Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
3 p, 345.0 KB La geologia que ens envolta : contextualitzem / Leiva Hevia, Silvia (Institut Lliçà d'Amunt)
Per aconseguir que la Geologia resulti més atraient i entenedora per l'alumnat de primer d'ESO, en aquesta seqüència didàctica es realitzen activitats amb diferents orientacions metodològiques: construcció d'una maqueta de modelatge càrstic, sortida de camp a Sant Miquel del Fai per poder treballar "in situ" els coneixements adquirits a l'aula i creació d'un itinerari geològic urbà per la població de Lliçà d'Amunt. [...]
To make Geology more attractive and understandable for ESO students, they carry out activities with different methodological guidelines: construction of a model of the Karst modeling, exit of the field in Sant Miquel del Fai to be able to work "in situ" the knowledge acquired in the classroom and creation of an urban geological itinerary for the population of Lliçà d'Amunt. [...]

2017 - 10.5565/rev/ciencies.3
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 34 (2017) , p. 9-11 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
2.
6 p, 187.0 KB Análisis de errores conceptuales en geología a partir de las expresiones gráficas de los estudiantes / Lillo Beviá, J.
Detection of misconceptions by pupil's drawings permits us to have evidence of some misconceptions wich would have gone unnoticed interpreting only their vocal or writing expressions. Investigation on fossil and fossilisation, internal structure of the Earth, origin of mountains and others, reinforces the previous affirmation and permits us to recommend the non-utilisation of sequential drawings containing high conceptual charge, in order to simplify complex geological processes, because that simplification generates new misconceptions.
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4482
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 39-44  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.