Resultats globals: 8 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
10 p, 319.6 KB Achieving greater sportsmanship and decreasing school violence through responsibility and sport practice / Sánchez-Alcaraz Martínez, Bernardino Javier (Universidad de Murcia) ; Gómez-Mármol, Alberto (Universidad de Murcia) ; Valero-Valenzuela, Alfonso (Universidad de Murcia) ; de la Cruz-Sánchez, Ernesto (Universidad de Murcia) ; Belando, Noelia (Universidad Europea de Madrid) ; Moreno Murcia, Juan Antonio (Universidad Miguel Hernández de Elche)
This study aims to determine the prediction levels of personal and social responsibility in sportsmanship and violence, and the levels of violence, sportsmanship and responsibility in schools after the application of the Personal and Social Responsibility Model in physical education classes. [...]
Este estudio tuvo como objetivo determinar los niveles de predicción de la responsabilidad personal y social en la deportividad y la violencia, y los niveles de violencia, deportividad y responsabilidad tras la aplicación del Modelo de Responsabilidad Personal y Social en las clases de educación física. [...]
O objetivo deste estudo foi determinar os níveis de predição de responsabilidade pessoal e social no desportivismo e na violência, e os níveis de violência, desportivismo e responsabilidade após a aplicação do Modelo de Responsabilidade Pessoal e Social nas aulas de educação física. [...]

2019
Revista de psicología del deporte, Vol. 28 Núm. 2 (2019) , p. 151-160 (Artículos)  
2.
28 p, 924.8 KB Comunidades pessoais de jovens que transgridem : ego-redes especializadas e circunscritas / Merlini, Sara (ISCTE-IUL)
No presente artigo apresentam-se os resultados de uma análise exploratória de ego-redes de jovens transgressores em três escolas da Área Metropolitana de Lisboa. O recurso à análise de redes sociais permitu chegar a conclusoes inéditas no estudo dos comportamentos de violência na escola. [...]
In this article we present the results of ego-networks exploratory analysis of young offenders from three schools in the Lisbon Metropolitan Area. The use of social network analysis allowed reaching unpublished conclusions in the study of school violent behaviors. [...]

2014 - 10.5565/rev/redes.462
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 25, Núm. 1 (Junio 2014) , p. 125-152  
3.
28 p, 1.3 MB Representaciones imaginarias de la interacción y violencia en la escuela / Fernández Villanueva, Concepción (Universidad Complutense de Madrid) ; Revilla Castro, Juan Carlos (Universidad Complutense de Madrid) ; Domínguez Bilbao, Roberto (Universidad Rey Juan Carlos) ; Ferreira Salles, Leila Maria (Universidade Estadual Paulista (Brasil)) ; Adam de Paula e Silva, Joyce Mary (Universidade Estadual Paulista (Brasil))
La investigación sobre violencia escolar (perspectivas sociopedagógica y psicosocial) no ha tenido en cuenta de modo suficiente los elementos interpersonales e imaginarios que entendemos claves para la comprensión del fenómeno. [...]
School violence research (sociopaedagogical and psychosocial perspectives) has not appropiately taken into account interpersonal and imaginary elements that may be extremely relevant for the understanding of this phenomena. [...]

2011 - 10.5565/rev/athenead/v11n3.760
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 11, Núm. 3 ( 2011) , p. 51-78  
4.
11 p, 77.6 KB La actualidad de los modelos legislativos de convivencia. Un metaanálisis / Ortega Ruiz, Rosario (Universidad de Córdoba. Departamento de Psicología) ; Monje López, Marcos (Universidad de Córdoba. Departamento de Psicología) ; Córdoba Alcaide, Francisco (Universidad de Córdoba. Departamento de Psicología)
Este artículo presenta una investigación psicoeducativa en curso, cuya finalidad principal es la realización de un metaanálisis de las políticas educativas en materia de convivencia escolar, utilizando como muestra los documentos legislativos de las distintas comunidades autónomas del Estado español. [...]
El present article presenta una investigació psicoeducativa en curs. La finalitat principal d'aquesta recerca és la realització d'una metaanàlisi de les polítiques educatives en matèria de convivència escolar, utilitzant com a mostra els documents legislatius de les diferents comunitats autònomes de l'Estat espanyol. [...]
This article presents a psychoeducational ongoing research, whose main purpose is to conduct a meta-analysis of education policies on school in the area, using as a sample legislative documents in the different regions of Spain. [...]

2009 - 10.5565/rev/educar.123
Educar, N. 43 (2009) p. 81-91  
5.
11 p, 80.8 KB Clima escolar i prevenció de la violència / Debarbieux, Eric (Université de Bordeaux 2) ; Blaya, Catherine (Université de Bordeaux 2)
L'article que es presenta fa una anàlisi en oposició a la representació de la violència que es produeix als centres docents com a factor extern i mostra que les recerques suggereixen clarament l'existència de causes lligades al mateix context de l'escola. [...]
El artículo que se presenta hace un análisis en oposición a la representación de la violencia escolar como factor externo y muestra que las investigaciones sugieren claramente la existencia de causas relacionadas con el mismo contexto de la escuela. [...]
The article we are presenting opposes the representation of violence at schools as an external factor and shows how research clearly suggests the existence of causes associated to the school context itself. [...]

2009 - 10.5565/rev/educar.120
Educar, N. 43 (2009) p. 31-41  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
118 p, 14.0 MB Violencia de género y adolescentes : propuesta de prevención en centros de secundaria de Cambrils / García Tena, Cristina ; Pascale, Adrián, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
La violencia de género es un suceso que, cada vez, se da con mayor frecuencia en nuestra sociedad y, como se muestra a lo largo del trabajo, este hecho no queda aislado dentro de la población juvenil. [...]
Gender violence is an event that occures more and more often in our society. As shown throughout the article, this fact is not an isolated case among the youth population. The processes through which we interact, socialize and transfer values are diverse. [...]

2021
Grau en Criminologia [805]  
2.
80 p, 477.2 KB Coeducación y violencia de género en la adolescència : un enfoque necesario para su abordaje en el sistema educativo / Sánchez Torres, Esther ; Cubells Serra, Jenny, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Cabe destacar que la violencia de género no surge de manera espontánea, es una violencia que se puede percibir en edades jóvenes, durante las relaciones de noviazgo adolescentes. Es por ello, que se hace necesaria la intervención en la educación, por lo que incorporar la visión de género en este ámbito supondría cimentar las bases para conseguir la igualdad entre mujeres y hombres, transformándolo socialmente aceptado y modificando las estructuras sexistas y discriminatorias. [...]
It should be noted that gender violence does not arise spontaneously, it is a violence that can be seen in younger ages, for teen dating relationships. It is therefore the intervention in education is necessary, so incorporate gender perspective in this area would lay the foundation for achieving equality between women and men, transforming the socially accepted and modifying the sexist and discriminatory structures. [...]

2016
Grau en Criminologia [805]  
3.
52 p, 826.8 KB La violència en el nivell educatiu de secundària obligatòria. Cap a un programa de prevenció ad-hoc / Ramos Cabellos, Carla ; Jurado de los Santos, Pedro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
En aquest treball de fi de grau l'objectiu principal correspon a l'estudi de la violència escolar, a més de conèixer la importància de com les diferents variables; individuals, escolars, familiars i socials; afecten a la consecució d'aquest tipus de conductes per finalitzar amb la proposta d'un programa de prevenció adreçat a un context específic. [...]
The main objective of my Final Degree Project is to study the violence in schools in addition of getting to know the importance of other variables such as individuality, student-related, family and social ones, and how they affect behavior in order to eventually get a proposal of a preventive program addressed to a specific context. [...]

2014
Grau en Criminologia [805]
2 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.