Resultats globals: 17 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 9 registres trobats
Llibres i col·leccions, 3 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Articles 9 registres trobats  
1.
9 p, 365.1 KB Anàlisi de dades en projectes de ciències : mesura de paràmetres per estudiar la qualitat de l'aire en la zona del voltant de l'escola / Artigas Pursals, Judit (Escola Immaculada Concepció Horta)
Es presenta un treball fet amb alumnes de primer de Batxillerat dins de l'assignatura Reptes Científics. L'objectiu principal és recollir dades a partir de les quals es generaran conclusions. Els alumnes prenen consciència de la importància de la presa de dades fent varies mesures puntuals o bé monitoritzant les mesures durant un cert temps per calcular mitjanes i desviacions estàndards. [...]
This article presents a work carried out with first year high school students within the subject Scientific Challenges. The main objective is to collect and analyse data to obtain conclusions. Students become aware of the importance of collecting data by using specific points of measurements or by monitoring measurements to calculate averages and standard deviations. [...]
Se presenta un trabajo hecho con alumnado de primero de Bachillerato dentro de la asignatura Retos Científicos. El objetivo principal es recoger y analizar datos a partir de los cuales se generarán conclusiones. [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.475
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 39-47 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
2.
12 p, 117.0 KB Quatre dècades projectant la geografia : afirmació, il·lusió i constància d'una aventura editorial / Baylina Ferré, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nogué, Joan, 1958- (Universitat de Girona)
A propòsit del quarantè aniversari de Documents d'Anàlisi Geogràfica (DAG) (1982- 2022), i considerant la unificació de les tres sèries anteriors -Documents d'Anàlisi Urbana, Documents d'Anàlisi Territorial i Documents d'Anàlisi Metodològica en Geografia (del 1974 al 1981)-, es pretén reflexionar sobre les aportacions científiques de la revista al debat acadèmic en geografia. [...]
On the occasion of the 40th anniversary of Documents d'Anàlisi Geogràfica (DAG) (1982-2022), and considering the unification of the three previous series: Documents d'Anàlisi Urbana, Documents d'Anàlisi Territorial and Documents d'Anàlisi Metodològica en Geografia (years 1974 to 1981), we want to reflect on the scientific contributions of the journal to the academic debate on geography. [...]
A propósito del cuarenta aniversario de Documents d'Anàlisi Geogràfica (DAG) (1982- 2022), y considerando la unificación de las tres series anteriores -Documents d'Anàlisi Urbana, Documents d'Anàlisi Territorial y Documents d'Anàlisi Metodològica en Geografia (del 1974 al 1981)-, se pretende reflexionar sobre las aportaciones científicas de la revista al debate académico en geografía. [...]

2022 - 10.5565/rev/dag.738
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 68 Núm. 3 (2022) , p. 441-451 (Articles)  
3.
13 p, 4.1 MB La Integració de la demanda turística en la planificació i la gestió de la mobilitat : apunts des de la destinació Barcelona / Jiménez Roig, Cristina (Barcelona Regional) ; Llinàs, Joana (Barcelona Regional) ; Ortiz, Adrià (Barcelona Regional) ; Pedret, Aina (Ajuntament de Barcelona. Direcció de Turisme)
En aquest article es reflexiona sobre les característiques i les particularitats de la mobilitat turística i sobre la seva importància en la configuració de la realitat urbana i del territori metropolità, i ho fa a través de l'anàlisi global realitzada en el marc de l'Estratègia de Mobilitat Turística (EMT), impulsada per l'Ajuntament de Barcelona. [...]
2019
Papers : Regió Metropolitana de Barcelona : Territori, estratègies, planejament, Núm. 62 (Octubre 2019) , p. 120-132
2 documents
4.
22 p, 496.4 KB Idees per a la millora de l'educació a la Catalunya d'avui i de demà / Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
L'article presenta els principals resultats de la recerca que analitza la realitat política i educativa des d'una perspectiva sistèmica de l'educació. Parteix de la revisió de la legislació educativa, les propostes educatives de les formacions polítiques que van obtenir representació parlamentària als comicis electorals del 27 de setembre de 2015, les contribucions dels moviments socials i les aportacions d'experts, per a delimitar unes idees-eix que orientarien el paper de l'educació, l'Administració educativa, la inspecció educativa i el finançament de l'educació en un sistema educatiu propi a Catalunya. [...]
This article presents the main results of the research which analyzes the political and educational reality from a systemic perspective of education. The starting points of this study are the review of educational legislation, the educational proposals of the political parties that won parliamentary representation in the elections of 27 September 2015, the contributions of social movements and the contributions of experts, from which we delimit the fundamental ideas that should orient the role of education, educational administration, educational inspection and financing of education in a systemic perspective of education in Catalonia. [...]

2016
Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 10 (2016) , p. 127-148  
5.
20 p, 294.1 KB Problemas y retos de la inspección de educación / Rul, Jesús (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
El presente estudio constituye un ensayo, consecuencia de la reflexión y el análisis de la experiencia profesional del autor en el campo de la inspección de educación, y muestra el estado de revisión al que está sometida en estos últimos años. [...]
Aquest estudi constitueix un assaig, conseqüència de la reflexió i l'anàlisi de l'experiència professional de l'autor en el camp de la inspecció d'educació, i presenta l'estat de revisió al qual està sotmesa en aquests últims anys. [...]
These study is an essay resulting from the author's reflection, analysis and professional experience in the field of School Inspection. It explains the type of revision it has undergone in the last years. [...]

2013 - 10.5565/rev/educar.9
Educar, Vol. 49, Núm. 1 (gener-juny 2013) , p. 29-48  
6.
14 p, 461.6 KB Gender and geography in Africa : developments, challenges and trajectories for the future / Awumbila, Mariama
This paper provides an overview of current developments in the study of women and gender studies in general and in geography in particular in Africa. It begins by locating gender and women's studies in the context of international women's movements and examines the context of gender and women's studies in Africa. [...]
Aquest article ofereix una visió àmplia de la situació actual dels estudis de les dones i de gènere, en general, i en geografia, en particular, a l'Àfrica. S'inicia amb la localització d'aquests estudis en el context dels moviments femenins internacionals i s'examina quin és el seu marc a l'Àfrica. [...]
Este artículo ofrece una visión amplia de la situación actual de los estudios de las mujeres y de género, en general, y en geografía, en particular, en África. Se inicia con la localización de estos estudios en el contexto de los movimientos internacionales de mujeres y se examina cuál es su marco de referencia en África. [...]

2007
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 49 (2007) p. 43-56  
7.
6 p, 76.6 KB El acceso a los contenidos a través de las tecnologías digitales en la escuela. Un nuevo reto para las personas con discapacidad visual / Gastón, Elena (ONCE)
A través del presente artículo, la autora nos introduce en las temáticas de accesibilidad, comentándonos las principales problemáticas en el manejo del ordenador en estudiantes con discapacidad visual, las posibles soluciones y orientándonos con ejemplos y ventajas de un mejor uso, para finalmente anunciar los principales retos.
2007
Didáctica, innovación y multimedia, N. 9 (2007) p. 0-0  
8.
17 p, 98.5 KB La docència a la UAB / Hernanz, Ma. Lluïsa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
La universitat està abocada a fer front a un nou entorn marcat per una sèrie de transformacions profundes que afecten àmbits diversos. La migració accelerada d'un sistema d'universitat tradicional -amb una oferta rígida i poc diversificada de titulacions homologades i una demanda «segura» d'estudiants locals entre els 18 i els 25 anys, dedicats prioritàriament a l'estudi presencial- a un nou model molt més flexible, tant pel que fa a la tipologia de les carreres com a les característiques dels alumnes, ha comportat un procés paral·lel de reflexió entorn de la docència sensu lato, que ha esdevingut un factor clau de competitivitat dins l'àmbit universitari. [...]
La universidad está destinada a hacer frente a un nuevo entorno marcado por una serie de transformaciones profundas que afectan a ámbitos diversos. La migración acelerada de un sistema de universidad tradicional -con una oferta rígida y poco diversificada de titulaciones homologadas y una demanda «segura» de estudiantes locales entre los 18 y 25 años dedicados prioritáriamente al estudio presencial- a un nuevo modelo mucho más flexible, ya sea por la tipología de las carreras o por la características de los alumnos, ha comportado un proceso paralelo de reflexión alrededor de la docencia sensu lato. [...]
University is facing a new context characterized by a set of deep transformations that affect various aspects. The accelerated migration from a traditional university system -- with a rigid and little diversified offer of studies and a «secure» demand of local students aged 18 to 25, mainly consecrated to the presential study -- to a much more flexible new one with regard to the type of studies and the students' characteristics, has become a parallel process of reflection about teaching sensu lato. [...]

2001 - 10.5565/rev/educar.393
Educar, N. 28 (2001) , p. 99-115  
9.
29 p, 141.3 KB Universidad en España : ¿época de cambios o cambio de época? / Subirats, Joan (Subirats i Humet) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
El artículo analiza el proceso de transformación que ha tenido la universidad española en los últimos veinte últimos años. Dicho análisis se contextúa en el cambio legislativo, en la transformación cuantitativa de la oferta institucional y de las demanda que la sociedad hace a la universidad y del influyente papel de la investigación en la configuración de la nueva realidad universitaria. [...]
L'article analitza el procés de transformació experimentat per la universitat espanyola en els darrers anys. L'anàlisi es contextua en el canvi legislatiu, en la transformació qualitativa de la oferta institucional i de les demandes que la societat posa a la universitat, així com de l'influent paper que la recerca exerceix en la configuració de la nova realitat universitària. [...]
The paper analyses the complexity of the process of change experienced by the Spanish university system since the last twenty years. Such analysis is developed attending legal transformations and both, the nature of the quantitative institutional offer and the new demands that society is actually putting into the university, considering also the crucial role that research is playing in the framing of the new reality. [...]

2001 - 10.5565/rev/educar.386
Educar, N. 28 (2001) , p. 11-39  

Llibres i col·leccions 3 registres trobats  
1.
244 p, 7.5 MB Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022 / López López, Bernat, ed. ; Huertas Bailén, Amparo, ed. ; Peres-Neto, Luiz, ed. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de la Comunicació
Arribem a la dotzena edició de l'Informe de la comunicació a Catalunya. Els dotze capítols que formen part d'aquesta edició estan signats per un total de setze persones. La major part desenvolupen la seva activitat en l'àmbit acadèmic català. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023  
2.
120 p, 1.6 MB D-Emind : A guide to Innovative, Digital and Entrepreneurial Learning Processes / Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Stavnskær Pedersen, Anni (University College North) ; Langeland, Merete (University College North) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Schrooten, Annelies (University Colleges Limburg) ; Fraussen, Ilse (University Colleges Limburg) ; Durovic, Eva (Chamber of Commerce and Industry Csongrad-Csanad County) ; Spratte, Julian (Hochschule Dusseldorf) ; Kretschmar, Dominik (Hochschule Dusseldorf) ; Galdames Calderón, Marisol (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vila Subias, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona)
This document presents strategies to implement the Atom Model from a digital point of view. The Atom Model, which we developed within the ForEMLink project, is a way of fostering an entrepreneurial mindset in Higher Education on a local, national, European and global scale. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, March 2023  
3.
592x824, 9.5 MB Co-teaching transdisciplinario : experiencias docentes / Saura Mas, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Álvarez Cobo, Yolanda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Blanco-Romero, Asunción (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ritondale, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera, Jaume, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este libro pretende ser un compañero de viaje para el profesorado que desea plantearse la educación como un reto de actualización y puesta al día constante, y para quien desea un aliado frente a la parcelación de los conocimientos que realiza la visión exclusivamente disciplinaria de la formación tradicional. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2020  

Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
20 p, 725.3 KB L'agenda compartida de la UAB : el projecte ITACA i la implementació institucional de l'aprenentatge basat en reptes / Ariño, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Gabinet de Projectes Institucionals) ; Ronzoni, Myra (Universitat Autònoma de Barcelona. Gabinet de Projectes Institucionals) ; Freixas, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Grau Rebollo, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Tubau Muntaña, Susagna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
En aquest article es presenta una experiència concreta d'innovació transformadora a la UAB: l'experiència pilot d'implementació de la metodologia de l'aprenentatge basat en reptes (ABR) a dues facultats de la Universitat. [...]
This article will explain a specific experience of transformative innovation in the UAB: the pilot experience of implementing the Challenge Based Learning (CBL) methodology in two of the university's faculties. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 (Aprenentatge basat en reptes)
2 documents
2.
39 p, 1.2 MB Recursos didácticos para la enseñanza de la ortografía en la Educación Secundaria Obligatoria / Fadel Abakhti, Ikram el ; Aguilar, Lourdes, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
"Repetitiva", "Difícil", "Aburrida", "Pesada" y "Estresante" son algunos de los adjetivos que han utilizado los estudiantes de tercero de la Educación Secundaria Obligatoria, del Instituto Aiguaviva, para describir la enseñanza de la ortografía. [...]
"Repetitiva", "Difícil", "Avorrida", "Pesada" i "Estressant" són alguns dels adjectius que han utilitzat els estudiants de tercer de l'Educació Secundària Obligatòria, de l'Institut Aiguaviva, per descriure l'ensenyament de l'ortografia. [...]

2023
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]  
3.
35 p, 1.2 MB Los retos de la cooperación birregional entre la Unión Europea y América Latina y el Caribe en el combate al tráfico de cocaïna : ¿promesas incumplidas? / Cruz Puig, Anna ; Soriano Gatica, Juan Pablo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'evident ruta de cocaïna existent entre la Unió Europea (UE) com a regió consumidora i Amèrica Llatina i el Carib (ALC) com a regió productora ha provocat una expansió del mercat de drogues, donant lloc a nivells rècord de disponibilitat: el 2020, es va produir a la UE la quantitat més gran de cocaïna mai confiscada -214, 6 tones-, i unes vendes d'uns 10. [...]
La evidente ruta de cocaína existente entre la Unión Europea (UE) como región consumidora y América Latina y el Caribe (ALC) como región productora ha provocado una expansión del mercado de drogas, dando lugar a niveles récord de disponibilidad: en 2020, se produjo en la UE la mayor cantidad de cocaína jamás incautada -214, 6 toneladas-, y unas ventas de unos 10. [...]
The evident cocaine route between the European Union (EU) as a consuming region and Latin America and the Caribbean (LAC) as a producing region has led to an expansion of the drug market, resulting in record levels of availability: in 2020, the EU accounted for the largest amount of cocaine ever seized, 214. [...]

2022
Grau en Relacions Internacionals [1404]
3 documents
4.
375 p, 3.1 MB Propuestas para una legislación minera que permita afrontar los retos del sector a través de una visión comparada / Santos Palacio, Sandra Patricia ; Pons Cànovas, Ferran, dir.
El sector minero en Colombia es importante, dado que genera amplios recursos que son utilizados en la ejecución de proyectos de desarrollo social. Estos recursos son una fuente de financiación de las regiones y se destinan a suplir necesidades básicas, como la educación y el saneamiento, los cuales, al administrarse con transparencia y equidad, contribuyen con el bienestar general. [...]
2022  

Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
5 p, 329.5 KB Regulació de l'aprenentatge en l'aula invertida en l'assignatura 'Psicopedagogia de les organitzacions' / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
El projecte Re-flip defineix estratègies per a acompanyar en la regulació de l'aprenentatge autònom en contextos d'aula invertida amb el suport de les tecnologies. Fruit del treball interdisciplinar de 14 professores i professors, s'ha generat aquest recurs on es presenta un exemple d'estratègies per a la regulació de l'aprenentatge en el context de l'aula invertida. [...]
2023 (Re-Flip)
2 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.