Resultats globals: 15 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 10 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Articles 10 registres trobats  
1.
54 p, 645.1 KB Late Latin Verb Second : the Sentential Word Order of the "Itinerarium Egeriae" / Ledgeway, Adam (University of Cambridge)
In this article we undertake a systematic study of the Itinerarium Egeriae, one of the best known late Latin texts, to determine the proper characterization of the word order of the text and to consider in particular whether the Itinerarium Egeriae can legitimately be considered to present a verb-second (V2) grammar on the par with the well-studied grammars of medieval Romance. [...]
En aquest article duem a terme un estudi sistemàtic de l'Itinerarium Egeriae, un dels textos del llatí tardà més ben coneguts, per tal de determinar la caracterització adequada de l'ordre de mots del text i veure, en particular, si l'Itinerarium Egeriae es pot considerar legítimament que presenta una gramàtica de verb segon (V2) de manera semblant a les gramàtiques ben estudiades del romànic medieval. [...]

2017 - 10.5565/rev/catjl.212
Catalan journal of linguistics, Vol. 16 (2017) , p. 163-216 (Articles)  
2.
7 p, 285.1 KB El 'Baldaquí de Ribes' i les seves inscripcions : origen i noves propostes d'interpretació / Alturo i Perucho, Jesús 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alaix i Gimbert, Tània, 1970-
El Baldaquí de Ribes fou produït a Ripoll potser per a la pròpia església a mitjan segle XII, tal com hom pot deduir per la total i exacta identificació de les inscripcions que envolten la màndorla; aquestes i la del fris, de la qual hom ofereix també una restitució textual, permeten, així mateix, la interpretació iconogràfica i iconològica del cobricel.
The Ribes Baldachin was produced in Ri­poll maybe in order to protect and highlight the altar of the Church of Santa Maria of Ripoll around the middle of the twelfth century, as can be deduced from the full and exact identification of the inscriptions around the mandorla, and those of the frieze, which are also restored and whose meaning allows an iconographic and iconological interpretation of the canopy.

2013
Ausa, Vol. 26, núm. 172 (2013) , p. 247-257  
3.
21 p, 156.2 KB Petrarca e la Spagna / Vecchi Galli, Paola (Università di Bologna)
L'immagine della Spagna in Petrarca è quella di uno spazio geografico che si confonde con il mito e la storia, soprattutto la storia romana. Da un lato la cronaca contemporanea, legata alla gloria militare di Aragona e Castiglia, si stempera nel ricordo grandioso di Roma; dall'altro un passato leggendario accomuna la Spagna alle colonne d'Ercole, con la memoria 'involontaria' del folle volo dell'Ulisse dantesco. [...]
Spain in Petrarch is a geographical space confused with the myth and the history, above all the Roman history. From one hand the contemporary chronicle, with the military glory of Aragon and Castile, is dissolved in the memory of Rome; on the other hand a legendary past unites Spain to the Pillars of Hercules, with the 'unintentional' memory of the insane flight of Ulysses in the Divine Comedy. [...]

2015 - 10.5565/rev/qdi.382
Quaderns d'Italià, Núm. 20 (2015) , p. 37-57 (Dossier)  
4.
5 p, 145.8 KB Clergue o laic? Algunes reflexions sobre l'estatus de l'artista i la qüestió de l'autoria a l'Europa romànica / Castiñeiras, Manuel 1964- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Contribució al I Simposi Científic de l'IEM (Reial Acadèmia de Bones Lletres de Barcelona, 3 de juliol de 2012).
2012 - 10.5565/rev/medievalia.6
Medievalia, Vol. 15, Núm. (2012) , p. 83-87  
5.
38 p, 191.1 KB Focalization and Word Order in Old Italo-Romance / Cruschina, Silvio (University of Manchester. School of Languages, Linguistics and Cultures)
This paper sets out a comparison between modern and old Italo-Romance varieties with the aim of understanding the mechanisms that characterize the syntactic operations associated with the information structure of the sentence, as well as identifying their triggering factors. [...]
En aquest article es comparen varietats d'italo-romànic modern i antic amb l'objectiu d'entendre els mecanismes que caracteritzen les operacions sintàctiques associades amb l'estructura informativa de la frase, així com identificar els factors que les desencadenen. [...]

2011 - 10.5565/rev/catjl.34
Catalan journal of linguistics, Vol. 10, Núm. (2011) , p. 95-132  
6.
20 p, 1.9 MB The wooden «Chasuble Madonnas» from Ger, IX, Targasona and Talló : about the iconography of Catalan Madonna statues in the Romanesque period / Heilbronner, Tim
Numerous wooden Madonna statues of the Romanesque style have survived from medieval Catalonia, which show the Virgin as sedes sapientiae. The thematized exemplars from Ger (second half 12th century), IX (last third 12th century), Targasona (early 13th century) attract the attention of today's viewer by an iconographic peculiarity. [...]
A Catalunya han sobreviscut nombroses escultures d'estil romànic de la Verge, que la representen com a sedes sapientiae. Els exemplars de Ger (segona meitat del segle XII), IX (últim terç del segle XII) , Targasona (inicis del segle XIII) i Talió (inicis del segle XIII) criden l'atenció per una peculiaritat iconogràfica. [...]

2008 - 10.5565/rev/locus.180
Locus amoenus, N. 9 (2007-2008) p. 31-50  
7.
10 p, 135.4 KB Sobre l'origen de Raimon Lambard, obrer de la catedral d'Urgell / Duran-Porta, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
L'any 1175, el bisbe i el capítol de la Seu d'Urgell encomanaven a Raimon Lambard la conclusió de les obres arquitectòniques de la catedral. A més del cèlebre text contractual, que es conserva en una còpia del segle XIII, una sèrie de documents de l'Arxiu Capitular de la Seu permeten conèixer millor el personatge i desmenteixen taxativament la procedència italiana que suposadament revela el seu cognom. [...]
In 1175, the bishop and the chapter of La Seu d'Urgell entrusted to Raimon Lambard the completion of the architectonic works in the cathedral. Together with the renowned contract, known thanks to a copy from the 13th century, several documents from the Chapter Archive of La Seu allow us to deepen our knowledge of the personage, and to deny his generally admitted Italian origin. [...]

2006 - 10.5565/rev/locus.158
Locus amoenus, N. 8 (2005-2006) p. 19-28  
8.
12 p, 1.2 MB El castillo de Loarre y su portada románica / Español, Francesca, 1956- (Universitat de Barcelona. Departament d'Història de l'Art)
Presentación y estudio de varios dibujos del castillo románico de Loarre (Huesca) realizados durante el siglo XVII. Pertenecieron al conde de Guimerá, don Gaspar Galcerán de Pinós y Castro (†1638), que los reunió con otros materiales arqueológicos en su Libro de Antiguedades, Estátuas, Monedas y Medallas (Madrid BN, ms. [...]
Presentation and study of several drawings of the castle of Loarre (Huesca) realized during the XVIIth century. They belonged to the Count of Guimerá, Gaspar Galcerán de Pinós y Castro (†1638), that assembled them with other archaeological materials in his book: Libro de Antiguedades, Estátuas, Monedas y Medallas (Madrid BN, ms. [...]

2006 - 10.5565/rev/locus.157
Locus amoenus, N. 8 (2005-2006) p. 7-18  
9.
4 p, 168.5 KB Un relleu inèdit del Mestre de Cabestany / Ainaud de Lasarte, Joan, 1919-1995
En el present article -escrit el 1983 però fins ara inèdit-el Dr. Joan Ainaud de Lasarte estudia un relleu que ell mateix va identificar a la col·lecció Casamor d'Espona i va atribuir al Mestre de Cabestany. [...]
In this paper -written in 1983 but printed here for the firts time- Prof. Joan Ainaud de Lasarte, PhD, discusses about a sculptural relief that he himself identified for the first time at the Casamor d'Espona collection and attributed to the Cabestany Master. [...]

2000 - 10.5565/rev/locus.99
Locus amoenus, N. 5 (2000) , p. 7-10  
10.
16 p, 1.3 MB Les imatges preliminars dels evangelis de Cuixà / Orriols i Alsina, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
En aquest article s'estudien les imatges que ocupen els primers folis dels evangelis de Sant Miquel de Cuixà (Perpinyà, Bibliothèque Municipale, ms. 1), especialment la del foli 14v. , representació de la Verge com a Església voltada de figures al·lusives als que la integren. [...]
Images on the first folios of the Gospels of Sant Miquel de Cuixà (Perpinyà, Bibliohèque Municipale, ms. 1) are studied here, particularly that on folio 14v. , an image of the Virgin as the Church, surrounded by figures referring to those who make up the Church. [...]

1996 - 10.5565/rev/locus.47
Locus amoenus, N. 2 (1996) , p. 31-46  

Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
14 p, 1.1 MB El poder de l'església : l'arquitectura del segle XI a Croàcia / Sesar, Dora (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Quan els francs van establir el seu poder al territori històric croat va començar el procés accelerat de cristianització, un dels elements principals de l'extensió de l'Imperi Carolingi. Un cop cristianitzat el poble croat, van obtenir l'entrada a la comunitat cristiana europea, que va significar un desenvolupament polític, cultural, social i, clarament, artístic. [...]
2022
Jornades d'Estudis Doctorals d'Art i de Musicologia, Vol. 3 (15-16 de desembre 2022) , p. 109-122  

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
199 p, 139.6 MB El Románico en la provincia de Soria / Gaya Nuño, Juan Antonio, 1913-1976
Monografia sobre el romànic a Soria escrita per Gaya Nuño el 1946. Gaya Nuño analitza les característiques de l'arquitectura romànica soriana, i estudia els seus edificis, distribuÏnt la geografía provincial en comarques. [...]
Monografia sobre el románico en Soria escrita por Gaya Nuño en 1946. Gaya Nuño analiza las características de la arquitectura románica soriana, y estudia sus edificios, distribuyendo la geografía provincial en comarcas. [...]
Monograph on the Romanesque in Soria written by Gaya Nuño in 1946, with an analysis of Romanesque architecture in the province and its buildings.

Madrid : Consejo Superior de Investigaciones Científicas. Instituto Diego Velázquez, 1946 (Biblioteca Digital d'Història de l'Art Hispànic)
Fundació Amatller  
2.
32 p, 28.5 MB Discurso leído por el académico D. Buenaventura Bassegoda en la sesión pública celebrada el día 17 de marzo de 1907 / Bassegoda i Amigó, Bonaventura, 1862-1940 ; Academia Provincial de Bellas Artes de Barcelona ; Imprenta Barcelonesa
Discurs llegit per l'arquitecte i acadèmic Bonaventura Bassegoda i Amigó a la Academia Provincial de Bellas Artes, durant la sessió celebrada el 17 de març de 1907 en motiu del repartiment de premis als alumnes distingits per l'Acadèmia. [...]
Discurso leído por el arquitecto y académico Bonaventura Bassegoda i Amigó en la Academia Provincial de Bellas Artes, durante la sesión celebrada el 17 de marzo de 1907, con motivo del reparto de premios a los alumnos distinguidos por la Academia. [...]
Speech delivered by the academic and architect Bonaventura Bassegoda i Amigó at the Academy of Fine Arts at the meeting held on 17 March 1907, for the distribution of awards to distinguished alumni by the Academy. [...]

Barcelona : Imprenta Barcelonesa, 1907 (Biblioteca Digital d'Història de l'Art Hispànic)  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
807 p, 10.0 MB Ego Regina : patronazgo y promoción artística femenina en Aragón, Navarra y Cataluña (1000-1200) / Abenza Soria, Verónica Carla ; Castiñeiras, Manuel, 1964-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
Aunque algunas de las mujeres que vivieron o estuvieron de paso entre los siglos XI y XII en las tierras de Aragón, Navarra y Cataluña, promocionaron algunas de las obras de arte y arquitectura de mayor transcendencia para el arte del período, y pese a que eso ha estimulado que sobre ellas recayera una considerable atención historiográfica, los estudios sobre la promoción artística femenina en estas coordenadas espacio-temporales siempre han priorizado una de las dos realidades del fenómeno, o promotora o arte. [...]
Although some of the women who lived or were travelling in the lands of Aragon, Navarre and Catalonia between the 11th and 12th centuries, promoted some of the most important works of art and architecture during this artistic period, and despite that this drew considerable historiographical attention on them, the studies on female artistic agency in these space-time contexts have always prioritized one of the two realities of the phenomenon -art or agency. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.
2 documents

Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
22.0 KB En temps del romànic : Jornada Interdisciplinar / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
Exposició amb motiu de la Jornada interdisciplinar "En temps del romànic", celebrada del 23 al 25 de març de 2017. L'exposició bibliogràfica va ser a la Sala de Revistes d'Humanitats.
2017 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats))  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.