Results overview: Found 303 records in 0.02 seconds.
Articles, 275 records found
Contributions to meetings and congresses, 3 records found
Research literature, 24 records found
Learning materials, 1 records found
Articles 275 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
9 p, 534.0 KB La col·laboració de la Universitat en la inclusió educativa als centres de secundària : el professorat de suport com a agent innovador a l'aula ordinària / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Sanahuja Gavaldà, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Aquest treball emergeix del treball consensuat i col·laboratiu entre un equip de professors-investigadors de la UAB i l'equip docent d'un Institut d'Educació Secundària per conèixer el paper del professorat de suport (USEE) a les aules ordinàries i potenciar el treball cooperatiu entre aquest professorat i el professorat d'aula en un context d'aula ordinària, mitjançant el desenvolupament d'estratègies metodològiques eficaces i innovadores per millorar el procés d'inclusió i E-A de tot l'alumnat.
This work emerges from consensus and collaborative work between a team of teachers- researchers from the UAB and the teaching staff of Secondary School for knowing the role of support teachers (USEE) in regular classrooms, and enhancing cooperative work between those and classroom teachers, within this context of regular classroom, by developing effective and innovative methodologies to improve the inclusion and teaching-learning of all students.

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
2.
7 p, 553.0 KB A multicenter analysis of the role of prophylactic transfusion of blood products in patients with cirrhosis and esophageal varices undergoing endoscopic band ligation / Blasi, Annabel (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Machlab, Salvador (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Risco, Raquel (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Costa-Freixas, Joao Pedro (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Hernández-Cely, Geovanny (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Horta Sangenís, Diana (Hospital Universitari MútuaTerrassa) ; Bofill, Alex (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Ruiz-Ramirez, Pablo (Hospital Universitari MútuaTerrassa) ; Profitos, Joaquim (Consorci Sanitari de Terrassa) ; Sanahuja, Josep Marti (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Fernandez-Simon, Alejandro (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Vergara, Mercedes (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Sánchez-Delgado, Jordi (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Cardenas, Andrés (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona)
Prophylactic administration of platelets and fresh frozen plasma (FFP) has been recommended in patients with cirrhosis with low platelets and/or prolonged international normalized ratio (INR) without scientific evidence to support this practice. [...]
2021 - 10.1016/j.jhepr.2021.100363
JHEP Reports, Vol. 3 (september 2021)  
3.
20 p, 387.5 KB Las competencias en sostenibilidad del alumnado de educación secundaria según el género / Cebrián Bernat, Gisela (Universitat Rovira i Virgili) ; Moraleda, Álvaro (Universidad Camilo José Cela) ; Olano, Jon Xavier (Universitat Rovira i Virgili) ; Boqué, Anna (Universitat Rovira i Virgili) ; Prieto, Juan (Universidad de Málaga)
En las últimas décadas es plausible un creciente reconocimiento sobre la importancia de integrar las competencias en sostenibilidad en los diferentes niveles educativos, aunque hasta la fecha los estudios sobre la educación secundaria son limitados. [...]
In the last decades, a growing recognition of the importance of integrating sustainability competences at different educational levels is plausible; however, to date studies on secondary education are still scarce. [...]

2024 - 10.5565/rev/ensciencias.5948
Enseñanza de las ciencias, Vol. 42 Núm. 1 (2024) , p. 65-83 (Investigaciones Didácticas)  
4.
14 p, 670.4 KB Current Approach in the Management of Secondary Immunodeficiency in Patients with Hematological Malignancies : Spanish Expert Consensus Recommendations / Boqué, Concepción (Hospital Duran i Reynals (Hospitalet del Llobregat)) ; Sánchez-Ramón, Silvia (Hospital Clínico San Carlos (Madrid)) ; Cordoba, Raul (Department of Hematology. Hospital Universitari Fundación Jimenez Diaz) ; Moreno, Carol (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Cabezudo, Elena (ICO-Hospital de Sant Joan Despí Moisès Broggi)
A Delphi-based survey was designed to assess the opinions of clinical hematologists (n = 17) and clinical immunologists (n = 18) from across Spain on secondary immunodeficiencies (SID) in the management of oncohematological patients. [...]
2023 - 10.3390/jcm12196356
Journal of clinical medicine, Vol. 12 Núm. 19 (october 2023) , p. 6356  
5.
12 p, 801.4 KB The Secondary Myelodysplastic Neoplasms (MDS) Jigsaw / Calvete, Oriol (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Mestre, Julia (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Jerez, Andrés (Vall d'Hebron Institut d'Oncologia) ; Sole, F (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras)
There is a great deal of controversy in the hematologic community regarding the classification of secondary myelodysplastic neoplasms (MDSs). Current classifications are based on the presence of genetic predisposition and MDS post-cytotoxic therapy (MDS-pCT) etiologies. [...]
2023 - 10.3390/cancers15051483
Cancers, Vol. 15 Núm. 5 (march 2023) , p. 1483  
6.
18 p, 283.0 KB Conductas disruptivas en Educación Secundaria Obligatoria : análisis de factores intervinientes / Jurado de los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Lafuente Carrasco, Alvaro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Justiniano Domínguez, M. Delia (Universidad Católica Boliviana (Bolívia))
El presente estudio trata de identificar y valorar qué papel juegan los factores que intervienen en la manifestación de conductas disruptivas en el aula, en alumnos de un instituto público de Educación Secundaria, desde un planteamiento metodológico descriptivo-interpretativo ex post facto bajo el principio de triangulación de fuentes de información (alumnado y docentes), utilizando cuestionarios ad-hoc al efecto. [...]
The aim of this work is to identify and evaluate the variables that take part in the disruptive behaviours of a classroom. In particular, in the framework of a Compulsory Secondary Education. The methodology used is descriptive-interpretative ex post facto. [...]

2020 - 10.18172/con.3827
Contextos Educativos. Revista de Educación, Núm. 25 (2020) , p. 25-236  
7.
8 p, 446.3 KB How primary and secondary appraisals of daily stressful events influence negative and positive affect / Fernández-Castro, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Ferrer, Iris (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Rovira Faixa, Tatiana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The aim of this study was to evaluate the influence of primary and secondary appraisal, and of coping strategies, on daily stress, taking into account any possible effect of the big five personality traits. [...]
El objetivo de este estudio fue evaluar la influencia de la evaluación primaria, secundaria y de las estrategias de afrontamiento sobre el estrés diario, teniendo en cuenta cualquier posible efecto de los cinco grandes rasgos de personalidad. [...]

2022 - 10.6018/analesps.500581
Anales de psicología, Vol. 38 Núm. 3 (2022) , p. 538-545  
8.
16 p, 351.6 KB Representación curricular de la orientación y acción tutorial en el máster de Formación del Profesorado / Salmerón Vílchez, Purificación (Universidad de Granada) ; López-Fuentes, Rafael (Universidad de Granada) ; Martínez-Clares, Pilar (Universidad de Murcia) ; Martín Romera, Ana (Universidad de Granada)
El estudio de los planes curriculares de la formación inicial para el ejercicio de la docencia en Educación Secundaria, entendidos como artefactos histórico-culturales mediadores en la práctica docente, permite comprender qué profesionales se pretenden formar. [...]
L'estudi dels plans curriculars de la formació inicial per exercir la docència en Educació Secundària, entesos com a artefactes historicoculturals mediadors a la pràctica docent, permet comprendre quins professionals s'hi pretenen formar. [...]
This study of curriculum plans for basic teacher training for secondary education, understood as historical-cultural artefacts that mediate teaching practice, allows us to understand what professional educators aim to teach. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1752
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 103-118 (Monográfico)  
9.
21 p, 1023.7 KB Meaning and Structure of Mathematical Connections in the Classroom / De Gamboa, Genaro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Font, Vicenç (Universitat de Barcelona)
The making of mathematical connections in the classroom plays a dual role. While many studies highlight the importance of connections for the learning of mathematics, others inform of students' difficulties associated with the making of connections. [...]
2023 - 10.1007/s42330-023-00281-2
Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, Vol. 23 Núm. 2 (2023) , p. 241-261  
10.
13 p, 527.1 KB Autonomic response to walk tests is useful for assessing outcome measures in people with multiple sclerosis / Kontaxis, Spyridon (Centro de Investigación Biomédica en Red de Bioingeniería, Biomateriales y Nanomedicina) ; Laporta, Estela (Centro de Investigación Biomédica en Red de Bioingeniería, Biomateriales y Nanomedicina) ; Garcia, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Guerrero, Ana Isabel (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Zabalza, Ana (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Matteo, Martinis (Vita Salute San Raffaele University) ; Lucia, Roselli (Vita Salute San Raffaele University) ; Simblett, Sara (King's College London) ; Weyer, Janice (RADAR-CNS Patient Advisory Board) ; Hotopf, Matthew (King's College London) ; Narayan, Vaibhav A. (Research and Development Information Technology) ; Rashid, Zulqarnain (King's College London) ; Folarin, Amos A. (University College London) ; Dobson, Richard J. B. (University College London) ; Buron, Mathias Due (Copenhagen University Hospital Rigshospitalet) ; Leocani, Letizia (Vita Salute San Raffaele University) ; Cummins, Nicholas (King's College London) ; Vairavan, Srinivasan (Research and Development Information Technology) ; Costa, Gloria Dalla (Vita Salute San Raffaele University) ; Magyari, Melinda (Copenhagen University Hospital Rigshospitalet) ; Sørensen, Per Soelberg (Copenhagen University Hospital Rigshospitalet) ; Nos, Carlos (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Bailón, Raquel (Centro de Investigación Biomédica en Red de Bioingeniería, Biomateriales y Nanomedicina) ; Comi, Giancarlo (Casa di Cura del Policlinico (Milà, Itàlia)) ; the RADAR-CNS Consortium, None (The RADAR-CNS Consortium)
The aim of this study was to evaluate the association between changes in the autonomic control of cardiorespiratory system induced by walk tests and outcome measures in people with Multiple Sclerosis (pwMS). [...]
2023 - 10.3389/fphys.2023.1145818
Frontiers in physiology, Vol. 14 (april 2023)  

Articles : 275 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 3 records found  
1.
5 p, 23.1 KB Classroom experiences: a comparison of CLIL in secondary and higher education / Walsh, Mary Louise (Escola Universitària de la Salut i l'Esport) ; Oliva Girbau, Àngels (Universitat Pompeu Fabra) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 301-305  
2.
4 p, 19.8 KB Encountering english: a case study of three swedish students in an english-medium upper secondary school programme / Yoxsimer Paulsrud, Bethanne (Stockholm University, Dalarna University) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 138-141  
3.
5 p, 22.8 KB Semi-structured interviews with six teachers at two swedish upper secondary schools: a small-scale study / Sandberg, Ylva (Stockholm University) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 127-131  

Research literature 24 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
67 p, 5.9 MB Poetry, Spoken Word and Community Building : a Case Study in an EFL High School Classroom / Hinojosa Soriano, Patricia ; Kruszynska, Klaudia Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Nowadays, EFL classroom in Catalan public schools dedicates scarcely any time to poetry; it lacks in providing students with the opportunity to reflect on oral tradition and the power behind spoken word. [...]
Avui dia, l'aula de l'EFL a les escoles públiques catalanes dedica poc temps a la poesia; manca de l'oportunitat de donar a l'alumnat un espai on reflexionar sobre la tradició oral i el poder que hi ha darrere de la paraula parlada. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1528]
Màster Universitari en Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1459]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]  
2.
3.6 MB Ícaro en la escuela. Los hijos e hijas de la migración marroquí y pakistaní en la transición hacia la educación postobligatoria / Manzano Moliner, Martí ; Tarabini-Castellani, Aina, dir.
Aquesta tesi doctoral explora les transicions cap a l'educació postobligatòria de fills i filles de migrants d'origen marroquí i pakistanès en un context de segregació urbana i escolar. Les transicions cap a l'educació postobligatòria són claus en les trajectòries educatives dels i les joves des d'una mirada sociològica sensible a la reproducció de les desigualtats socials dins del sistema educatiu. [...]
Esta tesis doctoral explora las transiciones hacia la educación postobligatoria de hijos e hijas de migrantes de origen marroquí y pakistaní en un contexto de segregación urbana y escolar. Las transiciones hacia la educación postobligatoria son clave en las trayectorias educativas de los y las jóvenes desde una mirada sociológica sensible a la reproducción de las desigualdades sociales dentro del sistema educativo. [...]
This doctoral thesis explores the transitions to post-compulsory education of sons and daughters of migrants of Moroccan and Pakistani origin in a context of urban and school segregation. Transitions to post-compulsory education are essential processes in the educational trajectories of young people from a sociological perspective sensitive to the reproduction of social inequalities within the education system. [...]

2023  
3.
27 p, 609.1 KB Implementing evidence-informed practice for school inclusion - Guidelines for policymakers / Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Iftimescu, Simona, coord. (University of Bucharest) ; Stingu, Mihaela, coord. (University of Bucharest) ; Marin, Elena, coord. (University of Bucharest) ; Gaber, Slavko (Univerza V Ljubljani) ; Tasner, Veronika (Univerza V Ljubljani) ; Kos, Ziva (Univerza V Ljubljani) ; Šušterič, Nika (Univerza V Ljubljani) ; Brown, Chris (Durham University) ; Flood, Jane (Durham University) ; Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Burriel Manzanares, Francesca (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
This resource package includes guidelines that school leaders and policymakers at various levels of the educational system should consider when planning educational processes and change, and we urge them to maintain and strengthen their efforts in providing all students with meaningful access to the full range of opportunities education should offer.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO), 2023
6 documents
4.
46 p, 1.3 MB Pla de desenvolupament i coaching per a la pràctica informada en l'evidència per a la inclusió escolar / Iftimescu, Simona, coord. (University of Bucharest) ; Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Stingu, Mihaela, coord. (University of Bucharest) ; Marin, Elena, coord. (University of Bucharest) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Brown, Chris (Durham University) ; Flood, Jane (Durham University) ; Gaber, Slavko (Univerza V Ljubljani) ; Tasner, Veronika (Univerza V Ljubljani) ; Kos, Ziva (Univerza V Ljubljani) ; Šušterič, Nika (Univerza V Ljubljani) ; Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Burriel Manzanares, Francesca (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
This resource package comprises a self-assessment tool, EIP general guidelines, EIP implementation guidelines, a coaching plan and an EIP resource package dedicated to school leaders and to schools, aimed at improving EIP for inclusion and at guiding them through their EIP adoption process.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO) 2023
5 documents
5.
104 p, 2.3 MB Training on Evidence-Informed Practice for School Inclusion / Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Brown, Chris (Durham University) ; Flood, Jane (Durham University) ; Trzeciak, Asia (Amsterdam University of Applied Sciences) ; Gaber, Slavko (Univerza V Ljubljani) ; Tasner, Veronika (Univerza V Ljubljani) ; Kos, Ziva (Univerza V Ljubljani) ; Šušterič, Nika (Univerza V Ljubljani) ; Stingu, Mihaela (University of Bucharest) ; Marin, Elena (University of Bucharest) ; Iftimescu, Simona (University of Bucharest) ; Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Burriel Manzanares, Francesca ; Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala)
The purpose of the Training on Evidence-Informed Practice for School Inclusion is to familiarize teachers and other educational stakeholders with the evidence-informed practice approach and to support them to develop the necessary skills and knowledge to facilitate them work in diverse schools' settings.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO), 2022
5 documents
6.
162 p, 10.2 MB Impact of medication adherence on mortality and cardiovascular morbidity : a population-based cohort study. IMPACT study / Sotorra Figuerola, Gerard ; Giner Soria, María C., dir. ; Antonijoan Arbós, Rosa Ma, dir.
Aquesta tesi és part de l'estudi IMPACT, un estudi de cohorts de base poblacional realitzat amb dades d'històries clíniques electròniques de centres d'atenció primària de Catalunya. Aquesta és una tesi per compendi de publicacions i inclou dos articles originals que contenen els resultats de l'estudi IMPACT. [...]
Esta tesis es parte del estudio IMPACT, un estudio de cohortes de base población realizado con datos de historias clínicas electrónicas de centros de atención primaria de Cataluña. Esta es una tesis por compendio de publicaciones e incluye dos artículos originales con los resultados del estudio IMPACT. [...]
This thesis is part of the IMPACT study, which is a population-based observational cohort study conducted with data from electronic health records from Primary Healthcare in Catalonia (Spain). This is an article-based thesis with two manuscripts related to the results of the IMPACT study. [...]

2022  
7.
79 p, 5.6 MB Inquiry about the learning of the English language outside of school : A case study. How do students learn EFL in an extracurricular environment? / Mediavilla Vélez, Frank ; Moore de Luca, Emilee, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Due to the improvement of technology all around the world and the globalization of the English culture, learning the English language is not limited to the classroom. The aim of this dissertation is to find out how EFL students learn extramural English and what activities and resources do these students use and spend their time on in an extracurricular environment. [...]
Gràcies a l'avanç i la millora de la tecnologia arreu del món, i la globalització de la cultura anglesa, l'aprenentatge de la llengua anglesa no està limitat per fer-ho al context escolar. L'objectiu d'aquest treball és descobrir i indagar com els estudiants a la secundària aprenen anglès com a llengua estrangera fora de l'aula, quines activitats i recursos utilitzen i on inverteixen el seu temps aquests alumnes en un entorn extracurricular. [...]

2021
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [932]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]  
8.
87 p, 9.7 MB Propuesta didáctica para la enseñanza de las oraciones pasivas en secundaria / López Palacios, Diana ; Cánovas Hernández, Germán, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola
La forma de enseñar la gramática en secundaria no permite que el estudiante reflexione sobre la lengua, motivo por el cual la metodología y los ejercicios necesitan modernizarse teniendo en cuenta este aspecto. [...]
La forma d'ensenyar la gramàtica a secundària no permet que l'estudiant reflexioni sobre la llengua, motiu pel qual la metodologia i els exercicis necessiten modernitzar- tenint en compte aquest aspecte. [...]
The way of teaching grammar in secondary school does not allow the student to reflect on the language, which is why the methodology and exercises need to be modernized with this in mind. This work is a didactic proposal for the teaching of passive sentences in secondary school. [...]

2021
Grau en Estudis de Català i Espanyol [834]  
9.
63 p, 4.3 MB Orientation and tutorial action proposal. Strategies for the action / Olmos Rueda, Patricia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mangas, Catarina (Instituto Politécnico de Leiria) ; Freire, Carla (Instituto Politécnico de Leiria) ; Cadima, Rita (Instituto Politécnico de Leiria) ; Mihano, Sandrina (Instituto Politécnico de Leiria) ; Lopes, Sara (Instituto Politécnico de Leiria) ; Brown, Ceri (University of Bath) ; Costas Batlle, Ioannis (University of Bath) ; Savvides, Nicola (University of Bath) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona)
The purpose of this document is to provide educational institutions and involved agents with a set of strategies and tutorial actions, which have been designed according to a previous diagnostic, to support them on their task of preventing young people's risk of early leaving in each one of their specific contexts.
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2021
5 documents
10.
111 p, 3.4 MB Factors contributing to the subjective professional wellbeing of Content and Language Integrated Learning (CLIL) teachers in Catalonia / Lovtskaya, Anastasia ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This dissertation offers an exploratory qualitative study of professional subjective wellbeing (SWB) of Content and Language Integrated Learning (CLIL) teachers in Catalonia, working in primary and secondary education. [...]
Este trabajo final de master ofrece un estudio cualitativo exploratorio del bienestar subjetivo profesional (SWB) de los docentes de educación primaria y secundaria que utilizan el enfoque de aprendizaje integrado de contenido y lenguaje (AICLE) en Cataluña. [...]

2020  

Research literature : 24 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Learning materials 1 records found  
1.
36 p, 5.3 MB A World of Diversity / Adrover, Marga ; Carrasco, Maria ; Pallarés Monge, Oriol, dir. ; Batlle, M. Rosa, dir. ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
In this teaching unit, students are going to reflect on and discuss about world's diversity. They will set out on a discovery trip through the 5 continents in order to discover how young people live; the issues that affect their way of life and how much the place you are born affects your outcome in life.
Content and Language Integrated Learning. Semiimmersió 2012 (Learning English in Content-Rich Classrooms ; 2)
2 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.