Resultados globales: 6 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 6 registros
Artículos Encontrados 6 registros  
1.
23 p, 378.5 KB Long-term care in Spain : Difficulties in professionalizing services / Moreno Colom, Sara 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Recio, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Torns, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Borràs Català, Vicent (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
The aim of this article is to analyze the difficulties in professionalizing the long-term care system in Spain. Since 2006, the new Spanish law has recognized care as a subjective right, and regulations are being designed to create a framework for its professionalization. [...]
2017 - 10.1080/08952841.2015.1125699
Journal of Women and Aging, Vol. 29 Núm. 3 (2017) , p. 200-215  
2.
14 p, 218.9 KB Parentalidad profesional en el acogimiento institucional : propuesta para mejorar la atención a los niños acogidos en centros de protección / Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
The studies conducted about children fostered in child protection centres find delays and issues in the majority of developmental areas which hamper their wellbeing and transition to independent living. [...]
Los estudios realizados entorno a los niños acogidos en centros de protección observan retrasos y problemáticas en la mayoría de áreas del desarrollo que dificultan su bienestar y transición a la vida independiente. [...]
Os estudos realizados em torno de crianças acolhidas em centros de proteção observam atrasos e problemas na maioria das áreas de desenvolvimento, que impedem o seu bem-estar e a transição para a vida independente. [...]

Sociedad Iberoamericana de Pedagogia Social, 2019 - 10.7179/PSRI_2019.34.07
Pedagogía social, Núm. 34 (2019) , p. 91-103
2 documentos
3.
14 p, 231.2 KB Jóvenes tutelados y transición a la vida independiente : indicadores de éxito / Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
La transición a la vida independiente de los jóvenes tutelados por la Administración requiere el diseño de planes y actuaciones que se inicien en los centros y se mantengan después que los abandonen. [...]
The transition to independent living for young people in care requires the design of plans and actions that are initiated in the residential centers and continue after they leave. The aim of this article is to further understand how this transition takes place and how it is seen by those that are involved, in order to establish educational proposals to help them navigate successfully. [...]

2015 - 10.5944/reop.vol.26.num.2.2015.15218
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía (REOP), Vol. 26, núm. 2 (2015) , p. 90-103  
4.
11 p, 306.6 KB Characteristics and sociolabour insertion of young people after residential foster / Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Villalba Biarnés, A. (Universitat Ramon Llull-Fundació Pere Tarrés) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Rodríguez Parrón, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
This study aims to determine the situation of young people after residential care. The directors of 36 finalist residences that care for young people who will come of age in the same center were interviewed. [...]
2009
International Journal of Child & Family Welfare, Vol. 12, Num. 1 (2009) , p. 22-34  
5.
15 p, 287.0 KB Learning basic employability competence : a challenge for the active labour insertion of adolescents in residential care in their transition to adulthood / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Marzo, Maite 1965- (Universitat Ramon Llull) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
The teaching of basic employability competence from a very early age is of preventive value in the transition of young people in residential care to adulthood. The present research relates employability competence (finding and holding down a job and gaining promotion in the labour market) with positive career outcomes and employment opportunities. [...]
El aprendizaje de las competencias básicas de empleabilidad en los primeros años de vida de los jóvenes tutelados adquiere un valour preventivo clave para afrontar su proceso de transición hacia la vida adulta. [...]

2014 - 10.1080/13691457.2013.802227
European journal of social work, Vol. 17, núm. 2 (2014) , p. 252-265  
6.
14 p, 155.4 KB Acogimiento residencial : problemas emocionales y conductuales / Delgado Magro, Lorena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Costas i Moragas, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Brun-Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
En esta investigación se analizó la prevalencia de problemas emocionales y conductuales en niños en acogimiento residencial así como la influencia del tiempo de institucionalización. La muestra estuvo compuesta por 26 niños de ambos sexos en situación residencial y 45 niños que vivían con sus familias emparejados según edades y sexo. [...]
The prevalence of emotional and behavioral problems affecting children in residential care as well as the influence of the institutionalization length were analyzed. The sample consisted of 26 children in residential care and 45 children living with their families paired according to age and gender. [...]

2012
Revista de investigación en educación, Núm. 10, Vol. 1 (2012) , p. 158-171  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.