Resultats globals: 39 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 35 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 2 registres trobats
Fons personals i institucionals, 2 registres trobats
Articles 35 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
20 p, 177.3 KB Participación tecnocientífica en España : afrontando el reto de hibridar ciencia y política / Palà, Guillem (Universidad Autónoma Barcelona, Departamento de Psicología Social) ; Moyà-Köhler, Joan (Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institute) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
La inmersión en la sociedad del conocimiento trajo consigo el peligro de restringir el tratamiento de las temáticas tecnocientíficas a un proceso de obtención de consenso entre personas expertas y de alejar a la ciudadanía de la participación política. [...]
Immersion in the knowledge society brought with it the danger of restricting the treatment of scientific and technical issues to a process of obtaining consensus among experts, while keeping citizens away from political participation. [...]
La immersió en la societat del coneixement va comportar el perill de restringir el tractament de les temàtiques tecnocientífiques a un procés d’obtenció de consens entre persones expertes i d’allunyar la ciutadania de la participació política. [...]

2019 - 10.5565/rev/papers.2387
Papers : revista de sociologia, Vol. 104 Núm. 1 (Gener-Març 2019) , p. 5-24 (Artículos)  
2.
7 p, 232.7 KB What is science’s crisis really about? / Saltelli, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Funtowicz, Silvio (Universitetet i Bergen. Senter for Vitenskapsteori)
Present day reasoning about difficulties in science reproducibility, science governance, and the use of science for policy could benefit from a philosophical and historical perspective. This would show that the present crisis was anticipated by some scholars of these disciplines, and that diagnoses were offered which are not yet mainstream among crisis-aware disciplines, from statistics to medicine, from bibliometrics to biology. [...]
2017 - 10.1016/j.futures.2017.05.010
Futures, Vol. 91 (Aug. 2017) , p. 5-11  
3.
6 p, 88.2 KB Discutindo a visão de professores universitários sobre algumas das características dos cientistas / Matias Miranda, Elisangela (Universidade Federal da Grande Dourados) ; Pereira Correia, Emike Luzia (Universidade Federal de São Carlos) ; Reptton Dias, Inez (Universidade Federal de São Carlos) ; De Freitas, Denise (Universidade Federal de São Carlos)
A relevância deste estudo assenta-se no fato de que a compreensão da natureza da ciência (NC) e das interações ciência-tecnologia-sociedade (CTS) por parte de alunos e professores é um dos aspectos essenciais da alfabetização científica, indispensável à avaliação crítica e responsável das políticas científicas e tecnológicas. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 2775-2780  
4.
20 p, 317.4 KB Después de los estudios sociales de la ciencia y tecnología : recomponiendo lo psicológico y la experiencia ante la bifurcación de la naturaleza / Rojas Navarro, Patricio (Goldsmiths, University of London)
En este artículo presento una discusión teórica sobre cómo se pueden entender lo psicológico y la experiencia luego de los desafíos a los que dichas nociones han sido sometidas por los estudios sociales de ciencia y tecnología (CTS). [...]
In this article I present a theoretical inquiry into the ways in which we can understand the psychological and experience, considering the challenges posed to these notions by the field of science and technology studies (STS). [...]

2017 - 10.5565/rev/athenea.1902
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 17 Núm. 3 (noviembre 2017) , p. 225-244 (Artículos)  
5.
22 p, 3.5 MB Ciencia y arte se encuentran : el caso del telescopio de Galileo / Vázquez Manassero, Margarita Ana (Universidad Nacional de Educación a Distancia) ; Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears. Centro de Estudios de Posgrado)
Se plantea un enfoque interdisciplinar para la enseñanza de las ciencias basado en la historia de la ciencia y la historia del arte. El enfoque es innovador, pues recupera la historia de la ciencia para el aprendizaje, y se complementa con productos del arte, cuya accesibilidad y fácil comprensión amplifican la atracción y motivación de los estudiantes. [...]
Es planteja un enfocament interdisciplinari per a l'ensenyament de les ciències basat en la història de la ciència i la història de l'art. L'enfocament és innovador, doncs recupera la història de la ciència per a l'aprenentatge, i es complementa amb productes de l'art, l'accessibilitat del qual i fàcil comprensió amplifiquen l'atracció i motivació dels estudiants. [...]
An interdisciplinary approach for teaching science based on the history of science and history of art is proposed. The approach is innovative, as it traces the history of science for learning, and is complemented by products of art, whose accessibility and understanding amplify the attraction and motivation for students. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2224
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 195-215 (Historia y Epistemología)  
6.
22 p, 2.5 MB Ciencia-tecnología-sociedad : ¿Qué estamos haciendo en el ámbito de la investigación en educación en ciencias? / Strieder, Roseline Beatriz (Universidade de Brasília) ; Bravo Torija, Beatriz (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas Específicas) ; Gil Quílez, Maria José (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
Este trabajo tiene como objetivo reflexionar sobre cómo se aborda la ciencia-tecnología-sociedad (CTS) en la investigación en Didáctica de Ciencias en un contexto iberoamericano. Con la intención de considerar distintas realidades se analizan los artículos publicados en revistas del área de Brasil y España, identificando qué parámetros de CTS son los relevantes en dichas publicaciones. [...]
Aquest treball té com a objectiu reflexionar sobre com s'aborda la ciència-tecnologia-societat (CTS) en la recerca en Didàctica de Ciències en un context iberoamericà. Amb la intenció de considerar diferents realitats s'analitzen els articles publicats en revistes de l'àrea de Brasil i Espanya, identificant què paràmetres de CTS són els rellevants en aquestes publicacions. [...]
This work has the aim to reflect on how science-technology-society (STS) is addressed in science education research in an Ibero-American context. In order to consider the different realities, papers published in Science Education journals, both in Brazil and Spain, are analysed, identifying which parameters of STS are relevant in these publications. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2232
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 29-49 (Investigaciones Didácticas)  
7.
5 p, 53.7 KB CAPCIT : the Advisory Board of the Parliament of Catalonia for Science and Technology / Domínguez García, Fernando (Consell Assessor del Parlament sobre Ciència i Tecnologia (Catalunya))
A tot el món, els parlaments i altres òrgans legislatius representen societats en les quals les tecnologies de la informació i els coneixements científics avancen a un ritme frenètic. No obstant això, la major part dels legisladors no tenen els coneixements o la formació necessària per a comprendre o afrontar les conseqüències de la revolució tecnològica i científica. [...]
Throughout the world, parliaments and other legislative bodies represent societies in which information tech­nologies and scientific knowledge are advancing at a frantic pace. Yet, most legislators lack the knowledge or training required to understand and deal with the full implications of the technological and scientific revolution. [...]

2012 - 10.2436/20.7010.01.144
Contributions to Science, Vol. 8 Núm. 2 (2012) , p. 131-135  
8.
29 p, 243.4 KB Tecnología y poder. Un análisis foucaultiano de los discursos acerca de la monitorización electrónica / Vitores González, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
Nuestro trabajo pretende mostrar, por un lado, la importancia de la influencia FOUCAULTiana en los estudios sobre ciencia y tecnología y, por otro, mostrar de qué manera puede utilizarse el pensamiento de FOUCAULT para un estudio de las relaciones entre ciencia, tecnología y sociedad que tenga en cuenta los efectos de poder Para ilustrar la relevancia de estas herramientas analizamos la emergencia de una innovación concreta: la monitorización electrónica en el ámbito penitenciario. [...]
The article aims to show the importance of FOUCAULT within social studies of science and technology. It also illustrates how a Foucauldian analysis can be useful for studies of science, technology and society focused on power effects. [...]

2007
Forum : Qualitative Social Research, Vol. 8, núm. 2 (2007) , p. 1-29  
9.
16 p, 1.0 MB Evaluación de un curso de formación docente continua sobre TIC : una propuesta destinada a profesores universitarios de carreras científicas y tecnológicas / Garcia Romano, Leticia (Universidad Nacional de Córdoba) ; Occelli, Maricel (Universidad Nacional de Córdoba) ; Quse, Ligia (Universidad Nacional de Córdoba) ; Masullo, Marina (Universidad Nacional de Córdoba) ; Biber, Priscila (Universidad Nacional de Córdoba)
El trabajo presenta una investigación acerca de una experiencia de formación docente continua sobre TIC en la cual participaron 24 profesores universitarios de ciencia y tecnología de la ciudad de Córdoba, Argentina. [...]
This article presents a research study on a course of continuous teacher training related to ICT attended by twenty-four college teachers of science and technology from the city of Córdoba, Argentina. [...]

2015
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 32 (Octubre 2015) , p. 1-16 (Articles)  
10.
32 p, 406.6 KB La Psicología Social de la Ciencia : revisión y discusión de una nueva área de investigación / Iñiguez Rueda, Lupicinio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pallí Monguilod, Cristina (Institut für Soziologie (Munic, Alemanya))
Los Estudios sociales de la ciencia y la tecnología son una de las áreas de investigación más importantes en ciencias sociales. La psicología y la psicología social contribuyen también al desarrollo de esa área. [...]
Social studies of science and technology are one of the most important areas of research in social sciences. Psychology and social psychology are also contributing to his development. This paper analyse the social psychology’s contribution to the study of science reviewing 457 bibliographic references and offering a thematic classification organised in two big categories, mainstream social psychology of science and critical social psychology of science. [...]

2002
Anales de psicología, Vol. 18, núm. 1 (2002) , p. 13-43  

Articles : 35 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 2 registres trobats  
1.
2 p, 249.1 KB Intellectual property framework and dynamics of technology change under sequential innovation / Sengupta, Abhijit (University of Essex) ; Sena, Vania (University of Essex)
A large number of modern consumer focussed industries are characterised by fast paced technology driven innovations - smart phones and other computing devices, software, home audio and video technologies, automobiles, pharmaceuticals etc. [...]
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Valles, 1a : 2014  
2.
11 p, 899.1 KB How passenger decides a check-in option in an airport : self-service technology adoption model in passenger process / Ueda, Keiich (University of Tsukuba) ; Kurahashi, Setsuya (University of Tsukuba)
This study intends to propose "Self-Service Technology Adoption Model" by utilizing the knowledge and experiences of front line experts. The Agent-Based Model has a fuzzy inference system to let passengers choose a check-in option: a conventional style check-in position or a self-service kiosk. [...]
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Vallés, 1a : 2014  

Fons personals i institucionals 2 registres trobats  
1.
2 p, 537.7 KB Carta de sol·licitud d'admissió a Estudis de Postgrau al Imperial College of Science, Technology and Medicine (University of London) de Ferran Salleras Vila; adjunta carta de recomanació de Pere Pascual. / Pascual, Pedro, 1934-2006
11 desembre 1997.  
2.
1 p, 260.6 KB Carta del Dr. H. F. Jones (Imperial College of Science, Technology and Medicine, Londres) sobre la opció d'enviar versions electròniques, més que en paper, de les seves publicacions. / Jones, H.F.
25 març 1995.  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.