Resultados globales: 5 registros encontrados en 0.09 segundos.
Artículos, Encontrados 4 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 1 registros
Artículos Encontrados 4 registros  
1.
18 p, 1.6 MB e-Estesia : A Serious Game for Reducing Arousal, Improving Emotional Regulation and Increasing Wellbeing in Individuals with Gambling Disorder / Mena Moreno, Teresa (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Munguía, Lucero (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Lucas, Ignacio (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Fernández-Aranda, Fernando (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Gomez-Peña, Mónica (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Moragas, Laura (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Verdejo-García, Antonio (Monash University. School of Psychological Sciences) ; Menchón Magriñá, José Manuel (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Jiménez-Murcia, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Gambling disorder (GD) is associated with deficits in emotion regulation and impulsivity-related personality traits. In recent years there has been an increase in the use of serious games (SG) to address these factors with positive results. [...]
2022 - 10.3390/jcm11226798
Journal of clinical medicine, Vol. 11 Núm. 22 (2022) , article 6798  
2.
15 p, 1012.1 KB The WOMEN-UP Solution, a Patient-Centered Innovative e-Health Tool for Pelvic Floor Muscle Training : Qualitative and Usability Study during Early-Stage Development / Anglès-Acedo, Sònia (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; López-Frías, Lorena (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Soler, Vicenç (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Alonso, Joan Francesc (Universitat Politècnica de Catalunya) ; Kastelein, Arnoud W. (Amsterdam UMC Location Academic Medical Center) ; de Graaf, Boris C. (Amsterdam UMC Location Academic Medical Center) ; Vodegel, Eva. V. (Amsterdam UMC Location Academic Medical Center) ; Tervo, Jaana (Kuopio University Hospital ( Finlàndia)) ; Baban, Adriana (Babes-Bolyai University of Cluj-Napoca) ; Espuña-Pons, Montserrat (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona)
e-Health may enhance self-management of pelvic floor muscle training (PFMT) to treat stress urinary incontinence (SUI). It is crucial to involve patients in planning, developing and monitoring the optimal e-Health solution. [...]
2021 - 10.3390/ijerph18157800
International journal of environmental research and public health, Vol. 18, Num. 15 (July 2021) , art. 7800  
3.
11 p, 3.2 MB A Serious Game to Improve Emotion Regulation in Treatment-Seeking Individuals With Gambling Disorder : A Usability Study / Mena Moreno, Teresa (Centro de Investigación Biomédica en Red de Fisiopatología de la Obesidad y Nutrición) ; Fernández-Aranda, Fernando (Universitat de Barcelona. Departament de Ciències Clíniques) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Munguía, Lucero (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Steward, Trevor (University of Melbourne. Melbourne School of Psychological Sciences) ; López-González, Hibai (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Del Pino-Gutiérrez, Amparo (Universitat de Barcelona. Departament d'Infermeria de Salut Pública, Salut Mental i Maternoinfantil) ; Lozano Madrid, María (Centro de Investigación Biomédica en Red de Fisiopatología de la Obesidad y Nutrición) ; Gomez-Peña, Mónica (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Moragas, Laura (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Giroux, Isabelle (Université Laval. Centre d'Excellence pour la Prévention et le Traitement du Jeu) ; Grall-Bronnec, Marie (University of Nantes) ; Sauvaget, Anne (University of Nantes) ; Mora-Maltas, Bernat (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Valenciano-Mendoza, Eduardo (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ; Menchón, José M. (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ; Jiménez-Murcia, Susana (Universitat de Barcelona. Departament de Ciències Clíniques)
Serious games have shown positive results in increasing motivation, adherence to treatment and strengthening the therapeutic alliance in multiple psychiatric disorders. In particular, patients with impulse control disorders and other disorders in which the patient suffers from inhibitory control deficits (e. [...]
2021 - 10.3389/fpsyg.2021.621953
Frontiers in psychology, Vol. 12 (march 2021)  
4.
19 p, 750.4 KB Interacción lúdica : hacia la educación en medios. Revisión sistemática de literatura científica / Torres-Toukoumidis, Angel (Universidad Politécnica Salesiana del Ecuador) ; Marín-Gutiérrez, Isidro (Universidad de Sevilla) ; De-Santis, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona)
Internet es un espacio de aprendizaje que fomenta nuevas prácticas educativas en las cuales el uso de los medios de comunicación se vuelve una forma de alfabetización. Los alumnos del siglo XXI han crecido con Internet, con nuevos medios y con juegos, lo que ha revolucionado la forma con la cual interactúan y aprenden. [...]
Internet és un espai d'aprenentatge que fomenta noves pràctiques educatives en les quals l'ús dels mitjans de comunicació esdevé una forma d'alfabetització. Els alumnes de segle XXI han crescut amb Internet, amb nous mitjans i amb jocs, el quals ha revolucionat la forma d'interactuar i aprendre. [...]
The Internet is a learning space that encourages new educational practices in which the use of media becomes a form of literacy. Learners in the 21st century have grown up with the Internet, new media and games which have revolutionized the way they interact and learn. [...]
Internet est un espace d'apprentissage qui encourage de nouvelles pratiques éducatives dans lesquelles l'utilisation des médias devient une forme d'alphabétisation. Les étudiants du 21e siècle ont grandi avec Internet, avec les nouveaux médias et avec les jeux, ce qui a révolutionné la façon dont ils interagissent et apprennent. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.940
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 3 (2021) , p. e940 (Invited Authors)  

Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 1 registros  
1.
4 p, 3.6 MB Beyond simulations : serious games for training interpersonal skills in law enforcement / Linssen, Jeroen (University of Twente) ; Theune, Mari¨et (University of Twente) ; Bruijnes, Merijn (University of Twente)
Serious games can be used to improve people's social awareness by letting them experience difficult social situations and learn from these experiences. However, we assert that, when moving beyond the strict realism that social simulations offer, techniques from role play may be used that offer more possibilities for feedback and reflection. [...]
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Vallés, 1a : 2014  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.