Results overview: Found 16 records in 0.02 seconds.
Articles, 15 records found
Contributions to meetings and congresses, 1 records found
Articles 15 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
8 p, 416.8 KB Una avaluació sense qualificacions al batxillerat : una estratègia per potenciar la regulació dels aprenentatges / Rull Pallares, Jordi (Jesuïtes Sant Gervasi) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest article s'exposa i analitza l'experiència realitzada durant un curs de 2n de batxillerat de la matèria de química on es van eliminar les qualificacions durant el procés d'aprenentatge per tal de promoure una avaluació que potenciï l'autoregulació de l'alumnat, incrementi la motivació per aprendre i promogui un autoconcepte positiu dels estudiants, amb la finalitat no només de millorar els resultats acadèmics sinó també de canviar la concepció que tenen els alumnes sobre què significa aprendre i com s'aprèn millor.
This article presents and analyses the experience carried out during a 2nd year high school chemistry subject where grades were eliminated during the learning process in order to promote an assessment that enhances the self-regulation of the students, increase motivation to learn and promote a positive self-concept of students, with the aim not only of improving academic results but also of changing the conception that students have about what it means to learn and how best to learn.
En este artículo se expone y analiza la experiencia realizada durante un curso de 2º de bachillerato de la materia de química donde se eliminaron las calificaciones durante el proceso de aprendizaje con tal de promover una evaluación que potencie la autorregulación del alumnado, incremente la motivación para aprender y promueva un autoconcepto positivo de los estudiantes, con la finalidad no sólo de mejorar los resultados académicos sino también de cambiar la concepción que tiene el alumnado sobre qué significa aprender y como se aprende mejor.

2023 - 10.5565/rev/ciencies.484
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 46 (2023) , p. 46-53 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
2.
22 p, 458.9 KB Diseño de criterios para reducir la variabilidad en la calificación de exámenes de matemáticas en pruebas de acceso a la universidad / Mengual, Elena (Universidad de Zaragoza) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Muñoz-Escolano, José María (Universidad de Zaragoza) ; Oller-Marcén, Antonio M. (Centro Universitario de la Defensa de Zaragoza) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo presenta el proceso de construcción de criterios para calificar exámenes de matemáticas con el propósito de reducir la variabilidad en las calificaciones otorgadas por distintos correctores. [...]
This article presents the process of construction of criteria to qualify math tests in order to reduce the variability in the grades given by different correctors. From the identification of undesirable-phenomena in correction process, we provide theoretical guidelines to generate qualification criteria that are empirically tested and refined in two consecutive studies. [...]

2019 - 10.30827/pna.v13i2.7740
PNA, Vol. 13 Núm. 2 (2019) , p. 62-83  
3.
18 p, 456.2 KB La relación entre la formación superior y la inserción profesional en países latinoamericanos / Chávez Molina, Eduardo (Instituto de Investigaciones Gino Germani) ; Fernández Melián, María Clara (Universidad Nacional de Tres de Febrero)
El artículo tiene como propósito analizar la situación del empleo de los profesionales con nivel educativo superior en distintos países de América Latina, observando específicamente las distancias y correspondencias existentes entre las credenciales educativas y la calificación del empleo. [...]
en este punto, ¿cuán posible es obtener una inserción profesional adecuada de los egresados de la educación superior según los últimos datos existentes en Latinoamérica considerando el contexto de desarrollo de cada uno de los países seleccionados? En esa línea, los interrogantes que nos orientan son: ¿la inserción ocupacional de los universitarios es parecida entre varones y mujeres? A su vez, la edad también aparece como una variable sintomática de las experiencias, habilidades, y de la consolidación de los estudios formales; la forma de consolidación laboral implica claras diferencias respecto del tipo de inserción y resultados económicos de acuerdo con la edad del ocupado/a. [...]
The purpose of the article is to analyse the employment situation of professionals with a higher education level in different Latin American countries, specifically observing the distances and correspondences between educational credentials and job qualifications. [...]

2021 - 10.1344/REYD2021.23.34433
Revista de educación y derecho, Núm. 23 (2021)  
4.
15 p, 2.1 MB Consensus statement for stability assessment and reporting for perovskite photovoltaics based on ISOS procedures / Khenkin, M. V. (Helmholtz-Zentrum Berlin für Materialien und Energie GmbH) ; Katz, Eugene A. (Ilse Katz Institute for Nanoscale Science and Technology) ; Abate, Antonio (Helmholtz-Zentrum Berlin für Materialien und Energie GmbH) ; Bardizza, Giorgio (European Commission. Joint Research Centre) ; Berry, Joseph J. (National Renewable Energy Laboratory) ; Brabec, C. (Helmholtz Institute Erlangen-Nürnberg (HI-ErN). Forschungszentrum Jülich (FZJ)) ; Brunetti, F. (CHOSE (Centre for Hybrid and Organic Solar Energy). Department of Electronic Engineering. University of Rome Tor Vergata) ; Bulović, V. (Department of Electrical Engineering and Computer Science. Massachusetts Institute of Technology) ; Burlingame, Q. (Andlinger Center for Energy & The Environment. Princeton University) ; Di Carlo, Aldo (CHOSE (Centre for Hybrid and Organic Solar Energy). Department of Electronic Engineering. University of Rome Tor Vergata) ; Cheacharoen, R. (Metallurgy and Materials Science Research Institute. Chulalongkorn University) ; Cheng, Y. B. (State Key Laboratory of Advanced Technology for Materials Synthesis and Processing. Wuhan University of Technology) ; Colsmann, A. (Light Technology Institute. Karlsruhe Institute of Technology (KIT)) ; Cros, S. (University of Grenoble Alpes. CEA. LITEN. INES) ; Domanski, K. (Fluxim AG) ; Dusza, Michal (Saule Technologies. Wroclaw Technology Park) ; Fell, Christopher J (CSIRO Energy) ; Forrest, S. R. (Department of Materials Science and Engineering. University of Michigan) ; Galagan, Yulia (TNO - Solliance. High Tech Campus) ; Di Girolamo, D. (Department of Chemistry. University of Rome La Sapienza) ; Grätzel, Michael (École Polytechnique Fédérale de Lausanne. Institute of Chemical Sciences and Engineering) ; Hagfeldt, Anders. (Laboratory of Photomolecular Science. Institute of Chemical Sciences and Engineering. École Polytechnique Fédérale de Lausanne) ; von Hauff, E. (Vrije Universiteit Amsterdam) ; Hoppe, Harald (Center for Energy and Environmental Chemistry Jena (CEEC Jena). Friedrich Schiller University Jena) ; Kettle, J. (School of Electronic Engineering. Bangor University. Bangor) ; Köbler, H. (Helmholtz-Zentrum Berlin für Materialien und Energie GmbH) ; Leite, M. S. (Department of Materials Science and Engineering. University of California) ; Liu, S. (. (Key Laboratory for Advanced Energy Devices; Shaanxi Engineering Lab for Advanced Energy Technology; Institute for Advanced Energy Materials; School of Materials Science and Engineering. Shaanxi Normal University) ; Loo, Y. L. (Department of Chemical and Biological Engineering. Princeton University) ; Luther, J. M. (National Renewable Energy Laboratory) ; Ma, ChanQi (Printable Electronics Research Center. Suzhou Institute of Nano-Tech and Nano-Bionics. Chinese Academy of Sciences (CAS)) ; Madsen, Morten. (SDU NanoSYD. Mads Clausen Institute. University of Southern Denmark) ; Manceau, M. (University of Grenoble Alpes. CEA. LITEN. INES) ; Matheron, M. (University of Grenoble Alpes. CEA. LITEN. INES) ; McGehee, M. (University of Colorado Boulder) ; Meitzner, Rico (Center for Energy and Environmental Chemistry Jena (CEEC Jena). Friedrich Schiller University Jena) ; Nazeeruddin, M. K. (École Polytechnique Fédérale de Lausanne. Institute of Chemical Sciences and Engineering) ; Nogueira, A. F. (Laboratório de Nanotecnologia e Energia Solar. Chemistry Institute. University of Campinas - UNICAMP) ; Odabaşı, Ç. (Department of Chemical Engineering. Boğaziçi University. Bebek) ; Osherov, A. (Department of Electrical Engineering and Computer Science. Massachusetts Institute of Technology) ; Park, N. G. (School of Chemical Engineering. Sungkyunkwan University (SKKU)) ; Reese, M. O. (National Renewable Energy Laboratory) ; De Rossi, Francesca (SPECIFIC. College of Engineering. Swansea University. Bay Campus) ; Saliba, M. (IEK-5 Photovoltaik. Forschungszentrum Jülich GmbH) ; Schubert, Ulrich S. (Laboratory of Organic and Macromolecular Chemistry (IOMC). Friedrich Schiller University Jena) ; Snaith, H. J. (Clarendon Laboratory. University of Oxford) ; Stranks, Samuel D (Cavendish Laboratory. University of Cambridge) ; Tress, W. (Laboratory of Photomolecular Science. Institute of Chemical Sciences and Engineering. École Polytechnique Fédérale de Lausanne) ; Troshin, P. A. (IPCP RAS) ; Turkovic, V. (SDU NanoSYD. Mads Clausen Institute. University of Southern Denmark) ; Veenstra, S. (TNO - Solliance. High Tech Campus) ; Visoly-Fisher, I. (Ilse Katz Institute for Nanoscale Science and Technology. Ben-Gurion University of the Negev) ; Walsh, A. (Department of Materials Science and Engineering. Yonsei University) ; Watson, Trystan M. (SPECIFIC. College of Engineering. Swansea University. Bay Campus) ; Xie, Haibing (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Yıldırım, R. (Department of Chemical Engineering. Boğaziçi University. Bebek) ; Zakeeruddin, Shaik Mohammed (École Polytechnique Fédérale de Lausanne. Institute of Chemical Sciences and Engineering) ; Zhu, Kai (National Renewable Energy Laboratory) ; Lira-Cantu, Monica (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia)
Improving the long-term stability of perovskite solar cells is critical to the deployment of this technology. Despite the great emphasis laid on stability-related investigations, publications lack consistency in experimental procedures and parameters reported. [...]
2020 - 10.1038/s41560-019-0529-5
Nature energy, Vol. 5 (2020) , p. 35-49  
5.
29 p, 332.9 KB Clases populares en Argentina : cambios recientes en su composición ocupacional (1998-2015) / Dalle, Pablo (Universidad de Buenos Aires) ; Stiberman, Laura (Universidad de Buenos Aires)
La desindustrialización que acompañó la apertura económica y la desarticulación del Estado de Bienestar durante la dictadura y con mayor profundidad en la década de 1990, tuvieron efectos regresivos sobre la estructura social. [...]
2017
Encrucijadas. Revista Crítica de Ciencias Sociales, Vol. 14 (2017)  
6.
22 p, 678.4 KB Adecuación y demanda de formación en la empresa : la inencontrable adecuación entre formación y empleo / Martin, Antonio (Martin Artiles) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Lope Peña, Andreu (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Barrientos, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Moles, Benjamí (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT))
Este artículo explora la relación entre formación y empleo guiado por tres preguntas. La primera, cómo perciben los jóvenes la adecuación de su nivel de formación a los puestos de trabajo. La adecuación es la idea dominante, pero que se repite como un mantra. [...]
Aquest article explora la relació entre formació i ocupació guiada per tres preguntes. La primera, com perceben els joves l'adequació del seu nivell de formació als llocs de treball. L'adequació és la idea dominant, però que es repeteix com un mantra. [...]
This article explores the relationship between training and employment guided by three questions. The first, how young people perceive the adequacy of their level of training to the jobs. Adaptation is the dominant idea, but it is repeated as a mantra. [...]

2017 - 10.5565/rev/aiet.58
Anuario IET de trabajo y relaciones laborales, Vol. 4 (2017) , p. 113-134 (Vulnerabilitat i mercat de treball)  
7.
33 p, 301.9 KB Some criteria for maximal abstract monotonicity / Mohebi, Hossein (Shahid Bahonar University of Kerman. Department of Mathematics) ; Martínez Legaz, Juan Enrique (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Rocco, Marco (University of Bergamo. Department of Mathematics, Statistics, Computer Science and Applications)
In this paper, we develop a theory of monotone operators in the framework of abstract convexity. First, we provide a surjectivity result for a broad class of abstract monotone operators. Then, by using an additivity constraint qualification, we prove a generalization of Fenchel's duality theorem in the framework of abstract convexity and give some criteria for maximal abstract monotonicity. [...]
2012 - 10.1007/s10898-011-9671-8
Journal of Global Optimization, Vol. 53, Núm. 2, pp. 137-163 (2012)  
8.
10 p, 325.1 KB Frustración de las necesidades psicológicas, motivación y burnout en entrenadores : incidencia de la formación / Pulido González, Juan José (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Sánchez-Oliva, David (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Leo Marcos, Francisco Miguel (Universidad Católica San Antonio de Murcia) ; González-Ponce, Inmaculada (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; García Calvo, Tomás (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte)
El objetivo del estudio era analizar la incidencia de la formación (federativa y académica general) de los entrenadores sobre variables psicológicas motivacionales (frustración de las necesidades psicológicas básicas (NPB), autodeterminación), eficacia profesional y agotamiento emocional. [...]
The aim of this study was to examine coaches' training (federative and general academic) incidence on motivational psychological variables (frustration of the basic psychological needs (BPN), self determination, professional efficacy and emotional burnout). [...]
O objectivo deste estudo foi analisar a incidência da formação de treinadores (federativa e académica geral) nas variáveis psicológicas motivacionais (frustração das necessidades psicológicas básicas (NPB), autodeterminação, eficácia profissional e burnout emocional). [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26 Núm. 1 (2017) , p. 27-36 (Artículos)  
9.
33 p, 295.9 KB Elementos de convergencia entre Formación Profesional y la Universidad : Implicaciones para la calidad de la formación profesional superior / Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
En el presente artículo se aborda inicialmente un análisis sobre la relación Universidad y Formación Profesional (¿de dónde venimos?, ¿dónde estamos? y ¿hacia dónde vamos?), a partir del cual se pretende mostrar los elementos de convergencia entre ambos ámbitos de formación, desde la revisión de lo que puede denominarse una política de formación, basada en distintas dimensiones que se articulan, reparando en la centralización-descentralización de las decisiones, las migraciones, la cualificación profesional, las nuevas tecnologías y la organización. [...]
The present article initially presents an analysis about the relation between University and Vocational Training (Where do we come from? Where are we? and Where are we heading towards?), from which it is intended to manifest the elements of convergence between both areas of education, from the revision of what may be called an education policy,based on a number of articulated dimensions that take on board the centralization-decentralization of decisions, migrations, professional qualifications, new technologies and management. [...]

2006
Revista de educación (Madrid), Num. 340 (2006) , p. 1085-1117  
10.
14 p, 131.7 KB Los jóvenes en situación de vulnerabilidad y los programas formativos de transición al mundo del trabajo / Jurado de los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Pérez Romero, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
En este trabajo, pretendemos mostrar una alternativa de transición hacia el mundo del trabajo para jóvenes en situación de vulnerabilidad y provenientes del fracaso académico. Los programas de cualificación profesional inicial se presentan como un ejemplo de alternativa formativa para la transición, y entendemos que dicha elección debe determinar la asunción de marcos de flexibilidad que faciliten el desarrollo personal, social y profesional de estos jóvenes, puesto que es necesario implementar modelos de colaboración y comunicación entre los diferentes sistemas que intervienen en los procesos de transición que tienen lugar desde la finalización de la escolarización obligatoria. [...]
En aquest article, volem mostrar l'alternativa de transició cap al món del treball en el cas de joves en situació de vulnerabilitat i provinents del fracàs acadèmic. Els programes de qualificació professional inicial es presenten com un exemple d'alternativa formativa per a la transició, i entenem que aquesta elecció ha de determinar l'assumpció de marcs de flexibilitat que facilitin el desenvolupament personal, social i professional d'aquests joves, atès que és necessari implementar models de col·laboració i de comunicació entre els diferents sistemes que intervenen en els processos de transició des de l'escolarització obligatòria. [...]
This paper explores an alternative to transition to work for young people in a situation of vulnerability who have experienced academic failure. Initial professional qualification programmes are described as an example of a training alternative for transition. [...]

2015 - 10.5565/rev/educar.648
Educar, Vol. 51 Núm. 1 (2015) , p. 211-224 (Puntos de vista)  

Articles : 15 records found   1 - 10next  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
13 p, 129.4 KB The national and european qualifications frameworks : a new Jerusalem? The spanish evidences / Plana, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sala, Guillem (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
2009
Qualifications for lifelong learning and employability. Thessaloniki, : 2009  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.