Resultats globals: 11 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 8 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 8 registres trobats  
1.
18 p, 299.6 KB Simulaciones computacionales en la enseñanza de la física : una revisión crítica de los últimos años / Velasco, Juan (Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Matemática, Astronomía y Física) ; Buteler, Laura (Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Matemática, Astronomía y Física)
Numerosos artículos fueron publicados en el campo de las simulaciones computacionales en los últimos veinte años. Sin embargo, la extensión de esta área y la diversidad de resultados dificultan la iniciación en ella. [...]
Nombrosos articles van ser publicats en el camp de les simulacions computacionals en els últims vint anys. No obstant això, l'extensió d'aquesta àrea i la diversitat de resultats dificulten la iniciació en ella. [...]
Many articles were published about computational simulations in the last twenty years. However, the extension of the field and the variety of results make it difficult to take up work in this area of research. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2117
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 161-178 (Investigaciones Didácticas)  
2.
16 p, 213.0 KB Nuevas tecnologías y aprendizaje significativo de las ciencias / Romero Ariza, Marta (Universidad de Jaén. Departamento de Didáctica de las Ciencias) ; Quesada Armenteros, Antonio (Universidad de Jaén. Departamento de Didáctica de las Ciencias)
Este trabajo pretende fomentar la reflexión sobre el potencial de la tecnología educativa para promover el aprendizaje significativo de las ciencias. Con este propósito se recurre a la literatura especializada, para mostrar algunos resultados de investigación sobre la aplicación de las TIC a la enseñanza de las ciencias (herramientas de adquisición de datos, programas de modelización, simulaciones, laboratorios virtuales…). [...]
This paper intends to promote reflection on ICT use to facilitate meaningful science learning. In order to achieve this goal, key research works on technology implementation (data acquisition devices, modeling tools, simulations, virtual laboratories…) are selected from the specialized literature. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.433
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 1 (2014) , p. 101-115  
3.
16 p, 252.0 KB Modelización basada en el individuo : una metodología atractiva para el estudio de biosistemas / Ginovart, Marta (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Matemàtica Aplicada III) ; Blanco, Mónica (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Matemàtica Aplicada III) ; Portell, Xavier (Universitat Politècnica de Catalunya.) ; Enginyeria Agroalimentària i Biotecnologia ; Ferrer-Closas, Pol (Escola Superior d'Agricultura de Barcelona)
El objetivo general de este trabajo es presentar las características generales de los modelos basados en el individuo (IbM) y la manera de tratar con ellos cuando se modeliza un biosistema o conjunto de entidades discretas con vida propia que evolucionan en un entorno cambiante. [...]
The aim of this paper is to present the general characteristics of the individual-based models (IbMs), and the way to deal with them when a bio system, a set of discrete life entities evolving in a changing environment, is modeled. [...]

2012 - 10.5565/rev/ec/v30n2.572
Enseñanza de las ciencias, Vol. 30, Núm. 2 (juny 2012) , p. 93-108  
4.
5 p, 861.6 KB Llenguatges de la Física i recursos digitals dels docents / Gras-Martí, Albert (Universitat d'Alacant. Departament Física Aplicada) ; Cano-Villaba, Marisa (Universitat d'Alacant. Departament Física Aplicada) ; Milachay, Yuri (Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas. Departamento Física) ; Sifredo, Carlos (Ministerio de Educación (Cuba)) ; Soler-Selva, Vicent ; Valdés, Pablo (Instituto Superior de Tecnologías y Ciencias Aplicadas (Cuba))
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
5.
4 p, 146.0 KB El laboratori informàtic a l'aula. L'Interactive Physics, fent servir el canó de projecció, una bona eina per ensenyar física / Tena i Frasno, Juli
Les simulacions són un recurs informàtic que ajuda en la tasca docent, però ens trobem amb la dificultat que suposa aplicar una tecnologia amb la que no estem familiaritzats. El que proposo és una metodologia per utilitzar les simulacions IP a l'aula convencional, de manera que no impliqui l'ús d'altres espais.
2009 - 10.5565/rev/ciencies.187
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 14 (2009) p. 9-12  
6.
5 p, 328.4 KB "Ones : so i llum" a quart d'ESO amb l'ajut d'applets / Gómez de Paula, Nieves
L'augment dels recursos informàtics dels centres docents, juntament amb el desenvolupament d'aplicacions per a l'ensenyament de les ciències, "applets", "fislets", "fisips", "web quests"… permeten al professorat mostrar als alumnes, d'una manera més dinàmica i entenedora, conceptes que, pel seu grau d'abstracció, són difícils de visualitzar. [...]
2009 - 10.5565/rev/ciencies.195
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 13 (2009) p. 6-10  
7.
10 p, 418.0 KB Proceso de autoría / creación de simulaciones realizado por profesores de química : una experiencia de capacitación en servicio / Fejes, Marcela Elena ; Infante-Malachias, Maria Elena ; Navas, Ana Maria ; Nunes, César Augusto Amaral
2008
Enseñanza de las ciencias, V. 26 n. 2 (2008) p. 281-290  
8.
6 p, 563.1 KB Animacions i simulacions per a l'ensenyament de la Biologia a secundària / Lacasa Millán, María Isabel
A la societat actual cada cop depenem més de les noves tecnologies en la vida diària. Els centres educatius i els docents que en formem part no podem quedar al marge d'aquesta revolució tecnològica. [...]
2007 - 10.5565/rev/ciencies.256
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 8 (2007) p. 33-38  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
8 p, 281.7 KB Development of a distributed agent based simulation benchmark using D-MASON / Peralta Quesada, Cristina ; César Galobardes, Eduardo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Agent-based models(ABM) are computational models that allow the simulation of systems focusing on the behavior and interactions of autonomous individuals (agents) within an environment, with the objective of recreating a complex system. [...]
Els models basats en agents (ABM) són models computacionals que permeten la simulació de sistemes centrant-se en el comportament i les interaccions dels agents a dins d'un entorn, amb l'objectiu de recrear sistemes complexos. [...]
Los modelos basados en agentes (ABM) son modelos computacionales que permiten la simulación de sistemas centrándose en el comportamiento y las interacciones de agentes dentro de un entorno, con el objetivo de recrear sistemas complejos. [...]

2019-07-01
Grau en Enginyeria Informàtica [958]  
2.
10 p, 623.3 KB Forest fire simulator system for emergency resources management support / Pelegrín Caparrós, Lucas ; Cortés Fité, Ana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Europe suffers approximately 65,000 fires every year, which burn, on average, half a million hectares of forest areas [1]. The main direct effect of forest fires is the destruction of the natural landscape and the consequent loss of ecosystem service that have drastic economic impact, but mainly and much more important, fires also result in the loss of human lives every year. [...]
Europa sufre aproximadamente 65,000 incendios cada año, de media, medio millón de hectáreas forestales[1]. El principal efecto de los fuegos forestales es la destrucción de la superfície natural y como consecuencia la pérdida del ecosistema y el gran impacto económico, pero principamente y de manera mucho más importante el fuego tambien repercute en la pérdida de vidas humanas año tras año. [...]
Europa pateix aproximadament 65,000 incendis cada any, de mitja, cada mig-milió d'hectàrees forestals[1]. El principal efecte dels focs forestals es la destrucció de la superfície natural i com a conseqüència la pèrdua de l'ecosistema i el gran impacte econòmic, però principalment i de manera molt més important el foc, també, repercuteix en la pèrdua de vides humanes any rere any. [...]

2016-06-29
Grau en Enginyeria Informàtica [958]  
3.
429 p, 7.1 MB Les dificultats dels estudiants de secundària en la lectura d'imatges científiques representades en simulacions de física / López Simó, Víctor ; Pintó Casulleras, Roser, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En aquesta tesi doctoral hem investigat com els estudiants llegeixen i interpreten les representacions visuals que apareixen en dues simulacions educatives de física. Una d'aquestes simulacions pretén explicar als estudiants d'ESO què succeeix a nivell microscòpic quan es freguen dos objectes i les superfícies d'aquests objectes s'escalfen. [...]
En esta tesis doctoral hemos investigado cómo los estudiantes leen e interpretan las representaciones visuales que aparecen en dos simulaciones educativas de física. Una de estas simulaciones pretende explicar a los estudiantes de ESO qué sucede a nivel microscópico cuando se frotan dos objetos y las superficies de estos objetos se calientan. [...]
In this thesis we have investigated how students read and interpret visual representations displayed in two educational physics simulations. One simulation aims to explain to secondary school students the friction process between two materials and its heating at the microscopic level. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.