Results overview: Found 7 records in 0.02 seconds.
Articles, 7 records found
Articles 7 records found  
1.
22 p, 917.6 KB "Per virtut del sant Roser" : imatges arbòries al convent de Sant Pere Màrtir de Manresa / Agustí Vivas, Francesc (Universitat de Girona)
L'Arbre del Roser i l'Arbre amb sants i santes de l'orde dominic són dues grans pintures provinents del desaparegut convent de frares predicadors de Manresa. Totes dues destaquen per diversos motius, entre d'altres: les dimensions que presenten, la diversitat de personatges que hi ha i la varietat de la seva iconografia. [...]
The Arbre del Roser (Rose Tree) and the Arbre amb sants i santes de l'orde dominic (Tree with Saints of the Dominican Order) are two large paintings from the former Dominican friary of Manresa. Both paintings stand out for their size, the diversity of their subjects and their varied iconography. [...]
El Arbre del Roser y el Arbre amb sants i santes de l'orde dominic son dos grandes pinturas provenientes del desaparecido convento de frailes predicadores de Manresa. Las dos destacan por varios motivos, entre otros: las dimensiones que presentan, la diversidad de personajes que hay y la variedad de su iconografía. [...]

2016 - 10.5565/rev/locus.279
Locus amoenus, Núm. 14 (2016) , p. 109-130 (Articles)  
2.
8 p, 2.5 MB Una fuente gráfica para «Las Lanzas» de Velázquez / Bassegoda i Hugas, Bonaventura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
En este trabajo, se propone que, para la composición de Las Lanzas, Velázquez conoció y empleó una estampa del taller del grabador Frans Hogenberg (ca. 1530-1590) en que se representa el encuentro amistoso de Ambrosio de Spinola y Mauricio de Nassau en febrero de 1608.
En aquest treball es proposa que, per a la composició de Las Lanzas, Velázquez va conèixer i va fer servir una estampa del taller del gravador Frans Hogenberg (ca. 1530-1590) en què es representa l'encontre amistós d'Ambrosio de Spinola i Maurici de Nassau el febrer de 1608.
This paper proposes that Velazquez's famous painting, The Surrender of Breda, is based on an engraving made by the workshop of Frans Hogenberg (ca. 1530-1590), which depicts the friendly encounter between Ambrosio Spínola and Maurice of Nassau in February 1608.

2014 - 10.5565/rev/locus.7
Locus amoenus, Núm. 12 (2013-2014) , p. 107-114 (Articles)  
3.
13 p, 277.8 KB Las órdenes religiosas y la crisis en el nombramiento de obispos en Castilla bajo Felipe IV (1621-1665) / Rawlings, Helen (University of Leicester. College of Arts, Humanities and Law)
La Iglesia española del siglo XVII destacó, sobre la de otros países católicos de la Europa occidental, por el alto porcentaje de miembros de las órdenes religiosas —especialmente dominicos— nombrados obispos. [...]
L'Església espanyola del segle XVII va destacar, per sobre de la d'altres països catòlics de l'Europa occidental, per l'alt percentatge de membres dels ordes religiosos —especialment dominics— nomenats bisbes. [...]
The seventeenth-century Spanish Church stood out among other Catholic countries of western Europe on account of the high percentage of members of the religious orders —especially Dominicans— recruited as bishops. [...]

2012 - 10.5565/rev/manuscrits.3
Manuscrits : revista d'història moderna, Núm. 30 (2012) , p. 125-137  
4.
18 p, 95.5 KB Identitat i veu femenines en A True Relation of Their Sufferings (Relació verídica dels seus patiments, 1662) de les quàqueres Katharine Evans i Sarah Cheevers / Curbet, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Font, Carme, 1972- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
Aquest article analitza la representació de la «identitat del jo» dins del gènere de la profecia i, en particular, d'una important autobiografia quàquera, This is a Short Relation [Relació verídica dels seus patiments] (1662), escrita per les britàniques Katharine Evans i Sarah Cheevers. [...]
Este artículo analiza la representación de la «identidad del yo» en el género de la profecía y, en especial, de una importante autobiografía cuáquera, This is a Short Relation [Relación verídica de sus sufrimientos] (1662), escrita por las británicas Katharine Evans y Sarah Cheevers. [...]
This article analyses the representation of selfhood in the genre of prophecy, showcasing a major quaker autobiography, This is A Short Relation (1662), written by Katharine Evans and Sarah Cheevers; the analysis seeks to assess, through a detailed discussion of the voices in the text, the kind of selfhood that emerges from it, its main constitutive elements, and the importance of gender elements in it. [...]

2010
Manuscrits : revista d'història moderna, Núm. 28 2010) , p. 243-260  
5.
26 p, 79.7 KB Juntas de herbolarios y tertulias espagíricas : el círculo cortesano de Diego de Cortavila (1597-1657) / Rey Bueno, Mar
Se estudia la figura de Diego Cortavila y Sanabria, boticario real propietario de un interesante jardín botánico en el Madrid del seiscientos. Se analizan sus relaciones científicas, profesionales y personales con otros expertos en el arte de curar como puente de unión entre las actividades científicas del reinado de Felipe II y la batalla ideológica que los llamados novatores desarrollaron a finales del siglo XVII.
2004
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, V. 24 (2004) p. 243-267  
6.
18 p, 4.3 MB Cendres de la pintura : Antoni Rovira i Pau Torrent al retaule de sant Miquel d'Esparreguera (1629-1635) / Bosch Ballbona, Joan, 1960- (Universitat de Girona. Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural)
El present treball vol aportar nous materials a l'estudi de la pintura del segle XVII a Catalunya, un tema mal conegut i ple d'enigmes. Vol presentar, per exemple, les personalitats dels pintors Antoni Rovira i Pau Torrent, i recuperar amb velles imatges la memòria del retaule de sant Miquel d'Esparreguera (1629-1634) --una obra que va ser cremada el 1936--. [...]
The present work furnishes new patterns for de critical study of seventeenth-century painting in Catalonia, a subject, still today, enigmatic and neglected. This article surveys the artistic personalities of Antoni Rovira and Pau Torrent, and retrieves the memory of the images of the altarpiece of sant Miquel d'Esparraguera (1629-1634), which was burnt in 1936. [...]

1997 - 10.5565/rev/locus.72
Locus amoenus, N. 3 (1997) , p. 79-96  
7.
31 p, 199.9 KB Guerra y revolución militar en la Iberia del siglo XVII / White, Lorraine
Todavía continúan los debates sobre la revolución militar (RM) acaecida a comienzos de la Europa moderna. En un esfuerzo por determinar si la Iberia del siglo XVII merece permanecer en la periferia o ser incorporada a los territorios al centro de la RM, este artículo toma como caso de estudio la guerra Luso-castellana de 1640-68. [...]
Actualment encara continuen els debats sobre la revolució militar que va tenir lloc a principis de l'època moderna a Europa. En un esforç per determinar si la Ibèria del XVII mereix romandre a la perifèria o ser incorporada dins els territoris del centre d'aquesta revolució, aquest article pren com a cas d'estudi la guerra luso-castellana del 1640-68. [...]
The debate over la Revolución Militar (RM) in early modern Europe still continues. In an effort to determine if seventeenth-century Iberia deserves to remain on the periphery or be incorporated into the so-called «heartlands» of the RM, this article takes as a case study the Luso-castilian war of 1640-1668. [...]

2003
Manuscrits, N. 21 (2003) , p. 63-93  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.