Resultats globals: 2 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
16 p, 98.8 KB Retrato de los adolescentes en la ficción televisiva : un estudio de caso / García Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fedele, Maddalena (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo presenta los resultados de una investigación sobre la representación de los jóvenes en las series juveniles, basándose en el estudio de caso de la serie estadounidense “Dawson crece”. [...]
This article presents the main results arising from an investigation about adolescents’ portrayals in teen series, focusing on the case study of the US teen drama “Dawson’s Creek”. Given to the importance of a television format specifically produced for a young target, the article examines the stereotypes that are represented, with particular attention to the settings where the characters are portrayed and to the nature of their social relationships. [...]

2011
Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación, Núm. 20 (2011) , p. 71-86  
2.
8 p, 237.1 KB Las series televisivas juveniles : tramas y conflictos en una «teen series» / García Muñoz, Nuria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Fedele, Maddalena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Se presentan los principales hallazgos de un estudio sobre las «teen series», es decir las series de ficción televisiva protagonizadas por personajes adolescentes y dirigidas expresamente a una audiencia juvenil. [...]
This paper presents the main findings of a research project on teen series, which are television fiction series featuring teenagers and specifically targeted at a young audience. The analysis of the portrayal of young people in television fictional series specifically targeted at a young audience has a meaningful value both for television production and for audience reception. [...]

2011 - 10.3916/C37-2011-03-05
Comunicar : revista de medios de comunicación y educación, Vol. 19, Núm. 37 ( 2011) , p. 133-140
2 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.