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Articles, 9 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 9 registres trobats  
1.
25 p, 1.5 MB Towards the Influence of Media on Suicidality : A Systematic Review of Netflix's 'Thirteen Reasons Why' / Guinovart, Martí (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Cobo, Jesus (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; González-Rodríguez, Alexandre (Hospital Universitari MútuaTerrassa (Terrassa, Catalunya)) ; Parra Uribe, Isabel (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Palao, Diego (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Online streaming series 'Thirteen Reasons Why' (13RW), released in March 2017, was criticized for its sensationalist portrayal of the main character's suicide, leading some people to voice fears of a global contagion of self-harm behaviors. [...]
2023 - 10.3390/ijerph20075270
International journal of environmental research and public health, Vol. 20 (march 2023)  
2.
7 p, 187.3 KB Migración e integración mediatizadas : el uso de medios móviles por parte de los refugiados en Alemania / Goerland, Stephan Oliver
En el contexto de la llamada crisis migratoria europea, los medios de comunicación suelen referirse al papel que juegan los teléfonos inteligentes de los refugiados antes y después del proceso migratorio. [...]
In the context of the so-called European migration crisis the media has often referred to the role of refugees' smartphones during and after the migration process. This chapter will address this mediatized form of migration with a special focus on self-empowerment. [...]

2022 - 10.35659/designis.i37p127-139
DeSignis, Núm. 37 (2022) , p. 127-139 (Escenarios/Scenery)  
3.
14 p, 566.0 KB La estilización del yo en redes sociales : la proyección on-line de la identidad personal como artificio semiótico / Moreno Barreneche, Sebastián (Universidad ORT)
Los procesos de incorporación de innovaciones tecnológicas en la vida cotidiana implican el establecimiento de nuevas prácticas y, con ellas, de nuevas formas de significación. En este artículo discuto algunos de los mecanismos involucrados en estas nuevas formas de significación. [...]
The incorporation of technological innovations into everyday life implies the emergence of new practices and, with them, of new forms of signification. In this paper I discuss some of the mechanisms that are involved in such new forms of signification. [...]

2019
DeSignis, Núm. 30 (Enero-Junio 2019) , p. 77-89  
4.
8 p, 211.3 KB Ecología de la comunicación e interacción social / Costa, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona)
La opulencia comunicacional, la creciente diversificación mediática y la saturación publicitaria es un fenómeno que coincide con la socialización de la tecnología, la interactividad y la consiguiente reestructuración del sistema mediático, que ha pasado de ser hegemónico de los mass media a ampliarse y diversificarse en micro media, inter media y self media en un proceso de democratización de las herramientas y, por tanto, de las fuentes y las terminales de comunicación. [...]
The phenomenon of communication, advertising and media saturation coincides with the access to technologies and mediated interaction. The media system has gone from the hegemonic mass media diffusion to the more diverse micro media, inter media and self media diffusion. [...]

2010
Pensar la publicidad, Vol. 4 Núm. 2 (2010) , p. 17-24  
5.
14 p, 203.6 KB Publicidad : agente educador en los mass media en la era digital / Gómez Nieto, Begoña (Universidad de Valladolid)
La publicidad forma parte de la vida diaria del ciudadano y es una pieza fundamental en el entramado de los mass media en el contexto digital. En el panorama mediático-comunicacional actual, la publicidad se conforma como un elemento clave en la influencia, modificación de hábitos y comportamientos del ciudadano, de ahí que sea importante agente educador desde un doble criterio: por un lado, como instrumento de socialización del individuo, y por otro, como agente manipulador que conduce al individuo hacia los intereses de marcas y organizaciones. [...]
The advertising forms a part of the daily life of the citizen and is a fundamental piece in the scheme of the mass media. In the media - communication current outlook, the advertising conforms as a key element in the influence and behaviors of the citizen, therefore is an important educational agent from a double criterion: on the one hand, like instrument of socialization of the individual, and on the other hand, as manipulative agent who leads the individual towards the interests of brands and organizations. [...]

2015 - 10.5565/rev/qp.9
Questiones publicitarias, Núm. 20 (2015) , p. 73-86 (Artículos de investigación)  
6.
6 p, 808.1 KB Self-regulation and policy in the spanish audiovisual sector: the catalan code of best practices / Teodoro, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Galera, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
The regulatory framework of the audiovisual sector in Spain can be defined as huge, disperse, and obsolete. The first part of this paper provides an overview of the major challenges of the Spanish audiovisual sector as a result of the convergence of platforms, services and operators. [...]
2010
AAAI spring symposium series, 2010  
7.
28 p, 263.9 KB Audiovisual translation learning platform : a new tool for audiovisual translation training / Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Carrabina Bordoll, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mesa Lao, Bartolomé (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Serrano García, Javier 1964- (Universitat Autònoma de Barcelona)
The article aims to describe AVT-LP (Audiovisual Translation Learning Platform), a new tool devised by a team made up of researchers from both the translation and engineering departments at the Universitat Autònoma de Barcelona which looks to foster self-learning in the main modes of audiovisual translation (dubbing, subtitling, voice-over, audio description, subtitling for the deaf and hard-of-hearing). [...]
El artículo describe AVT-LP (Audiovisual Translation Learning Platform), una nueva herramienta creada por un equipo de investigadores de los departamentos de Traducción e Ingeniería de la Universitat Autònoma de Barcelona que pretender promover el autoaprendizaje de las principales modalides de traducción audiovisual (doblaje, subtitulado, voces superpuestas, audiodescripción, subtitulado para sordos). [...]

2013
Hermeneus, Núm. 15 (2013) , p. 39-66  
8.
8 p, 67.3 KB La educación en medios, más allá de la escuela / Camps, Victòria (Universitat Autònoma de Barcelona)
La educación en y para los medios de comunicación es una necesidad indudable que, muy lentamente y de forma poco satisfactoria, se está introduciendo en la educación reglada. Dicha labor, por otra parte, debería verse complementada por un esfuerzo de los medios audiovisuales de hacerse responsables también de la tarea educativa, no educando directamente, pero sí procurando que sus emisiones fueran coherentes con los valores que la educación procura transmitir. [...]
Education in and for the media is doubtlessly necessary and is very slowly slipping into regular education, but not very satisfactorily. This work must be fleshed out by the media's effort to take some responsibility for the educational work as well, not by educating directly, but by trying to match their broadcasts with the values that education is trying to convey. [...]

2009 - 10.3916/c32-2009-02-012
Comunicar, Vol. 16, Núm. 32 (març 2009) , p. 139-145  
9.
26 p, 856.5 KB El formador en el espacio formativo de las redes / Ferrández Arenaz, Adalberto (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La introducción de las nuevas tecnologias en la enseñanza provoca algo nuevo en la didáctica, aunque no modifica el núcleo de su estructura conceptual. Las nuevas tecnologías y, en concreto, las redes informáticas obligan a reflexionar sobre el papel del formador cuando la comunicación y la información de la enseñanza se aguante en ellos. [...]
La introducció de les noves tecnologies en l'ensenyament provoca quelcom nou en la didàctica, encara que no modifica el nudi de la seva estructura conceptual. Les noves tecnologies i, en concret, les xarxes informàtiques obliguen a reflexionar sobre el paper del formador quan la comunicació i la informació de l'ensenyament s'hi sustenti. [...]
The introduction of new technologies in teaching promotes further something in Didactic, although it doesn't modify the essence of conceptual structure of Didactic. New Technologies in teaching, especially networks, oblige to think about the trainer rol when comunication and information in teaching sustain with networks. [...]

1996 - 10.5565/rev/educar.407
Educar, N. 20 (1996) p. 43-67  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
16 p, 288.7 KB A Catalan code of best practices for the audiovisual sector / Teodoro, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Galera, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; González-Conejero, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
In spite of a new general law regarding Audiovisual Communication, the regulatory framework of the audiovisual sector in Spain can still be defined as huge, disperse and obsolete. The first part of this paper provides an overview of the major challenges of the Spanish audiovisual sector as a result of the convergence of platforms, services and operators, paying especial attention to the Audiovisual Sector in Catalonia. [...]
Florence European Press Academic Publishing 2010 (Series in legal information and communication technologies ; 8)
Intelligent multimedia : managing creative works in a digital world, 2010, p. 261-277  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
61 p, 601.9 KB La lucha contra la violencia en línea : un estudio crítico de los delitos introducidos por la LOPIVI en el ámbito digital / Romaní Ormaechea, Irene ; Rodriguez Puerta, Ma. José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
L'impacte de les noves tecnologies en la nostra societat ha estat indubtablement positiu en molts aspectes, però també ha generat perills i amenaces especialment per als grups més vulnerables. El dret ha intentat abastar aquestes noves problemàtiques mitjançant la creació de nous tipus penals, com el 143 bis, 156 ter i 361 bis del Codi Penal, introduïts per la Llei Orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència.
El impacto de las nuevas tecnologías en nuestra sociedad ha sido indudablemente positivo en muchos aspectos, pero también ha generado peligros y amenazas especialmente para los grupos más vulnerables. [...]
The impact of new technologies on our society has undoubtedly been positive in many ways, but it has also generated dangers and threats, especially for the most vulnerable groups. The legal system has attempted to address these new issues by creating new criminal offenses, such as articles 143 bis, 156 ter, and 361 bis of the Penal Code, introduced by Organic Law 8/2021 of June 4, which aim to protect society from technology-related criminal conduct.

2023
Grau en Criminologia i Grau en Dret [1411]  

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