Resultats globals: 12 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 6 registres trobats
Documents de recerca, 6 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
20 p, 270.7 KB Interculturalidad, world music y gestión de patrimonio musical en espectáculos musicales : un acercamiento a la Fundación Casa de la India de Valladolid / Debrois Castro, Marion Bastiana
El presente artículo pretende ser un acercamiento a las actividades musicales de la Fundación Casa de la India desde una perspectiva musicológica. Para ello se han seleccionado cuatro de sus actividades musicales y se han estudiado aplicando teorías y metodologías provenientes de disciplinas como la etnomusicología, antropología, sociología y estudios culturales y, en especial, cuestiones vinculadas a la interculturalidad, los estudios sobre la world music y la gestión del patrimonio musical. [...]
This paper aims to be an approach to the musical activities of the Casa de la India Foundation from a musicological perspective. To this end, four of its musical activities have been selected and studied applying theories and methodologies from disciplines such as ethnomusicology, anthropology, sociology and cultural studies and, in particular, issues related to interculturality, Studies on world music and management of musical heritage. [...]

2023 - 10.5565/rev/indialogs.236
Indialogs : Spanish journal of India studies, Vol. 10 (2023) , p. 73-91 (Articles)  
2.
7 p, 257.1 KB Literatura de no-ficción, animales y pandemia : el caso del libro "La vida de una vaca" / Meneses, Juan Pablo (Universidad de Chile)
En el contexto de la actual pandemia del Covid-19, los medios de comunicación suelen bombardear con cifras de personas afectados por el virus, y esos números los acompañan con la identidad y las historias íntimas de algunos enfermos o fallecidos. [...]
In the context of the current Covid-19 pandemic, the media is often bombarded with figures of people affected by the virus, and these figures are accompanied by with the identity and intimate stories of some of the sick or deceased. [...]

2020 - 10.5565/rev/da.527
dA Derecho Animal : Forum of Animal Law Studies, Vol. 11 Núm. 4 (2020) , p. 155-161 (Contribucions)  
3.
18 p, 312.1 KB El papel de la mujer en las películas y series originales de Netflix en India / Martín-Párraga, Javier (Universidad de Córdoba)
Desde sus orígenes como videoclub por catálogo a finales de los noventa del siglo pasado, la compañía Netflix ha ido evolucionando hasta convertirse en una de las empresas audiovisuales que más cantidad de películas y series distribuyen y producen. [...]
Netflix began its activity back in the 90s of the previous century as a videoclub which distributed DVDs via mail. In a very short span of time, it has been able to evolve in a tremendous manner and it is safe to affirm that nowadays Netflix is one of the companies which produce and distribute more movies and TV shows worldwide. [...]

2020 - 10.5565/rev/indialogs.138
Indialogs : Spanish journal of India studies, Vol. 7 (2020) , p. 45-62 (Articles)  
4.
13 p, 310.6 KB Figuras profesionales emergentes de radio y televisión en la era de la hipermedialidad / Luzón Fernández, Virginia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gómez, Ángel Custodio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cervantes Urbieta, Rosa Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona)
La hibridación en los géneros -radiofónicos y televisivos- es una realidad, todos han tenido que adaptarse a las audiencias y, de la misma manera, lo han hecho los profesionales responsables de su producción, incluso en los formatos más tradicionales. [...]
Genres hybridization -radio and tv -is a reality, the professionals responsible of this production has adapted to the audience and, in the same way the more traditional formats has changed. The aim of this article is to show how they have evolved their roles, routines and responsibilities. [...]

2017 - 10.14198/MEDCOM2017.8.1.4
Revista mediterránea de comunicación, Vol. 8, Num. 1 (2017) , p. 45-57  
5.
26 p, 578.1 KB Mujeres en la arena. : Participación femenina en los ludi circenses / Ortega Balanza, Marta (Universitat de Barcelona)
The evolution of the feminine participation in "ludi" (games) and other circus shows in ancient Rome is analized, discussing women different areas of action and their impact in society. Whereas the reputation and fascination for gladiators has come up to us and has originated different and popular audio-visual products, the fact that there also were gladiator women is unknown. [...]
2012
Historiae, Núm. 9 (2012) , p. 111-136  
6.
14 p, 233.6 KB Mitologías cotidianas y pequeños rituales televisivos : Los talk shows / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
La reflexión sobre los talk shows que se realiza en este artículo tiene como objeto definir las características de uno de los géneros más representativos del papel de interface entre el individuo y las instituciones que desempeña la televisión actual; un papel que ha terminado por convertir la recepción televisiva en una verdadera actividad ritual de los mitos que gobiernan la relación del yo con los otros. [...]
The reflection on talk shows made in this article attempts to define the characteristics of one of the most representative genres of the interface role between individuals and the institutions undertaken by today's television: a role which has ended up turning television reception into a ritual activity of the myths which rule the relations of ourselves with others. [...]

2000
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 24 (2000) , p. 79-92  

Documents de recerca 6 registres trobats  
1.
282 p, 4.9 MB The Portrayal of Arabs as Reflected in American Political Satire Shows / Hussein Elmawsely, Asmaa Mohamed Khaled ; Carrillo Pérez, Nereida, dir. ; Ferré Pavia, Carme, 1969-, dir.
Durant diversos anys, examinar la imatge dels àrabs i els musulmans reflectida als mitjans de comunicació nord-americans s'ha considerat un camp d'investigació ric, que ha estat adobat per molts estudiosos de la comunicació política. [...]
Durante varios años, examinar la representación de los árabes y los musulmanes en los medios de comunicación estadounidenses se ha considerado un campo de investigación rico, que ha sido abonado por muchos estudiosos de la comunicación política. [...]
For several years, examining the image of Arabs and Muslims reflected in the American media has been considered a rich field of research that has been tackled by many political communication scholars. [...]

2021  
2.
121 p, 4.9 MB El uso de las redes sociales en Gran Hermano VIP 4 / Martínez Zambrana, Lorena ; Sánchez Casals, Laia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest projecte d'investigació té com a objectiu estudiar quin és l'ús que donem a les xarxes socials, concretament al programa Gran Hermano VIP. Així doncs, s'analitzaran les estratègies principals que utilitza el reality show per incitar els espectadors a participar per les xarxes socials. [...]
Este proyecto de investigación tiene como objetivo estudiar cuál es el uso que damos a las redes sociales en el programa de Gran Hermano VIP. Así pues, se analizarán las estrategias principales que utiliza el reality show para incitar a los espectadores a participar por las redes sociales. [...]
This research project aims to study how we use social networks in "Big Brother VIP 4" (Spain). Firstly, the project will analyse different strategies that the reality show use to encourage viewers to participate on social networks. [...]

2016
Grau en Comunicació Audiovisual [968]
2 documents
3.
84 p, 4.2 MB Los makeovers shows en España : Análisis del contenido del formato Cámbiame / Froilan Rodríguez, Cristina ; Gutiérrez, Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest estudi analitza el makeover show a Espanya, un subgènere del reality show que mostra transformacions als participants com una forma de millorar la vida dels ciutadans. Destaquen els seus programes amb temàtica de canvi d'imatge com és el cas de Cámbiame. [...]
Este estudio analiza el makeover show en España, un subgénero del reality show que muestra transformaciones en los participantes como una forma de mejorar la vida de los ciudadanos. Destacan sus programas con temática de cambio de imagen como es el caso de Cámbiame. [...]
This study analyzes the makeover show in Spain, a subgenre of reality show that shows a transformation in its participants as a way to improve the lives of citizens. Programs about a physical makeover stand out the most, which is the case of Cámbiame. [...]

2016
Grau en Comunicació Audiovisual [968]  
4.
122 p, 1.9 MB Els talent-shows musicals com a gènere híbrid d'entreteniment : El cas de La Voz (Telecinco, 2012-2015) i Oh Happy Day (TV3, 2013-2015) / Calduch Casas, Helena ; Custodio, Ángel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els talent-shows musicals s'han instal·lat en les graelles de programació com un dels formats híbrids més exitosos i rentables del moment. Amb la mirada centrada en el talent-show, la present investigació realitza un anàlisi de contingut sobre els principals estilemes narratius i visuals, procedents d'altres macrogèneres i gèneres televisius, que incorporen els talents. [...]
Los talent-shows musicales se han instalado en las parrillas de programación como uno de los formatos híbridos más exitosos y rentables del momento. Con la mirada centrada en el talent-show, la presente investigación realiza un análisis de contenido sobre los principales estilemas narrativos y visuales, procedentes de otros macrogéneros y géneros televisivos, que incorporan los talents. [...]
Musical talent shows have been installed in the programming grids as one of the most successful hybrid formats and profitable at this moment. Focusing on the talent show, the present research performs a content analysis on the main narrative and visual features, from other macro genres and genres, which incorporate the talents. [...]

2016
Grau en Comunicació Audiovisual [968]  
5.
44 p, 900.6 KB Analysis of problems in translation from the original English to the Spanish version of two American comedy series : 'Friends' and 'The big bang theory' / Reynès, Janie ; Stephenson, Catherine Mary, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
This research focuses on two American TV shows, Friends and The Big Bang Theory. The analysis and comparison of translation segments of both shows in the original version in English and the dubbed version in Spanish enable the translation of humor in general to be studied, and, most specifically, culture-related humor. [...]
Aquest treball es centra en dues sèries nord-americanes: Friends i The Big Bang Theory. L'anàlisi i la comparació de segments de traducció d'ambdues sèries en la versió original en anglès i en la versió espanyola doblada permeten estudiar la traducció de l'humor en general i especialment de l'humor relacionat amb la cultura. [...]
Este trabajo se centra en dos series estadounidenses: Friends y The Big Bang Theory. El análisis y la comparación de segmentos de traducción de ambas series en la versión original en inglés y en la versión española doblada permiten estudiar la traducción del humor en general y especialmente del humor relacionado con la cultura. [...]

2015
Grau en Traducció i Interpretació [1202]  
6.
40 p, 1.5 MB Telerrealitat i joves universitaris : Consum, motivacions i efectes / Sabaté Méndez, Marta ; Gutiérrez, Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquesta investigació examina les motivacions y els efectes dels programes de telerrealitat en els joves universitaris. S'ha escollit una mostra de 214 participants als que s'ha administrat un cuestionari estructurat per a saber el seu grau d'acord o desacord amb una sèrie de d'afirmacions motivacionals. [...]
Esta investigación examina las motivaciones y los efectos que tienen los programas de telerrealidad sobre los jóvenes universitarios. Se ha seleccionado una muestra de 214 participantes a los que se administró un cuestionario para saber su grado de acuerdo y desacuerdo con una serie de afirmaciones. [...]
This investigation examines the motivations and the effects of the reality tv programs in the university studients. We selected a sample of 214 participants which we have administered a survey to know their range of agreement or disagreement from a list of sentences. [...]

2015
Grau en Periodisme [971]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.