Resultats globals: 16 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 12 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Articles 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
7 p, 519.1 KB Seminars as a useful tool of active learning : The study case of the Zoology in the Environmental Sciences / Soler Membrives, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Muñoz Muñoz, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Carrassón López de Letona, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Constenla Matalobos, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Garcia-del-Pino, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Morton Juaneda, Ana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Valbuena Ureña, Emilio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
En aquest treball es mostra com la incorporació de seminaris en la Zoologia de les Ciències Ambientals ajuda a millorar les qualificacions respecte a la mitja de les titulacions. Es conclou que la utilització de seminaris està molt ben valorat pels estudiants i n'augmenta la seva motivació. [...]
This paper shows how the incorporation of seminars in the Zoology of Environmental Sciences helps to improve the qualifications with regard to the average of the degree qualifications. We conclude that the use of seminars is highly valued by students and increases their motivation. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
2.
9 p, 515.3 KB Una Experiència de Ludificació per Millorar el Rendiment de l'Alumnat d'Enginyeria a través de la Motivació / Sánchez-Carmona, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Pons, Jordi, (Pons Aróztegui) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Robles, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
La falta de motivació de l'alumnat és un problema recorrent. L'alumnat valora obtenir el títol per sobre d'assolir coneixements, habilitats i competències. Per combatre això, hem desenvolupat una experiència de ludificació que s'articula a través d'un sistema de mèrits i classificacions. [...]
The students' lack of motivation is a usual problem. The students value more the obtention of the degree than the developing of competences and skills. In order to fight this, we developed a gamification's experience based on merits and rankings. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
3.
20 p, 931.9 KB "I have learned a lot of things about other neighborhoods" : secondary students as Linguistic Landscapes ethnographers / Kruszynska, Klaudia Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Linguistic Landscape (LL) has been recognized as a valuable tool by foreign language teachers that allows them to incorporate the "outside" world into the classroom (Kruszynska & Dolly, 2023). In this study, secondary school students, as ethnographers, investigated LL in their neighborhoods. [...]
El paisatge lingüístic (PL) és considerat com una eina valuosa pels docents de llengües estrangeres, permetent-los integrar el món "extern" a l'aula (Kruszynska i Dolly, 2023). En aquest estudi, els estudiants de secundària van investigar el PL als seus barris. [...]
El paisaje lingüístico (PL) destaca como una herramienta valiosa por los profesores de lenguas extranjeras, permitiéndoles incorporar el mundo "externo" al aula (Kruszynska y Dolly, 2023). En esta investigación, estudiantes de secundaria, actuando como etnógrafos, investigaron el PL en sus barrios. [...]
Le paysage linguistique (PL) se distingue comme un instrument précieux pour les enseignants de langues étrangères, leur permettant d'intégrer le monde "externe" en classe (Kruszynska et Dooly, 2023). [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1265
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1265 (Articles)  
4.
17 p, 3.0 MB Fieldwork in Ground Zero, Mallorca. A Methodological Fieldwork Proposal for a Geographical Analysis of Tourist Areas / Blázquez-Salom, Macià (Universitat de les Illes Balears. Departamento de Geografía) ; Blanco-Romero, Asunción (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
La importancia para el avance científico del contacto directo con los fenómenos analizados es actualmente incuestionable en las ciencias sociales. De manera similar a la investigación de laboratorio, nuestra hipótesis defiende que el trabajo de campo en geografía del turismo es una herramienta insoslayable para llevar a cabo un estudio científico riguroso. [...]
For scientific headway to be made in the field of social science today, direct contact with analysed phenomena is all-important. The research hypothesis we put forward is that, just like practical laboratory work, fieldwork is an indispensable tool in tourism geography in guaranteeing rigorous scientific studies. [...]

2021 - 10.14198/INGEO2020.BB
Investigaciones geográficas, Núm. 75 (2021) , p. 43-59  
5.
7 p, 183.8 KB Editors' Note : Reconceptualising ICTs in foreign language teaching and learning / Bellés-Calvera, Lucía (Universitat de València) ; Martínez-Hernández, Ana-Isabel (Universitat Jaume I)
This special issue intends to highlight the relevant role of ICTs in language education. In that regard, this monograph brings together contributions that take a closer look at the use of technology in the foreign language classroom in the higher education context. [...]
Aquest número especial pretén destacar la rellevància de les TIC a l'ensenyament de llengües. En aquest sentit, aquest volum monogràfic reuneix contribucions que aprofundeixen l'ús de la tecnologia a l'aula de llengua estrangera en el context de l'educació superior. [...]
Este número especial pretende destacar la relevancia de las TIC en la enseñanza de idiomas. En ese sentido, este volumen monográfico reúne contribuciones que profundizan en el uso de la tecnología en el aula de lengua extranjera en el contexto de la educación superior. [...]
Ce numéro spécial vise à mettre en évidence la pertinence des TIC dans l'enseignement des langues. En ce sens, ce volume monographique rassemble des contributions qui approfondissent l'utilisation de la technologie dans la classe de langues étrangères dans le contexte de l'enseignement supérieur. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1290
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1290 (Editors' Note)  
6.
18 p, 606.9 KB The big challenge : Integrating digital teaching competence in the training of pre-service teachers / Llanes Velasco, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Preparing teacher candidates for teaching in the 21st century is a great challenge for universities. Teacher training programs must provide trainees with both theoretical and practical knowledge and opportunities for developing professional competences in the digital world. [...]
Preparar futurs mestres per a l'ensenyament al segle XXI és un gran repte per a les universitats. És fonamental que els programes de formació inicial integrin coneixements teòrics i pràctics i ofereixin oportunitats per desenvolupar les competències professionals necessàries per ensenyar en un món digital. [...]
Preparar a futuros docentes para la enseñanza en el siglo XXI es un gran desafío para las universidades. Es fundamental que los programas de formación integren conocimientos teóricos y prácticos y ofrezcan oportunidades para el desarrollo de la competencia profesional en un mundo digital. [...]
Préparer les futurs enseignants à l'enseignement du 21ème siècle constitue un défi pour les universités. Les programmes de formation des enseignants doivent fournir aux stagiaires des connaissances à la fois théoriques et pratiques et des opportunités pour développer des compétences professionnelles dans le monde numérique. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1121
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1121 (Articles)  
7.
10 p, 527.7 KB Dinámicas de dramatización en el aula / Jesús Morales, Eva Mª (IES Bernardo de Balbuena de Valdepeñas (Ciudad Real))
Las técnicas de dramatización se ponen al servicio de las competencias lingüística, artística y social en el contexto de desarrollo conductual y cognoscitivo perteneciente a la Educación Secundaria Obligatoria. [...]
The methods used by theatre are subjected to linguistic, artistic and social competences in a context of an appropriate behavioural and cognitive development in Compulsory Secondary Education. At the same time emotional intelligence and selfconcept are implemented, the student's conficence is strenghtened, as they experience how they are losing their fear associated to oral expression. [...]

2023
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 41 (2023) (Bones pràctiques i recursos)  
8.
12 p, 405.5 KB Mercado Mundial de Competencias Laborales : una aproximación desde la Teoría de Redes / Guerrero Herrera, Laura Araceli (Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo (Mèxic)) ; Terrones Cordero, Aníbal (Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo (Mèxic)) ; Sánchez Torres, Yolanda (Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo (Mèxic))
Las competencias laborales han tomado mayor relevancia en las últimas décadas donde las organizaciones modernas bajo el paradigma de la economía del conocimiento han incrementado la demanda de personal con habilidades que les garanticen niveles significativos de diferenciación y competitividad. [...]
Labor skills have become more relevant in recent decades where modern organizations under the paradigm of the knowledge economy have increased the demand for personnel with skills that guarantee them significant levels of differentiation and competitiveness. [...]
Les compétences de la main-d'œuvre sont devenues plus pertinentes au cours des dernières décennies, où les organisations modernes sous le paradigme de l'économie du savoir ont augmenté la demande de personnel doté de compétences garantissant des niveaux significatifs de différenciation et de compétitivité. [...]

2023 - 10.5565/rev/redes.1001
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 34 Núm. 2 (2023) , p. 254-265 (Articulos)  
9.
19 p, 190.8 KB The professional profile of the expert in media accessibility for the scenic arts / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Accessibility plays a major role in modern knowledge-based information societies. The potential of acessibility through ICT for inclusion and participation of all citizens is increasingly growing, allowing for a gradual integration in everyday life. [...]
2017 - 10.13137/2421-6763/17356
Rivista Internazionale di Tecnica della Traduzione / International Journal of Translation, Num 19 (2017) , p. 143-161  
10.
19 p, 241.7 KB Un regard sur les compétences socioculturelles à partir du traitement de l'Erasmus + dans les méthodes de FLE, niveau B2 / Gabiola Arrizubieta, Esther (UPV/EHU)
Malgré le Covid-19, la mobilité internationale des étudiants universitaires est toujours une démarche fortement encouragée par les universités, quel que soit le pays auquel elles appartiennent. [...]
Malgrat el Covid-19, la mobilitat internacional dels estudiants universitaris és sempre un transcurs fortament encoratjat per les universitats, quin que sigui el país al qual pertanyin. És fins i tot obligatòria en certes carreres acadèmiques. [...]
Despite Covid-19, international mobility of university students is still strongly encouraged by universities in all countries. It is even compulsory in some academic programmes. In the programmes they offer, foreign language teaching methods have obviously been adapted to encourage this phenomenon by facilitating the preparation of stays abroad. [...]
A pesar del Covid-19, la movilidad internacional de los estudiantes universitarios sigue siendo ampliamente fomentada por las universidades, independientemente del país al que pertenezcan. Incluso es obligatorio en algunos programas académicos. [...]

2021 - 10.5565/rev/languesparole.75
Langue(s) & Parole, Vol. 6 (2021) , p. 251-269 (Varia)  

Articles : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
42 p, 1.4 MB IO4 Report: Assesment of LTA Course Materials / Oncins Noguer, Estel·la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
This is a report of the work conducted for Intellectual Output (IO) 4 named: Assessment of the LTA course materials. First it explains the objectives of this Intellectual Output, timeline and methodology. [...]
2021 (Live Text Access (LTA))  
2.
86 p, 1.6 MB LTA Report IO2 Curriculum design / Eugeni, Carlo (SSML)
This report part of LiveTextAccess (LTA), a European co-funded project devoted to developing a professional profile and training for real-time intralingual respeakers or velotypists. Its main aim is to design an effective curriculum for realtime intralingual respeakers and velotypists.
2019 (Live Text Access (LTA))  
3.
74 p, 1.5 MB LTA Report IO1 Skills and competences / Bernabé, Rocío (SDI München)
This report summarises the results of an online survey launched to identify the skills and competences of the professional in this field. The starting point of the survey was a drafted skills cards elaborated by the LTA partners according to the ECQA guidelines. [...]
2019 (Live Text Access (LTA))
2 documents
4.
24 p, 201.7 KB LTA Report IO1 Training / Bernabé, Rocío (SDI München)
This questionnaire is conducted as part of LiveTextAccess (LTA), a European co-funded project devoted to developing a professional profile and training for real-time intralingual respeakers or velotypists. [...]
2019 (Live Text Access (LTA))  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.