Resultados globales: 69 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 55 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 1 registros
Documentos de investigación, Encontrados 8 registros
Fondos personales e institucionales, Encontrados 6 registros
Artículos Encontrados 55 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
12 p, 215.9 KB Quality of clinical practice guidelines about red blood cell transfusion / Simancas‐Racines, Daniel (Universidad UTE) ; Montero‐Oleas, Nadia (Universidad UTE) ; Vernooij, Robin W.M. (Netherlands Comprehensive Cancer Organisation) ; Arevalo‐Rodriguez, Ingrid (Universidad UTE) ; Fuentes, Paulina (Universidad de Antofagasta) ; Gich, Ignasi (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Hidalgo, Ricardo (Universidad UTE) ; Martinez‐Zapata, Maria José (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonfill, Xavier (Departament de Pediatria, Obstetrícia i Ginecologia i de Medicina Preventiva i Salut Pública) ; Alonso‐Coello, Pablo (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
Red blood cell (RBC) transfusions are essential in health care. The quality of recommendations included in clinical practice guidelines (CPG), regarding this intervention, has not been systematically evaluated. [...]
2018 - 10.1111/jebm.12330
Journal of Evidence-Based Medicine, Vol. 12 (december 2018) , p. 113-124  
2.
12 p, 83.5 KB Ensenyament de llengües : el paper de la traducció al llarg de la història / Torralba Miralles, Gloria (Universitat Jaume I. Departament de Traducció i Interpretació)
L'objectiu d'aquest article és fer una revisió sumària dels principals enfocaments didàctics en l'adquisició de llengües estrangeres, amb especial atenció a la relació que ha mantingut la traducció amb cadascun. [...]
The aim of this article is to carry out a brief review of the main teaching approaches in foreign languages acquisition, paying special attention to the role of translation in each one of them. We have reviewed some of the researches that have proved the benefits of the use of translation within the classroom. [...]

2019
Quaderns : revista de traducció, Núm. 26 (2019) , p. 227-238 (Articles)  
3.
Storing and sharing : A review of indigenous and local knowledge conservation initiatives / Benyei Peco, Petra Johanna (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Arreola, Guadalupe (Universidad Nacional Autónoma de México) ; Reyes-García, Victòria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Despite its relative adaptive capacity and its many values, indigenous and local knowledge (ILK) is rapidly eroding. Over the past decades a myriad of efforts have emerged to prevent this erosion. In this work, we reviewed and systematically coded 138 ILK conservation initiatives published in academic papers in order to explore trends in participation, digitalization, timing, location, and approach of the initiatives. [...]
2019 - 10.1007/s13280-019-01153-6
Ambio: a journal of the human environment, (March 2019)  
4.
28 p, 526.5 KB El crecimiento de la educación privada en Argentina : ocho explicaciones paradigmáticas / Narodowski, Mariano (Universidad Torcuato Di Tella) ; Moschetti, Mauro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gottau, Verónica (Universidad de San Andrés)
Este artículo ofrece una revisión de la producción académica que ha intentado analizar las causas del proceso de privatización de la educación en Argentina. Se delimitan ocho explicaciones paradigmáticas que condensan las diversas interpretaciones y construcciones teóricas surgidas en los últimos veinte años referidas a la cuestión de la privatización, y se identifican sus logros y limitaciones empíricas y hermenéuticas. [...]
This article provides a review of the academic production that has aimed to analyze the causes of the process of privatization of education in Argentina. It presents eight paradigmatic explanations that summarize the different interpretations and theoretical constructions that have emerged in the last twenty years regarding privatization, and identifies their achievements as well as empirical and hermeneutical limitations. [...]
Cet article propose une révision de la production académique qui a essayé d'analyser les causes du processus de privatisation de l'éducation en Argentine. Les conquêtes et limitations empiriques et herméneutiques de ce processus ont été identifiées à travers huit explications paradigmatiques qui condensent les diverses interprétations et constructions théoriques fournies durant ces vingt dernières années concernant la privatisation. [...]
Este artigo oferece uma revisão da produção acadêmica que tentou analisar as causas do processo de privatização da educação na Argentina. São delimitadas oito explicações paradigmáticas que condensam as diversas interpretações e construções teóricas surgidas nos últimos vinte anos referentes à questão da privatização, identificando-se suas conquistas e limitações empíricas e hermenêuticas. [...]

2017 - 10.1590/198053143853
Cadernos de pesquisas, Vol. 47 Núm. 164 (Abril-Junio 2017) , p. 414-441  
5.
8 p, 263.7 KB Género, cultura organizacional y riesgos psicosociales : tres piedras angulares del sector de la restauración / Méndez Creu, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Selva Olid, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
La restauración se caracteriza por ser uno de los principales sectores generadores de empleo en España. En este artículo, y desde una óptica organizacional y de género, realizamos una aproximación teórica crítica a los estudios que se han elaborado en el contexto de la restauración comercial, siendo el objetivo principal conocer los factores y elementos psicosociales más característicos del mismo. [...]
Catering is characterized by being one of the main sectors in employment generation in Spain. In this article, and from an organizational and gender perspective, we offer a theoretical approach, critical to the studies that have been developed in the context of commercial catering, the main objective being to know the most characteristic factors and psychosocial elements of this sector. [...]

2018 - 10.5565/rev/qpsicologia.1451
Quaderns de psicologia, Vol. 20 Núm. 2 (2018) , p. 195-202 (Revisiones)  
6.
26 p, 264.2 KB El informe de arbitraje según la recomendación de publicación y la productividad de los evaluadores / Sabaj Meruane, Omar (Universidad de La Serena (Xile)) ; González Vergara, Carlos (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Astudillo Zepeda, César (Universidad de La Serena (Xile)) ; Varas Espinoza, Germán (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Fuentes Cortés, Miguel (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Cabezas del Fierro, Paula (Universidad de La Serena (Xile)) ; Squadrito Díaz, Karem (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Piña-Stranger, Alvaro (Univesité de Rennes 1)
El informe de arbitraje de artículos de investigación es un género en el que se cristaliza una parte del proceso colectivo de construcción del conocimiento. Debido a su carácter confidencial, existen muy pocos trabajos que aborden empíricamente este género. [...]
The referee report of research articles is a discursive genre in which a part of the collective process of building knowledge is crystalized. Given its confidentiality, there is little empirical work on this genre. [...]

2018 - 10.5565/rev/athenea.2051
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 18 Núm. 2 (julio 2018) , e2051 (Artículos)
3 documentos
7.
19 p, 506.6 KB Experiencias de retroacción para mejorar la evaluación continuada : el uso de Twitter como tecnología emergente / Fernández-Ferrer, Maite (Universitat de Barcelona) ; Cano García, Elena (Universitat de Barcelona)
En el marco del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) resulta necesario insistir en la evaluación para el aprendizaje y trabajar en propuestas de mejora de la retroacción que se proporciona al estudiante. [...]
En el marc de l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) esdevé necessari insistir en l'avaluació per a l'aprenentatge i treballar en propostes de millora de la retroacció que es proporciona a l'estudiant. [...]
Under the European Higher Education Area (EHEA) it is necessary to insist on assessment for learning and working on proposals to improve feedback provided to the student. So that this feedback is not just an end in itself, it is interesting to employ mechanisms to ensure that the feedback provided is useful for learning and used in the future tasks of students. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.872
Educar, Vol. 55 Núm. 2 (2019) , p. 437-455 (Temas de investigación)  
8.
14 p, 561.1 KB Impacto de la Educación Musical : una revisión de la literatura científica / Carrillo Aguilera, Carmen (Universidad Internacional de Cataluña) ; Viladot, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Pérez Moreno, Jèssica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Este artículo estudia el impacto de la educación musical cursada en las enseñanzas obligatorias a partir de una revisión de la literatura académica existente. La búsqueda en bases de datos especializadas proporcionó un total de 25 artículos publicados durante el periodo 2005 - 2016. [...]
This paper examines the impact of school music education through an academic literature review. The search in specialized databases provided a total of 25 papers published during 2005 - 2016. The analysis revealed two categories in relation to impact: IN, that included those issues within the discipline, and OUT, with implications beyond it. [...]

2017 - 10.5209/RECIEM.54828
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, Vol. 14 (2017) , p. 61-74  
9.
17 p, 131.7 KB Sordoceguera : estado de la cuestión en investigación psicoeducativa sobre comunicación / González Fernández, Henar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Laborda Molla, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona)
La sordoceguera, que en España afecta a unas 6000 personas, es una discapacidad poco visible socialmente, debido en parte a su baja prevalencia. No obstante, a lo largo de la historia, como mínimo a partir de 1930, ha sido objeto de estudio e investigación, como lo constatan los distintos escritos publicados en revistas y foros internacionales especializados. [...]
Deafblindness is a disability that affects about 6,000 people in Spain. It is not a socially visible disability probably due to its low prevalence. Nevertheless along history, at least from 1930, it has been studied and researched as it can be verified through papers published in magazines and international specialized forums. [...]

2015
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 8, núm. 2 (2015) , p. 90-106  
10.
10 p, 1.8 MB Prevention of incisional hernias with biological mesh : A systematic review of the literature / Muysoms, Filip E. (Maria Middelares Medical Center Gentbrugge. Department of Surgery (Belgium)) ; Jairam, An (Erasmus University Medical Center (Netherlands)) ; López Cano, Manuel (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Śmietański, Maciej (Medical University of Gdansk. Department of Radiology (Poland)) ; Woeste, Guido (Klinikum der Johann Wolfgang Goethe-Universität (Germany)) ; Kyle-Leinhase, Iris (Maria Middelares Medical Center Gentbrugge. Department of Surgery (Belgium)) ; Antoniou, Stavros A. (University of Heraklion. Department of General Surgery (Greece)) ; Köckerling, Ferdinand (Vivantes Hospital (Germany)) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Prophylactic mesh-augmented reinforcement during closure of abdominal wall incisions has been proposed in patients with increased risk for development of incisional hernias (IHs). As part of the BioMesh consensus project, a systematic literature review has been performed to detect those studies where MAR was performed with a non-permanent absorbable mesh (biological or biosynthetic). [...]
2016 - 10.3389/fsurg.2016.00053
Frontiers in Surgery, Vol. 3 (September 2016) , art. 53  

Artículos : Encontrados 55 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 1 registros  
1.
3 p, 153.9 KB A few bad apples are enough: an agent-based peer review game / Cabotà, Juan (Universitat de València. Departament d'Informàtica) ; Grimaldo, Francisco (Universitat de València. Departament d'Informàtica) ; Cadavid, Lorena (Universidad Nacional de Colombia) ; Bravo, Giangiacomo (Linnaeus University) ; Squazzoni, Flaminio (University of Brescia)
Following previous agent-based research on peer review, this paper presents a game theory-inspired model that looks at peer review as a cooperation dilemma. We tested different scientist behaviours and network topologies in order to understand their implications on the quality, efficiency and type of resource distribution in the science system. [...]
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Valles, 1a : 2014  

Documentos de investigación Encontrados 8 registros  
1.
159 p, 6.9 MB Revisión bibliográfica sobre Trichinella SPP. en jabalí y cerdo / Fàbregas i Comadran, Xavier
Se presenta una revisión sobre Trichinella spp. , principalmente en cerdo y jabalí, de la bibliografía clásica veterinaria y de la documentación científica y de divulgación aparecida en los años 1973-2016. [...]
Es presenta una revisió sobre Trichinella spp. , principalment en porc i senglar, de la bibliografia clàssica veterinària i de la documentació científica i de divulgació apareguda als anys 1973-2016. [...]

2018
9 documentos
2.
36 p, 422.1 KB Controlling the powers of the ECB : delegation, discretion, reasoning and care What Gauweiler, Weiss and others can teach us / Hofmann, Herwig C.H.
In the context of the developing European Economic and Monetary Union (EMU), questions of political and judicial means of control of the bodies central to shaping this policy are of great relevance. This paper looks at how responsibility towards political and judicial means of control can be ensured in reality and what the case law of the CJEU can teach about the accountability standards of a structurally independent executive body such as the ECB. [...]
The ADEMU Working Paper Series is being supported by the European Commission Horizon 2020 European Union funding for Research & Innovation, grant agreement No 649396.

2018 (ADEMU Working Paper Series ; 107)  
3.
70 p, 992.0 KB Contrastive Studies : Strategies to Mitigate or Intensify Criticism in Catalan and English Book Reviews / Carcamo Rodriguez, Kimberly Nicole ; Oliver del Olmo, Sonia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística.) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Contrastive studies (Connor 1996) is the field of research which compares two languages to find out similarities and differences across cultures. As English has become the lingua Franca, non-native scholars are trying to publish their work in English. [...]
La lingüística contrastiva (Connor 1996) és el camp de recerca que compara dues llengües per trobar similituds i diferències culturals. L'Anglès s'ha convertit en la llengua franca, per això els escriptors no nadius volen publicar els seus treballs en anglès. [...]

2016
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
4.
43 p, 412.0 KB Contrastive Studies : Strategies to Mitigate or Intensify Criticism in Catalan and English Book Reviews / Useleti Clapés, Marina ; Oliver del Olmo, Sonia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Resum/abstract (100 paraules) en anglès: Contrastive studies (Connor 1996) is the field of research which compares two languages to find out similarities and differences across cultures. As English has become the lingua Franca, non-native scholars are trying to publish their work in English. [...]
La lingüística contrastiva (Connor 1996) és el camp de recerca que compara dues llengües per trobar similituds i diferències culturals. L'Anglès s'ha convertit en la llengua franca, per això els escriptors no nadius volen publicar els seus treballs en anglès. [...]

2016
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
5.
378 p, 4.0 MB Eficacia y tolerabilidad de placebo y cannabinoides en esclerosis múltiple / Torres Moreno, M. Carmen ; Farré Albaladejo, Magí, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia
Introducció. L'esclerosi múltiple (EM) és una malaltia neurodegenerativa caracteritzada per la inflamació i la destrucció de la mielina al sistema nerviós central (SNC). Es presenta principalment en adults joves, considerant-se la primera causa de discapacitat en aquesta població. [...]
Introducción. La esclerosis múltiple (EM) es una enfermedad neurodegenerativa caracterizada por la inflamación y la destrucción selectiva de la mielina en el sistema nervioso central (SNC). Se presenta sobretodo en adultos jóvenes, siendo la primera causa de discapacidad en esta población. [...]
Background. Multiple sclerosis (MS) is a neurodegenerative disease characterized by inflammation and selective destruction of myelin in the central nervous system (CNS). It occurs mainly in young adults, being the first cause of disability in this population. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
6.
40 p, 356.9 KB Efficiency in education. A review of literature and a way forward / De Witte, Kristof ; López Torres, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa
This paper provides an extensive and comprehensive overview of the literature on efficiency in education. It summarizes the earlier applied inputs, outputs and contextual variables, as well as the used data sources of papers in the field of efficiency in education. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa 2015 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; 15/1)  
7.
10 p, 865.7 KB Intercanvi d'opinions de lectures / Escolà Vidal, Mònica ; Musach, Ramón, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Avui en dia és difícil comentar llibres correctament per diferents motius: la gent del teu entorn no té els mateixos gustos bibliogràfics, cadascú té els seus horaris, i existeix una distància geogràfica, cosa que fa que moltes vegades sigui difícil quedar. [...]
Hoy en día es difícil comentar libros correctamente por diferentes motivos: la gente de tu entorno no tiene los mismos gustos bibliográficos, cada uno tiene sus horarios, y existe una distancia geográfica, lo que hace que muchas veces sea difícil quedar. [...]
Today it is difficult to write about books properly for several reasons: the people around you do not have the same bibliographic tastes, everyone has their schedules and often makes it difficult to arrange to meet and there is geographical distance. [...]

2014-06-27
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
30 p, 197.2 KB Assessing the assignation of public subsidies : do the experts choose the most efficient R&D projects? / García Quevedo, José, 1963- (Universitat de Barcelona) ; Duch Brown, Néstor (Universitat de Barcelona) ; Montolio Estivill, Daniel (Universitat de Barcelona) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
The implementation of public programs to support business R&D projects requires the establishment of a selection process. This selection process faces various difficulties, which include the measurement of the impact of the R&D projects as well as selection process optimization among projects with multiple, and sometimes incomparable, performance indicators. [...]
La implementación de un programa de subvenciones públicas a proyectos empresariales de I+D comporta establecer un sistema de selección de proyectos. Esta selección se enfrenta a problemas relevantes, como son la medición del posible rendimiento de los proyectos de I+D y la optimización del proceso de selección entre proyectos con múltiples y a veces incomparables medidas de resultados. [...]

Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2008 (XREAP ; 2008-12)  

Fondos personales e institucionales Encontrados 6 registros  
1.
159 p, 6.9 MB Revisión bibliográfica sobre Trichinella SPP. en jabalí y cerdo / Fàbregas i Comadran, Xavier
Se presenta una revisión sobre Trichinella spp. , principalmente en cerdo y jabalí, de la bibliografía clásica veterinaria y de la documentación científica y de divulgación aparecida en los años 1973-2016. [...]
Es presenta una revisió sobre Trichinella spp. , principalment en porc i senglar, de la bibliografia clàssica veterinària i de la documentació científica i de divulgació apareguda als anys 1973-2016. [...]

2018
9 documentos
2.
1 p, 197.5 KB Carta de Pere Pascual als editors de Physical Review Letters (Upton, NY, EUA) enviant còpies d'un article conjunt amb R. Tarrach per a la seva publicació. / Pascual, Pedro, 1934-2006
29 abril 1980.  
 Acceso restringido a la UAB
3.
1 p, 261.9 KB Carta de Christine LeBron (American Institute of Physics (NY, EUA) a Pere Pascual (GIFT) demanant les correccions prèvies a la impressió de l'article al The Physical Review. / LeBron, Christine
20 febrer 1974.  
 Acceso restringido a la UAB
4.
1 p, 172.7 KB Comunicat de l'American Institute of Physics a Pere Pascual (GIFT) sobre la publicació d'un article conjunt amb L. Mas al Physical Review. / American Institute of Physics
7 maig 1973.  
 Acceso restringido a la UAB
5.
4 p, 997.8 KB Carta de George L. Trigg, editor de Physical Review Letters (NY, EUA), a Pere Pascual anunciant els termes de publicació de l'article conjunt amb L. Mas, adjuntant un memoràndum i els informes de dos censors. / Trigg, George L.
23 maig 1973.  
 Acceso restringido a la UAB
6.
1 p, 253.3 KB Carta de Pere Pascual a l'editor de Physical Review Letters (NY, EUA) demanant la publicació d'un article escrit conjuntament amb L. Mas. / Pascual, Pedro, 1934-2006
29 abril 1973.  
 Acceso restringido a la UAB

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.