Resultats globals: 3 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
9 p, 1.4 MB Spherical subjective refraction with a novel 3D virtual reality based system / Pujol Ramo, Jaume (Davalor Research Center) ; Ondategui-Parra, Juan Carlos (Davalor Research Center) ; Badiella Busquets, Llorenç (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Estadística Aplicada) ; Otero, Carles (Davalor Research Center) ; Vilaseca, Meritxell (Davalor Research Center) ; Aldaba, Mikel (Davalor Research Center)
To conduct a clinical validation of a virtual reality-based experimental system that is able to assess the spherical subjective refraction simplifying the methodology of ocular refraction. For the agreement assessment, spherical refraction measurements were obtained from 104 eyes of 52 subjects using three different methods: subjectively with the experimental prototype (Subj. [...]
2016 - 10.1016/j.optom.2015.12.005
Journal of optometry, Vol. 10, issue 1 (Jan.-March 2017) , p. 43-51  
2.
9 p, 51.7 KB Christine Angot : una hetero-homosexual incestuosa / Palma Borrego, María José
El proyecto literario de Christine Angot en L'inceste (1999) es el de desvelar no su historia incestuosa -ella misma afirma que su libro no es una autobiografía- sino el hacer visible lo más reprimido, lo más oculto y a la vez lo más originario de nuestra Cultura: el incesto con la madre. [...]
2008
Lectora : revista de dones i textualitat, Núm. 14 (2008) , p. 209-218 (Miscel·lània)  
3.
12 p, 98.7 KB Una propuesta de utilización de la historia de la ciencia en la enseñanza de un tema de física / Iparraguirre, Lorenzo Marcos
Este artículo describe el proceso para elaborar una propuesta orientada a mejorar la enseñanza de temas de óptica en nivel medio, basada en la creencia de que es necesario desarrollar una metodología esencialmente activa en la cual se introduzcan problematizaciones y cuestionamientos, y de que la historia puede brindar muchos elementos útiles para ello. [...]
This article describes the analysis of the possibilities to improve the teaching of optics subjects at middle school, based upon the belief in the need to develop an essentially active methodology which includes problematizations and questionings, and in the fact that history may provide very useful elements for this. [...]

2007 - 10.5565/rev/ensciencias.3706
Enseñanza de las ciencias, V. 25 n. 3 (2007) p. 423-434  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.