Resultats globals: 4 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 1 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 1 registres trobats  
1.
25 p, 203.7 KB Los sistemas educativos comprensivos ante las vías y los itinerarios formativos / Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; García Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
El artículo forma parte de la investigación «16-19; transiciones de los jóvenes después de la escuela obligatoria» (BSO 2003-07739) del Programa Nacional I+D+I. Se presentan y contraponen dos enfoques acerca de la comprensividad de los sistemas educativos y el planteamiento de los itinerarios formativos diferenciados. [...]
This article is part of a research project called «16-19. Youth transitions after compulsory school» (I+D National Plan, ref. BSO 2003-07739). Two points of view are shown and put in contrast regarding the comprehensive paradigm in the educational systems and the way streaming is addressed. [...]

2007
Revista de educación (Madrid), Núm. 342 (2007) , p. 213-238  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
20 p, 2.0 MB Emancipació juvenil a l'Europa mediterrània / Miret, Pau, 1964- ; Domingo i Valls, Andreu, 1958-
Es compara l'emancipació juvenil a quatre països de l'Europa Mediterrània (Espanya, Itàlia, França i Grècia) i en dos moments temporals (1994 i 2007). Mentre que la situació a meitat de la dècada dels noranta reflecteix l'efecte del fort decreixement econòmic iniciat a meitats del setanta, la situació en acabar la primera dècada del nou mil·lenni resumeix l'efecte del creixement que, a Europa, va durar fins a 2007. [...]
Se compara la emancipación juvenil en cuatro países de la Europa Mediterránea (España, Italia, Francia y Grecia) en dos momentos temporales (1994 y 2007). Mientras que la situación a mediados de la década de los noventa refleja el efecto del fuerte decrecimiento económico iniciado a mediados de los setenta, la situación al acabar la primera década del nuevo milenio resume el efecto del crecimiento, que en Europa duró hasta 2007. [...]
This paper shows a comparison in the transition to adulthood among four European Mediterranean countries (Spain, Italy, France and Greece) between to calendar years (1994 and 2008). Whilst mid-nineties reflects the effects of the strong economic decline that started at mid-seventies, the circumstances at the end of the first decade of the new millennium summarize the effects of an economic growth that abruptly come to an end in autumn 2008. [...]

Bellaterra : Centre d'Estudis Demogràfics, 2012 (Papers de demografia (Centre d'Estudis Demogràfics) ; 413)  
2.
30 p, 451.6 KB Selection and educational attainment : Why some children are left behind? Evidence from a middle-income country / Méndez-Errico, Luciana ; Ramos Morilla, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada
We model schooling as a sequential process and examine why some children are left behind. We focus on the factors that explain selection at early stages of the education system. Our findings for Uruguay suggest that long-term factors, such as parental background or ethnicity matter across all education stages while the effect of short-term factors, such as family income, wear out as individuals progress in the education system, suggesting a severe selection process at early stages.
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada 2019 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 1901)  
3.
29 p, 471.6 KB Selection and educational attainment : why some children are left behind? Evidence from a middle-income country / Méndez-Errico, Luciana (Universidad de la República) ; Ramos Morilla, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada)
We model schooling as a sequential process and examine why some children are left behind. We focus on the factors that explain selection at early stages of the education system. Our findings for Uruguay suggest that long-term factors, such as parental background or ethnicity matter across all education stages while the effect of short-term factors, such as family income, wear out as individuals progress in the education system, suggesting a severe selection process at early stages.
Bonn Institute for the Study of Labor 2019 (Discussion paper (Institute for the Study of Labor); 12118)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.