Results overview: Found 7 records in 0.02 seconds.
Articles, 5 records found
Research literature, 2 records found
Articles 5 records found  
1.
15 p, 2.1 MB The Role of Emotions in Classroom Conflict Management. Case Studies Geared Towards Improving Teacher Training / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; González Parera, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Manero, Borja (Complutense University of Madrid. Software Engineering and Artificial Intelligence Department)
The purpose of this paper is twofold: firstly, to explore the emotional aspects underlying classroom conflict management, and secondly, to apply these notions to the contrasted analysis of two case studies. [...]
2022 - 10.3389/fpsyg.2022.818431
Frontiers in psychology, Vol. 13 (march 2022)  
2.
24 p, 1.1 MB El cambio climático en la educación secundaria : conocimientos, creencias y percepciones / García-Vinuesa, Antonio (University of Santiago de Compostela) ; Meira Cartea, Pablo Ángel (University of Santiago de Compostela) ; Caride Gómez, José Antonio (University of Santiago de Compostela) ; Bachiorri, Antonella (Università degli Studi di Parma)
El cambio climático (CC) está adquiriendo un creciente protagonismo en el sistema educativo. Las representaciones sociales de la población, sin embargo, revelan un conocimiento limitado y distorsionado de los aspectos que lo caracterizan y, por lo tanto, están lejos de traducirse en procesos de enseñanza-aprendizaje acordes con la gravedad de la crisis socioambiental. [...]
Climate change (CC) is taking on a growing role in the education system. However, the social representations of the population reveal a limited and distorted knowledge of the aspects that characterize it. [...]

2022 - 10.5565/rev/ensciencias.3526
Enseñanza de las ciencias, Vol. 40 Núm. 2 (2022) , p. 25-48 (Investigaciones Didácticas)  
3.
20 p, 1.2 MB El cambio climático en el bachillerato : aportes pedagógicos para su abordaje / Bello Benavides, Laura O. (Universidad Veracruzana. Instituto de Investigaciones en educación) ; Cruz Sánchez, Gloria Elena (Universidad Veracruzana. Instituto de Investigaciones en educación) ; Meira Cartea, Pablo Ángel (Universidade de Santiago de Compostela. Facultade de Ciencias da Educación) ; González Gaudiano, Édgar Javier (Universidad Veracruzana. Instituto de Investigaciones en educación)
La investigación presentada tiene como propósito conocer elementos de las representaciones sociales (RS) sobre cambio climático (CC) en estudiantes de bachillerato general y tecnológico del estado de Veracruz, y formular aportaciones pedagógicas orientadas a promover acciones ecociudadanas en estudiantes de este nivel. [...]
This research aims to know the elements of the social representations (SR) on climate change (CC) in students of general (BG) and technological (BT) high school of the state of Veracruz, and make pedagogical contributions oriented to promote eco-citizen actions in students of this level. [...]

2021 - 10.5565/rev/ensciencias.3030
Enseñanza de las ciencias, Vol. 39 Núm. 1 (2021) , p. 137-156 (Investigaciones Didácticas)  
4.
9 p, 212.3 KB Efecto Líder : influencia del liderazgo en el clima social escolar en centros educativos en Chile / Parra Robledo, Richar
El presente artículo es una reflexión teórica sobre la gestión del clima social escolar desde un liderazgo educativo, sumado a una contextualización de los efectos de la relación directivo/líder y el clima organizacional en centros educativos de Chile, específicamente en la creación de unas condiciones laborales que incidan positivamente en los docentes. [...]
This article is a theoretical reflection on the management of the school social climate from an educational leadership, added to a contextualization of the effects of the directive / leader relationship and the organizational climate in educational centers of Chile, specifically in the creation of working conditions that have a positive impact on teachers. [...]

2018
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 36 (Marzo 2018) (Articles)  
5.
11 p, 80.8 KB Clima escolar i prevenció de la violència / Debarbieux, Eric (Université de Bordeaux 2) ; Blaya, Catherine (Université de Bordeaux 2)
L'article que es presenta fa una anàlisi en oposició a la representació de la violència que es produeix als centres docents com a factor extern i mostra que les recerques suggereixen clarament l'existència de causes lligades al mateix context de l'escola. [...]
El artículo que se presenta hace un análisis en oposición a la representación de la violencia escolar como factor externo y muestra que las investigaciones sugieren claramente la existencia de causas relacionadas con el mismo contexto de la escuela. [...]
The article we are presenting opposes the representation of violence at schools as an external factor and shows how research clearly suggests the existence of causes associated to the school context itself. [...]

2009 - 10.5565/rev/educar.120
Educar, N. 43 (2009) p. 31-41  

Research literature 2 records found  
1.
83 p, 2.8 MB Programa CrimiCEHa : prevención contra el acoso escolar / Amigó Trujillo, Sandra ; Encarnación Ordóñez, Esther de la, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
El presente trabajo tiene el objetivo de diseñar y desarrollar un programa de intervención contra la problemática del acoso escolar a través de la metodología APS (Aprendizaje y servicio). La propuesta de programa parte de la premisa de que la mejora de las habilidades emocionales mejora el clima escolar y, todo ello, contribuye a reducir los casos de acoso escolar en un centro educativo. [...]
The present work has the objective of designing and developing an intervention program against the problem of bullying through the APS (Learning and Service) methodology. The program proposal is based on the premise that improving emotional skills improves the school climate and, all of this, contributes to reducing cases of bullying in an educational center. [...]

2023
Grau en Criminologia [805]  
2.
46 p, 1.7 MB Habilidades sociales de los escolares y prevención del conflicto : programa de mejora del clima escolar / Gómez Serra, Silvia ; Cid Moliné, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Treball d'intervenció pràctica. Este trabajo se basa en una investigación realizada sobre una muestra de 110 alumnos de Primero y Cuarto curso de ESO del Centro de Estudios Claret, Sabadell, mediante una metodología observacional y cuantitativa, llevado a cabo durante un periodo de tres meses, y que tiene por objetivo analizar la falta de habilidades sociales de los alumnos con el fin de crear un programa de prevención de conflictos. [...]
This paper is based on a research conducted on a sample of 110 students from first and fourth year of ESO Claret Studies Centre, Sabadell, through observational and quantitative methodology, conducted over a period of three months, and whose main objective is to analyze the lack of social skills of students in order to create a program of conflict prevention. [...]

2015
Grau en Criminologia [805]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.