Resultats globals: 6 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 5 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
19 p, 686.8 KB Estudio de las creencias de una futura maestra sobre la construcción del repertorio lingüístico a través de narrativas multimodales / Cabré Rocafort, Míriam (Universitat de Barcelona)
La narrativa es una práctica reflexiva que permite (re)pensar y atribuir sentido a las experiencias y comprender la complejidad de los procesos de enseñanza y aprendizaje de lenguas. El objetivo es analizar las creencias de una maestra en formación inicial sobre la construcción del repertorio lingüístico e indagar sobre su proyección en las futuras prácticas docentes. [...]
Narrative is a reflective practice that allows people to (re)think and to give a sense to their experiences and to understand the complexity of language teaching and learning processes. The aim is to analyse beliefs of a teacher in training about the construction of the linguistic repertoire and to look into its projection in their future teaching. [...]
La narrativa és una pràctica reflexiva que permet (re)pensar i atribuir sentit a les experiències i comprendre la complexitat dels processos d’ensenyament i aprenentatge de llengües. L’objectiu és analitzar les creences d’una mestra en formació inicial sobre la construcció del repertori lingüístic i indagar sobre la seva projecció en les futures pràctiques docents. [...]
La narrativa est une pratique réflexive qui permet (re) de penser et d'attribuer un sens aux expériences et comprendre la complétude des processus d'enseignement et d'apprentissage des langues. L'objectif est d'analyser les créations d'une maquette en formation initiale sur la construction du répertoire linguistique et d'indager sur la projection dans les futures pratiques docentes. [...]

2016 - 10.5565/rev/jtl3.652
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 3 (august-september 2016) , p. 50-68 (Articles)  
2.
18 p, 261.1 KB La pràctica professional i la seva vinculació amb la creació i gestió del coneixement col·lectiu / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La formació contínua del professorat, i de la resta d'agents educatius presents a les nostres institucions d’ensenyament primari, secundari o terciari, fa temps que va deixar de ser optativa per a convertir-se en quelcom d'obligada necessitat. [...]
La formación continua del profesorado, y del resto de agentes educativos presentes en nuestras instituciones de enseñanza primaria, secundaria y terciaria, hace tiempo que dejó de ser optativa para convertirse en algo de obligada necesidad. [...]
Ça fait longtemps que la formation continue du professorat et des autres agents éducatifs présents dans nos établissements d’enseignement primaire, secondaire ou tertiaire n’est plus optionnelle mais complètement nécessaire. [...]
Continuous training for teachers and for the rest of education agents who are presents in primary, secondary or tertiary educational institutions became a required necessity quite a while ago. In this sense, alternative training methods and professional development, based on knowledge that education agents have about practice, and considering reflection-in-action and on action as the element that can mobilize educational improvement processes, are starting to settle. [...]

2012
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 42 (2012) , p. 269-286  
3.
19 p, 913.0 KB Formació i desenvolupament professional del formador de formadors. Un professional que lidera i forma docents en processos d’innovació educativa / Colén, M. Teresa (Universitat de Barcelona)
L’article resumeix una investigació sobre el perfil competencial que han de tenir els formadors i les formadores de docents en servei per liderar processos de canvi en el desenvolupament professional docent, tot i orientant la formació i la tasca educativa no a la transmissió i la reproducció de continguts, sinó al desenvolupament d’una pedagogia basada en la reflexió de la pràctica, crítica i cooperativa. [...]
El artículo resume una investigación sobre el perfil competencial que deben tener los formadores y las formadoras de docentes en servicio para liderar procesos de cambio en el desarrollo profesional docente, orientando la formación y el hacer educativo no hacia la transmisión de contenidos y la reproducción, sino hacia el desarrollo de una pedagogía basada en la reflexión de la práctica, crítica y cooperativa. [...]
This article summarizes a research on the competency-based training that teacher trainer must have to lead change processes in teachers professional development; directing training and teachers’ work towards a teaching based on reflective practice, critical and cooperative, instead of content transmission and reproduction. [...]

2011
Educar, Vol. 47, Núm. 2 ( 2011) , p. 277-295  
4.
11 p, 77.0 KB La educación de las personas adultas : la complejidad de un campo y de una práctica social / Rumbo Arcas, Begoña (Universidad de A Coruña. Facultad de Ciencias de la Educación)
La educación de las personas adultas, al igual que ocurre con otras ciencias de la educación, se enfrenta a los mismos problemas epistemológicos sobre el grado de dependencia o independencia que ésta tiene respecto a las demás ciencias sociales. [...]
L'educació de les persones adultes, igual com passa amb altres ciències de l'educació, s'enfronta als mateixos problemes epistemològics sobre el grau de dependència o independència que aquesta té respecte de les altres ciències socials. [...]
The adult education, like it happens with other sciences of the education, it faces the same epistemologic problems on the degree of dependency or independence that this one has respect to other social sciences. [...]

2003 - 10.5565/rev/educar.286
Educar, N. 32 (2003) , p. 55-65  
5.
11 p, 77.4 KB El educador reflexivo : notas para la orientación de sus prácticas docentes / Gomes Lima, Paulo
Este trabajo tiene como objetivo principal propiciar momentos de reflexión en la práctica pedagógica del profesor, sobre su «compromiso» con su profesión y con la educación. Consecuentemente, abre espacios para la discusión de la reflexión-en-la-acción como la práctica indispensable del día a día, enumera puntos que pueden constituir obstáculos para la práctica reflexiva y construye otros que proporcionarán las huellas para llevar a cabo un trabajo pedagógico eficiente y eficaz.
Aquest treball té per objecte principal propiciar moments de reflexió en la pràctica pedagògica del professor, sobre el seu compromís amb la professió i amb l'educació. Consegüentment, obre espais per a la discussió de la reflexió en l'acció com la pràctica indispensable de l'activitat quotidiana, enumera punts que poden causar obstacles per a la pràctica reflexiva i en construeix uns altres que proporcionen les petjades per realitzar un treball pedagògic eficient i eficaç.
The main objective of this work is to foster moments of reflection about the teacher's pedagogical practice and about his/her compromise with his/her profession and education. It allows the creation of spaces of discussion about the reflection-into-action as a necessary daily practice and it considers the obstacles of reflective practice as well as the benefits that help build an efficient pedagogical performance.

2002 - 10.5565/rev/educar.313
Educar, N. 30 (2002) , p. 57-67  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
36 p, 228.7 KB Disseny i experimentació d'un model de formació del professorat per a aules de semiimmersió en llengua estrangera. 200700011 / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Cl projecte 2007ARIE00011 “Disseny i experimentació d'un model de formació del professorat per a aules de Semiimmersió en llengua estrangera” és una continuació de la recerca duta a terme en el marc del projecte 2006ARIE10011. [...]
This project is a continuation of the research undertaken under the framework of the project 2006ARIE10011. One of its outcomes was the design of a Teacher Education Component, which is aimed at enabling pre-service teachers to implement Content and Language Integrated Learning (CLIL) programmes. [...]

2009 (Memòria justificativa de recerca ARIE)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.