Resultats globals: 500 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 360 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 108 registres trobats
Llibres i col·leccions, 3 registres trobats
Documents de recerca, 16 registres trobats
Materials didàctics, 7 registres trobats
Fons personals i institucionals, 6 registres trobats
Articles 360 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 325.6 KB Novel·les a la classe de ciències : una nova mirada a les narratives de ficció / Pau Custodio, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest article es presenta la proposta d’usar novel·les a la classe de ciències com a context tot descrivint-ne les seves potencialitats a nivell teòric. A més a més, es fa una proposta d’anàlisi en la que es consideren els aspectes científics, de naturalesa de la ciència i ètics subjacents a la novel·la. [...]
In this article we pose the use of novels as a context in science education describing its potentialities in a theoretical way. In addition, we make an analysis suggestion where it’s suggested to analyse the scientific content, the nature of science and the ethical aspects. [...]

2018
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 35 (2018) , p. 22-27 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
2.
11 p, 300.6 KB ¿Por dónde comenzamos? Conceptualización de un proyecto educativo para un centro de ciencias. El caso de al Fundación CRAM / Boadas Mir, Elena (Fundació per a la Conservació i Recuperació d'Animals Marins) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Monereo i Font, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
En este artículo se expone el caso concreto de la conceptualización del proyecto educativo, AULACRAM, para un centro de ciencia: la Fundación para la Conservación y Recuperación de Animales Marinos (CRAM), que en el año 2013 se planteó impulsar su dimensión educativa para que diera respuesta a las necesidades sociales y ambientales del siglo XXI y que permitiera compartir con la ciudadanía su compromiso con el medio marino. [...]
This article presents the concrete case of the conceptualization of the educational project, AULACRAM, for a science center: the Foundation for the Conservation and Recovery of Marine Animals (CRAM), which in the year 2013 sought to boost its educational dimension so that to respond to the social and environmental needs of the 21st century and to share with the public their commitment to the marine environment. [...]

2018
Revista de museología, Núm. 71 (2018) , p. 37-47  
3.
Learning to live with social-ecological complexity: An interpretive analysis of learning in 11 UNESCO Biosphere Reserves / Schultz, Lisen (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre) ; Juárez Bourke, Alba (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre) ; d’Armengol, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Torrents, Pau (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre) ; Hardardottir, Hildur (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre) ; Jansson, Annie (Stockholm University. Department of Human Geography) ; Mohedano Roldán, Alba (Stockholm University. Department of Political Science) ; West, Simon (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre)
Learning is considered a means to achieve sustainability in practice and has become a prominent goal of sustainability interventions. In this paper we explore how learning for sustainability is shaped by meaning, interpretation and experience, in the context of UNESCO Biosphere Reserves (BRs). [...]
2018 - 10.1016/j.gloenvcha.2018.03.001
Global Environmental Change, Vol. 50, (May 2018) , p. 75-87  
4.
24 p, 6.7 MB Abriendo la "caja negra" del aula de ciencias : un estudio sobre la relación entre las prácticas de enseñanza sobre el cuerpo humano y las capacidades de pensamiento que se promueven en los alumnos de séptimo grado / Furman, Melina (Universidad de San Andrés (Buenos Aires, Argentina)) ; Luzuriaga, Mariana (Universidad de San Andrés (Buenos Aires, Argentina)) ; Taylor, Inés (Universidad de San Andrés (Buenos Aires, Argentina)) ; Anauati, María Victoria (Universidad de San Andrés (Buenos Aires, Argentina)) ; Podestá, María Eugenia (Universidad de San Andrés (Buenos Aires, Argentina))
Comprender los bajos desempeños de los alumnos argentinos en las evaluaciones de ciencias implica abrir la «caja negra» del aula para analizar las prácticas de enseñanza. Se realizó un estudio cuanti-cualitativo en una muestra representativa de 36 cursos de séptimo grado (alumnos de entre 12 y 13 años) de 19 escuelas estatales de la ciudad de Buenos Aires. [...]
Explaining low student achievement in Science requires opening the «black box» of the classroom to understand teaching practices. This mixed methods study on science teaching was conducted in a representative sample of 36 7th grade classes (students between 12 and 13 years old) from 19 state schools in the City of Buenos Aires, Argentina. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2519
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 2 (2018) , p. 81-103 (Investigaciones Didácticas)  
5.
18 p, 2.8 MB La siempre cambiante contextualización de la naturaleza de la ciencia : documentos recientes sobre la reforma de la educación científica en los Estados Unidos y su impacto en el logro de la alfabetización científica / Lederman, Norman G. (Illinois Institute of Technology. Mathematics and Science Education Department)
Diversos autores han manifestado una gran preocupación por la marginalización de la naturaleza de la ciencia (NDC) en los Next Generation Science Standards (NGSS). Sin embargo, un análisis conceptual cuidadoso de cómo se trata la NDC en los NGSS, en comparación con los documentos de reforma curricular previos en los Estados Unidos, revela una situación compleja de cómo se contextualiza la NDC y de las suposiciones correspondientes a cómo esta se enseña y aprende mejor. [...]
Many have expressed concerns over the marginalization of nature of science (NOS) in the Next Generation Science Standards (NGSS). However, a careful conceptual analysis of how the NGSS addresses NOS relative to previous U. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2661
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 2 (2018) , p. 5-22 (Historia y Epistemología)  
6.
1 p, 73.1 KB Créditos vol.31, n.3, noviembre 2013 / Enseñanza de las Ciencias, Revista (Universitat Autònoma de Barcelona Institut de Ciències de l'Educació)
2013 - 10.5565/rev/ec/v31n3.1341
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 3 (2013) (Créditos)  
7.
19 p, 1.3 MB Análisis de la producción y colaboración científica de Instituciones : el caso del Instituto de Investigaciones en Matemáticas Aplicadas y en Sistemas (IIMAS) de la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM) / Ruiz León, Alejandro Arnulfo (Universidad Nacional Autónoma de México)
En este trabajo se presenta un perfil bibliométrico del área ciencias de la computación (CS por sus siglas en inglés Computer Science) del Instituto de Investigaciones en Matemáticas Aplicadas y en Sistemas a partir su producción científica indizada en la Web of Science (WoS), de 1980 al 2016. [...]
A bibliometric profile of scientific production on Computer Science (CS) of the Instituto de Investigaciones en Matemáticas Aplicadas y en Sistemas (IIMAS) is presented using information of Web of Science database (WoS), covering the span 1980 to 2016. [...]

2018 - 10.5565/rev/redes.755
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 29 Núm. 1 (2018) , p. 1-19 (Articulos)  
8.
7 p, 232.7 KB What is science’s crisis really about? / Saltelli, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Funtowicz, Silvio (Universitetet i Bergen. Senter for Vitenskapsteori)
Present day reasoning about difficulties in science reproducibility, science governance, and the use of science for policy could benefit from a philosophical and historical perspective. This would show that the present crisis was anticipated by some scholars of these disciplines, and that diagnoses were offered which are not yet mainstream among crisis-aware disciplines, from statistics to medicine, from bibliometrics to biology. [...]
2017 - 10.1016/j.futures.2017.05.010
Futures, Vol. 91 (Aug. 2017) , p. 5-11  
9.
4 p, 537.1 KB Investigating science for governance through the lenses of complexity / Kovacic, Zora (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
This paper assesses the contributions of complexity theory to post-normal science. The oversupply of facts in science for governance is explained as a matter of complexity, defined as irreducible pluralism in the knowledge base. [...]
2017 - 10.1016/j.futures.2017.01.007
Futures, Vol. 91 (Aug. 2017) , p. 80-83  
10.
17 p, 172.4 KB Las políticas sobre el origen de los sospechosos en Francia (2006-2014) : testigos genéticos y problematización / Vailly, Joëlle (Université Paris 13)
Recientemente, el conocimiento sobre genética ha dado paso a un nuevo test basado en el ADN dirigidos a inferir el origen geográfico de los sospechosos. Este artículo analiza cómo se han "problematizado" (en el sentido foucaultiano) en Francia las prácticas recientes en este campo, entre 2006 y 2014. [...]
Suite au séquençage du génome humain au tournant du deuxième millénaire, la génétique a donné lieu à des transformations sur les conceptions de l'origine des personnes. Les sciences médico-légales ont entrepris de se saisir de ces évolutions en faisant usage de nouveaux tests génétiques dont l'objectif est la prédiction de l'origine géographique d'un suspect. [...]
Recently, genetics knowledge has given rise to new DNA-based tests aimed at inferring suspects' geographic origin. This article analyzes how recent practices in this field have been "problematised" in France, between 2006 and 2014, in Michel Foucault's sense of the term. [...]

2018 - 10.5565/rev/athenea.2223
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 18 Núm. 1 (marzo 2018) , p. 33-49 (Tema especial)  

Articles : 360 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 108 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
18 p, 1.5 MB The Case of Vandana Singh: Reading Indian Science Fiction, with a Warning about Wrongs / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
Writing/Righting Wrongs: Misrepresentation, Discrimination, Inequality. Universitat Autònoma de Barcelona, 10 : 2018  
2.
18 p, 490.3 KB Portal de Recerca de Catalunya / Fabregas i Estrada, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Gestió de la Recerca)
2015
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 9a : 2015  
3.
18 p, 591.8 KB Space Opera Beyond Space : Iain M. Banks’ The Hydrogen Sonata and the Politics of Subliming / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
The late 1980s saw a renovation of space opera that some critics labelled ‘postmodern’. I’ll focus here on the last novel by a most prominent author of this newer space opera: The Hydrogen Sonata (2012) by the late Scottish writer Iain M. [...]
2013
International Culture & Power Conference : Spaces. Murcia, Espanya, 16a : 2013  
4.
7 p, 126.3 KB Collaboration between school and community through school agroecology: a vegetable school garden as a boundary object / Amat, Arnau (Universitat de Vic) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona)
The paper presents a case on how people from different backgrounds work together in a school agroeocology project. This case study is part of a wider project within the European Comenius multilateral network CoDeS (Collaboration of schools and communities for a sustainable development), whose main objective is to foster school community collaboration for sustainability. [...]
2013
European Science Education Research Association (ESERA) Conference. Nicosia, Xipre, 10a : 2013  
5.
6 p, 128.9 KB An analysis of context and learning environment models in science education research and practice / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
The presentation aims at in one hand reviewing different models of “Context” used in context-based science curricula and teaching, in the other hand identifying different views of the concept “Learning environments” as used within science education literature as well as education more generally, and finally establishing relationships between the views of Context and Learning Environments to show their complementarities as the basis for a unified view. [...]
2013
European Science Education Research Association (ESERA) Conference. Nicosia, Xipre, 10a : 2013  
6.
30 p, 9.9 MB Discursive practices in participative design activities in school agroecology. Analysis of the discursive practices of primary school students in the design of an irrigation system for organic school garden / Rekondo Iparragirre, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
2013
World Congress on Environmental Education. Marroc, : 2013  
7.
4 p, 2.5 MB Rapid automated bacterial impedance technique (RABIT) / Mohácsi-Farkas, Csilla
2003
Workshop MRAMA. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, Núm. II (2003)  
8.
2 p, 25.6 KB A dynamic model of urban green spaces, residential mobility and real estate market / Razykova, Veronika (Helmholtz Centre for Infection Research) ; Bartke, Stephan (Helmholtz Centre for Infection Research) ; Schwarz, Nina (Helmholtz Centre for Infection Research)
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Valles, 1a : 2014  
9.
1 p, 31.6 KB Behavioural responses to epidemics : Report from a virtual experiment (poster) / Maharaj, Savi (University of Stirling) ; Kleczkowski, Adam (University of Stirling) ; Rasmussen, Susan (University of Strathclyde) ; Williams, Lynn (University of the West of Scotland)
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Valles, 1a : 2014  
10.
1 p, 35.0 KB Cooperation maintained by defect and collapsed by reward in a generalized metanorms game / Yamamoto, Hitoshi (Rissho University) ; Okada, Isamu (Soka University) ; Toriumi, Fujio (The University of Tokyo)
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Valles, 1a : 2014  

Contribucions a jornades i congressos : 108 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 3 registres trobats  
1.
9 p, 139.7 KB Bibliometric tools. Evaluation, mapping / Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Franco Aixelá, Javier (Universitat d'Alacant. Departament de Traducció i Interpretació)
Bibliometrics is a relatively young discipline, with clear antecedents in the 1920s and a boom since the 1960s, when the name was first coined. There is a constellation of terms denoting the statistical study of (the flux of) information, most of which are used in an indiscriminate manner, as virtual synonyms. [...]
John Benjamins, 2018 - 10.1075/btl.142.15rov
A History of Modern Translation Knowledge. Sources, concepts, effects, 2018, p. 117-122  
2.
325 p, 8.5 MB Computer based learning in ScienceCBLIS 2012 Conference Proceedings. Learning Science in the Society of Computers / Pintó, R. (Roser) , ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Learning Science in the Society of Computers International Conference : (10a : 2012 : Barcelona)
Since the first conference held in Vienna in 1993, the CBLIS has become an international forum to share and exchange ideas about teaching and learning Science with computers, to deepen the construction and development of new educational models and to elaborate contributions to both theoretical and practical in the field of computer-based Science teaching and learning. [...]
Barcelona : CRECIM , 2012  
3.
8 p, 236.7 KB The uses of Interactive Whiteboard in a science laboratory / Bozzo, Giacomo (Universitá della Calabria) ; Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
In the last ten years several studies were conducted about the educational use of interactive whiteboard (IWB) in teaching and learning activities, showing different advantages introduced by this technology and analysing different implications for teachers (both from technical and pedagogical point of view). [...]
2015
GIREP-MPTL International Conference on Teaching/Learning Physics Proceedings, p. 549-558  

Documents de recerca 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
98 p, 1.9 MB Case study on Inquiry-Based Science and English integration in primary school / Vilarrubias Aguiar, Laia ; Espinet Blanch, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This paper presents a case study on a Catalan Primary School, where it was researched the benefits and difficulties of teaching inquiry-based science through a CLIL approach. Several members of the educational community were interviewed to obtain the necessary information. [...]
2017
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
2.
74 p, 5.3 MB Teaching science to english language learners through Picture Books. Wish or reality? / Gálvez Santos, Carolina ; Dooly, Melinda, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Picture Books in English are the launch pad of an action research undertaken by a future ESL Primary Teacher who aims at enhancing her reflective capabilities in educational arena. The article describes the adaptations that were needed to appropriately teach Science through Picture Books to beginner English language learners. [...]
2016
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
3.
47 p, 1.1 MB La recepció de l'obra de Jules Verne pels lectors de diferents èpoques : Anàlisi de traduccions i adaptacions en català, castellà i anglès / Capdevila Vinaja, Marta ; Hernández de Fuenmayor, Pau Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Anàlisi de l'obra de Jules Verne des del punt de vista educatiu. Exposició dels seu valor educatiu en el camp de la ciència, la geografia i la història, així com també dels seus valors morals. [...]
Análisis de la obra de Julio Verne des del punto de vista educativo. Exposición de su valor educativo en el campo de la ciencia, la geografía y la historia, así como también sus valores morales. [...]
Analysis of the works of Jules Verne from the point of view of education. Explanation of their educational values in the field of science, geography, history, as well as their moral values. Contradictions between the educational intention of the translations and adaptations of the works of Jules Verne for current young readers and the moral shock caused by racism, ethnocentrism and chauvinism of the 20th century, which can be found implicitly and explicitly in all the works of Jules Verne.

2015
Traducció i Interpretació [1202]  
4.
1 p, 385.7 KB Women and science : why is this an issue more than ever? / Quintana Bonillo, Aida ; Zarzoso Orellana, Alfons, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
2015
Graduat o Graduada en Ciències Biomèdiques [832]  
5.
1 p, 920.0 KB From Río Tinto to Mars : science popularization through a webside / Miguel Trabajo, Tania ; Mas Gordi, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
2015
Microbiologia [816]  
6.
1 p, 3.0 MB WhatIf : passionately curious / Castells Graells, Roger ; Allué Creus, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
2015
Graduat o Graduada en Biotecnologia [815]  
7.
1 p, 15.9 MB Women, science & university / Pardo Rodríguez, María ; Zarzoso Orellana, Alfons, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
2015
Graduat o Graduada en Genètica [833]  
8.
254 p, 1.4 MB Orce man. A Public Controversy in Spanish Human Origins Research, 1982-2007 / Carandell Baruzzi, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència) ; Nieto-Galan, Agustí (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència) ; Hochadel, Oliver, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència
Aquesta tesi doctoral tracta sobre l'anomenada controvèrsia de l'Home d'Orce. L'Home d'Orce és un fragment cranial d'uns 8 centímetres atribuït a un homínid i descobert al jaciment de Venta Micena, a Orce, Granada. [...]
This PhD thesis deals with the so-called Orce Man controversy. The Orce Man is a 8 centimetres cranial fragment attributed to a hominid and discovered in the Venta Micena site, in Orce, Granada, Andalusia, southern Spain. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
9.
562 p, 8.3 MB Art i ciència. Aportacions actuals de la ciència a la història de l'art i el patrimoni a Catalunya. / Molina i Giralt, Glòria ; Rico Camps, Daniel, dir. ; Pradell i Cara, Trinitat, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
L'estudi dels materials del patrimoni cultural ens aporta informació sobre els corrents artístics i estètics. Però també ens dona una visió molt útil sobre la història, la societat i la tecnologia en les quals s'ha creat l'objecte d'art, tot sovint aportant dades noves o fins i tot rectificant les que es tenien per certes. [...]
The study of cultural heritage materials gives us information on the aesthetic and artistic trends. But it also gives us a very useful on the history, society and technology which created the art object, often providing new data and even those had to rectifying certain. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
10.
519 p, 3.0 MB En el peor lugar posible: teoría de lo distópico y su presencia en la narrativa tardofranquista española (1965 – 1975) / Saldías Rossel, Gabriel Alejandro ; Casas Janices, Ana, dir. ; Roas, David, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola
La atención histórica de la crítica en torno al fenómeno de la literatura distópica ha estado centrada generalmente sobre las producciones provenientes del mundo anglosajón, en particular sobre los tres distópicos clásicos: Aldous Huxley, George Orwell y Ray Bradbury, inauguradores del género en cuestión. [...]
Critical attention towards dystopian literature has been, for the most part, historically focused on the Anglo-Saxon narrative of the 19th and 20th century, particularly on the novels of those considered the three "classical dystopians": Aldous Huxley, George Orwell and Ray Bradbury. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Documents de recerca : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials didàctics 7 registres trobats  
1.
22 p, 2.1 MB “Mutants plants” workshop protocol : didactic guide for researchers and instructors to conduct a science workshop with groups of school students aged 10 to 14. / Babot, Zoila (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Martí, Margalida (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Centre de Recerca en Agrigenòmica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica
The “Mutant Plants” workshop pursues the dual aim of promoting scientific vocations and publicizing the importance of Plant Science to meet current and future societal challenges. This workshop was designed jointly by the Centre for Research in Agricultural Genomics (CRAG) and the Research Centre for Scientific and Mathematical Education (CRECIM) from the Autonomous University of Barcelona (UAB), thanks to the financial support of the Spanish Foundation for Science and Technology (FCT-16-10825) and the Severo Ochoa program of Excellence Centres (SEV‐2015‐0533), both from the Spanish Ministry of Economy, Industry and Competitiveness.
2017  
2.
117 p, 2.3 MB Reading SF short fiction : 50 titles / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
A guide intended to help SF readers approach the genre of the short story. It offers information on 50 short stories of interest both for SF readers and for short story lovers. The stories (25 by men, 25 by women) range from 1912 to 2014.
2016  
3.
83 p, 7.6 MB Producció científica : l'anàlisi de la qualitat de les revistes i els llibres / Álvarez Díaz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Lopo, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
2018 (Producció científica) (Eines per a la recerca)
6 documents
4.
147 p, 15.5 MB New Materials / Mateo, Carmen ; Pozo, Raquel del ; Simon, Jill, dir. ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
We live in an artificial world. You will be able to look at an object and identify some types of materials it is made of. You will be able to explain the origin of some of these materials, some of their properties, some uses, and the social and environmental repercussions of using some of these materials.
Content and Language Integrated Learning. Semiimmersió 2012 (Learning English in Content-Rich Classrooms ; 2)
2 documents
5.
101 p, 2.4 MB Be water my friend / Medina, Tatiana ; Serra, Núria ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Mas, Miquel, dir. ; Pelegrina, María Jesús, dir. ; CLILSI ; Content and Language Integrated Learning. Semiimmersió ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
In this unit we will learn different aspects about water. We will study how water is distributed on Earth, what its properties are and how water travels (water cycle). In addition to this, we will become aware of the importance of being green by learning how to save water and avoid its pollution.
Content and Language Integrated Learning. Semiimmersió 2012 (Learning English in Content-Rich Classrooms ; 2)
2 documents
6.
31 p, 693.1 KB Eines i recursos documentals per la docència i recerca / Jordan Gili, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Medicina) ; Vaillès, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Medicina) ; Andreu, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Veterinària) ; Gonzàlez Gavara, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Azorín, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat Tècnica i de Projectes) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
L’activitat docent i investigadora a la Universitat precisa, per un costat, d’un bon coneixement i maneig dels recursos documentals existents, base de les investigacions actuals i futures i, per l’altre, de l’existència de plataformes que en permetin la seva difusió i visibilitat. [...]
2012
12 documents
7.
31 p, 1.0 MB Eines i recursos documentals per la docència i recerca / Jordan Gili, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Medicina) ; Vaillès, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Medicina) ; Andreu, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Veterinària) ; Carbonell Ferrando, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Azorín, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat Tècnica i de Projectes) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
L’activitat docent i investigadora a la Universitat precisa, per un costat, d’un bon coneixement i maneig dels recursos documentals existents, base de les investigacions actuals i futures i, per l’altre, de l’existència de plataformes que en permetin la seva difusió i visibilitat. [...]
2012
9 documents

Fons personals i institucionals 6 registres trobats  
1.
2 p, 537.7 KB Carta de sol·licitud d'admissió a Estudis de Postgrau al Imperial College of Science, Technology and Medicine (University of London) de Ferran Salleras Vila; adjunta carta de recomanació de Pere Pascual. / Pascual, Pedro, 1934-2006
11 desembre 1997.  
2.
1 p, 260.6 KB Carta del Dr. H. F. Jones (Imperial College of Science, Technology and Medicine, Londres) sobre la opció d'enviar versions electròniques, més que en paper, de les seves publicacions. / Jones, H.F.
25 març 1995.  
3.
1 p, 230.3 KB Carta de Màrius Rubiralta, Vice-rector de Recerca de la UB, a Pere Pascual convidant-lo a l'acte d'inauguració del II European Forum on Science and Safety. / Universitat de Barcelona.Vice-rectorat de Recerca
14 novembre 1994.  
4.
1 p, 192.1 KB Carta de Pere Pascual a Antoni Caparrós i Benedicto, Rector de la UB, sobre la seva participació al II European Forum on Science and Safety. / Pascual, Pedro, 1934-2006
20 setembre 1994.  
5.
1 p, 300.9 KB Carta d'Antoni Caparrós i Benedicto, Rector de la UB, a Pere Pascual sobre la participació d'aquest al II European Forum on Science and Safety. / Universitat de Barcelona. Rectorat
7 setembre 1994.  
6.
1 p, 260.0 KB Carta del Dr. T. G. Pickavance (Science Research Council, Londres) a Pere Pascual (Universidad de Valencia) sobre la posada en marxa del Project B. / Pickavance, T. G.
5 agost 1970.  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.