Resultats globals: 82 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 70 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 7 registres trobats
Documents de recerca, 5 registres trobats
Articles 70 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
25 p, 177.0 KB La filosofía como antropotécnica no biomédica / Galparsoro, José Ignacio (Universidad del País Vasco. Departamento de Filosofía)
La cuestión del posthumanismo aparece frecuentemente asociada a la aplicación al ser humano de técnicas encaminadas a lograr mejoramientos biomédicos. En determinados círculos esta aplicación es vista con una desconfianza que se propaga hacia cualquier tipo de antropotécnica. [...]
La qüestió del posthumanisme apareix freqüentment associada a l'aplicació a l'ésser humà de tècniques encaminades a aconseguir millores biomèdiques. En determinats cercles aquesta aplicació és vista amb una desconfiança que es propaga cap a qualsevol tipus d'antropotècnica. [...]
The question of posthumanism is frequently associated with the application of technics to the human being aimed at achieving biomedical enhancements. In certain circles, this application is viewed with a distrust that spreads to any type of anthropotechnics. [...]

2019 - 10.5565/rev/enrahonar.1225
Enrahonar : quaderns de filosofia, Vol. 63 (2019) , p. 55-79 (Articles)  
2.
18 p, 353.5 KB From grammar to reading : a study on referential dependencies / Batalha, Joana (Universidade Nova de Lisboa. Centro de Linguística)
In this article, we present a study that investigated relations between grammar teaching and reading in Portuguese as mother tongue. The study, in which 91 students have participated, aimed at (i) pre-assessing students' ability to comprehend referential dependencies in reading at different stages (grade 4, 9-10 years old; grade 6, 11-12 years old; and grade 8, 12‑13 years old), (ii) proposing a teaching intervention to develop language awareness about referential dependencies and, more specifically, to develop strategies to identify antecedents of pronouns (grade 4) and (iii) assessing the effects of the teaching intervention (grade 4). [...]
En aquest article, es presenta un estudi sobre les relacions entre l'ensenyament de la gramàtica i la lectura en portuguès com a llengua materna. L'estudi, en què van participar 91 alumnes, va tenir com a objectius (i) pre-avaluar el coneixement lingüístic d'alumnes en diferents nivells educatius (quart curs, 9-10 anys; sisè curs, 11-12 anys; i vuitè curs, 12 -13 anys) pel que fa a la capacitat per comprendre dependències referencials en la lectura, (ii) proposar una intervenció didàctica per al desenvolupament de la consciència lingüística sobre dependències referencials i, més específicament, per al desenvolupament d'estratègies d'identificació d'antecedents de pronoms (quart curs) i (iii) avaluar els efectes de la intervenció didàctica (quart curs). [...]
En este artículo, se presenta un estudio que investigó relaciónes entre la enseñanza de la gramática y la lectura en portugués como lengua materna. El estudio, en el que participaron 91 alumnos, tuvo como objetivos (i) pre-evaluar el conocimiento lingüístico de alumnos en diferentes niveles educativos (cuarto curso, 9-10 años; sexto curso, 11-12 años; e octavo curso, 12-13 años) en cuanto a la capacidad para comprender dependencias referenciales en la lectura, (ii) proponer una intervención didáctica para el desarrollo de la conciencia lingüística sobre dependencias referenciales y, más específicamente, para el desarrollo de estrategias de identificación de antecedentes de pronombres (cuarto curso) y (iii) evaluar los efectos de la intervención didáctica (cuarto curso). [...]
Dans cet article, nous présentons une étude sur les relations entre l'enseignement de la grammaire et la lecture en portugais langue maternelle. L'étude, à laquelle ont participé 91 étudiants, visait (i) à pré-évaluer la capacité des étudiants pour comprendre les dépendances référentielles en lecture à différents stades (4ème année, 9-10 ans ; 6ème année, 11-12 ans; et 8ème année, 12-13 ans), (ii) à proposer une intervention didactique pour développer la conscience linguistique sur les dépendances référentielles et, plus spécifiquement, sur l'élaboration de stratégies pour identifier les antécédents de pronoms (4ème année) et (iii) à évaluer des effets de l'intervention didactique (4ème année). [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.811
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 2 (june-july 2019) , p. 60-77 (Articles)  
3.
1 p, 79.3 KB La experiencia de la lectura a través de una historia de Alberto Breccia / Barbieri, Daniele (Universidad de Bologna)
El autor propone una lectura del cómic contemporáneo a través de seis niveles, desde un primer nivel de la lectura narrativa de base hasta un último nivel, denominado "lectura integral y recorrido de lectura". [...]
The author proposes a reading of contemporary comics through six levels, from an initial level of basic reading narrative to a final level called comprehensive reading course. The focal points of the text are rhythmic tensivity transmitting the history and especially the relations between lived experience and the experience narrated. [...]

2015
DeSignis, Núm. 22 (2015) , p. 67-75
2 documents
4.
31 p, 142.7 KB La lectura literaria al egreso de la formación inicial docente. Un retrato de las prácticas lectoras declaradas por estudiantes de pedagogía en educación secundaria en lenguaje y comunicación / Asfura, Eduardo (Universidad de San Sebastián (Xile)) ; Real Mercadal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
El estudio presenta un retrato de las prácticas de lectura literaria declaradas por estudiantes de Pedagogía en educación secundaria en Lenguaje y Comunicación de cuatro universidades de Santiago de Chile, al momento del egreso de la formación inicial docente. [...]
This study presents a portrait of self-declared literary reading practices by recent graduates of Secondary Education Language Arts teacher education programs from four universities, in Santiago de Chile. [...]

2019 - 10.31619/caledu.n50.719.
Calidad en la educación, Núm. 50 (2019) , p. 83-113  
5.
8 p, 271.7 KB Finis Mundi a través de Twitter y Facebook : una experiencia con alumnos de tercero de educación secundaria / Heredia Ponce, Hugo (Universidad de Cádiz. Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura)
Social networks are used by many adolescents in their day to day and therefore, are integrated into their ways of life. Faced with this situation, reading is not integrated into their lives and students do not approach it from the pleasurable. [...]
Las redes sociales son utilizadas por numerosos adolescentes en su día a día y por lo tanto, están integradas en sus modos de vida. Frente a esta situación, la lectura no está integrada en sus vidas y el alumnado no se acerca a ella desde lo placentero. [...]

2019
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 37 (Junio 2019) (Bones pràctiques i Recursos)  
6.
16 p, 1.3 MB Programa de Mejora de la Comprensión y Estrategias Lectoras en alumnos de Quinto de Primaria / Vázquez González, María Esperanza (UNIR. Facultad de Educación)
Introducción. La comprensión lectora es uno de los procesos lingüísticos más importantes para poder avanzar en el aprendizaje por ello se va a estudiar la comprensión lectora y el conocimiento-uso de las estrategias de lectura cognitivas y metacognitivas en 410 sujetos de 5º de Educación Primaria. [...]
Introduction. The reading comprehension it is one of the most important linguistic processes to be able to advance in the learning by it the reading comprehension is going to be studied and the knowledge - use of the cognitive and metacognitive strategies of reading in 410 subjects of 5 º of Primary Education. [...]

2019
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 37 (Junio 2019) (Articles)  
7.
14 p, 202.9 KB Tutoría entre iguales y comprensión lectora : ¿un tándem eficaz? Los efectos de la tutoría entre iguales sobre la comprensión lectora / Flores Coll, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Duran, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Dada la relevancia de la lectura y la necesidad de encontrar formas complementarias para su enseñanza, el artículo investiga los cambios sobre la comprensión lectora durante la implementación de un programa basado en la tutoría entre iguales "Leemos en pareja" y los mecanismos causantes de dichos cambios. [...]
The purpose of this research is to examine the changes occurring in the development of reading comprehension during the implementation of a peertutoring programme "Leemos en pareja" and the mechanisms underlying these changes. [...]

2016 - 10.11144/Javeriana.upsy15-2.teic
Universitas psychologica, Vol. 15, núm. 2 (2016) , p. 339-352  
8.
11 p, 347.7 KB Formas de interacción implicadas en la promoción de estrategias de comprensión lectora a través de un programa de tutoría entre iguales / Valdebenito Zambrano, Vanessa Haydeé (Universidad Católica de Temuco) ; Duran, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona)
La investigación se centra en conocer el efecto de un programa de tutoría entre iguales en el desarrollo de la comprensión lectora. Integraron la población de estudio 127 alumnos del grupo de intervención y 75 del grupo de comparación, pertenecientes a cuatro centros educativos de primaria. [...]
This study focuses on learning about the effect of a peer tutoring program on the development of reading comprehension. The study comprised 127 students in the intervention group, along with 75 students in the comparison group, all of them enrolled in 4 primary schools. [...]

2015 - 10.1016/j.rlp.2014.07.001
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 47, Núm. 2 (Mayo-Agosto 2015) , p. 75-85  
9.
9 p, 1.1 MB Reading to Learn in CLIL Subjects : Working with content-language / Whittaker, Rachel (Universidad Autónoma de Madrid)
This article presents CLIL teachers with a principled approach to integrating the teaching of content with that of the language of their discipline. First the paper focuses on raising awareness of language, and of the difficulties students experience when reading the abstract language of a subject, by using an example from a CLIL history text from an early secondary class in a school in Spain. [...]
En aquest article es presenta una aproximació a la lectura i l'escriptura en les àrees del currículum que permet als professors AICLE integrar l'ensenyament de continguts disciplinaris i llengua estrangera. [...]
En este artículo se presenta una aproximación a la lectura y la escritura en las áreas del currículo que permite a los profesores AICLE integrar la enseñanza de contenidos disciplinares y lengua extranjera. [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.4
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 19-27 (Articles)  
10.
17 p, 4.1 MB Patterns of prominence, phrasing and tonal events in Spanish news reading : an illustrative case study / Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gutiérrez González, Yurena María (Universitat Autònoma de Barcelona)
The present study examines the patterns in stress, phrasing and intonation found in a Spanish corpus of news read by broadcasters to describe the prosodic strategies that can be considered as genre-distinguishing features. [...]
El presente estudio examina los patrones más comunes en la estructura acentual, la organización prosódica y la entonación en un corpus de noticias leído por profesionales de la radio con el fin de describir las estrategias prosódicas que pueden considerarse como rasgos diferenciadores de un estilo propio. [...]

2018 - 10.3989/loquens.2018.048
Loquens, Vol. 5, núm. 1 (2018)  

Articles : 70 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 7 registres trobats  
1.
1 p, 760.3 KB Implementing subtitles in immersive media for a comfortable reading / Agulló, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
Immersive media, such as virtual reality and 360 degree content, is increasingly present in our society. In order to mainstream this content it requires to be accessible to a wide range of the population, subtitles are needed. [...]
2018
WoRLD: Workshop on Reading, Language and Deafness. Sant Sebastià, 1r : 2018  
2.
28 p, 10.7 MB Media accessibility : current research and new hybrid scenarios / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
In my presentation I aim to map current media accessibility research with a focus on projects in which TransMedia Catalonia research group is involved. I will present research opportunities and challenges linked to new hybrid access modes, new technologies and environments, and discuss how new methodologies can be implemented. [...]
2018
Tagung Barrierefrei Kommunikation. Hildesheim, Alemanya, 1 : 2018  
3.
26 p, 128.1 KB Reading Academic Texts : Gamification / Curell i Gotor, Hortènsia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanahuges, Maria del Carme (Universitat Autònoma de Barcelona)
Reading academic texts is a skill which is as difficult as necessary for university students. It has been seen (Dhieb-Henia 2003, Hellekjær 2009, Nergis 2013) that even when students have an acceptable level of English, they still encounter difficulties when dealing with academic texts. [...]
2017
Congreso AEDEAN. La Laguna, 41è : 2017  
4.
19 p, 118.0 KB Teaching Academic reading with an App / Copy, Christine (Université de Pau et de Pays de l'Adour) ; Curell i Gotor, Hortènsia (Universitat Autònoma de Barcelona)
StratApp is a project within KA2 Erasmus+, whose aim is to improve the English academic reading skills of university students by means of a game-based app accessible through mobile technology or web. [...]
2017
CAAD. International Conference on Corpus Analysis in Academic Discourse. València, 1r : 2017  
5.
16 p, 2.1 MB Study on eye tracking technique: do digital media influence reading comprehension? / Zhang, Bing (University of Shangai for Science and Technology. Department of Journalism and Communications Studies) ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
In this paper we have used eye tracking techniques to make a comparison between the results obtained by digital reading and the results obtained by the paper reading, which aims at finding similarities and differences to provide people a better choice of different reading media. [...]
2014
Congreso Internacional de Investigadores Audiovisuales. Madrid, España, : 2014
2 documents
6.
1 p, 2.2 MB Auditory and visual effects on visual attention and on comprehension of electronic magazines. Study with eye tracker technology. / Zhang, Bing ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Zhang, Min
The aim of this study is to know how visual and auditory stimuli influence the visual attention of the electronic magazines and to study if this kind of stimuli influences the comprehension of the text. [...]
2015
Reunión Científica sobre Atención (RECA). Miraflores de la Sierra, Madrid, 10a : 2015
2 documents
7.
10 p, 346.8 KB Literature study guides and guided notes : a guide to guided reading / Pividori, María Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i Germanística)
Keeping in mind the challenges brought by the European Higher Education Area (EHEA), particularly those connected with independent study and the promotion of variety and flexibility in the learning experience, new teaching strategies are required to cope with new educational demands. [...]
2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Documents de recerca 5 registres trobats  
1.
52 p, 918.7 KB Reading Academic English : a case study. StratApp - The Art of Learning / Cuevas Martínez, Mónica ; Curell i Gotor, Hortènsia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The aim of this dissertation is to describe the different issues that might help university students improve their reading academic English skills. This piece of research focuses on describing the importance of reading academic English; the different key skills and strategies which are crucial for academic reading; the features of academic English which are relevant to familiarise university students with the language academic texts have, and mobile learning. [...]
L'objectiu d'aquesta tesi és descriure els diferents factors que poden ajudar els estudiants universitaris a millorar la lectura de l'anglès acadèmic. Aquesta investigació se centra en descriure la importància que té la lectura d'anglès acadèmic; les diferents habilitats i estratègies clau per a la lectura acadèmica; les característiques de l'anglès acadèmic que són rellevants per familiaritzar els estudiants universitaris amb els textos acadèmics, i en l'aprenentatge mòbil. [...]
El objetivo de esta tesis es describir los diferentes factores que pueden ayudar a los estudiantes universitarios a mejorar la lectura del inglés académico. Esta investigación se centra en describir la importancia que tiene la lectura de inglés académico; las diferentes habilidades y estrategias clave para la lectura académica; las características del inglés académico que son relevantes para familiarizar a los estudiantes universitarios con los textos académicos, y en el aprendizaje móvil. [...]

2019
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
2.
10 p, 540.6 KB Desenvolupament d'un joc tipus Pokémon-GO per a l'adquisició de mostres de text en escenes / Santamaria Portolés, Jordi ; Karatzas, Dimosthenis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Es vol fer servir la idea del pokemon Go de fer un joc on els usuaris tinguin que moures del seu lloc jugant, per a interactuar amb el seu entorn per a captar varietat de texts. D'aquesta forma conseguim que l'usuari s'exerciti una mica, al mateix temps que juga, a més de poder obtenir una base de dades d' imatges on contingui text etiquetat amb la seva transcripció. [...]
We had used the idea of Pokemon Go about to make a game where the users have to move from their location playing, for interactuate with the environment while capture a variety of texts. With this methode, we get the user to do a bit exercise, in same time he is playing, thus we can get a database with labeled images. [...]
Se quiere hacer servir la idea del Pokemon GO para hacer un juego en el que los usuarios tengan que moverse de su lugar jugando, para interactuar con su entorno y captar variedad de textos. De esta forma conseguimos que el usuario se ejercite un poco, al tiempo que juega, además de poder usar una base de datos de imágenes que contenga texto etiquetado con su transcripción. [...]

2017-02-08
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
770 p, 4.2 MB El mediador escolar de lectura literaria. Un estudio del espacio de encuentro entre prácticas didácticas, sistemas de creencias y trayectorias personales de lectura / Munita Jordán, Felipe ; Colomer, Teresa, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
El presente estudio se sitúa en el campo científico de la didáctica de la literatura, interesándose especialmente por la figura del mediador escolar de lectura literaria. En ese marco, el principal objetivo ha sido indagar en las posibles relaciones existentes entre las trayectorias personales de lectura del docente, sus creencias acerca de la literatura y la educación literaria, y las prácticas didácticas que el sujeto moviliza en este ámbito. [...]
This research study, situated in the field of teaching of literature, pays attention to the figure of the literary reading mediator in school settings. Within this frame, its main objective has been to enquire possible relations between personal reading trajectories of teachers, their beliefs about literature and literary education, and their actual practices. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
4.
18 p, 615.0 KB Delightful and fulfilling : reading the 'Harry Potter Series', a unique generational experience / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
This article derives from essays written by the students in my fourth-year elective course, 'Cultural Studies (in English): The Harry Potter Case', for the 'Grado' in English Studies (Universitat Autònoma de Barcelona, Spring 2014). [...]
Este artículo es fruto de los ensayos escritos por los estudiantes de mi optativa de cuarto año, 'Estudios Culturales (en Inglés): el caso Harry Potter', del Grado en Estudios Ingleses (Universitat Autònoma de Barcelona, primavera 2014). [...]

2015  
5.
10 p, 865.7 KB Intercanvi d'opinions de lectures / Escolà Vidal, Mònica ; Musach, Ramón, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Avui en dia és difícil comentar llibres correctament per diferents motius: la gent del teu entorn no té els mateixos gustos bibliogràfics, cadascú té els seus horaris, i existeix una distància geogràfica, cosa que fa que moltes vegades sigui difícil quedar. [...]
Hoy en día es difícil comentar libros correctamente por diferentes motivos: la gente de tu entorno no tiene los mismos gustos bibliográficos, cada uno tiene sus horarios, y existe una distancia geográfica, lo que hace que muchas veces sea difícil quedar. [...]
Today it is difficult to write about books properly for several reasons: the people around you do not have the same bibliographic tastes, everyone has their schedules and often makes it difficult to arrange to meet and there is geographical distance. [...]

2014-06-27
Enginyeria Informàtica [958]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.