Resultats globals: 20 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 18 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 18 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
16 p, 167.5 KB Acciones para la autorregulación del aprendizaje en entornos personales de aprendizaje / Chaves Barboza, Eduardo (Universidad de Granada) ; Trujillo Torres, Juan Manuel (Universidad de Granada) ; López Núñez, Juan Antonio (Universidad de Granada)
El objetivo del estudio es analizar las acciones que realizan los estudiantes de la población para la autorregulación del aprendizaje en entornos personales de aprendizaje. Se aplicó un cuestionario a una muestra de estudiantes de la Universidad de Granada (España) que pertenecen a las titulaciones de Pedagogía, Educación Social y Psicopedagogía. [...]
The objective of the study is to analyse the actions undertaken by the students of the population to self-regulate learning in personal learning environment. A questionnaire was applied to a sample of students from the University of Granada (Spain) belonging to the degrees of Pedagogy, Social Education and Psychology. [...]

2016 - 10.12795/pixelbit.2016.i48.05
Pixel-bit. Revista de medios y educación, Núm. 48 (2016) , p. 67-82  
2.
7 p, 381.3 KB Комплексная психофизиологическая оценка эмоционального состояния футбольных фанатов : динамика в условиях саморегуляции, критерии и индикаторы / Dihor, Victoria (Ural Federal University) ; Alekseeva, Anna (Ural Federal University (UrFU)) ; Lomtatidze, Olga (Ural Federal University (UrFU)) ; Gizullina, Anna (Ural Federal University (UrFU))
В работе представлен опыт пилотного исследования комплексной психофизиологической оценки эмоционального состояния футбольных фанатов. [...]
This paper presents the results of the preliminary research aimed at a complex psychophysiological assessment of the emotional state of football fans. The issue of mob violence and aggressive behavior of some football fans at football stadiums and the prevention of aggressive and destructive behavior of football spectators in the run up to the FIFA World Cup 2018 make this research relevant. [...]
Este trabajo presenta los resultados de la investigación preliminar dirigido a un complejo psicofisiológica de la evaluación del estado emocional de los aficionados al fútbol. El problema de la violencia de las multitudes y el comportamiento agresivo de algunos de los aficionados al fútbol en los estadios de fútbol y la prevención de la agresividad y el comportamiento destructivo de fútbol de espectadores en el período previo a la Copa Mundial de la FIFA 2018 realizar esta investigación pertinente. [...]

2020
Revista de psicología del deporte, Vol. 29 Núm. 2 (2020) , p. 213-219 (Artículos)  
3.
8 p, 323.8 KB Instrumentos de evaluación de la autorregulación en población infanto-juvenil : una revisión sistemática / Solé Ferrer, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mumbardó Adam, Cristina (Universitat Ramon Llull) ; Company-Romero, Ramon (Universitat Ramon Llull) ; Balmaña-Gelpí, Noemí (Universitat Ramon Llull) ; Corbella-Santomà, Sergi (Universitat Ramon Llull)
La autorregulación es un concepto multidimensional que implica algunos aspectos de la adaptación y el desarrollo desde la primera infancia, y está implicada en muchos de los cuadros sintomatológicos de la psicopatología infanto-juvenil. [...]
Self-regulation is a multidimensional construct that embraces different developmental aspects from early childhood and has a fundamental role in many of the symptoms of children and youth psychopathology. [...]

2019 - 10.21134/rpcna.2019.06.2.5
Revista de psicología clínica con niños y adolescentes, Vol. 6, núm. 2 (2019) , p. 36-43  
4.
21 p, 216.2 KB ¿Qué nos aporta el modelo de patrones de aprendizaje para el diseño de acciones formativas? / Ruiz Bueno, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; García-Orriols, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los grandes y veloces cambios que vive la sociedad actual invitan a cuestionarse y a reflexionar sobre los modelos educativos que se están llevando a cabo para hacer frente a estas nuevas realidades. [...]
Nowadays societies are suffering several changes which invite to think and reflect on the educational models that are established currently to face these new realities. Thus, societies need to analyse processes regarding the educational area, and not only the stages of higher education but emphasizing its basis, that is, Primary Education. [...]

2019 - 10.17227/rce.num77-9527
Revista colombiana de educación, Vol. 1 Núm. 77 (2019)  
5.
44 p, 719.4 KB Autorregulación y prevención del delito en los partidos políticos / Baucells i Lladós, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona)
La introducción de la responsabilidad penal de los partidos políticos y del efecto eximente otorgado a la implementación de programas de cumplimiento abre nuevas perspectivas de autorregulación en los partidos. [...]
The introduction of the criminal responsibility of political parties and the exemption effect granted to the implementation of compliance programs opens new perspectives of self-regulation in the parties. [...]

2017
Revista general de derecho penal, Núm. 28 (Noviembre 2017)  
6.
12 p, 406.7 KB Auto-habla y deporte : una revisión integradora / Latinjak, Alexander T. (Universitat de Girona. Escola Universitaria de la Salut i de l'Esport) ; Ramis Laloux, Yago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Hatzigeorgiadis, Antonis (University of Thessaly) ; Torregrosa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva)
En la actualidad, disponemos de estudios en el área del autohabla que muestran que este juega un papel clave en el rendimiento y la auto-regulación y, durante las últimas décadas, este concepto ha recibido una creciente atención por parte de los investigadores en ciencias del deporte. [...]
There currently exists a great deal of available evidence that shows how important self-talk is for performance and self-regulation in sport. Hence, it is not surprising that, during the past few decades, research into sport self-talk has consistently been growing. [...]
Atualmente existe uma grande quantidade de evidências disponíveis que mostram a importância da auto-fala para o desempenho e a auto-regulação no esporte. Portanto, não é surpreendente que, durante as últimas décadas, a pesquisa sobre a auto-fala do esporte tenha consistentemente crescido. [...]

2018
Revista de psicología del deporte, Vol. 27 Núm. 2 (2018) , p. 75-86 (Artículos)  
7.
14 p, 203.6 KB Publicidad : agente educador en los mass media en la era digital / Gómez Nieto, Begoña (Universidad de Valladolid)
La publicidad forma parte de la vida diaria del ciudadano y es una pieza fundamental en el entramado de los mass media en el contexto digital. En el panorama mediático-comunicacional actual, la publicidad se conforma como un elemento clave en la influencia, modificación de hábitos y comportamientos del ciudadano, de ahí que sea importante agente educador desde un doble criterio: por un lado, como instrumento de socialización del individuo, y por otro, como agente manipulador que conduce al individuo hacia los intereses de marcas y organizaciones. [...]
The advertising forms a part of the daily life of the citizen and is a fundamental piece in the scheme of the mass media. In the media - communication current outlook, the advertising conforms as a key element in the influence and behaviors of the citizen, therefore is an important educational agent from a double criterion: on the one hand, like instrument of socialization of the individual, and on the other hand, as manipulative agent who leads the individual towards the interests of brands and organizations. [...]

2015 - 10.5565/rev/qp.9
Questiones publicitarias, Núm. 20 (2015) , p. 73-86 (Artículos de investigación)  
8.
11 p, 81.8 KB El ePortafolio como instrumento para fomentar la autorregulación del aprendizaje / Fraile, Juan (Universidad Francisco de Vitoria) ; Pardo, Rodrigo (Universidad Politécnica de Madrid)
El desarrollo de la capacidad de autorregulación es reconocido como un factor clave para el éxito académico en Educación Superior (Warburton y Volet, 2012). El ePortafolio emplea los medios tecnológicos para recopilar las tareas realizadas por los estudiantes con un objetivo determinado. [...]
Development of self-regulation is recognized as a key factor for academic achievement in Higher Education (Warburton & Volet, 2012). ePortfolio uses technological resources for collecting the tasks performed by the students with a particular aim. [...]

2016
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 34 (Octubre 2016) , p. 1-11 (Col·laboracions)  
9.
8 p, 227.3 KB Diseño y validación de una Escala de Autorregulación de la Actividad Física / Campos-Uscanga, Yolanda (Universidad Veracruzana (Mèxic)) ; Lagunes Córdoba, Roberto (Universidad Veracruzana (Mèxic)) ; Morales-Romero, Jaime (Universidad Veracruzana (Mèxic)) ; Romo-González, Tania (Universidad Veracruzana (Mèxic))
Las estrategias de promoción de la salud resaltan la importancia de la actividad física para el bienestar y la prevención de enfermedades, sin embargo, esta información que se pone a disposición de las personas pocas veces tiene impacto en sus hábitos. [...]
Strategies for health promotion underscore the importance of physical activity for wellness and disease prevention. However, the information made available to people seldom has an impact on their habits. [...]
As estratégias de promoção da saúde ressaltam a importância da actividade física para o bem-estar e prevenção de doenças, contudo, esta informação que se disponibiliza às pessoas poucas vezes tem impacto nos seus hábitos. [...]

2016
Revista de psicología del deporte, Vol. 25 Núm. 2 (2016) , p. 309-316 (Metodología)  
10.
6 p, 808.1 KB Self-regulation and policy in the spanish audiovisual sector: the catalan code of best practices / Teodoro, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Galera, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
The regulatory framework of the audiovisual sector in Spain can be defined as huge, disperse, and obsolete. The first part of this paper provides an overview of the major challenges of the Spanish audiovisual sector as a result of the convergence of platforms, services and operators. [...]
2010
AAAI spring symposium series, 2010  

Articles : 18 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
16 p, 288.7 KB A Catalan code of best practices for the audiovisual sector / Teodoro, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Galera, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; González-Conejero, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
In spite of a new general law regarding Audiovisual Communication, the regulatory framework of the audiovisual sector in Spain can still be defined as huge, disperse and obsolete. The first part of this paper provides an overview of the major challenges of the Spanish audiovisual sector as a result of the convergence of platforms, services and operators, paying especial attention to the Audiovisual Sector in Catalonia. [...]
Florence European Press Academic Publishing 2010 (Series in legal information and communication technologies ; 8)
Intelligent multimedia : managing creative works in a digital world, 2010, p. 261-277  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
95 p, 6.6 MB Inquiry into the influence of motivation in dyad task engagement : a case study in an EFL high school classroom / Palomeque Ortiz, Víctor ; Simon Auerbach, Jill, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
The following paper is a small-scale case study of four Catalan students of 4th of ESO (the last course of Spanish compulsory education) who were organized in dyads for task completion. The aim of the study is to examine the influence of motivation in task engagement while working in pairs. [...]
El siguiente ensayo es un estudio de caso a pequeña escala de cuatro estudiantes catalanes de 4o de ESO, que fueron distribuidos en parejas para la realización de una tarea durante la clase de inglés. [...]

Juny 2020  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.