Resultats globals: 13 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 11 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
23 p, 679.4 KB Electrodermal activity as a measure of emotions in media accessibility research : methodological considerations / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jankowska, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article proposes electrodermal activity (EDA) as a new objective measure for experimental studies in media accessibility. It first presents a theoretical framework in which the concept of emotion and its categorisation are presented. [...]
2020
JoSTrans: Journal of Specialised Translation, Núm. 33 (2020)  
2.
17 p, 316.9 KB Game on! Burning issues in game localisation / Mangiron i Hevia, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona)
Game localisation is a type of audiovisual translation that has gradually been gathering scholarly attention since the mid-2000s, mainly due to the increasing and ubiquitous presence of video games in the digital society and the gaming industry's need to localise content in order to access global markets. [...]
2018
Journal of Audiovisual Translation, Vol. 1, núm. 1 (2018) , p. 122-138  
3.
18 p, 382.8 KB La recepción de la imagen de las mujeres en los medios : una aproximación cualitativa / García Muñoz, Núria (Facultat de Ciències de la Comunicació. Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez García, Luisa María (Facultat de Ciències de la Comunicació. Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo tiene como objetivo analizar los resultados de una investigación sobre el consumo femenino de los estereotipos de género presentes en los medios de comunicación. Nos interesa conocer cuáles son los estereotipos de género que las mujeres valoran como discriminatorias y cuáles consideran como prácticas positivas respecto a la imagen de la mujer en la sociedad. [...]
This article aims to analyse the results of an investigation into the use of female gender stereotypes present in the media. We are interested in knowing what the gender stereotypes that women are valued as discriminatory and which regarded as positive practices regarding the image of women in ociety. [...]

2008
Comunicación y sociedad (Universidad de Guadalajara), Nueva época, Núm. 10 (julio-diciembre 2008) , p. 111-128  
4.
11 p, 137.6 KB Les audiències actives i la imatge de les dones a la publicitat / García Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació)
L'article presenta els resultats de la recerca de les percepcions i actituds de les dones davant representacions del gènere al discurs publicitari. Aquest estudi forma part de la investigació iniciada l'any 2005 sobre el consum de la imatge de les dones a la publicitat i als mitjans de comunicació. [...]
This article presents the results of a study on women's perceptions and attitudes regarding gender representation in advertising discourse. The study was part of a research project begun in 2005 on the consumption of the woman's image in publicity and the mass media. [...]

2008 - 10.2436/20.3008.01.55
Comunicació (Barcelona), Num. 24 (Desembre 2008) , p. 131-142  
5.
20 p, 401.8 KB ¿Piensan lo mismo ciudadanos y partidos sobre la sátira política? La diferente percepción en el caso de un programa televisivo / Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Sintes, Marçal, 1967- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gayà Morlà, Catalina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este estudio aborda el efecto de la sátira televisiva en su reflejo de la vida política. Aporta una mirada nueva: la diferente percepción de la ciudadanía y de la clase política sobre la capacidad de generar cambios emotivos y de opinión de la información parodiada por el programa Polònia. [...]
This study addresses the effectiveness of television satire in reflecting political life. It looks at the subject in a new way: the general public and those involved in politics have different perceptions about the ability of a Polònia parody to produce both emotional feelings and changes of opinion. [...]

2013 - 10.5209/rev_ESMP.2013.v19.n1.42528
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 19, Núm. 1 (2013) , p. 383-402  
6.
11 p, 230.8 KB La crisi del consum radiofònic juvenil a Catalunya / Martí, Josep Maria, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Gutiérrez García, María. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Monclús Blanco, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Des de fa aproximadament una dècada, la ràdio convencional catalana i espanyola ha detectat una pèrdua progressiva de penetració del mitjà entre els segments més joves de la població. Aquest fenomen afecta la majoria dels països desenvolupats i està relacionat fortament amb el desenvolupament de les TIC i les xarxes de comunicació. [...]
For approximately a decade, traditional Catalan and Spanish radio has been noting a gradual loss of radio penetration among the population's younger segments. This phenomenon, which is affecting most developed countries, is closely related to the development of ICTs and communication networks. [...]

2010
Quaderns del CAC, Vol. 13, Núm. 34 (6 2010) , p. 67-77  
7.
12 p, 60.8 KB El consumo femenino de la imagen de la mujer en la publicidad : el sexismo en las campañas / García Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
This article presents the results of research into the perceptions and attitudes of women with regard to gender representations in advertising discourse. This study is part of a research project begun in 2005 on the subject of the consumption of the image of women in advertising and the media carried out by the Catalan Institute of Women (ICD) of the Catalan regional government, the Generalitat. [...]
2009
Trípodos, N. 24 (2009) , p. 149-160  
8.
6 p, 63.9 KB La representación positiva de la imagen de las mujeres en los medios / García Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Este trabajo tiene como objetivo describir las valoraciones positivas realizadas por la ciudadanía a través del servicio del Instituto Catalán de las Mujeres (ICD) sobre los discursos mediáticos que contienen representaciones de género. [...]
This article aims to outline the positive assessments made by the public, through the service of the Catalan Women's Institute (ICD) on speeches containing media representations of gender. It is a way to illustrate how the products of cultural industries are part of the audience's social imaginary and how it is able to identify and assess constructive representations of gender. [...]

2009 - 10.3916/c32-2009-03-002
Comunicar, Vol. 16, Núm. 32 (maig 2009) , p. 209-214  
9.
14 p, 57.2 KB Shakespeare's sonnets in spanish : rescuing the early verse translations / Pujante, Ángel-Luis (Universidad de Murcia. Departamento de Filología Inglesa)
In 1889 Matías de Velasco y Rojas, who had translated Shakespearean sonnets in prose, published what appears to be the first rendering in Spanish of a Shakespearean sonnet in sonnet form. Further verse translations of Shakespeare's sonnets followed for over thirty years. [...]
En 1889, Matías de Velasco y Rojas, que había traducido en prosa sonetos de Shakespeare, publicó la que, por lo visto, es la primera traducción al español de un soneto shakespeariano en la forma del soneto. [...]

2009
1611 : revista de historia de la traducción, N. 3 (2009) p. 0-0
2 documents
10.
9 p, 55.2 KB La recerca en comunicació de masses a Dinamarca / Hjarvard, Stig ; Søndergaard, Henrik
Els estudis sobre la comunicació de masses a Dinamarca no es distingeixen per escoles. La majoria dels investigadors provenen de les disciplines humanístiques, cosa que fa que els treballs s'hagin nodrit d'un sol aparell epistemològic. [...]
Los estudios en comunicación de masas en Dinamarca carecen de distinción por escuelas. La mayor parte de los investigadores provienen de un mismo campo disciplinario (las humanidades), por lo cual los trabajos se han ido nutriendo de una sola raíz epistemológica. [...]
Mass media studies in Denmark are not distinguished according to schools. Most researchers are from a single field of discipline (the Humanities), and studies have therefore been nourished by a single epistemological root. [...]

1997
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 21 (1997) , p. 91-99  

Articles : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
13 p, 97.9 KB Putting our experimental money where our mouths have been for ages / Kruger, Jan-Louis ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar ; Pedersen, Jan ; Perego, Elisa ; Romero-Fresco, Pablo ; Szarkowska, Agnieszka (Uniwersytet Warszawski. Instytutu Lingwistyki Stosowanej)
2016
Languages and the Media conference, 11th International Conference on Language Transfer in Audiovisual Media. Berlín, Alemanya, 11 : 2016  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
817 p, 4.0 MB La recepció de Heinrich Böll a Espanya / Jané-Lligé, Jordi ; Estelrich i Arce, Maria del Pilar, dir. ; Universitat Pompeu Fabra. Departament de Traducció i Filologia
En la tesi doctoral "La recepció de Heinrich Böll a Espanya" s'analitza el procés de divulgació a Espanya de l'obra de l'escriptor alemany contemporani que s'hi ha reeditat més vegades, i se'n proposa una periodització. [...]
En la tesis doctoral "La recepción de Heinrich Böll en España" se analiza el proceso de divulgación de la obra del escritor alemán más veces reeditado en este país y se propone una periodización de ese proceso. [...]
The doctoral thesis "The reception of Heinrich Böll in Spain" analyzes the spreading process of the work of the most published contemporary German writer in this country, and proposes a periodization for it. [...]

[Barcelona] : Universitat Pompeu Fabra, 2006  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.