Resultats globals: 10 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 9 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Articles 9 registres trobats  
1.
18 p, 802.1 KB El retaule dels Osona de l'església de la Mare de Déu de Jesús (Eivissa, Illes Balears) : noves aportacions documentals / Ferrer Abárzuza, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest article presenta la confirmació documental de dues circumstàncies fonamentals en la història del retaule de la Mare de Déu de Jesús o de la Mare de Déu de la Llet d'Eivissa, obra de començament del segle XVI realitzada per Roderic i Francesc d'Osona. [...]
This paper presents new evidence for two important events in the history of the altarpiece of the Church of Our Lady of Jesus in Ibiza, also known as Our Lady of the Milk. The altarpiece was made by Rodrigo and Francisco de Osona in the early sixteenth century. [...]
Este artículo presenta la confirmación documental de dos circunstancias fundamentales en la historia del retablo de Nuestra Señora de Jesús o de la Virgen de la Leche de Ibiza, obra de principios del siglo XVI realizada por Rodrigo y Francisco de Osona. [...]

2017 - 10.5565/rev/locus.291
Locus amoenus, Núm. 15 (2017) , p. 17-34 (Articles)  
2.
12 p, 398.9 KB El camarín del Santísimo Sacramento en la catedral de Huesca (1543) y la herencia litúrgica medieval / Alonso Álvarez, Raquel (Universidad de Oviedo)
En 1520, el cabildo de la catedral de Huesca firmó, con el maestro Damián Forment, el contrato de ejecución del retablo principal de la iglesia, una obra de alabastro decorada con escenas de la Pasión de Cristo. [...]
El 1520, el capítol de la catedral d’Osca va signar, amb el mestre Damián Forment, el contracte d’execució del retaule principal de l’església, una obra d’alabastre decorada amb escenes de la Passió de Crist. [...]
In 1520, the canonry of the Cathedral of Huesca hired the master Damien Forment to create the main altarpiece of the church, an alabaster piece decorated with scenes of the Passion. In the upper part of the retable, he made a circular opening dedicated to the exhibition of the Eucharist, which communicated with the Eucharist chapel and the sacristy. [...]

2016 - 10.5565/rev/locus.280
Locus amoenus, Núm. 14 (2016) , p. 79-90 (Articles)  
3.
12 p, 712.6 KB Observacions sobre l'arquitectura del retaule de Santa Helena i sobre l'arquitectura del gravat / Bassegoda i Hugas, Bonaventura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Antich i Martí, Berta
1989
D'Art, Núm. 15 (1989) , p. 123-134  
4.
35 p, 1.8 MB Bernat Martorell i la llegenda de Sant Jordi. Del retaule als brodats / Macías, Guadaira ; Cornudella i Carré, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
El Retaule de sant Jordi, distribuït entre el Musée du Louvre, el Chicago Art Institute i, potser, el Philadelphia Museum Art, és, sens dubte, l’obra mestra de Bernat Martorell, però també una de les que presenta més interrogants pel que fa a l’estil, la cronologia i la destinació originària. [...]
The Retable of Saint George, whose panels are divided up among the Louvre Museum, the Chicago Art Institute, and perhaps the Philadelphia Museum of Art, is undoubtedly Bernat Martorell’s masterpiece, but also one of the pieces which raises more questions regarding its style, chronology and original destination. [...]

2012 - 10.5565/rev/locus.219
Locus amoenus, Núm. 11 (2011-2012) , p. 19-53  
5.
17 p, 1.8 MB Els Grau i l’escultura del segle XVII a la Catalunya de Ponent / Yeguas i Gassó, Joan
Els present estudi aporta novetats documentals i historiogràfiques sobre l’escultura catalana de l’època barroca. L’exploració d’una àrea geogràfica poc atesa pels investigadors, l’Alta Segarra i Guissona, ens ha fet entendre la fortuna que va tenir l’art desenvolupat a Manresa durant tot el segle XVII. [...]
The present study contribuites to the research on Catalan Baroque sculpture with some new documental and historiographical information. The exploration of such an unknown geographical area as the Alta Segarra and Guissona, has made us understand the success of the art production developed in Manresa during the 17th century. [...]

2006 - 10.5565/rev/locus.166
Locus amoenus, N. 8 (2005-2006) p. 147-163  
6.
41 p, 4.1 MB El retaule major de Nostra Senyora del Socors i la formació del santuari cinccentista de la serra del Corredor / Garriga, Joaquim (Universitat de Girona)
Reconstrucció de la gènesi d'un santuari cinccentista dedicat a la Mare de Déu, edificat a la serra del Corredor i equipat amb la intervenció decisiva de l'ermità Lleonard Claus (m. 1601). L'estudi se centra en el complex retaule major del santuari, contractat el 1589, i especialment en les seves catorze taules de pintura. [...]
The article investigates the origins of a sixteenth century sanctuary devoted to the Blessed Virgin, which was built with the active intervention of the hermit Lleonard Claus (m. 1601). Special attention is paid to its complex main altarpiece (commissioned in 1589), and its fourteen painted panels. [...]

2002 - 10.5565/rev/locus.127
Locus amoenus, N. 6 (2002) , p. 187-227  
7.
9 p, 1.5 MB Retaules catalans del barroc tardà : algunes consideracions / Pérez Santamaría, Aurora
La darrera renovació tipològica del retaule barroc a Catalunya, vers un barroc tardà o classicista, es troba relacionada amb les corrents europees igual que en altres indrets d'Espanya i es produeix també per els mateixos anys, vers 1720. [...]
The last renovation in the structure of the baroque altarpiece in Catalonia takes place around 1720. It evolves towards a late baroque or classicist style and it connects with the trends in Europe and elsewhere in Spain around the same date. [...]

2000 - 10.5565/rev/locus.111
Locus amoenus, N. 5 (2000) , p. 217-225  
8.
23 p, 6.9 MB El retaule major de Sant Sever i la darrera estada de Pere Costa a Barcelona (1754-1757) / Dorico i Alujas, Carles
L'escultor Pere Costa, nascut a Vic l'any 1693 i format a Barcelona al costat dels artistes àulics de l'arxiduc Carles d'Àustria, és una de les figures més destacades de l'art català del segle XVIII. [...]
The sculptor Pere Costa, borned in Vic in 1693 and educated in Barcelona next to the aulic artists of archduke Charles of Austria, is one of the most prominent figures of catalan art in the 18th century. [...]

1997 - 10.5565/rev/locus.74
Locus amoenus, N. 3 (1997) , p. 123-145  
9.
8 p, 444.2 KB L'escultor Francesc Generes a Girona / Domènech i Casadevall, Gemma (Museu d'Art de Girona)
Amb aquest article es documenta la presència a la ciutat de Girona de l'escultor manresà Francesc Generes entre els anys 1674 i 1680, i la seva participació en el retaule de sant Benet de Sant Pere de Galligans, així com en el de la capella dels Desemparats de l'església de Sant Feliu de Girona. [...]
This article is to prove the presence in Girona of the sculptor from Manresa called Francesc Generes between 1674 and 1680, and his participation in St. Benet's retable and another retable in St. Feliu's church. [...]

1996 - 10.5565/rev/locus.58
Locus amoenus, N. 2 (1996) , p. 191-198  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
57 p, 37.6 MB Alonso Berruguete en el Retablo de San Benito el Real de Valladolid : discurso leído ante la Real Academia de Bellas Artes de la Purísima Concepción de Valladolid por D. Constantino Candeira Pérez en su recepción pública el día 23 de Enero de 1960 y contestación de Don Francisco Anton Caseca Académico de Número de la Corporación / Candeira Pérez, Constantino ; Anton Caseca, Francisco ; Berruguete, Alonso
Discurs llegit per Constantino Candeira Pérez en motiu del seu ingrés a la Real Academia de Bellas Artes de la Purísima Concepción de Valladolid l’any 1960. L’estudi tracta sobre el retaule de San Benito el Real de Valladolid, obra d’Alonso Berruguete. [...]
Discurso leído por Constantino Candeira Pérez en motivo de su ingreso en la Real Academia de Bellas Artes de la Purísima Concepción de Valladolid en 1960. El estudio trata sobre el retablo de San Benito el Real de Valladolid, obra de Alonso Berruguete. [...]
Speech read by Constantino Candeira Pérez on the occasion of his admission to the Royal Academy of Fine Arts of the Purísima Concepción in Valladolid in 1960. The study deals with the altarpiece of San Benito el Real by Alonso Berruguete in Valladolid. [...]

1960  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.