Resultats globals: 73 registres trobats en 0.03 segons.
Materials de curs, 1 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles, 68 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Materials de curs 1 registres trobats  
1.
36 p, 5.3 MB A World of Diversity / Marga Adrover ; Maria Carrasco ; Oriol Pallarés, dir. ; M. Rosa Batlle, dir. ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
In this teaching unit, students are going to reflect on and discuss about world’s diversity. They will set out on a discovery trip through the 5 continents in order to discover how young people live; the issues that affect their way of life and how much the place you are born affects your outcome in life.
Content and Language Integrated Learning. Semiimmersió 2012 (Learning English in Content-Rich Classrooms ; 2)
2 documents

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
14 p, 19.7 MB CursosClic : Realització d'una plataforma web d'aprenentatge electrònic per a Instituts / Martos Robles, Elies ; López Peña, Antonio M. (Antonio Manuel), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte sorgeix de l’interès per entendre els canvis que s’estan produint en l’ús de les tecnologies de la informació i comunicació (TIC) en la docència dels centres d’educació de secundària i batxillerat. [...]
This project arises from the interest to understand the changes that are taking place in the use of information and communication technologies (ICT) in teaching at secondary education centers. With the appearance of ICT, distance learning has become a digital tool present in many schools and there has been an evolution from classical education to distance learning (or a combination of both) in many cases. [...]
Este proyecto surge del interés por entender los cambios que se están produciendo en el uso de las tecnologías de la información y comunicación (TIC) en la docencia de los centros de educación de secundaria y bachillerato. [...]

2016-02-11
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
45 p, 1.0 MB Mapa de l'ensenyament de l'àrab per a estudiants de primària i secundària a Catalunya / Lluch Pedregosa, Clara ; Molina, Lucía, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
La llengua àrab és la principal llengua del col·lectiu immigrant majoritari a Catalunya, el marroquí. L'objectiu d'aquest treball és el de presentar, de manera concisa i, a la vegada completa, tota la informació referent a l'ensenyament de l'àrab per a estudiants de primària i secundària a Catalunya.
La lengua árabe es la principal lengua del colectivo inmigrante mayoritario en Cataluña, el marroquí. El objetivo de este trabajo es el de presentar, de manera concisa, y a la vez completa, toda la información referente a la enseñanza del árabe para estudiantes de primaria y secundaria en Cataluña.
The Arabic language is the main language of the major immigrant collective in Catalonia, the moroccan. The main goal of the present work is to present in a concise, as well as complete way, the main information regarding the teaching of Arabic for primary and secondary students in Catalonia.

2015
Traducció i Interpretació [1202]  
3.
42 p, 247.6 KB School composition effects in Spain / Di Paolo, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
Drawing on PISA data of 2006, this study examines the impact of socio-economic school composition on science test score achievement for Spanish students in compulsory secondary schools. We define school composition in terms of the average parental human capital of students in the same school. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2010 (XREAP ; 2010-13)  

Articles 68 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
14 p, 181.9 KB D'ensenyar geografia a través del paisatge a educar en paisatge / Batllori Roser (Universitat de Girona. Departament de Didàctiques Específiques – Didàctica de les Ciències Socials) ; Serra i Sala, Joan Maria
L'estudi del paisatge és un tema recurrent en la impartició de la geografia a l'educació obligatòria. Aquest article té dos propòsits: d'una banda, pretén revisar l'ensenyament del concepte de paisatge analitzant principalment les aportacions relacionades amb el Conveni europeu del paisatge, que ha estat promogut pel Consell d'Europa des de l'any 2002. [...]
The study of the landscape is a recurring theme in the teaching of geography during compulsory education. The aim of this article is twofold: firstly it discusses the concept and teaching of landscape mainly through the contributions of the European Convention on landscape promoted by the Council of Europe since 2002. [...]
El estudio del paisaje es un tema recurrente en la impartición de la geografía en la educación obligatoria. El artículo tiene dos objetivos: por una parte, se propone revisar la enseñanza del concepto de paisaje analizando principalmente las aportaciones del Convenio europeo del paisaje, promovido por el Consejo de Europa desde el año 2002. [...]
L'étude du paysage est un thème récurrent de l'enseignement de la géographie dans l'enseignement obligatoire. Le but de cet article est double: d'abord, il traite du concept et de l'enseignement du paysage, principalement à travers les contributions de la Convention européenne sur le paysage promue par le Conseil de l'Europe depuis 2002. [...]

2017 - 10.5565/rev/dag.485
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 63 Núm. 3 (setembre-desembre 2017) , p. 617-630 (Estats de la qüestió)  
2.
7 p, 158.7 KB "Geoactiva't" : establir sinergies entre nivells educatius diferents / Padullés Cubino, Josep (Universitat de Girona. Departament de Geografia) ; Roset Pagès, Dolors (Universitat de Girona. Departament de Geografia) ; Ribas Palom, Anna (Universitat de Girona. Departament de Geografia) ; Feliu Torrent, Jaume (Universitat de Girona. Departament de Geografia)
El projecte Geoactiva't neix al Departament de Geografia de la Universitat de Girona com a eina per acostar els estudiants del grau de Geografia, Ordenació del Territori i Gestió del Medi Ambient a la tasca docent de secundària i, alhora, presentar, als alumnes d'ESO, conceptes, eines i mètodes de la geografia des d'una perspectiva experimental i dinàmica. [...]
El proyecto Geoactiva't nace en el Departamento de Geografía de la Universidad de Girona con el doble objetivo de, por una parte, acercar el alumnado del grado de Geografía, Ordenación del Territorio y Gestión del Medio Ambiente a las tareas docentes de secundaria y, por otra, presentar a los alumnos de secundaria conceptos, herramientas y métodos de la geografía desde una perspectiva experimental y dinámica. [...]
Le projet Geoactiva't a été conçu dans le Département de Géographie de l'Universitat de Girona dans un double objectif : en premier lieu, faire connaître l'enseignement secondaire aux étudiants suivant la licence de Géographie, de l'Aménagement du Territoire et de Gestion de l'Environnement, et aussi, initier les élèves de l'enseignement secondaire aux concepts, outils et méthodes de la géographie dans une perspective dynamique et expérimentale. [...]
The Geoactiva't project was designed by the Department of Geography at the University of Girona as a tool to introduce undergraduate students to secondary teaching, as well as to show secondary school students various concepts, tools and methods used in geography from an experimental and dynamic perspective. [...]

2017 - 10.5565/rev/dag.484
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 63 Núm. 3 (setembre-desembre 2017) , p. 641-647 (Estats de la qüestió)  
3.
20 p, 622.3 KB Patterns, trends and policy processes in Spanish secondary education : multiple streams in a multilevel context / López Sánchez, Eliseo (Universidad Complutense de Madrid) ; Campo, Esther del (Universidad Complutense de Madrid)
Educational policies in Spain have been characterized by conflict and continuous changes to legislation in the Central State. However, Spain is a decentralized State and the Autonomous Communities (regions) are responsible for implementing secondary education. [...]
2014 - 10.17573/ipar.2014.4.a05
International public administration review, Vol. 12 Núm. 4 (2014) , p. 115-132  
4.
22 p, 133.4 KB Amistades co-étnicas e inter-étnicas en la adolescencia : diferencias en calidad, conflicto y resolución de problemas / Villalobos Carrasco, Cecilia Francisca (Universitat de Barcelona) ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vaquera, Elizabeth (University of South Florida)
En los últimos años, la llegada masiva de población extranjera en edad escolar a Cataluña ha incrementado la diversidad cultural en las aulas. En este contexto, los amigos son un soporte importante que contribuye a una mejor integración. [...]
In recent years, the mass arrival of foreign population of school age in Catalonia has increased cultural diversity in the classroom. In this context, friends are an important support that contributes to better integration. [...]

2017 - 10.5944/educxx1.17493
Educación XX1, Vol. 20, núm. 1 (2017) , p. 99-120  
5.
14 p, 573.4 KB Las competencias informacionales de los docentes y alumnos de Educación Secundaria / Rubio García, Vanessa (Universidad Autónoma de Barcelona) ; Tejada Fernández, José (Universidad Autónoma de Barcelona)
El profesional de la docencia debe tener la competencia para saber gestionar nuevos conocimientos, ya que es la materia prima en su escenario de actuación profesional. Los centros educativos son una fábrica de conocimientos que deben estar al día. [...]
The teaching professional must have the competence to know how to manage new knowledge because it is the raw material in its stage performance. Schools are a factory of knowledge that must be current. [...]

2017
Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 8, núm. 1 (2017) , p. 127-140  
6.
20 p, 264.6 KB Lo que no dicen los libros españoles de texto de educación secundaria obligatoria sobre la masa, el volumen y la densidad / Palacios-Díaz, Rafael (IES Hipatia (Mairena del Aljaraf, Andalusia)) ; Criado, Ana M. (Universidad de Sevilla. Departamento de Ciencias Experimentales y Sociales)
En el presente trabajo se hace una evaluación de la forma en la que se exponen en los libros de texto españoles de segundo (LOMCE) y tercer curso (LOE) de educación secundaria obligatoria (ESO) los conceptos volumen, masa y densidad. [...]
En el present treball es fa una avaluació de la forma en la qual s'exposen en els llibres de text espanyols de segon (LOMCE) i tercer curs (LOE) d'educació secundària obligatòria (ESO) els conceptes volum, massa i densitat. [...]
This paper analyses the way in which the concepts of volume, mass and density are shown in the Spanish students' books for the second (LOMCE) and the third year (LOE) of Compulsory Secondary Education. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2162
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 51-70 (Investigaciones Didácticas)  
7.
14 p, 215.1 KB La historia de la química en el currículo de ESO y de bachillerato (LOE) : una revisión interdisciplinar para la investigación didáctica / Moreno Martínez, Luis (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas Específicas) ; Calvo Pascual, M. Araceli (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas Específicas)
Actualmente la historia de la ciencia es considerada una potente herramienta en la enseñanza de las ciencias, al mismo tiempo que la enseñanza se ha revelado como un área de interés para los estudios históricos y sociales sobre ciencia. [...]
Actualment la història de la ciència és considerada una potent eina en l'ensenyament de les ciències, al mateix temps que l'ensenyament s'ha revelat com un àrea d'interès per als estudis històrics i socials sobre ciència. [...]
History of science is considered a powerful tool for science education nowadays. Both, historical and social studies of science have begun to consider education as an interesting area. In order to upgrade didactics-history dyad for science education, especially chemistry education, this paper will review the Secondary National Curriculum from a dual interdisciplinary perspective, deeming scientific and humanities subjects and incorporating new approaches from history of science as first step on didactics research.

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2006
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 147-160 (Investigaciones Didácticas)  
8.
18 p, 367.1 KB Rasgos del profesorado asociados al uso de diferentes estrategias metodológicas en las clases de ciencias / Gil-Flores, Javier (Universidad de Sevilla. Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación)
En este trabajo se analiza la actuación en el aula del profesorado que imparte ciencias en educación secundaria obligatoria, considerando una muestra de 365 profesores españoles de ciencias que participaron en la encuesta TALIS 2013 (Teaching and Learning International Survey) promovida por la OCDE. [...]
En aquest treball s'analitza l'actuació a l'aula del professorat que imparteix ciències en educació secundària obligatòria, considerant una mostra de 365 professors espanyols de ciències que van participar en l'enquesta TALIS 2013 (Teaching and Learning International Survey) promoguda per l'OCDE. [...]
In this paper we have analysed the Science teacher ́s classroom practices in Compulsory Secondary Education. We used a sample of 365 Science Spanish teachers who took part in TALIS 2013 (Teaching and Learning International Survey), promoted by the OECD. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.1970
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 1 (2017) , p. 175-192 (Investigaciones Didácticas)  
9.
21 p, 518.0 KB Resiliència, immigració i èxit escolar / Sandín Esteban, Ma. Paz (Universitat de Barcelona. GREDI(Grup de Recerca en Educació Intercultural)) ; Bazoco García, Josep (Universitat de Barcelona. GREDI(Grup de Recerca en Educació Intercultural)) ; del Campo Sorribas, Jaume (Universitat de Barcelona. GREDI(Grup de Recerca en Educació Intercultural)) ; Forés i Miravalles, Anna (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica i Organització Educativa) ; Massot Lafon, Inés (Universitat de Barcelona. GREDI(Grup de Recerca en Educació Intercultural)) ; Sacramento, Rafael (Universitat de Barcelona. GREDI(Grup de Recerca en Educació Intercultural)) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat de Barcelona. GREDI(Grup de Recerca en Educació Intercultural))
El projecte de recerca que es presenta té la intenció d'abordar i caracteritzar des de l'enfocament de la resiliència com l'alumnat de procedència estrangera s'enfronta a una etapa d'alt risc d'abandonament escolar, l'Educació Secundària Obligatòria (ESO) –especialment en el segon cicle–, i el moment de transició acadèmica cap a la Post-Obligatòria (PO). [...]
El proyecto de investigación que se presenta tiene la intención de abordar y caracterizar desde el enfoque de la resiliencia como el alumnado de procedencia extranjera se enfrenta a una etapa de alto riesgo de abandono escolar, la Educación Secundaria Obligatoria (ESO) - especialmente en el segundo ciclo-, y el momentod e transición académica hacia la Post-obligatoria (PO). [...]
Le projet de recherche présenté a pour but d'aborder et de caractériser, en mettant l'accent sur la résilience, la manière dont les élèves d'origine étrangère affrontent une étape à haut risque d'abandon scolaire, l'Enseignement secondaire obligatoire (ESO) –tout spécialement dans le second cycle–, et le moment de transition académique vers l'enseignement post-obligatoire (PO) (aux alentours de 16 ans). [...]
From the perspective of resilience, the aim of the research project presented here was to examine and describe how students from other countries face a stage of education in which there is a high risk of dropping out. [...]

2014
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 46 (2014) , p. 11-31  
10.
14 p, 578.4 KB Joves immigrants i persistència acadèmica : què ens diuen les seves xarxes personals? / Sánchez Martí, Angelina (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació) ; Sandín Esteban, Ma. Paz (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació)
L'estudi que es presenta forma part d'un projecte de recerca de tipus longitudinal que busca determinar en quina mesura les xarxes personals i socials de l'alumnat immigrant poden apoderar les seves trajectòries acadèmiques tot incidint en la seva persistència i èxit escolar. [...]
El estudio que se presenta forma parte de un proyecto de investigación de tipo longitudinal que busca determinar en qué medida las redes personales y sociales del alumnado inmigrante pueden empoderar sus trayectorias académicas incidiendo en su persistencia y éxito escolar. [...]
L’étude qui est présentée fait partie d’un projet de recherche de type longitudinal qui vise à déterminer dans quelle mesure les réseaux personnels et sociaux des élèves immigrés peuvent renforcer leurs trajectoires académiques tout en ayant une incidence sur leur persistance et leur succès scolaire. [...]
This study forms part of a longitudinal research project whose aim is to determine the extent to which immigrant students’ social and personal networks could empower their academic careers and have an impact on their persistence in school and their academic success. [...]

2013
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 44 (2013) , p. 177-190  

Articles : 68 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
5 p, 23.1 KB Classroom experiences: a comparison of CLIL in secondary and higher education / Walsh, Mary Louise (Escola Universitària de la Salut i l’Esport) ; Oliva-Girbau, Àngels (Universitat Pompeu Fabra) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 301-305  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.