Resultats globals: 3 registres trobats en 0.07 segons.
Articles, 2 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
7 p, 182.2 KB An intervention to enhance the performance of a 3000 metre steeplechase athlete with the use of segmentation and self-talk / Díaz-Ocejo, Jaime (ASPIRE, Centro de Alto Rendimiento Deportivo (Qatar)) ; Kuitunnen, Sami (ASPIRE, Centro de Alto Rendimiento Deportivo (Qatar)) ; Mora-Mérida, Juan Antonio (Universidad de Málaga. Departamento de Psicología Básica)
An intervention was carried out with an aerobic endurance athlete in order to enhance his performance in the fourth segment of the 3000 metre steeplechase race. The three-phase intervention consisted of implementing segmentation and instructional self-talk strategies. [...]
Se realiza una intervención con un atleta de 3000 metros obstáculos con el objetivo de mejorar su rendimiento en el cuarto segmento de la pista. Las tres fases de la intervención tuvieron como objetivo la instauración de estrategias de segmentación y auto-verbalización de instrucción. [...]

2013
Revista de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 1 (2013) , p. 87-92  
2.
15 p, 265.1 KB El papel de la exigencia de la tarea en la aplicación del auto-habla y su efecto en tenistas de ocio / Latinjak, Alexander T. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Renom Pinsach, Jordi (Universitat de Barcelona)
The purpose of this study was to examine the impact of demands in a certain sport situation in a self-talk intervention. To do so, the 32 adult male tennis players (age = 35. 44 years; SD = 5. 84) who agreed to participate in the study were divided into two groups that repeated the same exercise during two phases -the baseline and intervention phases- that only differed in terms of the precision required. [...]
2010
Revista de psicología del deporte, Vol. 19, Núm. 2 (2010) , p. 187-201  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
82 p, 1.2 MB La Competencia Interactiva en el aula : una mirada ampliada y multimodal / Jia, Lingling ; Moore de Luca, Emilee, dir. ; Casas-Tost, Helena, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)
El análisis de la interacción en el aula es una parte muy importante dentro de la comunidad de docentes e investigadores especializados en la educación, porque da una visión empírica de los problemas y dudas que pueden ocurrir durante el transcurso de una clase y con un posterior análisis se puede reflexionar en lo que se puede mejorar en el aula. [...]
课堂互动分析是教育领域中教学者和研究者研究对象中非常重要的一部分。因为它以一个经验性的视角去看待课堂上可能出现的问题,从而在随后的分析 中,给出反思性建议,以便将其改善。本篇论文的目标是建立一个理论框架,并在此基础上分析课堂师生之间的互动以 及如何改善课堂互动能力。.
In the recent years, to analyze the interaction in the classroom it has been very important within the community of teachers and researchers specialized in education, because it gives an empirical vision of the problems and doubts that can occur during the course of a class and with a subsequent analysis the teachers can think about what can be improved in the classroom. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Màster Universitari en Didàctica del Xinès per a Hispanoparlants [1398]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.