests conceptes.
The description of a didactic experience with the use of molecular models for the learning ofchemical formulation in compulsory secondary education courses is presented. The results show that thereis an increase in learning and the use of molecular models allows a better understanding of this area ofchemistry in which students usually present difficulties due to the high abstraction of these concepts.
Se presenta la descripción de una experiencia didáctica con el uso de modelos moleculares para el aprendizaje de la formulación química en los cursos de educación secundaria obligatoria. Los resultados muestran que existe un incremento de su aprendizaje y el uso de modelos moleculares permite una mayor comprensión de esta área de la química en la cual los estudiantes suelen presentar dificultades a causa de la elevada abstracción de estos conceptos.
Es presenta la descripció d'una experiència didàctica amb l'ús de models moleculars per a l'aprenentatge de la formulació química al cursos de l'educació secundària obligatòria. Els resultats mostren que hi ha un increment del seu aprenentatge i l'ús dels models moleculars permet una major comprensió d'aquesta àrea de la química en la que els estudiants solen presentar dificultats a causa de l'elevada abstracció d'aquests conceptes.

2022 - 10.5565/rev/ciencies.463
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 44 (2022) , p. 50-55 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
9.
20 p, 670.0 KB Actitudes hacia la química de estudiantes chilenos de secundaria : un estudio de métodos mixtos / Hernández Montes, Lilian Elisa (Universidad Católica de la Santísima Concepción) ; Ferreira Campos, Roberto Andrés (Catholic University of the Maule) ; Contreras Sanzana, Gladys (Universidad Católica de la Santísima Concepción) ; Rodríguez Rodríguez, María Cristina (Universidad de La Laguna)
En esta investigación se indagó acerca de las actitudes hacia la química de 444 estudiantes de secundaria chilenos, empleando un método mixto de diseño secuencial explicativo. Los resultados descriptivos revelaron actitudes relativamente bajas en las dos dimensiones analizadas, cognitiva y afectiva, aunque levemente superiores en la última. [...]
This research investigated the attitudes towards chemistry of 444 Chilean secondary school students, using a mixed method of explanatory sequential design. The descriptive results revealed relatively low attitudes in the two dimensions analyzed, cognitive and affective, although slightly higher in the last one. [...]

2022 - 10.5565/rev/ensciencias.3497
Enseñanza de las ciencias, Vol. 40 Núm. 2 (2022) , p. 89-107 (Investigaciones Didácticas)  
10.
20 p, 1.1 MB El aprendizaje de la reacción química : el uso de modelos en el laboratorio / Reyes-Cárdenas, Flor (Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Química) ; Ruiz-Herrera, Brenda (Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Química) ; Llano Lomas, Mercedes (Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Química) ; Lechuga Uribe, Patricia (Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Química) ; Mena Zepeda, Margarita (Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Química)
El objetivo de este trabajo de investigación es documentar, caracterizar y analizar los modelos desarrollados por los estudiantes del primer año de licenciatura, al implementar el protocolo experimental «Reacción Química». [...]
The aim of this research is to characterize and analyze the models developed by freshmen students, upon implementation of the experimental design «Chemical Reaction». This qualitative study shows that, with appropriate guidance, students are capable of generating models of the implied concepts in the three levels of representation: symbolic, microscopic, and macroscopic. [...]

2021 - 10.5565/rev/ensciencias.3229
Enseñanza de las ciencias, Vol. 39 Núm. 2 (2021) , p. 103-122 (Investigaciones Didácticas)  

Articles : 309 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 6 registres trobats  
1.
3 p, 92.8 KB Anem a construir un coixí de seguretat! Cinètica química per a estudiants d'ESO i Batxillerat / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser)
La pràctica proposada pretén ajudar als alumnes a construir un model per a definir i quantificar la velocitat de reacció dels canvis químics a partir de la problemàtica de construcció i optimització d'un coixí de seguretat per a vehicles. [...]
2013
V Jornades per a l'Ensenyament de la Física i la Química. Barcelona, : 2013  
2.
5 p, 23.7 KB Una experiencia AICLE en ciclos formativos de la familia química / Barreiro Taboada, Lidia (INS Provençana de l'Hospitalet de Llobregat) ; Navés Nogués, Teresa (Universitat de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 153-157  
3.
10 p, 3.1 MB Adaptació d'assignatures clàssiques d'enginyeria química a l'EEES / Sanchez, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Ponsá, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)
Davant la imminent implantació de l'EEES a totes les titulacions, es presenten els resultats de l'adaptació a l'EEES en assignatures clàssiques de l'Enginyeria Química, que s'imparteixen als estudis d'Enginyeria Química i Enginyeria Tècnica Industrial, i que tradicionalment han utilitzat metodologies docents basades en la classe magistral. [...]
With the imminent implantation of the EEES to all university degrees, the results of the adaptation to the EEES are shown for classical subjects of Chemical Engineering, which are imparted in the studies of Chemical Engineering and Industrial Technical Engineering. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
4.
6 p, 623.1 KB Aprender a autoaprender. El papel de los objetivos de aprendizaje / Pividori, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
Con el objeto de promover la autonomía en el aprendizaje de los alumnos dentro y fuera del aula, probablemente no existe ningún otro procedimiento en la educación que sea más importante que la formulación de objetivos claros de aprendizaje. [...]
2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
5.
6 p, 48.1 KB Una química analítica alternativa. Aprendizaje con métodos activos / Pividori, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Mantovani, Víctor (Universidad Nacional del Litoral. Departamento de Química. Cátedra de Química Analítica I)
Se presenta un nuevo proyecto para el aprendizaje universitario de la química analítica con métodos activos. La hipótesis inicial del trabajo consiste en considerar que una acción docente se lleva a cabo con calidad cuando permite que un alumno apruebe la asignatura como mínimo con un 50 % de la calificación final.
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  
6.
2 p, 39.2 KB Aprenentatge cooperatiu. Una experiència en química / Gené Torrabadella, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
L'objectiu d'aquesta comunicació és presentar una experiència que s'ha realitzat a la Universitat Autònoma de Barcelona per a incorporar les noves metodologies d'ensenyament-aprenentatge de la Química universitaria. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  

Publicacions periòdiques 52 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
39 p, 5.8 MB Informe anual / Tubacex
2007-
15 documents
2.
125 p, 2.4 MB Informe de sostenibilidad / Sociedad Nacional Industrias Aplicaciones Celulosa Española
2009-
2 documents
3.
124 p, 1.8 MB Cuentas anuales / La Seda de Barcelona S.A
2009-2016
14 documents
4.
38 p, 6.0 MB Informe de sostenibilidad / La Seda de Barcelona S.A
2007-
3 documents
5.
27 p, 13.1 MB Declaración mediambiental / Cisternas del Vallés (CISVASA)
Dipòsit i emmagatzematge de mercaderies perilloses.
Barberà del Vallès: l'Empresa, [2003?]-  
6.
44 p, 467.4 KB Declaración Medioambiental Cognis Iberia S.A.U. Fábrica Zona Franca / Cognis Iberia, S.A.U
Fabricació de tensioactius.
2004
5 documents
 Accés restringit a la UAB
7.
184 p, 87.5 MB Citizenship report / Procter & Gamble Company
1999-
24 documents
8.
20 p, 1.8 MB Sustainability report / Honeywell International Inc
2007-  
9.
50 p, 7.2 MB Corporate citizenship corporation / Exxon Mobil Corporation
2008-
14 documents
10.
71 p, 4.0 MB Sustainability progress report / E.I. du Pont de Nemours & Company
2007-
13 documents

Publicacions periòdiques : 52 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 6 registres trobats  
1.
20 p, 323.7 KB Seguiment de la inserció laboral dels graduats universitaris. Química / Universitat Autònoma de Barcelona ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
1999-
8 documents
2.
35 p, 364.4 KB Seguiment de la inserció laboral dels graduats universitaris. Enginyeria química / Universitat Autònoma de Barcelona ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
2005-
7 documents
3.
20 p, 3.1 MB Arquitectes de la matèria / Bertran Rusca, Joan 1931- (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Conferència pronunciada el 13 de novembre de 1998 a la sala d'actes de la Facultat de Ciències de la Universitat Autònoma de Barcelona amb motiu de la festivitat de Sant Albert Magne, patró de la Facultat.
Bellaterra Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona 1998  
4.
4 p, 32.1 KB Reglament del Servei d'Anàlisi Química / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Anàlisi Química
2010  
5.
13 p, 136.7 KB Reglament del Departament de Química / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química
2004  
6.
6 p, 53.9 KB Reglament del Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental
2015  

Documents de recerca 161 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
107 p, 657.2 KB El miedo en el ocio nocturno como forma de control social contra las mujeres : Tratamiento informativo en televisión de "los pinchazos" (sumisión química) / Correa Moreno, Marina ; Huertas Bailén, Amparo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objectiu és fer una anàlisi exhaustiva de l'enfocament ètic que van aplicar les cadenes de televisió seleccionades (públiques: TV3 i La 1; privades: Telecinco, La Sexta, Antena 3) en el tractament de les agressions ocorregudes contra les dones en espais d'oci nocturn durant l'estiu del 2022 a Espanya, conegudes popularment com a "punxades". [...]
El objetivo es realizar un análisis exhaustivo del enfoque ético que aplicaron las cadenas de televisión seleccionadas (públicas: TV3 y La 1; privadas: Telecinco, La Sexta, Antena 3) en el tratamiento de las agresiones ocurridas contra las mujeres en espacios de ocio nocturno durante el verano del 2022 en España, conocidas popularmente como "pinchazos". [...]
The objective is to carry out an exhaustive analysis of the ethical approach applied by the selected television channels (public: TV3 and La 1; private: Telecinco, La Sexta, Antena 3) in their treatment of the assaults on women in nightlife venues during the summer of 2022 in Spain, popularly known as "needle spiking". [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
2.
384 p, 20.4 MB Efecto fototérmico de benzoxazinas y polibenzoxazinas. Aplicaciones / Reyes Mateo, Kevin ; Sebastián Pérez, Rosa M., dir.
Les polibenzoxazines són un tipus especial de resines fenòliques que, des del seu descobriment, han captat l'interès de la comunitat científica per les seves propietats tèrmiques, químiques i mecàniques excel·lents. [...]
Las polibenzoxazinas son un tipo especial de resinas fenólicas que, desde su descubrimiento, han captado el interés de la comunidad científica por sus excelentes propiedades térmicas, químicas y mecánicas. [...]
Polybenzoxazines are a special type of phenolic resins that, since their discovery, have attracted the interest of the scientific community due to their excellent thermal, chemical and mechanical properties. [...]

2023  
3.
19 p, 915.4 KB Ebsyn processes : planta de producció d'etilbenzè / Erreyes Pilozo, Jarod Enrique ; Fajula López, Guillem ; González Germán, Iván ; Martínez Añó, Oriol ; Sanchis Garcia, Irene ; Viedma Garcia, Pau ; Perís Miras, Marc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest projecte s'ha dissenyat una planta per a la producció en continu d'etilbenzè, amb una capacitat anual de 350. 000 tones. En el treball s'inclou el disseny del procés i dels seus equips, el sistema de control de la planta, així com un estudi de seguretat, l'avaluació econòmica i l'impacte ambiental de la planta.
2023
Grau en Enginyeria Química [951]
13 documents
4.
10 p, 916.9 KB Projecte Atenea : planta de producció d'etilbenzè / Ciuró Casas, Marcel ; Pérez Giralt, Ainhoa ; Rodríguez Bifet, Dídac ; Román Paniello, Marina ; Carrera Laureano, Patricia Natali ; Martinez Rodriguez, Gerard Francesc ; Perís Miras, Marc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest projecte s'ha dissenyat en detall una planta per a la producció d'etilbenzè mitjançant un procés en continu. S'han dissenyat els equips que intervenen, els llaços de control necessaris per a l'automatització del procés i el sistema de canonades i vàlvules. [...]
2023
Grau en Enginyeria Química [951]
13 documents
5.
7 p, 2.7 MB Planta de producción de etilbenceno / Benítez Muñoz, Irene ; Funes Pitarch, Antonio ; Larrousse Tintore, Eduardo ; Lozano Garrido, María ; Maestre Grau, Arnau ; Méndez Hernández, Joel ; Royo García, Judith ; Torà Suárez, Josep Anton, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En este proyecto se ha diseñado una planta de producción de etilbenceno en fase gas y en continuo, mediante Zeolitas ZSM-5 con el objetivo de automatizar el proceso y determinar cuál sería la rentabilidad econòmica del proceso. [...]
En aquest projecte s'ha dissenyat una planta de producció d'etilbenzè en fase gas i en continu, mitjançant zeolites ZSM-5 amb l'objectiu d'automatitzar el procés i determinar quina seria la viabilitat econòmica del procés. [...]

2023
Grau en Enginyeria Química [951]
13 documents
6.
15 p, 221.4 KB ChemEBenz : planta de producció d'etilbenzè / Lorente Puente, Aroa ; Carreira Lopez, Pau ; Aladid Pastor, Sergi ; Duran Videra, Sergi ; Sánchez Arco, Sergio ; El Ballaoui El Bakkali, Dalil ; Bosch Palacios, Rafael, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La memòria del projecte descriu el disseny d'una planta de producció d'etilbenzè a partir d'etilè i benzè ubicada a Tarragona. És un procés en fase líquida i basat en una alquilació i una transalquilació. [...]
2023
Grau en Enginyeria Química [951]
13 documents
7.
10.9 MB Photoactive coordination polymer nanoparticles for biological and device applications / Zhang, Junda ; Roscini, Claudio, dir. ; Novio Vázquez, Fernando, dir.
Les nanopartícules de polímers de coordinació (CPNs) han despertat l'interès dels investigadors degut a la seva versatilitat i capacitat d'ajust mitjançant la combinació infinita de nodes metàl·lics i lligands orgànics com a precursors de materials autoassemblats. [...]
Las nanopartículas de polímeros de coordinación (CPNs) han despertado el interés de los investigadores debido a su versatilidad y capacidad de ajuste mediante la combinación infinita de nodos metálicos y ligandos orgánicos como precursores de materiales autoensamblados. [...]
Coordination polymer nanoparticles (CPNs), as a new growing family of nanoparticles have piqued the interest of researchers because of their intriguing properties. For decades, scientists have been attracted by the versatility and tunability of the infinite combination of metal nodes and organic linkers as precursors of self-assembled materials. [...]

2022  
8.
204 p, 28.6 MB Interplay Between Ferroelectricity and Surface Chemistry in BaTiO3 / Spasojević, Irena ; Domingo Marimon, Neus, dir. ; Catalan, Gustau, dir. ; García-Antón, Jordi, dir.
Els materials ferroelèctrics tenen una polarització elèctrica permanent que pot reorientar-se entre els estats d'equilibri si s'aplica un camp elèctric extern amb l'orientació i magnitud adequada. [...]
Los materiales ferroeléctricos tienen una polarización eléctrica permanente que puede reorientarse entre los estados de equilibrio si se aplica un campo eléctrico externo con la orientación y magnitud adecuada. [...]
Ferroelectric materials possess permanent electric polarization, which can be reoriented between possible equilibrium states by the application of external electric field of proper orientation and magnitude. [...]

2022  
9.
233 p, 28.0 MB Advances in NMR spectroscopic methodology and applications : time-efficient methods, ultra long-range heteronuclear correlation experiments and enantiospecific analysis of complex mixtures / Motiram Corral, Kumar ; Parella Coll, Teodor, dir. ; Pérez Trujillo, Míriam, dir. ; Nolis Fañanas, Pau, dir. ; Jaime Cardiel, Carlos, dir.
Aquesta tesi presentada per compendi d'articles i titulada "Desenvolupament de nous mètodes d'espectroscòpia de RMN per a la reducció del temps experimental, la mesura de correlacions heteronuclears a llarga distància i la diferenciació d'enantiòmers en mescles complexes", es divideix fonamentalment en tres blocs: i) el desenvolupament d'experiments de Ressonància Magnètica Nuclear (RMN) enfocats a l'eficiència en termes de temps, ii) establir noves seqüències de pols que facilitin l'estudi de constants d'acoblament a llarga distància fonamentals per a l'elucidació estructural, i iii) el desenvolupament d'un mètode fiable que permeti l'anàlisi diferenciat d'enantiòmers (enantioespecific) directament a la mescla de la qual forma part originàriament (in situ) i de múltiples molècules simultàniament (multicomponent). [...]
Esta tesis presentada por compendio de artículos y titulada "Desarrollo de nuevos métodos de espectroscopía de RMN para la reducción del tiempo experimental, la medida de correlaciones heteronucleares a larga distancia y la diferenciación de enantiómeros en mezclas complejas", se divide fundamentalmente en: i) el desarrollo de experimentos de Resonancia Magnética Nuclear (RMN) enfocados a la eficiencia en términos de tiempo, ii) establecer nuevas secuencias de pulsos que faciliten el estudio de constantes de acoplamiento a larga distancia fundamentales para la elucidación estructural, y iii) el desarrollo de un método fiable que permita el análisis diferenciado de enantiómeros (enantioespecífico) directamente en la mezcla de la que forma parte originariamente (in situ) y de múltiples moléculas simultáneamente (multicomponente). [...]
This thesis presented by compendium of articles and entitled "Advances in NMR spectroscopic methodology and applications: time-efficient methods, ultralong-range heteronuclear correlation experiments and enantiospecific analysis of complex mixtures", is divided into the following topics: i) the development of Nuclear Magnetic Resonance (NMR) experiments focused on efficiency in terms of time, ii) establishing new pulse sequences that facilitate the study of long-distance coupling constants fundamental for structural elucidation, iii) the development of a reliable method that allows the differentiated analysis of enantiomers (enantiospecific) directly from its original mixture (in situ) and from multiple molecules simultaneously (multicomponent). [...]

2021  
10.
375 p, 14.2 MB Surface chemistry of molecules of astrophysical interest : theory and simulations / Enrique-Romero, Joan ; Ceccarelli, Cecilia, dir. ; Rimola, Albert, dir.
En aquesta tesi he investigat alguns dels punts crítics cap a la formació d'iCOMs en la pols gelada interestel·lar. Concretament, he abordat el problema de la síntesi d'iCOMs en les superfícies dels grans de pols interestel·lar des d'un punt de vista teòric amb càlculs de química quàntica. [...]
En esta tesis he investigado algunos de los puntos críticos acerca de la formación de iCOMs en el polvo helado interestelar. En particular, he abordado el problema de la síntesis de iCOMs en las superficies de los granos de polvo interestelar desde un punto de vista teórico con cálculos de química cuántica. [...]
In this thesis I have investigated some of the critical points towards the formation of iCOMs on interstellar icy dust. In particular I have tackled the problem of the synthesis of iCOMs on the surfaces of interstellar dust grains from a theoretical point of view with quantum chemistry calculations. [...]

2021  

Documents de recerca : 161 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 6 registres trobats  
1.
9 p, 232.5 KB Escriure Química a la Universitat / Redmond, Peter ; Tudela Isanta, Anna trad.
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; química en aquest cas.
2016- (Guies per escriure en disciplines específiques)
2 documents
2.
49 p, 1.7 MB Cerca i gestió de la informació : les principals fonts d'informació en física geologia, matemàtiques i química / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Presentació dels diferents recursos d'informació i eines documentals adreçades als alumnes del doctorat de Ciències (física, geologia, matemàtiques i química).
2019 (Fonts d'informació)  
3.
18 p, 928.1 KB Entrant... en matèria! Unitat didàctica de propietats de les substàncies i els enllaços / Pagès Blancafort, Montserrat ; Pujol Bosch, Maria Teresa ; Ribera i Vall, Mª Dolors
Unitat didàctica sobre les propietats dels materials i la seva relació amb l'estructura i els enllaços químics elaborada per docents del grup DIATIC.
2015 (DIATIC)  
4.
2 p, 168.7 KB Citacions bibliogràfiques segons el model ACS (American Chemical Society) / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Guia bàsica per a fer les citacions bibliogràfiques segons el model ACS (American Chemical Society), un estil de citació que s'aplica principalment en l'àmbit de la química.
2022 (Eines per a la recerca)  
5.
52 p, 2.6 MB Chemistry in everyday life / Fuentes Arjona, Miquel Àngel ; Hernández, Helena ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Content and Language Integrated Learning. Semiimmersió ; CLILSI
We are surrounded by chemistry, but many people are not aware of that fact. By the end of this unit, you and your group will be able to explain to everybody how our everyday life is conditioned by chemistry and to which extent it is important in our lives.
2010
11 documents
6.
2 p, 386.8 KB Kirk-Othmer Encyclopedia of Chemical Technology / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
És una enciclopèdia que conté més de 1000 articles sobre substàncies químiques (propietats, fabricació i usos). També inclou informació sobre processos industrials i operacions unitàries en enginyeria química. [...]
2019 (Bases de dades)  

Documents gràfics i multimèdia 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
1024x581, 484.5 KB Exposició "Espais d'experimentació : el laboratori de química a través de la història" / Monge, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
L'exposició pretén animar als químics professionals, als estudiants de química i als de ciències en general a reflexionar sobre els orígens i evolució de la seva professió, a submergir-se en els espais que configuraren en el passat el treball quotidià al laboratori. [...]
2011
29 documents
2.
768x1024, 357.6 KB Bibliografía sobre Química y tecnologías culinarias / Fàbregas i Comadran, Xavier
Se presenta en formato fotografía, una bibliografía sobre Química i tecnologías culinarias.
Es presenta en format fotografia, una bibliografia sobre Química i tecnologies culinàries.

2020 (Memòria gastronòmica digital)
11 documents
3.
1 p, 161.9 KB Any de la Química : captures de la interfície web / Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
Mostra de diferents pantalles de la web de l'Any de la Química, any temàtic 2011.
2011
8 documents
4.
3Q Robert Huber / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
Robert Huber, premi Nobel de Química de 1988 i doctor honoris causa per la UAB.
2018 (3Q)  
5.
Depuradores que esdevenen biorefineries / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
La planta pilot de depuració d'aigües residuals desenvolupada per la UAB i Aigües de Manresa S. A. empresa municipal, genera productes de valor afegit simultàniament al procés de depuració. El sistema recupera el 50% del fòsfor, útil com a fertilitzant, extreu materials per produir bioplàstics i redueix un 25% els costos d'operació d'una depuradora d'aigües residuals. [...]
La planta piloto de depuración de aguas residuales desarrollada por la UAB y Aguas de Manresa S. A. empresa municipal, genera productos de valor añadido simultáneamente al proceso de depuración. [...]
The pilot waste water treatment plant developed by the Universitat Autònoma de Barcelona and Aigües de Manresa S. A. Empresa Municipal generates added value products while simultaneously treating wastewater. [...]

2017 (NEO)
3 documents
6.
Un bacteri per descontaminar aqüífers Bacteria to decontaminate aquifers / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
Investigadors de la UAB han trobat a la desembocadura del riu Besòs un bacteri apte per netejar aigües contaminades. Després de tres anys de treball, han demostrat la seva capacitat per convertir alguns compostos organoclorats tòxics en productes inocus.
Investigadores de la UAB han hallado en la desembocadura del río Besós una bacteria apta para limpiar aguas contaminadas. Tras tres años de trabajo, han demostrado su capacidad para convertir algunos compuestos organoclorados tóxicos en productos inocuos.
UAB's researchers have found a bacterium that can help to clean up contaminated waters. After three years' research, they have shown these bacteria's capacity to transform some of organochlorine compounds that are frequently found in aquifers into harmless products.

2016 (NEO)
3 documents
7.
3Q Venkatraman Ramakrishnan / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
Venkatraman Ramakrishnan, professor del MRC Laboratory of Molecular Biology de Cambridge (Anglaterra), guardonat amb el Premi Nobel de Química l'any 2009 pels seus estudis sobre l'estructura i el funcionament del ribosoma.
Venkatraman Ramakrishnan, profesor del MRC Laboratory of Molecular Biology de Cambridge (Inglaterra), galardonado con el premio Nobel de Química en 2009 por sus estudios sobre la estructura y el funcionamiento del ribosoma.
Venkatraman Ramakrishnan, reseracher at the MRC Laboratory of Molecular Biology of Cambridge -England-, was awarded with Nobel Prize in Chemistry 2009 for studies of the structure and function of the ribosome.

2014 (3Q)
3 documents
8.
3Q Ei-ichi Negishi / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
Ei-ichi Negishi va rebre el Premi Nobel de Química 2010 pel descobriment, fa més de quaranta anys, d'un mètode per crear enllaços entre àtoms de carboni de diferents molècules utilitzant el pal·ladi com a catalitzador. [...]
Ei-ichi Negishi recibió el Premio Nobel de Química 2010 por el descubrimiento, hace más de cuarenta años, de un método para crear enlaces entre átomos de carbono de diferentes moléculas utilizando el paladio como catalizador. [...]
Ei-ichi Negishi, winner of the 2010 Nobel Prize in Chemistry. Over 40 years ago, he discovered the cross coupling reaction catalysed by palladium, a method which revolutionised the world of organic chemistry and allowed for fundamental advances in the fields of medicine and health, agriculture and electronics.

2013 (3Q)
3 documents
9.
3Q Jean-Marie Lehn / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
Jean-Marie Lehn va ser guardonat amb el Premi Nobel de Química l'any 1987 per les seves investigacions sobre el reconeixement molecular. Lehn va estudiar la manera que dues molècules interaccionen formant una unió amb propietats diferents a les inicials, esdevenint així un dels pares de la química supramolecular.
Jean-Marie Lehn fue galardonado con el Premio Nobel de Química en 1987 por sus investigaciones sobre el reconocimiento molecular. Lehn estudió la manera que dos moléculas interaccionan formando una unión con propiedades diferentes a las iniciales, convirtiéndose así uno de los padres de la química supramolecular.
Jean-Marie Lehn was awarded with the Nobel Prize in Chemistry in 1987 for his research on molecular recognition. Lehn studied how two molecules interact to form a union with different properties from the original, becoming one of the fathers of supramolecular chemistry.

2012 (3Q)
3 documents
10.
Plantes de Compostatge / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
El Grup de Recerca de Compostatge de Residus Sòlids Orgànics de la UAB ha dut a terme una investigació per poder reduir les males olors i la contaminació atmosfèrica de les plantes de compostatge. [...]
Investigación de Compostaje de Residuos Sólidos Orgánicos de la UAB ha llevado a cabo una investigación para poder reducir los malos olores y la contaminación atmosférica de las plantas de compostaje. [...]
UAB's Organic Waste Compost Group carried out a study to try to reduce bad smells and contamination of the atmosphere caused by industrial composting plants. The researchers have reduced ammonia emissions to a minimum, one of the main gases produced in the process of composting and the main gas responsible for bad smells.

2006 (NEO)
   

Documents gràfics i multimèdia : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Fons personals i institucionals 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
768x1024, 357.6 KB Bibliografía sobre Química y tecnologías culinarias / Fàbregas i Comadran, Xavier
Se presenta en formato fotografía, una bibliografía sobre Química i tecnologías culinarias.
Es presenta en format fotografia, una bibliografia sobre Química i tecnologies culinàries.

2020 (Memòria gastronòmica digital)
11 documents
2.
3 p, 4.9 MB Programa de evento académico-científico / Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya)
Programa de la V Reunión Anual de la Real Sociedad Española de Física y Química y II de los Institutos de Física y Química. Acreditaciones de Ortiz Fornaguera y Teresa Ramis [su esposa].
1948  
3.
4 p, 1004.3 KB Carta de Pere Pascual a Josep Maria Lucas i Alcorta (Cap d'Estudis de Química) amb còpia de la carta sobre revisió d'una qualificació enviada a Núria Jareño López / Pascual, Pedro, 1934-2006
9 setembre 1996  
 Accés restringit a la UAB
4.
4 p, 1.0 MB Carta de Josep Maria Lucas i Alcorta (Cap d'Estudis de Química) a Pere Pascual amb còpia de sol·licitud formal de revisió d'una qualificació per part de Núria Jareño López / Lucas i Alcorta, Josep Maria
17 juliol 1996  
 Accés restringit a la UAB
5.
1 p, 175.3 KB Carta de C. Cobeta (Real Sociedad Española de Física y Química) a Pere Pascual demanant-li que actua com a censor d'un article per a la seva publicació / Cobeta, C.
11 maig 1976  
 Accés restringit a la UAB
6.
1 p, 271.0 KB Carta de José Capaceti (Central de Congresos, Barcelona) a Pere Pascual confirmant el pagament d'una habitació per a la XV Reunión Bienal de la Real Sociead Española de Física y Química / Capaceti, José
14 setembre 1971  
 Accés restringit a la UAB
7.
1 p, 300.3 KB Carta de José Capaceti (Central de Congresos, Barcelona) a Pere Pascual confirmant la reserva d'habitació per a la XV Reunión Bienal de la Real Sociead Española de Física y Química / Capaceti, José
6 agost 1971  
 Accés restringit a la UAB
8.
1 p, 321.3 KB Carta de Pere Pascual a la Real Sociedad Española de Física y Química (Madrid) demanant la publicació d'un article / Pascual, Pedro, 1934-2006
22 maig 1978  
 Accés restringit a la UAB
9.
1 p, 186.4 KB Comunicat de C. Cobeta (secretària de publicacions de la Real Sociedad Española de Física y Química) a Pere Pascual demanant-li la revisió d'un article per a la seva publicació als Anales / Cobeta, C.
17 novembre 1975  
 Accés restringit a la UAB
10.
1 p, 253.5 KB Carta de Pere Pascual a C. Cobeta (Real Sociedad Española de Física y Química) aportant la documentació mancant per a la proposta del Dr. J. Bernabeu al "Premio a Investigadores Noveles" / Pascual, Pedro, 1934-2006
15 juliol 1975  
 Accés restringit a la UAB

Fons personals i institucionals : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.