Resultats globals: 20 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 18 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 18 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
9 p, 1.7 MB Live donor kidney transplantation. Situation analysis and roadmap Trasplante renal de donante vivo. Análisis de situación y hoja de ruta / Valentín, M.d.l.O. (Organización Nacional de Trasplantes) ; Hernández, D. (Hospital Regional U. de Málaga) ; Crespo, Marta (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Mahillo, B. (Organización Nacional de Trasplantes) ; Beneyto, I. (Hospital Universitari i Politècnic La Fe (València)) ; Martínez, I. (Organización Nacional de Trasplantes) ; Kanter, J. (Hospital U. Doctor Peset) ; Calderari, E. (Organización Nacional de Trasplantes) ; Gil-Vernet, S. (Hospital U. de Bellvitge) ; Sánchez, S. (Organización Nacional de Trasplantes) ; Agüera, M.L. (H.U. Reina Sofía) ; Bernal, G. (H.U. Virgen del Rocío) ; de Santiago, C. (H. General U. d'Alacant) ; Díaz-Corte, C. (H.U. Central de Asturias) ; Díaz, C. (H. Clínico U. de Santiago) ; Espinosa, L. (H.U. La Paz infantil) ; Facundo, Carme (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Fernández-Lucas, M. (H.U. Ramón y Cajal) ; Ferreiro, T. (Complejo H.U. de A Coruña) ; García-Erauzkin, G. (Hospital de Cruces (Barakaldo, Biscaia)) ; García-Alvarez, T. (H.U. Puerta del Mar) ; Fraile, P. (Complejo H.U. de Salamanca) ; González-Rinne, A. (H.U. de Canarias) ; González-Soriano, M.J. (H.U. Virgen de la Arrixaca) ; González, E. (H.U. 12 de Octubre) ; Gutiérrez-Dalmau, A. (H.U. Miguel Servet) ; Jiménez, C. (H.U. La Paz) ; Lauzurica, Ricardo (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Lorenzo, I. (H. General U. de Albacete) ; Martín-Moreno, P.L. (Clínica Universidad de Navarra) ; Moreso, Francesc (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; de Gracia, M.C. (H.U. Virgen de las Nieves) ; Pérez-Flores, I. (H.U. Clínico San Carlos) ; Ramos-Verde, A. (Hospital Universitario Fundación Jiménez Díaz) ; Revuelta, Ignacio (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Rodríguez-Ferrero, M.L. (H.U. Gregorio Marañón) ; Ruiz, J. C. (H.U. Marqués de Valdecilla) ; Sánchez-Sobrino, B. (H.U. Puerta de Hierro) ; Domínguez-Gil, B. (Organización Nacional de Trasplantes) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Living donor kidney transplantation (LDKT) is the best treatment option for end stage renal disease in terms of both patient and graft survival. However, figures on LDKT in Spain that had been continuously growing from 2005 to 2014, have experienced a continuous decrease in the last five years. [...]
2022 - 10.1016/j.nefro.2021.03.008
Nefrología (Madrid), Vol. 42 Núm. 1 (enero 2022) , p. 85-93  
2.
Impacto del covid-19 en la aplicación virtual de los tributos / Sánchez Huete, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques)
El COVID-19 supuso una clara ruptura con la forma de comunicación anterior. El distanciamiento social marcó nuestras relaciones, también las tributarias. Simultáneamente, el desarrollo e implantación de los avances tecnológicos al amparo de tal situación ha tenido una expansión vertiginosa. [...]
The COVID-19 marked a clear break with the previous form of communication. Social distancing marked our relationships, including tax relations. At the same time, the development and implementation of technological advances under the protection of this situation has had a vertiginous expansion. [...]

2024 - 10.5281/zenodo.10623154
QF. Quincena fiscal, Núm. 1-2 (2024) , p. 33  
3.
21 p, 238.6 KB La organización y gestión de centros educativos, ¿una apuesta pendiente? / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona)
La presente aportación se plantea la incidencia que las sucesivas reformas educativas realizadas en España han tenido sobre los procesos organizativos y de gestión institucional. Clarificado el sentido de ambos términos y su relación con la política y administración de la educación, se analiza la realidad de la autonomía institucional como condición de entrada y de los condicionantes de proceso (proyectos institucionales, dirección escolar y mejora permanente). [...]
This contribution is based on the impact that the successive educational reforms carried out in Spain have had on the organizational and institutional management processes. Once both terms and their relationship with the politics and administration of education have been clarified, we analyze the reality of institutional autonomy as a starting point, and the conditioning factors affecting the process (institutional projects, school management and continuous improvement). [...]

2020 - 10.23824/ase.v0i33.682
Avances en supervisión educativa, Vol. 33 (junio 2020) , article 682  
4.
7 p, 3.0 MB Improving lipid management in patients with acute coronary syndrome : The ACS Lipid EuroPath tool / Sionis, Alessandro (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Catapano, Alberico L. (University of Milan) ; De Ferrari, Gaetano M. (Azienda Ospedaliero Universitaria Città Della Salute e Della Scienza di Torino) ; Dudek, Dariusz (Jagiellonian University Hospital) ; Jukema, J. Wouter (Leiden University Medical Center) ; Landmesser, Ulf (Charité University Medicine Berlin) ; Pirillo, Angela (Bassini Hospital) ; Schiele, François (CHU of Besançon) ; Zaman, Azfar (Newcastle Upon Tyne Hospital NHS Foundation Trust) ; Zamorano, Jose L. (Hospital Universitario Ramón y Cajal (Madrid)) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Post-acute coronary syndrome (ACS) patients are at very high risk for recurrent events and mortality, despite the availability of effective pharmacological approaches. In 2018, the ACS EuroPath Survey, performed in collaboration with 555 European cardiologists, identified a sub-optimal LDL-C management in post-ACS patients. [...]
2020 - 10.1016/j.atherosclerosissup.2021.01.011
Atherosclerosis Supplements, Vol. 42 (december 2020) , p. e65-e71  
5.
12 p, 93.4 KB Entrevista a Georges L. Bastin / Expósito Castro, Carmen (Universidad de Córdoba)
Georges L. Bastin es profesor titular en la Universidad de Montreal (Canadá) en el área de Traducción, dentro del Departamento de Lingüística y Traducción. Es un experto en historia de la traducción en América Latina, un pedagogo muy implicado en la transmisión del conocimiento al alumnado y un investigador incansable. [...]
Georges L. Bastin is a full professor at the University of Montreal (Canada) in the Department of Linguistics and Translation. He is an expert in the history of translation in Latin America, a pedagogue deeply involved in the transmission of knowledge to students and a tireless researcher. [...]

2023 - 10.5565/rev/quaderns.111
Quaderns : revista de traducció, Vol. 30 (2023) , p. 231-241  
6.
16 p, 1.9 MB "Comencem o no?" : Una anàlisi de les estratègies discursives docents per a la creació d'un bon clima relacional a l'aula / Pastor Borràs, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest article s'encamina cap a la voluntat de millora de la pràctica docent. L'objecte d'estudi és l'anàlisi del discurs oral d'una professora practicant, alumna del Màster oficial de Formació de Professorat d'Educació Secundària de la Universitat Autònoma de Barcelona de l'especialitat de Llengua i Literatura Catalanes. [...]
The main objective of this paper is to analyse the oral discourse of an intern teacher, a student who is in the process of earning a Master's Degree in Teaching in Secondary Schools at the Universitat Autònoma de Barcelona, in the specialisation track in the teaching of Catalan Language and Literature. [...]
Este artículo se encamina hacia la voluntad de mejora de la práctica docente. El objeto de estudio es el análisis del discurso oral de una profesora practicante, alumna del Máster oficial de Formación de Profesorado de Educación Secundaria de la Universidad Autónoma de Barcelona de la especialidad de Lengua y Literatura Catalanas. [...]

2022 - 10.5565/rev/clil.57
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 1 (2022) , p. 53-68 (Investigació i qüestions teòriques)  
7.
21 p, 424.2 KB Validación de la escala de autopercepción de competencias transversales y profesionales de estudiantes de educación superior / Salcines Talledo, Irina (Universidad de Cantabria) ; González-Fernández, Natalia (Universidad de Cantabria) ; Ramírez-García, Antonia (Universidad de Córdoba) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona)
El proceso de convergencia europea ha implicado transformaciones del sistema universitario como la incorporación de las competencias que ha supuesto cambios importantes en las metodologías docentes y, consecuentemente, en la evaluación de las mismas. [...]
The European convergence process has involved changes in the university system as the incorporation of competences in higher education has resulted in significant changes in teaching methods and, consequently, in evaluating of them. [...]

2018 - 10.30827/profesorado.v22i3.7989
Profesorado, Vol. 22 Núm. 3 (2018) , p. 31-51  
8.
6 p, 59.7 KB Autoevaluación de competencias profesionales de los estudiantes a partir de proyectos de aprendizaje psicomotores co-tutorados / Nieva, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona)
El proyecto de investigación presentado pretende analizar cuáles son los factores clave de las metodologías docentes y sistemas de evaluación para facilitar la adquisición de competencias profesionales referidas a la educación psicomotriz en la formación inicial y permanente de maestros. [...]
The research project presented aims to analyse what are the key factors of teaching methodologies and assessment systems to facilitate the acquisition of professional skills related to psychomotor education in the initial and ongoing initial teacher education. [...]
O projeto de investigação apresentado pretende analisar quais são os fatores chave das metodologias docentes e sistemas de avaliação para facilitar a aquisição de competências profissionais relacionadas com a educação psicomotora na formação inicial e contínua de professores. [...]

2019 - 10.22370/ieya.2019.5.2.1721
Revista infancia, educación y aprendizaje, Vol. 5, núm. 2 (2019) , p. 490-495  
9.
21 p, 1.8 MB Shared and differential default-mode related patterns of activity in an autobiographical, a self-referential and an attentional task / Fuentes-Claramonte, Paola (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ; Martín-Subero, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Salgado-Pineda, Pilar (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ; Alonso-Lana, Silvia (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ; Moreno Alcázar, Ana (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Argila-Plaza, Isabel (FIDMAG Germanes Hospitalàries Research Foundation (Barcelona, Catalunya)) ; Santo-Angles, Aniol (FIDMAG Germanes Hospitalàries Research Foundation (Barcelona, Catalunya)) ; Albajes-Eizagirre, Anton (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ; Anguera-Camós, Maria (FIDMAG Germanes Hospitalàries Research Foundation (Barcelona, Catalunya)) ; Capdevila, Antoni (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Sarró, Salvador (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ; McKenna, Peter J. (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ; Pomarol-Clotet, Edith (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ; Salvador, Raymond (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The default-mode network (DMN) comprises a set of brain regions that show deactivations during performance of attentionally demanding tasks, but also activation during certain processes including recall of autobiographical memories and processing information about oneself, among others. [...]
2019 - 10.1371/journal.pone.0209376
PloS one, Vol. 14 (january 2019)  
10.
23 p, 364.7 KB Aprendizaje cooperativo basado en proyectos y entornos virtuales para la formación de futuros maestros / Navarro Soria, Ignasi (Universitat d'Alacant) ; González Gómez, Carlota (Universitat d'Alacant) ; López Monsalve, Begoña (Universitat d'Alacant) ; Contreras Fontanillo, Aurora (Universitat d'Alacant)
El presente estudio trata, mediante una serie de innovaciones en la práctica docente, el cómo mejorar la calidad del aprendizaje del alumnado del grado de magisterio, al tiempo que se trabajan habilidades necesarias para facilitar su crecimiento personal de cara al mundo laboral. [...]
Aquest estudi tracta, mitjançant una sèrie d'innovacions en la pràctica docent, la idea de com millorar la qualitat de l'aprenentatge de l'alumnat del grau de magisteri, alhora que s'hi treballen habilitats necessàries per facilitar el seu creixement personal de cara al món laboral. [...]
Through a series of innovations in teaching practice, this study examines how to improve the quality of learning among students enrolled in the teacher training degree through a series of innovations in teaching practice and the acquisition of skills to facilitate their personal growth with a view to the world of work. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.935
Educar, Vol. 55 Núm. 2 (2019) , p. 519-541 (Temas de investigación)  

Articles : 18 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
43 p, 1.1 MB Secondary School Students' Perspectives on Self-assessment in the EFL Classroom : 'Learning to Learn' Competence in Context / Castro Pineda, Cristina ; Dooly Owenby, Melinda, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
In a globalised society going through constant changes, future students should be able to adapt to face unexpected challenges and carry out professional tasks they have not been prepared for. This is what the European Commission understands as the competence of learning to learn (LTL; see Sala, Punie, Garkov & Cabrera Giraldez, 2020). [...]
En una societat globalitzada que experimenta canvis constants, l'alumnat del futur hauria de saber enfrontar-se a reptes inesperats i desenvolupar tasques professionals per les quals encara no ha estat preparat. [...]

2021
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]  
2.
49 p, 5.6 MB How can familiarization with task structure and expectation influence the willingness to communicate (WTC) in L2 in students of 4th of ESO during the task of mock job interviews with their classmates? / Chávez Pozo, Josselyn ; Simon Auberach, Jill, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
This research paper aims to help SLA students enhance their willingness to communicate (WTC), and in order to achieve so, it suggests a change of the teacher's focus. According to the theoretical framework on second language acquisition (SLA) once the student becomes aware of which situational learning technique is better for them, they use this information to ameliorate their communication skills in the L2, and how their teachers react to their progressive learning can have a big influence on their WTC. [...]
Esta investigación tiene como objetivo ayudar a los estudiantes de L2 a incrementar su voluntad de comunicación y que el enfoque de el/la maestro/a cambie para poder conseguirlo. Basándose en el marco teórico de adquisición de una segunda lengua (SLA) una vez los estudiantes qué técnicas de aprendizaje situacional benefician su comprensión de la lengua meta usan esta información para mejorar su destreza comunicativa en la L2, y la reacción que tengan sus maestros/as a su aprendizaje progresivo puede tener una gran influencia su voluntad de comunicación (WTC). [...]

Juny 2020  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.