Results overview: Found 4 records in 0.07 seconds.
Articles, 4 records found
Articles 4 records found  
1.
17 p, 118.4 KB Conceptualizar el aprendizaje y la docencia en la Universidad mediante los ETCS / Rué Domingo, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona)
El ECTS puede ser comprendido como una oportunidad para el desarrollo de propuestas de formación superior relevantes y más acordes con las necesidades emergentes en la nueva sociedad del conocimiento. [...]
The ECT System can be understood as an opportunity for developing relevant new higher education proposals, according to the emergent social needs within the knowledge society. The new model can be understood as a key issue for promoting a cultural shift in teaching. [...]

2004
Revista interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 51, Núm. 18.3 (Diciembre 2004) , p. 179-195  
2.
28 p, 343.2 KB La recontextualización de las políticas de incorporación al Espacio Europeo de Educación Superior : un estudio de caso / Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Masjuan, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Elias, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
Los datos que se utilizan en este artículo proceden de una investigación sobre el Proceso de Bolonia llevada a cabo en diez titulaciones de una sola universidad; seis de ellas forman parte del proyecto piloto para incorporar los European Credit Transfer System (ECTS). [...]
Data used in this paper proceeds from one piece of research carried out in ten degrees of a single university; six of them are integrated into an experimental plan to incorporate the European Credit Transfer System (ECTS). [...]

2010
Revista de educación (Madrid), Núm. 351 (2010) , p. 283-310  
3.
21 p, 621.8 KB Estrategias de gestión y comunicación de los líderes intermedios en la aplicación de los ECTS / Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Masjuan, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Elias, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
Los datos que se utilizan en este artículo proceden de una investigación sobre el Proceso de Bolonia llevada a cabo en diez titulaciones de una sola universidad; seis de ellas forman parte del proyecto piloto para incorporar los European Credit Transfer System (ECTS). [...]
This paper uses data obtained from a research project about the Bologna Process, carried out in ten degree programmes at one university; six of these degrees are part of a pilot project to implement the European Credit Transfer System (ECTS). [...]

2011 - 10.5565/rev/papers/v96n4.166
Papers : revista de sociologia, Vol. 96, Núm. 4 (2011) , p. 1235-1255  
4.
16 p, 92.6 KB La reforma universitària : gestió del pas d'un entorn institucional a un entorn parcialment tècnic / Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
A continuació es presenta un treball basat en una part dels resultats obtinguts en una tesi doctoral que analitza el procés de reforma dels plans d'estudis de tres titulacions universitàries d'informàtica a dues universitats diferents. [...]
El trabajo que aquí se presenta se basa en una parte de los resultados obtenidos en una tesis doctoral que analiza el proceso de reforma de los planes de estudios de tres titulaciones universitarias de informática en dos universidades distintas. [...]
The content of this paper is based on results from a doctoral thesis, which studied the curricula reform process of three computer science degrees in two higher education centres. In the specific context of university organisation, we might interpret the enactment of the LRU (Law of University Reform, 1983) as tantamount to exerting coercive pressure to bring about changes that would introduce universities into more technical environments (taking account of student and labour market demands). [...]

2001 - 10.5565/rev/educar.400
Educar, N. 28 (2001) , p. 163-178  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.