Results overview: Found 44 records in 0.02 seconds.
Articles, 37 records found
Contributions to meetings and congresses, 2 records found
Research literature, 5 records found
Articles 37 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
7 p, 272.3 KB Design and evaluation of an educational course in cultural competence for nursing / Garcimartín Cerezo, Paloma (Universitat Pompeu Fabra. Escola Superior d'Infermeria del Mar) ; Serra Galceran, Mª (Universitat Pompeu Fabra. Escola Superior d'Infermeria del Mar) ; González Soriano, Mª (Universitat Pompeu Fabra. Escola Superior d'Infermeria del Mar) ; Mestres Camps, Lª (Universitat Pompeu Fabra. Escola Superior d'Infermeria del Mar) ; Leyva-Moral, Juan M. (Universitat Pompeu Fabra. Escola Superior d'Infermeria del Mar)
The Escola Superior d'Infermeria del Mar proposed to incorporate the skills acquisition of cultural competence in the curricula design of the new Nursing Degree; to get it, an optional course was created (Cultural Competence) within the 3rd quarter of 3rd year. [...]
2014 - 10.1016/j.sbspro.2014.04.308
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 132 (2014) , p. 262-268  
2.
22 p, 425.7 KB Prácticas docentes, autoeficacia y valor en relación con la resolución de problemas de matemáticas : diseño y validación de un cuestionario / Giaconi, Valentina (Universidad de O'Higgins (Rancagua, Xile). Instituto de Ciencias de la Educación) ; Perdomo-Díaz, Josefa (Universidad de La Laguna. Departamento de Análisis Matemático) ; Cerda, Gamal (Universidad de 
Concepción (Xile). Departamento de Metodología de Investigación e Informática Educacional) ; Saadati, Farzaneh (Universidad de Chile. Centro de Investigación Avanzada en Educación)
En este trabajo se presenta el diseño y validación de un cuestionario para profesores de matemática sobre la percepción de sus propias prácticas docentes y sobre sus creencias motivacionales relacionadas con la resolución de problemas. [...]
This article presents the design and validation of a questionnaire for mathematics teachers on their perceptions of their own teaching practices and motivational beliefs related to problem solving. We analyzed the responses of 549 teachers who completed the questionnaire. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2351
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 3 (2018) , p. 99-120 (Investigaciones Didácticas)  
3.
8 p, 203.0 KB Cuestionario de evaluación de competencias personales y prosociales aplicado en las activisades físicas en el medio natural / Peire Fernández, Tomàs (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Estrada Aguilar, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se desarrolla una línea de trabajo basada en la investigación que estamos realizando en la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), para mejorar la adquisición de las competencias personales y prosociales en los grados de Educación Infantil y de Educación Primaria. [...]
This article develops a line of work based on research that we are doing at the Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), to improve the acquisition of personal and proactive skills in the levels of Early Childhood Education and Primary Education. [...]

2018 - 10.25115/ecp.v11i21.1920
Espiral. Cuadernos del Profesorado, Vol. 11, núm. 22 (2018) , p. 79-86  
4.
14 p, 538.5 KB ViDa1: The Development and Validation of a New Questionnaire for Measuring Health-Related Quality of Life in Patients with Type 1 Diabetes / Alvarado-Martel, Dácil (Complejo Hospitalario Univesitario Insular Materno-Infantil de Gran Canaria) ; Ruiz Fernández, M. Angeles (Universidad Nacional de Educación a Distancia, Madrid) ; Cuadrado Vigaray, Maribel (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Carrillo, Armando (Complejo Hospitalario Univesitario Insular Materno-Infantil de Gran Canaria) ; Boronat, Mauro (Complejo Hospitalario Univesitario Insular Materno-Infantil de Gran Canaria) ; Montesdeoca, Ana Expósito (Instituto Universitario de Investigaciones Biomédicas y Sanitarias. Universidad de Las Palmas de Gran Canaria) ; Nattero Chávez, Lía (Hospital Universitario Ramón y Cajal) ; Pozuelo Sánchez, Maite (Hospital Universitario Ramón y Cajal) ; López Quevedo, Pino (Hospital Universitario de Gran Canaria Doctor Negrín) ; Santana Suárez, Ana D. (Hospital Universitario de Gran Canaria Doctor Negrín) ; Hillman, Natalia (Hospital Universitario La Paz) ; Subias, David (Hospital Universitari Parc Taulí) ; Martin Vaquero, Pilar (D-Médical Clinic, Madrid) ; Sáez de Ibarra, Lourdes (Hospital Universitario La Paz) ; Mauricio, Didac (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; de Pablos Velasco, Pedro (Instituto Universitario de Investigaciones Biomédicas y Sanitarias. Universidad de Las Palmas de Gran Canaria) ; Nóvoa, Francisco J. (Complejo Hospitalario Univesitario Insular Materno-Infantil de Gran Canaria) ; Wägner, Ana M. (Complejo Hospitalario Univesitario Insular Materno-Infantil de Gran Canaria) ; Universitat Autònoma de Barcelona
This study describes the development of a new questionnaire to measure health-related quality of life (HRQoL) in patients with type 1 diabetes (the ViDa1 questionnaire) and provides information on its psychometric properties. [...]
2017 - 10.3389/fpsyg.2017.00904
Frontiers in psychology, Vol. 8 Núm. 904 (2017) , p. 1-14  
5.
14 p, 605.7 KB Validación de un cuestionario para evaluar las actitudes del profesorado universitario ante la innovación curricular / Meneses Riquelme, Galia (Universidad de Tarapacá) ; Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo tiene como objetivo informar acerca del proceso de diseño, validación, aplicación, estructura factorial y confiabilidad de un cuestionario para medir las actitudes del profesorado universitario ante la innovación curricular. [...]
This article aims to present the process of design, validation, application, factorial structure and reliability of a questionnaire to measure the attitudes of university faculty to curricular innovation. [...]
Cet article vise à présenter le processus de conception, de validation, d'application, de structure factorielle et de fiabilité d'un questionnaire pour mesurer les attitudes du professorat universitaire par rapport à l'innovation curriculaire. [...]

2017
Acción pedagógica, Vol. 26, núm. 1 (2017)  
6.
8 p, 166.2 KB Validation of games and emotions scale (GES-II) to study emotional motor experiences / Lavega Burgués, Pere (Instituto Nacional de Educación Física Lleida) ; March-Llanes, Jaume (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia) ; Moya-Higueras, Jorge (Universidad de Lleida. Facultad de Pedagogía, Psicología y Trabajo Social)
Any teacher or coach should have an instrument to study the emotional experiences of a game or sport. The objective of this study was to compare the behavior of the basic emotions in different games, according to the Bisquerra model (MBI) and the internationally agreed biopsychological model (MBPS), through the validated Emotions and Games Scale (GES). [...]
Cualquier profesor o entrenador debería disponer de un instrumento para estudiar las experiencias emocionales que suscita la práctica de un juego o deporte. El objetivo de este estudio fue comparar el comportamiento de las emociones básicas en distintos juegos, según el modelo de Bisquerra (MBI) y el modelo biopsicológico (MBPS) consensuado internacionalmente, a través del cuestionario validado Emotions and Games Scale (GES). [...]
Qualquer professor ou treinador deveria dispor de um instrumento para estudar as experiências emocionais que suscita a prática de um jogo ou esporte. O objetivo desse estudo foi comparar o comportamento das emoções básicas em diferentes jogos, segundo o modelo de Bisquerra (MBI) e o modelo biopsicológico (MBPS) acordado internacionalmente, através do questionário validado Emotions and Games Scale (GES). [...]

2018
Revista de psicología del deporte, Vol. 27 Núm. 2 (2018) , p. 117-124 (Artículos)  
7.
18 p, 571.3 KB The workers opinions have a value in the Code of Ethics : Analysis of the contributions of workers in virtual Forum Catalan Institute of Health / Peguero, Eva (Institut Català de la Salut. Centre d'Atenció Primària El Castell (Castelldefels, Barcelona)) ; Berenguera, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pujol Ribera, Enriqueta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Roman, Begoña (Universitat de Barcelona. Facultat de Filosofia) ; Prieto, Carmen M. (Institut Català de la Salut. Centre d'Atenció Primària El Plà (Sant Feliu de Llobregat, Barcelona)) ; Terribas, Núria (Institut Borja de Bioètica)
The Catalan Institute of Health (CIH) is the largest health services public provider in Catalonia. "CIH Code of Ethics Virtual Forum" (CEVF), was created within the Intranet of the CIH to facilitate participation among their employees. [...]
2015 - 10.1186/s12910-015-0081-1
BMC Medical Ethics, Vol. 16 (december 2015)  
8.
19 p, 178.5 KB Diseño y fiabilidad de un cuestionario sobre la comprensión auditiva/audiovisual / Casañ Núñez, Juan Carlos (Universitat Politècnica de València)
Este trabajo forma parte de una investigación mixta multifase que explora el empleo de preguntas de comprensión audiovisual integradas en el vídeo en forma de subtítulos y sincronizadas con los fragmentos pertinentes para el aprendizaje de lenguas extranjeras. [...]
The study reported in this paper is part of a multiphase mixed-methods investigation that explores the usage of audiovisual comprehension questions embedded within a video sequence in the form of subtitles and synchronized with the relevant fragments, for the purpose of language learning. [...]
Aquest treball forma part d'una investigació mixta multifase que explora la utilització de preguntes de comprensió audiovisual integrades al vídeo en forma de subtítols i sincronitzades amb els fragments pertinents per a l'aprenentatge de llengües estrangeres. [...]
Ce travail fait partie d'une recherche conjointe en plusieurs phases à explorer l'utilisation des questions de compréhension audiovisuelle intégrées dans la vidéo comme des sous-titres et synchronisés avec des fragments pertinents pour l'apprentissage des langues étrangères. [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.686
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 3 (august-september 2017) , p. 47-65 (Articles)  
9.
9 p, 365.6 KB Validating the TDRT-Q to assess the quality of the teacher-dancer relationship / López-Jiménez, Alicia (Universidad Autónoma de Madrid) ; Rubio, Víctor J. (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Psicología Biológica y de la Salud) ; Sánchez Iglesias, Iván (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Psicología Social y Metodología) ; Jowett, Sophia (University of Loughborough)
La capacidad de los entrenadores para potenciar o desincentivar el compromiso de sus deportistas y para desarrollar su potencial a través de la cualidad de las relaciones que entre ellos se establecen ha recibido una considerable atención desde la investigación; sin embargo, la diada equivalente en el contexto de la danza, la relación entre el maestro y el bailarín, ha sido un área relativamente poco explorada. [...]
The capacity of coaches to enable or disable athletes' engagement and ability to reach their potential through the quality of the relationship they develop with them has received substantial research attention, yet the equivalent dyad in dance contexts–the teacher-dancer relationship–has remained relatively unexplored. [...]
A capacidade dos técnicos para potencializar ou desencorajar o compromisso de seus atletas e para desenvolver o potencial dos mesmos através da qualidade das relações que se estabelecem entre ambos tem recebido considerável atenção da investigação; no entanto, a díade equivalente no contexto da dança, a relação entre o professor e o dançarino, tem sido uma área relativamente pouco explorada. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26 Núm. 2 (2017) , p. 71-79 (Artículos)  
10.
6 p, 507.3 KB Questionnaires do not discriminate motor imagery ability of people with different motor expertise / Di Gruttola, Francesco (Università di Pisa) ; Sebastiani, Laura (Università di Pisa)
Questionnaires are presented as reliable measure of motor imagery (MI), i. e. the ability to mentally simulate a movement in an internal perspective. Although there is some evidence that MI is domain-specific (i. [...]
Los cuestionarios han sido considerados como medidas fiables y válidas de imaginación motora (IM), entendida como la habilidad de un sujeto de simular mentalmente un movimiento desde su perspectiva interna. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 3 (2017) , p. 124-129 (Congreso Mundial de Psicología del deporte)  

Articles : 37 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 2 records found  
1.
17 p, 766.6 KB Testing the filmic experience : audio subtitling and psychophysiology / Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Serrano Ratera, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jankowska, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
UMAQ Conference Understanding Media Accessibility Quality. Barcelona, : 2018  
2.
10 p, 79.1 KB Com aprenen els nostres alumnes més i millor? / Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Amador i Guillem, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gené, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Moreno, Sara, 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Pividori, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
La voluntat d'aquesta recerca és, mitjançant un procediment d'enquesta, identificar aquelles estratègies d'ensenyament que poden ser mes efectives en relació a ajudar els alumnes a aprendre més i millor. [...]
The main aim of the research is identifying the most effective strategies in supporting a better learning process in H. Education. The basic mean we used to develop such analysis was a questionnaire. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  

Research literature 5 records found  
1.
2 p, 27.1 KB Reliability of essentially unidimensional measures derived from bifactor modeling with R, Mplus and Stata / Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Angulo-Brunet, Ariadna (Universitat Autònoma de Barcelona)
This document is related to the paper 'A journey around alpha and omega to estimate internal consistency reliability' which provides theoretical information and practical applications aimed at facilitating the calculus of internal consistency reliability coefficients in questionnaire based research. [...]
Este documento está relacionado con el artículo 'Un viaje alrededor de alfa y omega para estimar la fiabilidad de consistencia interna' donde se proporciona información teórica y aplicaciones a casos prácticos para facilitar el cálculo del coeficiente de fiabilidad de consistencia interna en investigación basada en cuestionarios. [...]

2019
3 documents
2.
1 p, 26.8 KB Examples of questionnaires illustrating where to best apply the reliability coefficients alpha, omega, omega ordinal and omega categorical / Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Angulo-Brunet, Ariadna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Over the last ten years there has been a shift in the preferred estimator of internal consistency reliability of unidimensional constructs in social and health sciences. The more general omega coefficient is taking over from the once omnipresent Cronbach's alpha coefficient in scientific publications. [...]
Durante los últimos diez años en las ciencias sociales y de la salud se ha producido un cambio de preferencias respecto al estimador de la fiabilidad de consistencia interna de las medidas unidimensionales. [...]

2019
8 documents
3.
12 p, 604.2 KB Generació automàtica via web de qüestionaris Moodle / Vilà Esteban, Daniel ; Fernández Córdoba, Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest paper conté explicacions i procediments exemplificats sobre com s'ha dut a terme i s'ha solucionat la problemàtica que l'eina de treball Moodle suposava. Aquesta eina oferia una dificultat a l'hora de crear preguntes per fer qüestionaris online d'una manera intuïtiva i ràpida. [...]
This paper contains explanations and exemplified procedures on how it has been carried out and solved the problems that the Moodle work tool was supposed. This tool offers a difficulty in creating questions to make online questionnaires in a intuitive and fast way. [...]
Este documento contiene explicaciones y procedimientos ejemplificados sobre cómo se ha llevado a cabo y ha resuelto los problemas que ha supuesto la herramienta de trabajo de Moodle. Esta herramienta ofrece una dificultad a la hora de crear preguntas para hacer cuestionarios en línea de una manera intuitiva y rápida. [...]

2018-07-02
Enginyeria Informàtica [958]  
4.
9 p, 8.7 MB Sistema de encuestas de satisfacción / Márquez Rodríguez, Christian ; Rubio Barrera, Ruben, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El sistema de encuestas de satisfacción es una aplicación que permitirá a los dueños de empresas de cualquier sector poner a disposición de sus clientes unos formularios en los cuales éstos podrán expresar sus opiniones acerca del tipo de comercio/servicio que han utilizado. [...]
The satisfaction survey system is an application that will allow business owners of any sector to make available to their customers some forms in which they could express their opinions about the type of trade / service they have used. [...]
El sistema d'enquestes de satisfacció és una aplicació que permetrà als amos d'empreses de qualsevol sector posar a la disposició dels seus clients uns formularis en els quals aquests podran expressar les seves opinions sobre el tipus de comerç/servei que han utilitzat. [...]

2017-02-07
Enginyeria Informàtica [958]  
5.
82 p, 931.1 KB Conceptualización y medición de la percepción del esfuerzo en los deportes de equipo / García Beniscelli, Violeta ; Torregrossa, Miquel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
La tesis fue elaborada mediante el compendio de tres publicaciones y tiene como objetivo principal explorar el concepto y la medición de la percepción del esfuerzo en los deportes de equipo con pelota. [...]
Three publications comprise this thesis through which we explore the concept and measurement of perceived effort in team ball sports. Accordingly, we performed three different studies: the first one describes the different components - physical and psychological – associated with perception of effort. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.