Resultats globals: 27 registres trobats en 0.11 segons.
Articles, 10 registres trobats
Llibres i col·leccions, 5 registres trobats
Documents de recerca, 11 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Articles 10 registres trobats  
1.
22 p, 336.8 KB El peso del origen social y del centro escolar en la desigualdad de resultados al final de la escuela obligatoria / Torrents Vilà, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; García Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Valls, Ona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El debate sobre el efecto de los centros escolares ha sido ingente desde la aparición del informe Coleman. La desigualdad de rendimiento educativo entre el alumnado según el centro escolar al que acude es un hecho conocido tanto por científicos sociales como por muchas familias, que lo tienen en cuenta en sus estrategias de elección de escuela. [...]
School effects have been a controversial issue since the publication of the Coleman report. Students' attainment varies depending on the school they attend; a fact that is well known in social scientific research as well as in families, who take these differences into account in their school choice strategies. [...]
El debat sobre l'efecte dels centres escolars ha estat ingent des de l'aparició de l'informe Coleman. La desigualtat de rendiment educatiu entre l'alumnat segons el centre escolar al qual acudeix és un fet conegut tant per científics socials com per moltes famílies, que ho tenen en compte en les seves estratègies d'elecció d'escola. [...]

2018 - 10.5565/rev/papers.2300
Papers : revista de sociologia, Vol. 103 Núm. 1 (Gener-Març 2018) , p. 29-50 (Artículos)  
2.
8 p, 265.2 KB 'Los pecados de nuestros padres. Gran Bretaña : cambio o continuidad' / Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
A juzgar por las apariencias, no parece que exista un cambio sustancial en materia educativa entre los conservadores y los laboristas. Sin duda, la aparición de una moralidad gerencialista en educación y en la centralización del poder empezó durante la administración laborista que precedió a Margaret Thatcher. [...]
1997
Cuadernos de pedagogía, Num. 262 (1997) , p. 76-83  
3.
4 p, 1.7 MB Cataluña ¿dos lógicas contrapuestas para luchar contra el abandono escolar? / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El Departament d'Ensenyament, a nivel autonómico, y el Consorci d'Educació de Barcelona, a nivel local, diseñas y aplican políticas para combatir el abandono escolar prematuro en Cataluña. Los autores del artículo descubren algunas brechas entre ellas. [...]
2015
Cuadernos de pedagogía, Núm. 454 (Marzo 2015) , p. 47-50  
4.
1 p, 72.5 KB Un informe mèdic per a l'escola? / Moreno Colom, Sara, 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
2015
Ara, Núm. 1557 (17 març 2015) , p. 29  
5.
1 p, 211.6 KB A propòsit del PISA / Moreno Colom, Sara, 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
2013
Ara, Núm. 1100 (10 desembre 2013) , p. 28  
6.
3 p, 138.9 KB Fer entre 2 i 5 hores d'esport setmanals i dormir 9-10 hores al dia, la millor recepta per un bon rendiment escolar a primària / Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Clariana, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Badia Martín, M. del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
La gran majoria d'infants d'entre 5 i 10 anys realitzen alguna activitat extraescolar. Les activitats físico-esportives comporten beneficis com l'augment de l'autoestima i l'optimització del rendiment acadèmic. [...]
La gran mayoría de niños y niñas de entre 5 y 10 años realizan alguna actividad extraescolar. Las actividades físico-deportivas conllevan beneficios como el aumento de la autoestima y la optimización del rendimiento académico. [...]
The vast majority of children aged 5 to 10 years do some extracurricular activity. Sporting activities entail benefits like increased self-esteem and academic performance optimization - all this within limits. [...]

2015
UAB divulga, Novembre 2015
3 documents
7.
22 p, 282.1 KB Combinar la escuela con trabajo a tiempo parcial. Resultados empíricos de Alemania / van Santen, Eric ; Fillisch, Benjamin ; Tully, Claus J.
En el presente artículo se pretende esbozar el estado actual de las investigaciones sobre el empleo a tiempo parcial de estudiantes escolares. Los datos con respecto a Alemania se derivan de la encuesta AID:A con una población de estudiantes de entre 13 y 17 años (N = 2,763). [...]
En aquest article es pretén esbossar l'estat actual de les investigacions sobre l'ocupació a temps parcial d'estudiants escolars. Les dades respecte d'Alemanya es deriven de l'enquesta AID:A amb una població d'estudiants d'entre 13 i 17 anys (N = 2,763). [...]
This article begins by outlining the current state of research into the issue of part-time work taken by secondary school students. The findings for Germany are based on a childhood and youth survey (AID:A). [...]

2015 - 10.5565/rev/papers.2082
Papers : revista de sociologia, Vol. 100 Núm. 2 (abril-juny 2015) , p. 237-258 (Artículos)  
8.
7 p, 167.3 KB Diferencias en el rendimiento escolar por género asociadas al funcionamiento familiar de estudiantes de bachillerato / Sarmiento Silva, Carolina ; Vargas Gallegos, Martha ; Díaz Gutiérrez, Ricardo ; Universidad Nacional Autónoma de México
La vinculación entre rendimiento escolar y funcionamiento familiar es ampliamente recono-cida, así como las diferencias en el rendimiento de hombres y mujeres. El objetivo del es-tudio fue identificar el peso de diferentes dimensiones del funcionamiento familiar sobre el rendimiento escolar por género en 630 estudiantes, quienes contestaron la Escala del Fun-cionamiento Familiar para Adolescentes Escolarizados de Carolina Sarmiento, Martha Vargas y Ricardo Díaz (2009). [...]
The connection between school performance and family work is widely known, as so as the differences on the performance of men and women. The aim of this study was to identify the value of different dimensions of family work on the school performance in 630 stu-dents, who answered the Family Work Scale for Schooling Adolescents from Carolina Sar-miento, Martha Vargas & Ricardo Díaz (2009). [...]

2012 - 10.5565/rev/qpsicologia.1052
Quaderns de psicologia, Vol. 14, Núm. 2 (2012) , p. 17-23  
9.
12 p, 598.2 KB Educación e inmigración en Cataluña : un estado de la cuestión / López Falcón, Diana (Centre d'Estudis Demogràfics)
Desde el comienzo del siglo xxi, Cataluña ha consolidado su posición como centro de atracción de población extranjera en el sur de Europa. Así, a 1 de enero de 2010 y de acuerdo con los datos preliminares del padrón continuo, la población de nacionalidad extranjera en Cataluña representaba un total de 1. [...]
Des del començament del segle xxi, Catalunya ha consolidat la seva posició com a centre d'atracció de població estrangera del sud d'Europa. Així, a 1 de gener de 2010 i d'acord amb les dades preliminars del padró continu, la població de nacionalitat estrangera a Catalunya representava un total d'1. [...]
Depuis le début du xxi siècle, la Catalogne a renforcé sa position de focus d'attraction des populations étrangères dans le sud de l'Europe. Ainsi, au premier janvier 2010, et selon les données préliminaires du recensement continu (padrón continuo), la population de nationalité étrangère en Catalogne représentait un total de 1. [...]
From the beginning of the 21st Century, Catalonia has consolidated its position as an international migration attraction node in southern Europe. As a result, at January 1st, 2010, 15. 9% of the Catalan population (1'193,283 persons) was of foreign origin. [...]

2011 - 10.5565/rev/dag.260
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 57, Núm. 3 (Setembre/desembre 2011) , p. 551-562  
10.
4 p, 199.6 KB Actitudes hacia la ciencia y asignaturas pendientes : dos factores que afectan al rendimiento en ciencias / Espinosa García, J. (Seminario Permanente de Física y Química: "Vegas Altas del Guadiana") ; Román Galán, T. (I.B. "Luis Chamizo" (Badajoz, Extremadura))
This paper analyses the influence of the attitude towarda Science with which some students attain secondary education (BUP) and the role of outstanding subjecrs in their school record.
1991 - 10.5565/rev/ensciencias.4706
Enseñanza de las ciencias, V. 9 n. 2 (1991) p. 151-154  

Llibres i col·leccions 5 registres trobats  
1.
97 p, 3.2 MB Com les notes condicionen les expectatives educatives de l'alumnat / Capsada-Munsech, Queralt, 1984- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Castejón, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials ; Fundació Jaume Bofill
Cada dia gaudim de més informació i proves d'avaluació que ens permeten saber el nivell de competències i coneixements dels nostres estudiants. Gran part d'aquesta informació condiciona les seves expectatives i té un rol central en la presa de decisions sobre el seu futur acadèmic i professional. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2014 (Informes breus ; 53) (Informes breus. Educació)  
2.
134 p, 5.0 MB Equitat i resultats educatius a Catalunya : una mirada a partir de PISA 2012 / Castejón, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Castel Baldellou, José Luis ; Zacajo i Silla, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials ; Fundació Jaume Bofill
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2015 (Informes breus Educació ; 60)  
3.
16 p, 144.1 KB Resultats educatius / Bonal, Xavier ; Albaigés, Bernat
Barcelona, Catalunya Fundació Jaume Bofill : Mediterrània 2006 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 53)
L'estat de l'educació a Catalunya: anuari 2005, 2006, p. 79-94  
4.
250 p, 11.8 MB Èxit i fracàs escolar a Catalunya / Casal, Joaquim, (Casal Bataller) dir. ; Funes, Jaume, dir. ; Homs, Oriol, dir. ; Trilla, Jaume, dir. ; Marín, Antoni ; Celorrio, Xavier M. ; Roca i Cortés, Neus ; Fundació CIREM ; Fundació Jaume Bofill
La present publicado recull els resultáis fináis de la investigado sobre el fracàs escolar a Catalunya feta per un equip interdisciplinar convocat per la Fundado CIREM i finangat per la Fundado Jaume Bofill. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 1994 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 9)  
5.
139 p, 2.8 MB Diferències en els resultats educatius de nois i noies a Catalunya / García Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Donoso Vázquez, Trinidad (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Asensio Nerín, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Velasco Martínez, Anna (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (Catalunya) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació
Aquest és resultat d'una recerca avaluativa on s'aporta una considerable quantitat de dades i elements per a la reflexió, que van des de la recerca bibliogràfica fins a l'anàlisi de resultats d'avaluació dels nois i noies a Catalunya. [...]
[Barcelona] : Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, 2012 (Documents (Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (Catalunya)) ; 22)  

Documents de recerca 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
197 p, 5.7 MB Els trastorns del neurodesenvolupament com predictors del baix rendiment acadèmic / Bosch, Rosa ; Casas Brugué, Miquel, dir.
L'estimació de la prevalença dels Trastorns del Neurodesenvolupament (TND) és essencial per la planificació dels tractaments necessaris per a aquests col·lectius. No obstant això, la recerca epidemiològica ha mostrat una alta variabilitat en els resultats obtinguts arreu dels diferents països, inclosa Espanya. [...]
La estimación de la prevalencia de los Trastornos del Neurodesarrollo (TND) es esencial para la planificación de los tratamientos necesarios para estos colectivos. Sin embargo, la investigación epidemiológica ha mostrado una alta variabilidad en los resultados obtenidos en los diferentes países, incluida España. [...]
Prevalence estimates of Neurodevelopment disorders (ND) are essential for treatment planning. However, epidemiological research has yielded high variable rates across countries, including Spain. This variability could be explained by methodological issues and the presence of variables that may be related and have not always been taken into account. [...]

2022  
2.
212 p, 2.4 MB School autonomy with accountability reforms in Madrid : From instrumentation to policy enactment / Pages Martin, Marcel ; Verger, Antoni, dir. ; Ferrer-Esteban, Gerard, dir.
Aquesta tesis estudia les polítiques d'autonomia escolar amb rendiment de comptes (SAWA, pel seu acrònim en anglès), com un model de reforma global, traduït i re-contextualitzat en un context sub-nacional. [...]
Esta tesis estudia las políticas de autonomía escolar con rendimiento de cuentas (SAWA, por su acrónimo en inglés), como un modelo de reforma global re-contextualizado en un contexto sub-nacional. [...]
This thesis aims to study the recontextualisation of School Autonomy with Accountability (SAWA) reforms as a global education policy, translated and enacted in a subnational context. More specifically, the thesis analyses the instrumentation, impacts and enactments of SAWA policies in Spain, with a particular focus on the region of Madrid. [...]

2021  
3.
30 p, 628.1 KB Coteaching in Foreign Language Education (FLE). Contexts : a literature review / Boada González, Joan ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
This dissertation conducts a literature review that explores the concept of coteaching, an innovative educational approach emerged over the last decades which stands as an efficient strategy not only to enhance students' academic performance but also to embody 21st century keystone values such as collaborative learning and inclusion. [...]
Aquest treball consisteix en una revisió de la literatura existent respecte el concepte de la docència compartida o coteaching, una metodologia innovadora que ha aparegut amb força durant els darrers anys i que es presenta com una estratègia eficaç no només per a millorar el rendiment acadèmic dels alumnes, sinó també per a integrar dos dels valors més importants en el context educatiu del segle XXI com són l'aprenentatge col·laboratiu i la inclusió. [...]

Juny 2020  
4.
40 p, 3.2 MB Com més serem, menys riurem. El paper de la ràtio alumne-professor en el rendiment acadèmic de l'alumnat en una sessió cooperativa / Rodríguez Zarzoso, Marc ; Canet Pladevall, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball de final de màster explora el possible impacte de la ràtio alumne-professor en el rendiment acadèmic de l'alumnat de 3r d'ESO i en grups de diferent mida. La sessió analitzada, de tipus cooperatiu, forma part d'una unitat didàctica sobre el Sistema Nerviós i els Sentits i el seu principal objectiu ha sigut fomentar la participació de l'alumnat i el treball cooperatiu a través de l'estudi dels diferents sentits seguint el model estímul-resposta. [...]
2019  
5.
40 p, 2.7 MB L'ús del quadern individual i per parelles : anàlisi dels factors incidents en la seva rendibilitat / Rodríguez Pérez, Artur ; Santacruz Parrilla, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza la rendibilitat de dos quaderns de treball, un per parelles, l'altre individual, en el marc d'una seqüència didàctica que té com a producte final la redacció d'una notícia i que es va implementar en un institut d'alta complexitat. [...]
2019  
6.
4 p, 1.3 MB El fracàs escolar dels descendents de la immigració a Catalunya : més que una assignatura pendent / Bayona, Jordi (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Domingo i Valls, Andreu, 1958- (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Centre d'Estudis Demogràfics
Els descendents dels immigrats internacionals i la seva integració social han de ser un dels objectius prioritaris per a la construcció de la cohesió social. No obstant, les dades estadístiques disponibles són poques, fragmentàries i clarament insuficients. [...]
La integración social de los descendientes de los inmigrantes internacionales tiene que ser uno de los objetivos prioritarios en la construcción de la cohesión social. Sin embargo, los datos estadísticos disponibles actualmente son limitados, fragmentados y claramente insuficientes. [...]
The descendants of international immigrants and their social integration must be among the priority focuses in the construction of social cohesion. However, the available statistical data are scanty, fragmentary, and clearly insufficient. [...]

Bellaterra : Centre d'Estudis Demogràfics, 2018 (Perspectives demogràfiques ; 011)
3 documents
7.
4 p, 1.0 MB La monoparentalitat suposa un risc pel rendiment escolar dels fills? / Boertien, Diederik (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Centre d'Estudis Demogràfics
Els pares segueixen diferents estratègies per garantir un bon futur pels seus fills. Inverteixen en les seves habilitats, educació, normes i valors. Hi ha estratègies que impliquen temps, com escollir una escola o llegir contes als nens. [...]
Con el objetivo de asegurarles un buen futuro, los progenitores siguen varias estrategias para invertir en las habilidades, la educación, las normas y los valores de sus hijos. A ciertas estrategias, como escoger un colegio o leer cuentos a los niños, hay que dedicarles tiempo. [...]
With a good future for their children in mind, parents follow several strategies to invest in their children's skills, education, norms and values. Some strategies, such as choosing a school or reading to children, require time commitments. [...]

Bellaterra : Centre d'Estudis Demogràfics, 2018 (Perspectives demogràfiques ; 010)
3 documents
8.
233 p, 1.8 MB El estudio de las funciones ejecutivas en una población colombiana de niños y niñas de 7 a 11 años : su valor predictivo en el rendimiento escolar / Marques, Daniela Filipa da Silva ; Cladellas, Ramon, dir. ; Jacinto, Gonçalo João Costa, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Desde siempre el hombre ha requerido de las habilidades de funciones ejecutivas para enfrentar las demandas diarias. Las funciones ejecutivas son habilidades que posibilitan el razonamiento, planeación, resolución de problemas para lograr el adecuado manejo de las actividades cotidianas. [...]
Man has always required the abilities of executive functions to face daily demands. The executive functions are skills that allow reasoning, planning, and problem solving to achieve the proper management of daily activities. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
9.
409 p, 4.0 MB El rendimiento académico en la etapa de educación secundaria en Chiapas (México) : una aproximación comparativa a los resultados internacionales, nacionales y a la cotidianeidad escolar / Velasco López, Gloria Susana ; Pàmies Rovira, Jordi, dir. ; Arnau-Sabatés, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Teoria i d'Història de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
Las investigaciones muestran que el rendimiento académico está condicionado por la interrelación de un conjunto de factores, a los que se suman las condiciones y características de los contextos en los que se ubican las escuelas. [...]
Research shows that academic achievement is determined by the interplay of a number of factors, including the conditions and characteristics of the settings in which schools are located. This doctoral thesis analyzes the academic performance of secondary schools in Chiapas (Mexico) from two perspectives. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
10.
53 p, 1.4 MB Performance in Post-compulsory Education : Evidence from Vocational and Academic Tracks / López-Mayan, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada
This paper investigates the factors in_uencing grade performance in two different high school tracks (academic and vocational), including the effect of the amount of work achieved while studying. The empirical strategy analyzes grade progression through the outcomes, passing, repeating and dropping out, conditioning on previous outcomes, and dealing with the endogeneity introduced by the working variable. [...]
2013 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 1302)  

Documents de recerca : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
24.6 KB Percepció, Llenguatge i Temps / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Percepció, Llenguatge i Temps
Captura de la pàgina web del Grup de Recerca en Percepció, Llenguatge i Temps de la UAB.
2016  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.