Resultats globals: 3 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
18 p, 550.4 KB Proyectos de investigación en los estudios universitarios : progreso de la observación a la indagación / Rosa, Silvina Mariana (Universidad de Buenos Aires. Departamento de Biodiversidad y Biología Experimental)
En este artículo se analizan los proyectos finales de investigación guiada de los estudiantes de un curso universitario de botánica. Este trabajo históricamente se ha centrado en la observación, pero consideramos que debería tener como objetivo promocionar la competencia de indagación. [...]
This paper seeks to analyze the final guided research projects of undergraduate botany students. This work has been focused on observational data, but we think that it should promote the inquiry competence. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2607
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 1 (2019) , p. 195-211 (Innovaciones Didácticas)  
2.
13 p, 234.6 KB Investigar en el campo de la Didáctica de las Ciencias : ¿Para qué? ¿Cómo? / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Roca Tort, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo se pretende contribuir a responder a las preguntas de para qué y cómo investigar en el campo de la Didáctica de las Ciencias. Para ello se reflexiona alrededor de la investigación realizada por una de las autoras del escrito que culminó en la lectura de su tesis doctoral. [...]
This article aims to contribute to answering the questions of why and how research in the field of Science Teaching. To do so, the article reflects on the research by an author's writing that culminated in the reading of her doctoral thesis. [...]
Cet article vise à contribuer à répondre aux questions pourquoi et comment faire une recherche dans le domaine de l'enseignement des sciences. Cela reflète une recherche par écrit d'une des auteurs qui a terminé avec la lecture de sa thèse de doctorat. [...]

2009
Investigación en la escuela, Núm. 69 (2009) , p. 31-43  
3.
54 p, 3.6 MB 10 years later : revisiting priorities for science and society a decade after the millennium ecosystem assessment / Mulder, Christian (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (Netherlands). Centre for Sustainability, Environment and Health) ; Bennett, Elena M. (McGill University. Department of Natural Resource Sciences and McGill School of Environment) ; Bohan, David A. (Institut National de la Recherche Agronomique (França)) ; Bonkowski, Michael (Universität zu Köln. Zoologisches Institut) ; Carpenter, Stephen (University of Wisconsin. Center for Limnology) ; Chalmers, Rachel (Singleton Hospital (Swansea, Wales). National Cryptosporidium Reference Unit) ; Cramer, Wolfgang (Aix-Marseille Université. Institut Méditerranéen de Biodiversité et d'Ecologie marine et continentale) ; Durance, Isabelle (Cardiff University. School of Biosciences) ; Eisenhauer, Nico (Karl-Marx-Universität Leipzig. Institut für Biologie) ; Fontaine, Colin ; Haughton, Alison J. ; Hettelingh, Jean-Paul ; Hines, Jes ; Ibanez, Sébastien ; Jeppesen, Erik ; Krumins, Jennifer Adams ; Ma, Athen ; Mancinelli, Giorgio ; Massol, François ; McLaughlin, Órla ; Naeem, Shahid ; Pascual, Unai 1973- ; Peñuelas, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Pettorelli, Nathalie ; Pocock, Michael J. O. ; Raffaelli, Dave ; Rasmussen, Jes J. ; Rusch, Graciela M. ; Scherber, Christoph ; Setälä, Heikki ; Sutherland, William J. ; Vacher, Corinne ; Voigt, Winfried ; Vonk, J. Arie ; Wood, Stephen A. ; Woodward, Guy
The study of ecological services (ESs) is fast becoming a cornerstone of mainstream ecology, largely because they provide a useful means of linking functioning to societal benefits in complex systems by connecting different organizational levels. [...]
2015 - 10.1016/bs.aecr.2015.10.005
Advances in ecological research, Vol. 53 (2015) , p. 1-53  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.