Results overview: Found 18 records in 0.03 seconds.
Articles, 18 records found
Articles 18 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
25 p, 196.9 KB Revisitando el debate Miliband-Poulantzas : ¿cómo conocer al Estado capitalista? / Caligaris, Gastón (Universidad Nacional de Quilmes)
El trabajo presenta un análisis crítico del célebre debate desarrollado en la década de 1970 entre Ralph Miliband y Nicos Poulantzas en torno al Estado capitalista, focalizando en el método con que ambos autores abordan el problema. [...]
This paper presents a critical analysis of the 1970's famous debate between Ralph Miliband and Nicos Poulantzas around the capitalist state focusing on the method performed by both authors to address the problem. [...]

2018 - 10.5565/rev/athenea.1612
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 18 Núm. 2 (julio 2018) , e1612 (Ensayos)  
2.
14 p, 188.6 KB La publicidad y sus complejas relaciones con el discurso científico / Medina i Cambrón, Alfons (Universitat Ramon Llull) ; Sorbías Morales, Carolina (Universitat Ramon Llull) ; Ballano Macías, Sonia (Universitat Ramon Llull)
Este artículo se aproxima desde un punto de vista teórico a la compleja relación que se establece a menudo entre publicidad y ciencia. Se denuncia la utilización de una idea estereotipada sobre el conocimiento científico como sinónimo de verdad absoluta. [...]
This essay approaches from a theory-based standpoint the complex relationship that usually links advertising and science. More specifically, it tries to expose the weaknesses in those stereotyped views that equate scientific knowledge with some kind of an absolute truth. [...]

2007 - 10.5565/rev/qp.280
Questiones publicitarias, Núm. 12 (2007) , p. 77-90 (Artículos de investigación)  
3.
8 p, 263.5 KB Views about scientific inquiry (VASI) : the case of Spain and Sweden / Hamed, Soraya (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Rivero, Ana (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Jiménez, Juan (Illinois Institute of Technology (USA). Mathematics and Science Education Department)
There is agreement among researchers that one of the main objectives of scientific literacy is that all students understand Scientific Inquiry (SI). Even with many educational proposals guided by SI, there is still difficulty assessing learners' notions about it. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 3561-3568  
4.
6 p, 79.7 KB International study of seventh grade students' understandings of scientific inquiry : the cases of Israel and South Africa / Mamlok-Naaman, Rachel (Weizmann Institute of Science (Israel). Department of Science Teaching) ; Blonder, Ron (Weizmann Institute of Science (Israel). Department of Science Teaching) ; Gaigher, Estelle (University of Pretoria (South Africa). Department of Science, Mathematics and Technology Education) ; Hattingh, Anne-marie (University of Cape Town (South Africa)) ; Kay, Gillian (University of Cape Town (South Africa))
Although understanding of scientific inquiry (SI) is included in science education reform documents around the world, virtually nothing is known about middle school students' understandings of scientific inquiry. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 3581-3586  
5.
22 p, 445.3 KB Juegos para enseñar la naturaleza del conocimiento científico y tecnológico / Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears) ; Manassero Mas, María Antonia (Universitat de les Illes Balears)
La naturaleza del conocimiento científico y tecnológico constituye un componente esencial de la alfabetización en ciencias o de la competencia científica, y por eso sus contenidos innovadores se están incorporando a los currículos de ciencias actuales. [...]
La naturalesa del coneixement científic i tecnològic constitueix un component essencial de l'alfabetització en ciències o de la competència científica, i per això els seus continguts innovadors s'estan incorporant als currículums de ciències actuals. [...]
The nature of scientific and technological knowledge is an essential component of scientific literacy or science competence and form part of the current science curricula as innovative content. Due to the lack of appropriate educational materials, however, teaching such concepts in the classroom is a major challenge. [...]

2017 - 10.5565/rev/educar.839
Educar, Vol. 53 Núm. 1 (2017) , p. 149-170 (Temas de investigación)  
6.
21 p, 197.7 KB Scientific-medical knowledge management through media communication practices : a review of two opposite models in early 20th century Spain / Tabernero Holgado, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència) ; Molero Mesa, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Jiménez-Lucena, Isabel (Universidad de Málaga. Historia de la Ciencia)
This paper explores the complex relationship between two sets of practices and discourses that are essential constituents of the processes of construction and functioning of contemporary societies: medicine-health and mass media. [...]
2012
HOST : Journal of History of Science and Technology, Vol. 6 (Fall 2012) , p. 64-84  
7.
18 p, 554.3 KB Argumentación y uso de pruebas : realización de inferencias sobre una secuencia de icnitas / Blanco Anaya, Paloma (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; Díaz de Bustamante, Joaquín (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais)
En el presente artículo se analiza el proceso de razonamiento de los estudiantes a través de la argumentación, para lo que se hace uso del modelo de argumentación de Toulmin (1958). La tarea propuesta contiene un conjunto de icnitas, cuyo propósito es esclarecer qué ocurrió. [...]
This article analyzes the reasoning process of students through argumentation, using the Toulmin's argument pattern (1958). The task includes a set of footprints, whose purpose is to clarify what happened. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.1009
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 2 (Junio 2014) , p. 35-52  
8.
32 p, 406.6 KB La Psicología Social de la Ciencia : revisión y discusión de una nueva área de investigación / Íñiguez Rueda, Lupicinio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pallí Monguilod, Cristina (Institut für Soziologie (Munic, Alemanya))
Los Estudios sociales de la ciencia y la tecnología son una de las áreas de investigación más importantes en ciencias sociales. La psicología y la psicología social contribuyen también al desarrollo de esa área. [...]
Social studies of science and technology are one of the most important areas of research in social sciences. Psychology and social psychology are also contributing to his development. This paper analyse the social psychology's contribution to the study of science reviewing 457 bibliographic references and offering a thematic classification organised in two big categories, mainstream social psychology of science and critical social psychology of science. [...]

2002
Anales de psicología, Vol. 18, núm. 1 (2002) , p. 13-43  
9.
20 p, 713.3 KB El desarrollo de la competencia científica en una unidad didáctica sobre la salud bucodental. Diseño y análisis de tareas / Franco Mariscal, Antonio Joaquin (IES Juan Ramón Jiménez. Málaga) ; Blanco López, Ángel (Universidad de Málaga.) ; España Ramos, Enrique (Universidad de Málaga.)
En este artículo se plantea la importancia del diseño de los materiales curriculares para el desarrollo de la competencia científica. Para ello, se hace especial énfasis en la necesidad de partir de un enfoque explícito y claramente formulado sobre cómo entender esta competencia y de vincular las tareas y actividades de aprendizaje con dicho enfoque. [...]
En aquest article es planteja la importància del disseny dels materials curriculars per a el desenvolupament de la competència científica. Per a això, es fa especial èmfasi en la necessitat de partir de un enfocament explícit i clarament formulat sobre com entendre aquesta competència i de vincular les tasques i activitats d'aprenentatge amb aquest enfocament. [...]
This paper presents the importance of the design of curriculum materials for the development of the scientific competence. We must place special emphasis on the need to use an explicit and clearly formulated approach to understand this competence and link tasks and learning activities from this approach. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.1346
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 649-667  
10.
16 p, 202.6 KB Cuestionamientos, características y miradas de la interculturalidad / Rodrigo Alsina, Miquel, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo propone un recorrido por tres aspectos importantes de la comunicación intercultural. En primer lugar, se plantea cómo la interculturalidad nos obliga a repensar temas como el de las identidades culturales o el del pensamiento científico. [...]
This paper looks over intercultural communication through three important questions. Firstly, it stated how interculturality force us to represent questions such as cultural identities and scientific thought. [...]

2004
Sphera publica, Núm. 4 (2004) , p. 53-68  

Articles : 18 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.