Resultados globales: 3 registros encontrados en 0.04 segundos.
Artículos, Encontrados 3 registros
Artículos Encontrados 3 registros  
1.
19 p, 1.3 MB Reflective practice in times of Covid-19 : a tool to improve education for sustainable development in pre-service teacher training / Fuertes, Maria Teresa (Universitat Internacional de Catalunya. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Dulsat, Carles (Universidad Isabel I (Burgos). Facultat de Ciències Humanes i Socials) ; Álvarez Cánovas, Isabel 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Crisis situations such as the current Covid-19 pandemic are a catalyst for change. This study stresses the need to work towards achieving quality education, and to prepare future teachers in sustainability competencies. [...]
2021 - 10.3390/su13116261
Sustainability, Vol. 13 Núm. 11 (2021) , p. 13  
2.
10 p, 861.5 KB The Influence of Basic Psychological Needs and Passion in Promoting Elite Young Football Players' Development / Chamorro, José L. (Universidad Europea de Madrid. Departamento de Ciencias del Deporte) ; Moreno, Rubén (Universidad Europea de Madrid. Departamento de Ciencias del Deporte) ; García Calvo, Tomás (University of Extremadura. Department of Didactics of Musical, Plastic and Corporal Expression, Faculty of Sport Sciences) ; Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Motivational variables and cognitive skills have been identified as important in an athlete's development. The aim of this study is to explore the influence of each basic psychological needs satisfaction on player's development regarding reflection and concentration disruption with the mediation of types of passion in Spanish young elite football players. [...]
2020 - 10.3389/fpsyg.2020.570584
Frontiers in psychology, Vol. 11 (november 2020)  
3.
18 p, 594.8 KB Pensamiento reflexivo en la educación superior : aportaciones desde las metodologías narrativas / Sabariego Puig, Marta (Universitat de Barcelona) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cano Hila, Ana Belén (Universitat de Barcelona)
Este estudio presenta el efecto de las metodologías narrativas para el fomento del pensamiento reflexivo en la construcción del conocimiento y el desarrollo competencial de los estudiantes de los Grados de Maestro de la Universidad de Barcelona. [...]
This study presents the effect of narrative methodologies for the promotion of reflective thinking in the construction of knowledge and competence development of students of the Bachelor's degrees of Teacher from the University of Barcelona. [...]

2019 - 10.5209/RCED.59048
Revista complutense de educación, Vol. 30, núm. 3 (2019) , p. 813-830  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.