Resultats globals: 13 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 12 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Articles 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
10 p, 105.8 KB Evaluating benchmarking as a methodology for the enhancement of quality in academic libraries / Balagué, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques) ; Saarti, Jarmo (University of Eastern Finland Library)
Benchmarking can be defined as a methodology where business processes, performance metrics and best practices are compared. Usually, the comparison is done between two organizations, but one can also choose different settings for comparison, e. [...]
2020
Qualitative and Quantitative Methods in Libraries, Vol. 9 Núm. 2 (2020) , p. 237-246  
2.
9 p, 88.9 KB Espanjasta mallia kirjastojen laadunhallintaan ja Auditointiin / Balagué, Núria ; Saarti, Jarmo, trad.
Panoràmica de la gestió de la qualitat a les biblioteques i la importància de les auditories.
2007
Signum, Núm. 3 (2007)  
3.
19 p, 1.3 MB Reflective practice in times of Covid-19 : a tool to improve education for sustainable development in pre-service teacher training / Fuertes, Maria Teresa (Universitat Internacional de Catalunya. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Dulsat, Carles (Universidad Isabel I (Burgos). Facultat de Ciències Humanes i Socials) ; Álvarez Cánovas, Isabel 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Crisis situations such as the current Covid-19 pandemic are a catalyst for change. This study stresses the need to work towards achieving quality education, and to prepare future teachers in sustainability competencies. [...]
2021 - 10.3390/su13116261
Sustainability, Vol. 13 Núm. 11 (2021) , p. 13  
4.
9 p, 5.0 MB Octava evaluación de test editados en España : una experiencia participativa / Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Doval Dieguez, Eduardo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Aliága Ugarte, Juan Martín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espelt, Albert 1981- (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ; García-Rueda, Rebeca (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Angulo-Brunet, Ariadna (Universitat Autònoma de Barcelona)
La Comisión de Test del Consejo General de la Psicología en España promueve anualmente la revisión de la calidad de diferentes test publicados. Este trabajo tiene un doble objetivo: a) presentar los resultados de la octava edición y b) considerar la aportación de la universidad en dicho proceso. [...]
Every year, the Test Commission of the Spanish Psychological Association promotes the assessment of the test quality of several published tests. The aim of the present study is two-fold: a) to present results for the eighth review, and b) to consider the contribution of the universities in this process. [...]

2021 - 10.23923/pap.psicol2020.2937
Papeles del psicólogo, Vol. 42 Núm. 1 (2021) , p. 1-9
2 documents
5.
31 p, 156.5 KB Prestigiando el trabajo de cuidados en los servicios de ayuda a domicilio / Moreno Colom, Sara, 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT))
El objetivo del artículo es analizar hasta qué punto la Administración pública puede contribuir a la profesionalización del trabajo de cuidados. Para ello, se presenta el estudio de caso realizado sobre el nuevo modelo de gestión del Servicio de Atención Domiciliaria impulsado por el Ayuntamiento de Barcelona en el marco del proyecto Superilles Socials. [...]
The aim of the article is to analyze to role of public administration to the professionalization of care work. It presents the case study carried out on the new management model of the Home Care Service promoted by the Barcelona City Council within the framework of the Superilles Socials project. [...]

2021 - 10.14422/mig.i53y2021.002
Migraciones, Núm. 53 (2021) , p. 27-57  
6.
19 p, 928.5 KB Exploring the role of service delivery in remarkable tourism experiences / Escobar Rivera, Dalilis (Universitat de Girona. Departament d'Organització, Gestió Empresarial i Disseny de Producte) ; Casadesús Fa, Martí (Universitat de Girona. Departament d'Organització, Gestió Empresarial i Disseny de Producte) ; Sampaio, Paulo A. (Universidade do Minho. Departamento de Produção e Sistemas) ; Simon, Alexandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
The purpose of the article is to analyze through a service-experience framework the consequences and contingency factors of Service Delivery (SD) in Remarkable Tourism Experiences (RTE) and explore to what extent these factors interact to evoke delight behaviors in customers. [...]
2019 - 10.3390/su11051382
Sustainability, Vol. 11 Núm. 5 (january 2019) , p. 1382  
7.
10 p, 396.3 KB Examining the relationship between perceived service quality, satisfaction, and renewal intention in Portuguese fitness centers / Dias, Cláudia (Universidade do Porto (Portugal). Centro de Investigação, Formação, Intervenção e Inovação em Desporto) ; Ferreira, Arnaldino (Escola Secundária Alberto Sampaio (Braga, Portugal)) ; Romão Pereira, Artur (Universidade do Porto (Portugal). Centro de Investigação, Formação, Intervenção e Inovação em Desporto) ; Fonseca, Antonio Manuel (Universidade do Porto (Portugal). Centro de Investigação, Formação, Intervenção e Inovação em Desporto)
This study adopted the service quality model proposed by Chang, which specifies a three-stage systems view of the fitness services as inputs, throughputs and outputs, to analyze the relationships between service quality (inputs), customer satisfaction (throughputs) and renewal intention (outputs). [...]
Este estudio adoptó el modelo de calidad de servicio propuesto por Chang, lo cual especifica una visión sistémica en tres etapas de los servicios de fitness como inputs, throughputs y outputs, para analizar las relaciones entre la calidad del servicio (inputs), la satisfacción y la intención de renovación (outputs). [...]
Este estudo adotou o modelo de qualidade de serviços proposto por Chang, o qual especifica uma visão sistémica dos serviços de fitness em três fases, como inputs, throughputs e outputs, para analisar as relações entre a qualidade de serviços (inputs), satisfação (throughput) e intenção de renovação (saídas). [...]

2019
Revista de psicología del deporte, Vol. 28 Núm. 2 (2019) , p. 49-58 (Artículos)  
8.
4 p, 76.1 KB Evaluación de eventos deportivos por el deportista con discapacidad : aporte individual (Modelos de regresión) vs. interacción (Qca) / Boquera, José Manuel (Universidad Católica de Valencia) ; Martínez Rico, Gabriel (Universidad Católica de Valencia) ; Pérez Campos, Carlos (Universidad Católica de Valencia) ; Prado Gascó, Vicente Javier (Universidad Europea de Valencia)
El presente estudio pretende analizar el impacto que variables de gestión (Calidad del Servicio, Valor Percibido y Satisfacción General), así como variables de la propia discapacidad (origen y tipo de discapacidad) influyen sobre las Intenciones Futuras de volver al evento de los deportistas con discapacidad. [...]
This study aims to analyze the impact of management variables (Service Quality, Perceived Value and General Satisfaction) and variables of disability itself (origin and type of disability) on the future intentions to attend again of disabled athletes. [...]

2016
Revista de psicología del deporte, Vol. 25, Suplemento 1 (2016) , p. 85-88 (Monográfico "Economía, gestión y márketing en organizaciones deportivas")  
9.
6 p, 223.3 KB La influencia de la inteligencia emcoional en el estrés, la disonancia emocional y el rendimiento de tripulantes de cabina de pasajeros / Piñar Chelso, María José (Escola Universitària de Turisme Formatiu Barna (Barcelona)) ; Fernández-Castro, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo del trabajo ha consistido en diseñar un procedimiento que simule, con realismo, situaciones potencialmente estresantes, frecuentes y verídicas con pasajeros, que permita analizar el papel de la inteligencia emocional en el estrés, la disonancia emocional, la dificultad percibida y el rendimiento de los tripulantes de cabina de pasajeros frente a pasajeros conflictivos. [...]
The aim of work was to design a procedure which allows to simulate,with realism, potentially stressful, frequent and real situations with passengers and analyse the role of emotional intelligence in perceived stress, emotional dissonance, perceived difficulty and performance of flight attendants in the face of disruptive passengers. [...]

2011
Anales de psicología, Vol. 27, núm. 1 (2011) , p. 63-70  
10.
10 p, 192.3 KB Escala para la calidad de los servicios y lealtad del consumidor en tiendas de alimentación / Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Berbel Giménez, Gaspar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Prat Santaolària, Remei (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Actualmente el comercio local está amenazado por la competencia de las grandes superficies, siendo crucial apostar por la satisfacción y lealtad. El objetivo del estudio fue elaborar un instrumento para evaluar la satisfacción y la lealtad en tiendas de alimentación y estudiar la influencia de variables sociodemográficas. [...]
Local trade is currently under the threat of competition from department stores; thus, it is crucial to concentrate on satisfaction and loyalty. To develop an instrument to evaluate satisfaction and loyalty in delicatessens and to study the influence of socio-demographic variables on these aspects. [...]

2014 - 10.11144/Javeriana.UPSY13-3.ecsl
Universitas Psychologica, Vol. 13, Núm. 3 (2014)  

Articles : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
6 p, 3.6 MB Performance evaluation of a multi-user virtual reality platform / Parthasarathy, Venkatakrishnan (Dublin City University) ; Simiscuka, Anderson (Dublin City University) ; O'Connor, Noel (Dublin City University) ; Muntean, Gabriel-Miro (Dublin City University)
Virtual Reality (VR) popularity is increasing as it is becoming more affordable for end users. Available VR hardware includes low-end inexpensive devices like Google Cardboard and high-end ones like HTC Vive or Oculus Rift, which are more expensive headsets. [...]
2020 (TRACTION: Opera co-creation for a social transformation)
International Wireless Communications & Mobile Computing Conference (IWCMC 2020), 16th : 2020  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.