Resultats globals: 48 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 46 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 46 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
10 p, 200.2 KB "Nunca pensé abandonar los estudios" : Relación entre la formación académica de los progenitores y la carrera dual de deportistas de élite / Moreno Castellanos, Rubén (Universidad Europea de Madrid) ; Chamorro, José L. (Universidad Europea de Madrid) ; López de Subijana Hernández , Cristina (Universidad Politécnica de Madrid)
El objetivo general del presente estudio es explorar la relación de la formación académica de los progenitores en el desarrollo de la carrera dual de los deportistas de élite. Para ello, se diseñó un estudio cualitativo con una muestra de 20 deportistas (10 retirados y 10 en activo). [...]
The main aim of this study is to explore the relation of the educational level of the parents in the development of the elite athletes' dual career. For this purpose, a qualitative study was designed through personal interviews with a sample of 20 athletes (10 retired and 10 active). [...]
O objetivo do presente estudo é explorar a relação que exerce a formação académica dos progenitores na carreira dual dos atletas de elite. Desenhou-se um estudo qualitativo com uma amostra de 20 atletas ( 10 retirados e 10 no ativo). [...]

2020
Revista de psicología del deporte, Vol. 29 Núm. 2 (2020) , p. 17-26 (Artículos)  
2.
12 p, 244.5 KB Design and quality criteria for archetype analysis / Eisenack, Klaus (Humboldt-Universität zu Berlin (Germany)) ; Villamayor Tomás, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Epstein, Graham (University of Waterloo. School of Environment, Resources and Sustainability (Canada)) ; Kimmich, Christian (Masaryk University. Department of Environmental Studies (Czechia)) ; Magliocca, Nicholas (University of Alabama. Department of Geography (USA)) ; Manuel Navarrete, David (Arizona State University. School of Sustainability (USA)) ; Oberlack, Christoph (University of Bern. Centre for Development and Environment (Switzerland )) ; Roggero, Matteo (Humboldt-Universität zu Berlin (Germany)) ; Sietz, Diana (Wageningen University (The Netherlands))
A key challenge in addressing the global degradation of natural resources and the environment is to effectively transfer successful strategies across heterogeneous contexts. Archetype analysis is a particularly salient approach in this regard that helps researchers to understand and compare patterns of (un)sustainability in heterogeneous cases. [...]
2019 - 10.5751/ES-10855-240306
Ecology and society, Vol. 24, Issue 3 (September 2019) , art. 6  
3.
16 p, 276.3 KB El sentido de comunidad de los latinoamericanos en Málaga : múltiples sentidos de comunidad / Millán-Franco, Mario (Universidad Málaga) ; Domínguez de la Rosa, Laura (Universidad de Málaga) ; Hombrados-Mendieta, María Isabel (Universidad de Málaga) ; Gómez-Jacinto, Luis (Universidad de Málaga) ; García-Cid, Alba (Universidad de Málaga)
En esta investigación utilizamos un método cualitativo con el objetivo de entender los procesos de cambio que han emergido acerca del sentido de comunidad en personas de origen latinoamericano en Málaga. [...]
This study applied qualitative methodology to investigate changes of the Sense of Community in Latin Americans in Malaga (Spain). 30 participants underwent interviews. Two thematic blocks were detected: "Multiple Communities" and "Elements that comprise the Sense of Community". [...]

2019 - 10.5565/rev/qpsicologia.1484
Quaderns de psicologia, Vol. 21 Núm. 3 (2019) , e. 1484 (Artículos)  
4.
18 p, 825.0 KB Huertos universitarios : dimensiones de aprendizaje percibidas por los futuros maestros / Eugenio Gozalbo, Marcia (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y de la Matemática) ; Ramos Truchero, Guadalupe (Universidad de Valladolid. Departamento de Sociología y Trabajo Social) ; Vallés Rapp, Cristina (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y de la Matemática)
En la formación inicial de maestros se están utilizando huertos como recurso para la enseñanza de las ciencias, con foco en el desarrollo de competencias del alumnado, y se hace necesario explicitar su incidencia en los aprendizajes del alumnado. [...]
Gardens are being used as a didactic resource for science teaching at initial teacher training to facilitate students' competencies development, and so it is necessary to make their influence on learning explicit. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2657
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 3 (2019) , p. 111-127 (Investigaciones Didácticas)  
5.
12 p, 473.2 KB Coping Strategies and Social Support in a Mobile Phone Chat App Designed to Support Smoking Cessation : Qualitative Analysis / Granado Font, Esther (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Infermeria) ; Ferré Grau, Carme (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Infermeria) ; Rey Reñones, Cristina (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Pons-Vigués, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pujol Ribera, Enriqueta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Berenguera Ossó, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera Uriarte, Maria Luisa (Institut Universitari en Atenció Primària Jordi Gol) ; Basora, Josep (Institut Universitari en Atenció Primària Jordi Gol) ; Valverde, Araceli (Catalunya. Departament de Salut) ; Duch Gavaldà, Jordi (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Enginyeria Informàtica i Matemàtiques) ; Flores Mateo, Gemma (Xarxa Sanitària i Social Santa Tecla)
Smoking is one of the most significant factors contributing to low life expectancy, health inequalities, and illness at the worldwide scale. Smoking cessation attempts benefit from social support. Mobile phones have changed the way we communicate through the use of freely available message-oriented apps. [...]
2018 - 10.2196/11071
JMIR mHealth and uHealth, Vol. 6, Issue 12 (December 2018) , art. e11071  
6.
17 p, 340.0 KB ¿ Qué pueden hacer los centros públicos ante el abandono escolar prematuro ? Explorando las medidas de apoyo al alumnado a través de dos estudios de caos en Cataluña en un contexto de crisis / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Narciso Pedro, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se presentan algunos resultados de una investigación cualitativa realizada en dos institutos públicos en Cataluña, con distinta composición sociocultural, sobre las principales medidas de apoyo al alumnado que pueden contribuir desde nuestro sistema educativo a la lucha contra los altos índices de Abandono Escolar Prematuro tal como lo definieron los Objetivos del Milenio en Lisboa. [...]
This paper presents some results of a qualitative research carried out in two public high schools with different sociocultural composition in Catalonia about the main support measures for students that can contribute in our education system to struggle against the high rate of Early School Leaving following the definition of the Lisbon Millennium Goals. [...]

2015
Profesorado : revista de currículum y formación del profesorado, Vol. 19 Núm. 3 (Septiembre-Diciembre 2015) , p. 76-92  
7.
14 p, 1.0 MB Combining different methods of data collection in public service interpreting doctoral research : examples from the Spanish context / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Pompeu Fabra)
During the past ten years, public service interpreting (PSI) has become a flourishing field of research. Different kinds of studies have explored issues such as the role of public service interpreters, accuracy and deviations in their renditions, or primary participants' views on and expectations of PSI. [...]
2017
The International Journal of Translation & Interpreting Research, Vol. 9, núm. 1 (2017) , p. 88-101  
8.
12 p, 532.8 KB Understanding knee ostheoarthritis from the patients' perspective : a qualitative study / Carmona-Terés, Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Moix Queraltó, Jenny (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Pujol Ribera, Enriqueta (Institut Català de la Salut. Institut d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Lumillo Gutiérrez, Iris (CAP Can Bou (Castelldefels, Catalunya)) ; Mas, Xavier (CAP Amadeu Torner (L'Hospitalet de Llobregat, Catalunya)) ; Batlle Gualda, Enrique (Hospital Universitari de Sant Joan) ; Gobbo Montoya, Milena ; Jodar Fernández, Lina (CAP Sant Ildefons (Cornellà de Llobregat, Catalunya)) ; Berenguera Ossó, Anna (Institut Català de la Salut. Institut d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol)
Background: No studies of Health Coach Interventions for knee OA sufferers that include patients' perspectives have been published. The study assesses current clinical practice and primary care professionals' advice from the patients' perspective, in order to obtain a participative design for a complex intervention based on coaching psychology. [...]
2017 - 10.1186/s12891-017-1584-3
BMC Musculoskeletal disorders, Vol. 18 (2017) , p. 225  
9.
19 p, 198.0 KB La formación profesional desde el punto de vista de las familias del alumnado / Ordóñez-Sierra, Rosario (Universidad de Sevilla) ; García Gómez, Soledad (Universidad de Sevilla) ; Vinuesa Mariscal, Esther (Universidad de Sevilla)
La investigación sobre la formación profesional apenas ha prestado atención hasta la fecha a las familias del alumnado que la cursa. Una vez concluida la escolaridad obligatoria, las madres y los padres parece que sean invisibles para el sistema educativo. [...]
La recerca sobre la formació professional amb prou feines ha parat esment fins avui a les famílies de l'alumnat que la cursa. Una vegada conclosa l'escolaritat obligatòria, les mares i els pares sembla que siguin invisibles per al sistema educatiu. [...]
Research on vocational education and training (VET) has paid scarce attention to the families of the students in these programs. After the students complete compulsory education, the families become invisible to the educational system. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.874
Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 231-249 (Temas de investigación)  
10.
16 p, 456.9 KB Health-care users, key community informants and primary health care workers' views on health, health promotion, health assets and deficits : qualitative study in seven Spanish regions / Pons-Vigués, Mariona (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Berenguera Ossó, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Coma-Auli, Núria (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Pombo-Ramos, Haizea (Primary Care Research Unit of Bizkaia) ; March, Sebastià (Instituto de Investigación Sanitaria de Palma) ; Asensio-Martínez, Angela (University of Zaragoza. Department of Psychology) ; Moreno-Peral, Patricia (Instituto de Investigación Biomédica de Málaga) ; Mora-Simón, Sara (Biomedical Research Institute of Salamanca) ; Martínez-Andrés, Maria (University of Castilla. Social and Health Care Research Centre) ; Pujol Ribera, Enriqueta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Although some articles have analysed the definitions of health and health promotion from the perspective of health-care users and health care professionals, no published studies include the simultaneous participation of health-care users, primary health care professionals and key community informants. [...]
2017 - 10.1186/s12939-017-0590-2
International Journal for Equity in Health, Vol. 16 (June 2017) , art. 99  

Articles : 46 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
10 p, 7.0 MB Linking community interpreting research with intercultural communication theories. Methodological approach to the specific case of the Chinese in Catalonia / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Since globalisation has enhanced intercultural exchanges almost on a daily basis, plenty of research has been undertaken to elucidate the sources of misunderstanding between cultures. Disciplines such as intercultural pragmatics, social psychology or ethnography have been developed to shed tight on topics of intercultural communication. [...]
Berlin : Lit Verlag, 2011
Modelling the field of community interpreting: questions of methodology in research and training, 2011, p. 66-84  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
244 p, 1.1 MB Receptividad y legitimidad de las políticas públicas en Chile: Divergencias y resistencias frente a las prácticas de intervención social / Astete Cereceda, Marco ; Garay Uriarte, Ana Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Feliu i Samuel-Lajeunesse, Joel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social
Esta tesis indaga en las prácticas cotidianas de la comunidad de Lota, VIII Región del Biobío, República de Chile, en contextos de intervención de los programas sociales públicos. El interés por el tema se sustenta en la constatación de cómo las intervenciones públicas, que presumen de las mejores intenciones para acabar con la pobreza, inequidad y desigualdad en el país, aún no pueden subsanar diversas problemáticas sociales, pese al impulso que se les ha dado a partir de la reanudación de la democracia en los años noventa. [...]
This research explores everyday practices at the context of public programs interventions in Lota's Community, Bío Bío's Region - Chile. The principal interest is based on the observation how the public social program's interventions, despite having the best intentions to end poverty, iniquity and inequality in the country, they still can't overcome with various problems spite the impulse that has been given from the resumption of democracy in the nineties. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.