Resultados globales: 77 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 66 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 7 registros
Documentos de investigación, Encontrados 4 registros
Artículos Encontrados 66 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
8 p, 271.7 KB Finis Mundi a través de Twitter y Facebook : una experiencia con alumnos de tercero de educación secundaria / Heredia Ponce, Hugo (Universidad de Cádiz. Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura)
Social networks are used by many adolescents in their day to day and therefore, are integrated into their ways of life. Faced with this situation, reading is not integrated into their lives and students do not approach it from the pleasurable. [...]
Las redes sociales son utilizadas por numerosos adolescentes en su día a día y por lo tanto, están integradas en sus modos de vida. Frente a esta situación, la lectura no está integrada en sus vidas y el alumnado no se acerca a ella desde lo placentero. [...]

2019
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 37 (Junio 2019) (Bones pràctiques i Recursos)  
2.
7 p, 551.6 KB Programa de Mejora de la Comprensión y Estrategias Lectoras en alumnos de Quinto de Primaria / Vázquez González, María Esperanza
Introducción. La comprensión lectora es uno de los procesos lingüísticos más importantes para poder avanzar en el aprendizaje por ello se va a estudiar la comprensión lectora y el conocimiento-uso de las estrategias de lectura cognitivas y metacognitivas en 410 sujetos de 5º de Educación Primaria. [...]
Introduction. The reading comprehension it is one of the most important linguistic processes to be able to advance in the learning by it the reading comprehension is going to be studied and the knowledge - use of the cognitive and metacognitive strategies of reading in 410 subjects of 5 º of Primary Education. [...]

2019
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 37 (Junio 2019) (Articles)  
3.
14 p, 202.9 KB Tutoría entre iguales y comprensión lectora : ¿un tándem eficaz? Los efectos de la tutoría entre iguales sobre la comprensión lectora / Flores Coll, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Duran Gisbert, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Dada la relevancia de la lectura y la necesidad de encontrar formas complementarias para su enseñanza, el artículo investiga los cambios sobre la comprensión lectora durante la implementación de un programa basado en la tutoría entre iguales "Leemos en pareja" y los mecanismos causantes de dichos cambios. [...]
The purpose of this research is to examine the changes occurring in the development of reading comprehension during the implementation of a peertutoring programme "Leemos en pareja" and the mechanisms underlying these changes. [...]

2016 - 10.11144/Javeriana.upsy15-2.teic
Universitas psychologica, Vol. 15, núm. 2 (2016) , p. 339-352  
4.
11 p, 347.7 KB Formas de interacción implicadas en la promoción de estrategias de comprensión lectora a través de un programa de tutoría entre iguales / Valdebenito Zambrano, Vanessa Haydeé (Universidad Católica de Temuco) ; Duran Gisbert, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
La investigación se centra en conocer el efecto de un programa de tutoría entre iguales en el desarrollo de la comprensión lectora. Integraron la población de estudio 127 alumnos del grupo de intervención y 75 del grupo de comparación, pertenecientes a cuatro centros educativos de primaria. [...]
This study focuses on learning about the effect of a peer tutoring program on the development of reading comprehension. The study comprised 127 students in the intervention group, along with 75 students in the comparison group, all of them enrolled in 4 primary schools. [...]

2015 - 10.1016/j.rlp.2014.07.001
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 47, Núm. 2 (Mayo-Agosto 2015) , p. 75-85  
5.
9 p, 1.1 MB Reading to Learn in CLIL Subjects : Working with content-language / Whittaker, Rachel (Universidad Autónoma de Madrid)
This article presents CLIL teachers with a principled approach to integrating the teaching of content with that of the language of their discipline. First the paper focuses on raising awareness of language, and of the difficulties students experience when reading the abstract language of a subject, by using an example from a CLIL history text from an early secondary class in a school in Spain. [...]
En aquest article es presenta una aproximació a la lectura i l'escriptura en les àrees del currículum que permet als professors AICLE integrar l'ensenyament de continguts disciplinaris i llengua estrangera. [...]
En este artículo se presenta una aproximación a la lectura y la escritura en las áreas del currículo que permite a los profesores AICLE integrar la enseñanza de contenidos disciplinares y lengua extranjera. [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.4
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 19-27 (Articles)  
6.
17 p, 4.1 MB Patterns of prominence, phrasing and tonal events in Spanish news reading : an illustrative case study / Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gutiérrez González, Yurena María (Universitat Autònoma de Barcelona)
The present study examines the patterns in stress, phrasing and intonation found in a Spanish corpus of news read by broadcasters to describe the prosodic strategies that can be considered as genre-distinguishing features. [...]
El presente estudio examina los patrones más comunes en la estructura acentual, la organización prosódica y la entonación en un corpus de noticias leído por profesionales de la radio con el fin de describir las estrategias prosódicas que pueden considerarse como rasgos diferenciadores de un estilo propio. [...]

2018 - 10.3989/loquens.2018.048
Loquens, Vol. 5, núm. 1 (2018)  
7.
21 p, 179.7 KB De la lectura al tablado : Antonio Matina, Carlo Celano y otros estimadores de Lope en la Nápoles virreinal / Marcello, Elena E. (Università degli Studi Roma Tre)
El artículo analiza las estimaciones sobre Lope de Vega de un lector, el canónigo Antonio Matina, activo en Nápoles en la segunda mitad del Seiscientos comparándolas también con dos lectores de la primera mitad del siglo (A. [...]
This paper analyzes the commented readings on Lope de Vega done by Canon Antonio Matina in the Naples of the second half of the seventeenth century and compares them with the considerations by A. G. Brignole Sale and F. [...]

2019 - 10.5565/rev/anuariolopedevega.308
Anuario Lope de Vega, Vol. 25 (2019) , p. 122-142 (Artículos. Sección monográfica)  
8.
12 p, 221.1 KB Influencia de la tutoría entre iguales en el desarrollo de la comprensión y el autoconcepto lector / Duran Gisbert, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Flores Coll, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Enmarcada en el programa educativo Leemos en pareja, que se fundamenta en la tutoría entre iguales y que tiene como objetivo la mejora de la competencia lectora, la investigación que se presenta pretende indagar en los progresos realizados por los alumnos en el ámbito de la comprensión y el autoconcepto lector e identificar algunos de los mecanismos presentes en el programa que pueden favorecer esos cambios. [...]
This research is about the educational programme Leemos en pareja, which is based on peer tutoring, to improve literacy skills. The objectives of this research try to look into the progress made by pupils in reading comprehension and reading self-concept; and identify some of the mechanisms which can explain these changes. [...]
Encadré dans le programme éducatif Nous lisons en couple, basé sur la tutelle entre pairs et qui a com objectif améliorer la compétence lectrice, la recherche présente les progrès réalisés par les élèves dans le domaine de la compréhension et l'autoimage lectrices et prétend identifier quelques mécanismes présents dans le programme qui peuvent favoriser ces changements. [...]

2013
Investigación en la escuela, Núm. 81 (2013) , p. 67-68  
9.
18 p, 3.6 MB Household smart water metering in Spain : Insights from the experience of remote meter reading in Alicante / March Corbella, Hug (Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institute (IN3)) ; Morote, Álvaro Francisco (Universitat d'Alacant. Institut Interuniversitari de Geografia) ; Rico Amorós, Antonio M. (Universitat d'Alacant. Institut Interuniversitari de Geografia) ; Saurí i Pujol, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Since the past few years, the smart city paradigm has been influencing sustainable urban water resources management. Smart metering schemes for end users have become an important strategy for water utilities to have an in-depth and fine-grained knowledge about urban water use. [...]
2017 - 10.3390/su9040582
Sustainability, Vol. 9, núm. 4 (2017) , p. 582  
10.
20 p, 441.4 KB Le rôle de la conscience phonologique dans l'apprentissage de la lecture en français langue seconde par les enfants arabophones : comparaison entre lecteurs normaux et dyslexiques / Layes, Smail (Normandie Université (Rouen, França)) ; Layes, Kamel (Université d'Alger 2) ; Khenfour, Hichem (Université El-Oued)
Cette étude examine le rôle de la conscience phonologique (CP) en Arabe (L1) dans la lecture en français (L2) chez les enfants arabophones. Deux groupes de lecteurs normo lecteurs (n=42) et dyslexiques (n=30) ont participé à cette étude, et ont achevé des tests de lecture de mots et de pseudo mots et de CP en L1 et L2. [...]
This study examined the role of phonological awareness (PA) in reading in French (L2) in Arabic-speaking children. Two groups of typical readers (n = 42) and dyslexics (n = 30) participated in this study, and completed word and pseudo-words reading and PA tests in both L1 and L2. [...]
Aquest estudi explora el paper de la consciència fonològica (CF) en àrab (L1) en la lectura en francès (L2) dels infants arabòfons. Dos grups de lectors normolectors (n=42) i dislèctics (n=30) han participat en aquest estudi, i han finalitzat els tests de lectura de paraules i pseudoparaules i de CF en L1 i L2. [...]
Este estudio examinó el papel de la conciencia fonológica en la lectura en francés como segunda lengua (L2) por parte de niños arabófonos. Dos grupos de lectores típicos (n = 42) y disléxicos (n = 30) participaron en este estudio, y completaron la lectura de palabras y pseudopalabras, además de pruebas de conciencia fonológica, tanto en L1 como en L2. [...]

2018 - 10.5565/rev/jtl3.775
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 4 (november-december 2018) , p. 21-40 (Articles)  

Artículos : Encontrados 66 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 7 registros  
1.
1 p, 760.3 KB Implementing subtitles in immersive media for a comfortable reading / Agulló, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
Immersive media, such as virtual reality and 360 degree content, is increasingly present in our society. In order to mainstream this content it requires to be accessible to a wide range of the population, subtitles are needed. [...]
2018
WoRLD: Workshop on Reading, Language and Deafness. Sant Sebastià, 1r : 2018  
2.
28 p, 10.7 MB Media accessibility : current research and new hybrid scenarios / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
In my presentation I aim to map current media accessibility research with a focus on projects in which TransMedia Catalonia research group is involved. I will present research opportunities and challenges linked to new hybrid access modes, new technologies and environments, and discuss how new methodologies can be implemented. [...]
2018
Tagung Barrierefrei Kommunikation. Hildesheim, Alemanya, 1 : 2018  
3.
26 p, 128.1 KB Reading Academic Texts : Gamification / Curell i Gotor, Hortènsia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanahuges, Maria del Carme (Universitat Autònoma de Barcelona)
Reading academic texts is a skill which is as difficult as necessary for university students. It has been seen (Dhieb-Henia 2003, Hellekjær 2009, Nergis 2013) that even when students have an acceptable level of English, they still encounter difficulties when dealing with academic texts. [...]
2017
Congreso AEDEAN. La Laguna, 41è : 2017  
4.
19 p, 118.0 KB Teaching Academic reading with an App / Copy, Christine (Université de Pau et de Pays de l'Adour) ; Curell i Gotor, Hortènsia (Universitat Autònoma de Barcelona)
StratApp is a project within KA2 Erasmus+, whose aim is to improve the English academic reading skills of university students by means of a game-based app accessible through mobile technology or web. [...]
2017
CAAD. International Conference on Corpus Analysis in Academic Discourse. València, 1r : 2017  
5.
16 p, 2.1 MB Study on eye tracking technique: do digital media influence reading comprehension? / Zhang, Bing (University of Shangai for Science and Technology. Department of Journalism and Communications Studies) ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
In this paper we have used eye tracking techniques to make a comparison between the results obtained by digital reading and the results obtained by the paper reading, which aims at finding similarities and differences to provide people a better choice of different reading media. [...]
2014
Congreso Internacional de Investigadores Audiovisuales. Madrid, España, : 2014
2 documentos
6.
1 p, 2.2 MB Auditory and visual effects on visual attention and on comprehension of electronic magazines. Study with eye tracker technology. / Zhang, Bing ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Zhang, Min
The aim of this study is to know how visual and auditory stimuli influence the visual attention of the electronic magazines and to study if this kind of stimuli influences the comprehension of the text. [...]
2015
Reunión Científica sobre Atención (RECA). Miraflores de la Sierra, Madrid, 10a : 2015
2 documentos
7.
10 p, 346.8 KB Literature study guides and guided notes : a guide to guided reading / Pividori, María Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i Germanística)
Keeping in mind the challenges brought by the European Higher Education Area (EHEA), particularly those connected with independent study and the promotion of variety and flexibility in the learning experience, new teaching strategies are required to cope with new educational demands. [...]
2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Documentos de investigación Encontrados 4 registros  
1.
10 p, 540.6 KB Desenvolupament d'un joc tipus Pokémon-GO per a l'adquisició de mostres de text en escenes / Santamaria Portolés, Jordi ; Karatzas, Dimosthenis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Es vol fer servir la idea del pokemon Go de fer un joc on els usuaris tinguin que moures del seu lloc jugant, per a interactuar amb el seu entorn per a captar varietat de texts. D'aquesta forma conseguim que l'usuari s'exerciti una mica, al mateix temps que juga, a més de poder obtenir una base de dades d' imatges on contingui text etiquetat amb la seva transcripció. [...]
We had used the idea of Pokemon Go about to make a game where the users have to move from their location playing, for interactuate with the environment while capture a variety of texts. With this methode, we get the user to do a bit exercise, in same time he is playing, thus we can get a database with labeled images. [...]
Se quiere hacer servir la idea del Pokemon GO para hacer un juego en el que los usuarios tengan que moverse de su lugar jugando, para interactuar con su entorno y captar variedad de textos. De esta forma conseguimos que el usuario se ejercite un poco, al tiempo que juega, además de poder usar una base de datos de imágenes que contenga texto etiquetado con su transcripción. [...]

2017-02-08
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
770 p, 4.2 MB El mediador escolar de lectura literaria. Un estudio del espacio de encuentro entre prácticas didácticas, sistemas de creencias y trayectorias personales de lectura / Munita Jordán, Felipe ; Colomer, Teresa, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
El presente estudio se sitúa en el campo científico de la didáctica de la literatura, interesándose especialmente por la figura del mediador escolar de lectura literaria. En ese marco, el principal objetivo ha sido indagar en las posibles relaciones existentes entre las trayectorias personales de lectura del docente, sus creencias acerca de la literatura y la educación literaria, y las prácticas didácticas que el sujeto moviliza en este ámbito. [...]
This research study, situated in the field of teaching of literature, pays attention to the figure of the literary reading mediator in school settings. Within this frame, its main objective has been to enquire possible relations between personal reading trajectories of teachers, their beliefs about literature and literary education, and their actual practices. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
3.
18 p, 615.0 KB Delightful and fulfilling : reading the 'Harry Potter Series', a unique generational experience / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
This article derives from essays written by the students in my fourth-year elective course, 'Cultural Studies (in English): The Harry Potter Case', for the 'Grado' in English Studies (Universitat Autònoma de Barcelona, Spring 2014). [...]
Este artículo es fruto de los ensayos escritos por los estudiantes de mi optativa de cuarto año, 'Estudios Culturales (en Inglés): el caso Harry Potter', del Grado en Estudios Ingleses (Universitat Autònoma de Barcelona, primavera 2014). [...]

2015  
4.
10 p, 865.7 KB Intercanvi d'opinions de lectures / Escolà Vidal, Mònica ; Musach, Ramón, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Avui en dia és difícil comentar llibres correctament per diferents motius: la gent del teu entorn no té els mateixos gustos bibliogràfics, cadascú té els seus horaris, i existeix una distància geogràfica, cosa que fa que moltes vegades sigui difícil quedar. [...]
Hoy en día es difícil comentar libros correctamente por diferentes motivos: la gente de tu entorno no tiene los mismos gustos bibliográficos, cada uno tiene sus horarios, y existe una distancia geográfica, lo que hace que muchas veces sea difícil quedar. [...]
Today it is difficult to write about books properly for several reasons: the people around you do not have the same bibliographic tastes, everyone has their schedules and often makes it difficult to arrange to meet and there is geographical distance. [...]

2014-06-27
Enginyeria Informàtica [958]  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.