Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
32 p, 615.9 KB Trayectorias del sujeto migrante en Chile. Elementos para un análisis del racismo y el estatus precario / Thayer Correa, Luis Eduardo (Universidad Católica Silva Henríquez) ; Tijoux Merino, María Emilia (Universidad de Chile)
En este estudio se elabora un modelo de análisis que busca aportar datos a la comprensión de las trayectorias migrantes. Este modelo se pone a prueba a partir de información empírica recopilada con instrumentos cualitativos en la sociedad chilena. [...]
En aquest estudi s'elabora un model d'anàlisi que busca aportar dades a la comprensió de les trajectòries migrants. Aquest model es posa a prova a partir d'informació empírica recopilada amb instruments qualitatius en la societat xilena. [...]
In this study, we develop an analytic model to understand migrant trajectories and test it based on empirical information collected with qualitative instruments in Chilean society. Specifically, we address the articulation between (a) the institutional conditions deriving from the action of the State, (b) the framework of reproduction of the class condition, (c) the structural elements of racism embedded in the national culture, and (d) the strategies deployed by migrant subjects in pursuit of their goals. [...]

2022 - 10.5565/rev/papers.2998
Papers : revista de sociologia, Vol. 107 Núm. 2 (2022) , p. e2998 (Artículos)  
2.
19 p, 485.2 KB The irruption of Afro-descendants in diversity politics : the case of Arica in northern Chile / Maza, Francisca de la (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Campos, Luis Eugenio (Universidad Academia de Humanismo Cristiano)
This paper analyses the irruption of Afro-descendants in the sphere of local and national public policies as aresult of their demand for political recognitionStarting in 2000, an Afro-descendant movement developed, positioning itself locally and nationally and obtaining political recognition in 2019 under Law N° 21. [...]
2020 - 10.1080/1070289X.2020.1813458
Identities global studies in culture and power, 27 Augoust (2020) , p. 1-19  
3.
21 p, 164.2 KB ¿Iguales en qué y cómo? : Una revisión de las propuestas realizadas desde la teoría de la justicia al campo de la educación / Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El presente artículo hace una revisión de las principales teorías de la justicia aplicadas al campo educativo. En primer lugar, se muestran las aportaciones más importantes de la teoría social normativa al campo de la política educativa, enfatizando aquellas posturas que han sido dominantes históricamente: la meritocracia y la teoría de la justicia de Rawls. [...]
Aquest article fa una revisió de les principals teories de la justícia aplicades al camp educatiu. En primer lloc, es mostren les aportacions més importants de la teoria social normativa en el camp de la política educativa emfatitzant les postures que han estat dominants històricament: la meritocràcia i la teoria de la justícia de Rawls. [...]
This article reviews the application of the main theories of justice to the field of education. First, the main contributions of social normative theory to the field of educational policy are examined, emphasizing those positions that have historically dominated this field: meritocracy and Rawl's theory of justice. [...]

2016 - 10.5565/rev/papers.2194
Papers : revista de sociologia, Vol. 101 Núm. 4 (Octubre-Desembre 2016) , p. 451-471 (Artículos)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.