Results overview: Found 6 records in 0.02 seconds.
Articles, 3 records found
Research literature, 3 records found
Articles 3 records found  
1.
165.9 KB Computer simulation of multidimensional archaeological artefacts / Moitinho de Almeida, Vera (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Barceló, Juan A.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria)
El principal propósito de esta investigación consiste en comprender la(s) función(es) más probable(s) de los artefactos arqueológicos a través de un proceso de Ingeniería Inversa. Además, intentamos proporcionar nuevos datos y, en la medida de lo posible, explicaciones, del registro arqueológico de acuerdo con lo que sabemos de las actividades sociales y procesos de trabajo, por medio de la simulación de las potencialidades de esas acciones en términos de relaciones input-output. [...]
The main purpose of this ongoing research is to understand possible function(s) of archaeological artefacts through Reverse Engineering processes. In addition, we intend to provide new data, as well as possible explications of the archaeological record according to what it expects about social activities and working processes, by simulating the potentialities of such actions in terms of input-output relationships. [...]

2012 - 10.4995/var.2012.4392
Virtual archaeology review, Vol. 3 Núm. 7 (dic 2012) , p. 77-81  
2.
4 p, 169.6 KB Understanding virtual objects through reverse engineering / Moitinho de Almeida, Vera (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Barceló, Juan A.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria)
El principal objetivo de nuestra investigación consiste en desarrollar una nueva metodología de análisis e interpretación de artefactos arqueológicos para el estudio de la relación entre forma y función de los artefactos. [...]
The main objective of our research is to develop a new methodology, based on Reverse Engineering processes - 3D scan, quantitative data analysis and Artificial Intelligence techniques, in particular simulation - to study the relationship between form and function of artefacts. [...]

2012 - 10.4995/var.2012.4372
Virtual archaeology review, Vol. 3 Núm. 7 (dic 2012) , p. 14-17  
3.
9 p, 386.0 KB Romhacking : localización de videojuegos clásicos en un contexto de aficionados / Muñoz Sánchez, Pablo (Universidad de Granada)
L'objectiu d'aquest article és presentar a la comunitat acadèmica el concepte de romhacking i descriure la metodologia seguida pels romhackers per localitzar videojocs clàssics. També presenta una reflexió sobre la tasca que duen a terme els romhackers.
Este artículo tiene como objetivo presentar a la comunidad académica el concepto de romhacking y describir la metodología seguida por los romhackers para localizar videojuegos clásicos. Asimismo, se presenta una reflexión acerca de la tarea que llevan a cabo los romhackers.
This paper aims at presenting to the academic community the concept of romhacking and the methodology followed by romhackers to localize classic video games. Furthermore, it presents a reflection on the work carried out by romhackers.

2007
Tradumàtica, N. 5 (2007) p. 0-0  

Research literature 3 records found  
1.
15 p, 621.8 KB Obfuscador Java/Kotlin / Marín Gual, Àlex ; Ventayol Marimón, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Avui en dia, els smartphones formen part de la vida de tothom. Aquests dispositius els tenim plens d'aplicacions que poden tenir informació personal que és vital que es mantingui privada. Per això, és important assegurar un nivell de seguretat per a les aplicacions. [...]
Nowadays, smartphones are part of everyone's life. These devices are full of Apps that can have personal information which is vital that remains private. Therefore, it is important to ensure a level of security for Mobile Apps. [...]
Hoy en día, los smartphones forman parte de la vida de todo el mundo. Estos dispositivos los tenemos llenos de aplicaciones que pueden tener información personal que es vital que permanezca privada. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
11 p, 1.9 MB Security for mobile devices / Santacatalina Rubio, Gerard ; Heymann Pignolo, Elisa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Al llarg dels darrers anys cada cop s'ha anat confiant més i més informació personal als nostres dispositius mòbils. Des del punt de vista de la seguretat del software això comporta un risc. En aquest projecte la recerca es centra en dues vulnerabilitats definides a la llista de vulnerabilitats en dispositius mòbils per la OWASP com són Code Tampering i Reverse-Engineering. [...]
A lo largo de los últimos años cada vez se ha ido confiando más y más información personal a nuestros dispositivos móviles. Desde el punto de vista de la seguridad del software esto conlleva un riesgo. [...]
Over the last few years we have increasingly delegated more and more personal information to our mobile devices. From a software security perspective, this entails a significant risk. In this project we focused on two specific vulnerabilities defined in the OWASP 2016 list of mobile vulnerabilities, specifically Code Tampering and Reverse-Engineering. [...]

2022
Enginyeria de Dades [1394]  
3.
8 p, 1.3 MB Analysis and reverse-engineering of a multiplayer online game / Puig Rubio, Joel ; Vilalta i Soler, Marcel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Online games are a thorn in game preservationist's side. The use of proprietary application layer protocols combined with their ever-evolving nature makes them notoriously hard to pin down. As a result, these games often fail to be saved in a playable capacity after their end-of-life, which can spell their death as server-side logic and assets become unavailable. [...]
Els jocs en línia són una molèstia pels esforços de preservació de jocs. L'ús de protocols de capa d'aplicació propietaris, combinat amb la seva naturalesa en constant evolució, els fa notòriament difícils d'analitzar. [...]
Los juegos en línea son una molestia para los esfuerzos de preservación de juegos. El uso de protocolos propietarios en la capa de aplicación, combinado con su naturaleza en constante evolución, los hace notoriamente difíciles de analizar. [...]

2022
Enginyeria Informàtica [958]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.