Results overview: Found 4 records in 0.02 seconds.
Articles, 4 records found
Articles 4 records found  
1.
15 p, 333.7 KB When the media omits or includes scientific evidence in its publications : science and battles on X about child sexual abuse / Olabarria Morejón, Ane (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de la lengua y la Literatura) ; Burgués, Ana (Universidad de Granada. Departamento de Sociología) ; López de Aguileta, Ane (Universitat de Barcelona) ; Zubiri, Harkaitz (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de la lengua y la Literatura) ; Torras-Gómez, Elisabeth (Universitat de Barcelona) ; Joanpere, Mar (Universitat Rovira i Virgili) ; López de Aguileta, Garazi (University of Wisconsin-Madison) ; Álvarez-Guerrero, Garazi (Universidad del País Vasco. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación) ; Aiello-Cabrera, Emilia (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Sociología) ; Pulido, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Redondo-Sama, Gisela (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Pedagogia)
Scientific evidence of social impact demonstrates how violence against children is successfully prevented. Currently, the scientific research on social impact has a focus on the analysis of actions that succeed in the implementation of such scientific evidence. [...]
2023 - 10.3390/children10121857
Children, Vol. 10 (november 2023) , 1857  
2.
8 p, 1.2 MB The Potential of Sewage Sludge to Predict and Evaluate the Human Chemical Exposome / Gil-Solsona, Rubén (IDAEA Severo Ochoa (2020-2023)) ; Nika, Maria-Christina (Laboratory of Analytical Chemistry. Department of Chemistry. National and Kapodistrian University of Athens) ; Bustamante, Mariona (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ; Villanueva, Cristina M. (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Foraster, Maria (Universitat Ramon Llull) ; Cosin-Tomas, Marta (Department of Human Genetics. Research Institute of the McGill University Health Center. McGill University) ; Alygizakis, Nikiforos (Laboratory of Analytical Chemistry. Department of Chemistry. National and Kapodistrian University of Athens) ; Gómez-Roig, María Dolores (Universitat de Barcelona) ; Llurba, E (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Sunyer Deu, Jordi (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ; Thomaidis, Nikolaos S. (Laboratory of Analytical Chemistry. Department of Chemistry. National and Kapodistrian University of Athens) ; Dadvand, Payam (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ; Gago-Ferrero, Pablo (IDAEA Severo Ochoa (2020-2023))
Chemicals are part of our daily lives, and we are exposed to numerous chemicals through multiple pathways. Relevant scientific evidence contributing to the regulation of hazardous chemicals require a holistic approach to assess simultaneous exposure to multiple compounds. [...]
2021 - 10.1021/acs.estlett.1c00848
Environmental Science and Technology Letters, Vol. 8 Núm. 12 (14 2021) , p. 1077-1084  
3.
18 p, 278.4 KB Articulación del uso de pruebas y el modelo de flujo de energía en los ecosistemas en argumentos de alumnado de bachillerato / Bravo-Torija, Beatriz (Universidad de Zaragoza) ; Jiménez Aleixandre, María Pilar (Universidade de Santiago de Compostela)
Este estudio examina el uso del modelo de flujo de energía y su articulación con pruebas situadas en diferentes niveles epistémicos por estudiantes de segundo de bachillerato. La muestra analizada (N = 254) procede de los exámenes de la Prueba de Acceso a la Universidad. [...]
Aquest estudi examina l'ús del model de flux d'energia i la seva articulació amb proves situades en diferents nivells epistèmics per estudiants de segon de batxillerat. La mostra analitzada (N = 254) procedeix dels exàmens de la Prova d'Accés a la Universitat. [...]
This study examines the use of the model of energy flow and its articulation with evidence at different epistemic levels by 12th grade students. The sample (N = 254) was obtained from an external standardized examination. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.1281
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 425-442  
4.
0 p, 0 bytes Sherlock Holmes tenía razón / Ramentol, Santiago 1948- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
¿Se puede informar sobre ciencia de forma objetiva? Algunos sectores profesionales sostienen que la objetividad no existe y que ni siquiera es deseable. Pero esa idea aparece como absurda en el marco de la información científica. [...]
Can we inform of science in an objective way? Some professional sectors sustain that the objectivity doesn't exist and that it is not even desirable. But that idea appears as absurd in the mark of the scientific information. [...]

2002
Comunicar, Vol. 9, Núm. 19 (octubre 2002) , p. 31-35  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.