Resultados globales: 105 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 88 registros
Libros y colecciones, Encontrados 1 registros
Documentos de investigación, Encontrados 14 registros
Materiales didàcticos, Encontrados 1 registros
Documentos gráficos y multimedia, Encontrados 1 registros
Artículos Encontrados 88 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
7 p, 203.2 KB Data on adult skills formation / Scandurra, Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Calero, Jorge (Universitat de Barcelona)
This article features supplementary data related to the article "How are adult skills configured?" [1]. The tables show the descriptive statistics of the variables included in the model together with the measurement model and the measure of overall model fit. [...]
2019 - 10.1016/j.dib.2019.104953
Data in Brief, Vol. 28 (december 2019)  
2.
5 p, 121.4 KB Psychological skills of highly qualified football players, determining the effectiveness of their playing activities / Simonenkova, Irina (Russian State University of Physical Education, Sport, Youth and Tourism. Psychology Department) ; Sopov, Vladimir (Russian State University of Physical Education, Sport, Youth and Tourism. Psychology Department)
The paper presents research findings of the psychological skills of highly qualified football players. These skills are essential for effective football players. Based on the analysis of the results, obtained by using the author's methodology, method of expert assessment and statistical methods, the psychological skills that are related to the game efficiency of the players have been established.
В статье представлены результаты исследования психологических навыков футболистов высокой квалификации. Целью данного исследования было выделить из одиннадцати наиболее важных психологических навыков спортсменов те, которые прежде всего взаимосвязанные с эффективностью игровой деятельности в футболе. [...]
El artículo presenta resultados de investigaciones sobre las habilidades psicológicas de jugadores de fútbol altamente calificados. Estas habilidades son esenciales para jugadores de fútbol efectivos. [...]

2020
Revista de psicología del deporte, Vol. 29 Núm. 2 (2020) , p. 171-175 (Artículos)  
3.
18 p, 166.3 KB La formación en periodismo de datos en España : radiografía de la oferta académica universitaria / Saavedra Llamas, Marta (Universidad Antonio de Nebrija) ; Herrero de la Fuente, Mercedes (Universidad Antonio de Nebrija) ; Castillo Lozano, Eduardo (Universidad Antonio de Nebrija)
Dentro de un ecosistema mediático cambiante, el periodismo de datos se alza como una de las especializaciones más interesantes para proporcionar a los usuarios información de calidad y como instrumento esencial para combatir esa amenaza para las sociedades democráticas que hoy representan las noticias falsas. [...]
Within a changing media ecosystem, data journalism stands out as one of the most interesting specializations to provide users with quality information and an essential instrument to combat the harmful effects of fake news in democratic societies. [...]
Dins d'un ecosistema mediàtic canviant, el periodisme de dades s'alça com una de les especialitzacions més interessants per proporcionar als usuaris informació de qualitat i com a instrument essencial per combatre aquesta amenaça per a les societats democràtiques que avui representen les notícies falses. [...]

2020 - 10.5565/rev/analisi.3283
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 62 (Juny 2020) , p. 93-109 (Articles)
2 documentos
4.
16 p, 163.4 KB Radiografía del periodismo de datos en las facultades de Comunicación españolas : innovando los estudios de grado en Periodismo / Flores-Vivar, Jesus Miguel (Universidad Complutense de Madrid. Internet Media Lab) ; López-López, Pilar José (Universidad Complutense de Madrid. Internet Media Lab)
La evolución del periodismo y los medios hace que cada vez más el conocimiento en profundidad de herramientas informáticas sea una necesidad apremiante para los periodistas del siglo XXI. Para ello, es necesario analizar, debatir y consensuar qué tipo de formación tecnológica básica es necesaria para poder realizar un periodismo de calidad. [...]
Due to the rapid evolution of journalism and the media, in-depth knowledge of computer tools has become an increasingly pressing need for 21st-century journalists. In this regard, it is necessary to analyze, discuss and reach a consensus on the basic technological training needed to perform quality journalism. [...]
L'evolució del periodisme i els mitjans fa que cada vegada més el coneixement en profunditat d'eines informàtiques sigui una necessitat urgent per als periodistes del segle XXI. Per això cal analitzar, debatre i consensuar quin tipus de formació tecnològica bàsica és necessària per poder realitzar un periodisme de qualitat. [...]

2020 - 10.5565/rev/analisi.3273
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 62 (Juny 2020) , p. 77-92 (Articles)
2 documentos
5.
16 p, 1.6 MB Propuesta de indicadores para evaluar las competencias de alfabetización mediática en las administraciones públicas / Pérez Tornero, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Giraldo Luque, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Portalés Oliva, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se propone un marco de indicadores y un test de autoevaluación de las competencias mediáticas en las administraciones públicas (AAPP), un contexto en el que existen pocas experiencias de evaluación. [...]
A framework of indicators and a media competence self-assessment test for public administrations is proposed, in a field where few evaluation methods have been implemented up until now. The study is based on media literacy (ML) indicators divided in five general criteria defined by Pérez-Tornero and Celot (2009). [...]

2018 - 10.3145/epi.2018.may.06
El Profesional de la información, Vol. 27 Núm. 3 (2018) , p. 521-536  
6.
17 p, 586.1 KB Características de los periodistas online españoles : consolidación de una profesión en un contexto de crisis económica / Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Introducción. La crisis del sector periodístico español ha cambiado el ecosistema de los medios españoles con la aparición de nuevos medios independientes online creados en su mayoría por los propios periodistas. [...]
Introduction. The crisis of the Spanish newspaper industry has transformed the media ecosystem in Spain and has led to the emergence of new independent online news media, which have been mostly launched by journalists themselves. [...]

2019 - 10.4185/RLCS-2019-1369
Revista latina de comunicación social, Núm. 74 (2019) , p. 1014-1030
2 documentos
7.
5 p, 263.8 KB Sistematitzant l'aprenentatge d'habilitats argumentatives : el debat virtual a Secundària, una eina didàctica i inclusiva / Ganzer Justicia, Laura (Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació)
Els i les alumnes es troben i es trobaran en situacions on s'ha de reflexionar i decidir sobre qüestions d'àmbit científic que afecten el seu dia a dia i al conjunt de la societat. Per tant, l'alfabetització científica en tota la seva amplitud competencial es fa indispensable per prendre decisions ben fonamentades. [...]
Students often deal with situations that require them to reflect and to make decisions around scientific field questions that will affect them (as well as society, as a whole) in their daily lives. For this reason, scientific literacy becomes indispensable in order to make well substantiated decisions. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.414
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 39 (2020) , p. 2-6 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
8.
20 p, 172.5 KB La competencia argumentativa como meta en contextos educativos : revisión de la literatura / Guzmán-Cedillo, Yunuen Ixchel (Universidad Nacional Autónoma de México) ; Flores Macías, Rosa del Carmen (Universidad Nacional Autónoma de México)
El objetivo de este artículo es analizar el estatus de la investigación sobre la competencia argumentativa dentro del ámbito educativo. Para ello se consideran diferentes propuestas para su desarrollo, ya sea en forma oral o escrita, tanto en escenarios virtuales como mixtos o presenciales en diferentes áreas del conocimiento. [...]
L'objectiu d'aquest article és analitzar l'estatus de la investigació sobre la competència argumentativa dins l'àmbit educatiu. S'hi consideren diferents propostes per desenvolupar l'estudi, ja sigui en forma oral o escrita, tant en escenaris virtuals com mixtos o presencials en diferents àrees del coneixement. [...]
The aim of this article is to identify the status of research on argumentative competence in the scientific literature in the field of education. The corpus comprised seventy-three investigations located in six databases. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1009
Educar, Vol. 56 Núm. 1 (2020) , p. 15-34 (Monográfico)  
9.
296 p, 2.3 MB Comunicación audiovisual na era dixital: á procura de novas competencias / Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona)
O panorama do audiovisual está a experimentar importantes transformacións, o que deriva na necesidade de que os profesionais adquiran novas destrezas. Hoxe asistimos á consolidación da Comunicación Baseada en Redes, que ten como características principais ser multimedia, hipertextual, ter sincronía e posibilitar a interactividade. [...]
The audiovisual landscape is undergoing important transformations and there is a growing need for new skills among professionals. Now we witness the consolidation of the Net Based Communication, whose main attributes are the following: first, it is multimedia; second, it is hypertextual; third, it has a synchronous character; and fourth, it makes interactivity feasible. [...]

2005
, Núm. 3-4 (2005) , p. 63-68  
10.
20 p, 361.4 KB Formación docente para la educación a distancia : la construcción de las competencias docentes digitales / Guimarães Carvalho, Isamélia Santos (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pozos Pérez, Katia (Universitat Autònoma de Barcelona)
La formación docente es imprescindible en la Educación a Distancia y debe estar planificada de acuerdo con las necesidades formativas del profesorado y las demandas de la sociedad digital, posibilitando al profesor la construcción de las competencias docentes digitales. [...]
A formação docente é imprescindível na Educação a Distancia e deve estar planejada de acordo com as necessidades formativas do professorado e as demandas da sociedade digital, possibilitando ao professor a construção das competências docentes digitais. [...]
Teacher training is essential in distance education and must be planned according to the teachers' training needs and the demands of the digital society, enabling the teacher to build digital skills. [...]

2019 - 10.20435/serie-estudos.v24i51.1296
Série-estudos, Vol. 24, núm. 51 (2019) , p. 69-87  

Artículos : Encontrados 88 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Libros y colecciones Encontrados 1 registros  
1.
30 p, 1.1 MB Resolving L2 written text production problems using reference sources / Kozlova, Inna ; Presas, Marisa
Little attention has been paid to reference skills in L2 written text production in comparison with L2 text comprehension. This may be explained by the fact that the relation between L2 text production and the process of consultation of external resources has not yet been the object of exhaustive research, largely because text production is viewed exclusively as an encoding activity. [...]
Granada : Comares, 2016 (Interlingua)
Traducción, Interpretación y Estudios interculturales, 2016, p. 87-108  

Documentos de investigación Encontrados 14 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
32 p, 411.4 KB Time for change : technological and soft skills in the EFL class / Miras Lima, Alba ; Dooly, Melinda, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials
This master's dissertation analyses the ways in which tasks carried out during an international telecollaborative project helped students develop and improve their competencies in English as a Foreign Language as well as their competencies in technological and "soft" skills. [...]
Este trabajo de fin de máster analiza de qué manera las actividades realizadas durante un proyecto telecolaborativo internacional ayudaron a que los alumnos desarrollaran competencias en inglés como lengua extranjera, habilidades tecnológicas y habilidades blandas. [...]

Juny 2020  
2.
42 p, 1.8 MB The Bright side of social media : the use of Instagram as a learning tool in the English classroom in the Catalan secondary school context / Laguna García, Sara ; Lorenzo Galés, Maria Nieves, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials
This Master's dissertation aims to explore the use of a social networking site such as Instagram as a learning tool in the English classroom, specifically in the Catalan secondary school context. In order to conduct the research, the implementation of a nine- session teaching unit (in a 4th of ESO class) was analyzed. [...]
Aquest treball de fi de Màster té com a objectiu explorar l'ús d'una xarxa social com l'Instagram com a eina d'aprenentatge a l'aula d'anglès; concretament en el context d'un Institut d'Educació Secundària a Catalunya. [...]

Juny 2020  
3.
51 p, 1.6 MB LA BRETXA DIGITAL DE GÈNERE A ESPANYA : una nova forma d'exclusió social de segle XXI / Ibáñez García, Natalia ; Solana Solana, Antonio Miguel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El present treball posa de manifest les transformacions que s'han produït en la societat, especialment l'espanyola, amb l'entrada de les noves tecnologies a la nostra vida quotidiana. La inclusió de manera desigual a la Societat de la Informació ha provocat la formació de diverses Bretxes Digitals al llarg dels anys, originant una nova forma d'exclusió social al segle XXI. [...]
El presente trabajo pone de manifiesto las transformaciones que se han producido en la sociedad, especialmente la española, con la entrada de las nuevas tecnologías a nuestra vida cotidiana. La inclusión de forma desigual a la Sociedad de la Información ha provocado la formación de diversas Brechas Digitales a lo largo de los años, originando una nueva forma de exclusión social en el siglo XXI. [...]
This project aims to explain the transformations that have been produced in society, especially in Spain, with the introduction of new technologies into daily life. The unequal inclusion in Information Society has created various digital divides over the years, which have produced a new form of social exclusion in the 21st century. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020
Grau en Humanitats [1139]  
4.
86 p, 1.6 MB LTA Report IO2 Curriculum design / Eugeni, Carlo (SSML)
This report part of LiveTextAccess (LTA), a European co-funded project devoted to developing a professional profile and training for real-time intralingual respeakers or velotypists. Its main aim is to design an effective curriculum for realtime intralingual respeakers and velotypists.
2019 (Live Text Access (LTA))  
5.
52 p, 918.7 KB Reading Academic English : a case study. StratApp - The Art of Learning / Cuevas Martínez, Mónica ; Curell i Gotor, Hortènsia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The aim of this dissertation is to describe the different issues that might help university students improve their reading academic English skills. This piece of research focuses on describing the importance of reading academic English; the different key skills and strategies which are crucial for academic reading; the features of academic English which are relevant to familiarise university students with the language academic texts have, and mobile learning. [...]
L'objectiu d'aquesta tesi és descriure els diferents factors que poden ajudar els estudiants universitaris a millorar la lectura de l'anglès acadèmic. Aquesta investigació se centra en descriure la importància que té la lectura d'anglès acadèmic; les diferents habilitats i estratègies clau per a la lectura acadèmica; les característiques de l'anglès acadèmic que són rellevants per familiaritzar els estudiants universitaris amb els textos acadèmics, i en l'aprenentatge mòbil. [...]
El objetivo de esta tesis es describir los diferentes factores que pueden ayudar a los estudiantes universitarios a mejorar la lectura del inglés académico. Esta investigación se centra en describir la importancia que tiene la lectura de inglés académico; las diferentes habilidades y estrategias clave para la lectura académica; las características del inglés académico que son relevantes para familiarizar a los estudiantes universitarios con los textos académicos, y en el aprendizaje móvil. [...]

2019
Grau en Estudis Anglesos [801]  
6.
74 p, 1.5 MB LTA Report IO1 Skills and competences / Bernabé, Rocío (SDI München)
This report summarises the results of an online survey launched to identify the skills and competences of the professional in this field. The starting point of the survey was a drafted skills cards elaborated by the LTA partners according to the ECQA guidelines. [...]
2019 (Live Text Access (LTA))
2 documentos
7.
24 p, 201.7 KB LTA Report IO1 Training / Bernabé, Rocío (SDI München)
This questionnaire is conducted as part of LiveTextAccess (LTA), a European co-funded project devoted to developing a professional profile and training for real-time intralingual respeakers or velotypists. [...]
2019 (Live Text Access (LTA))  
8.
12 p, 1021.1 KB Diseño y desarrollo de una herramienta de estimación de recursos / Navarro Aguila, Carlos ; Benavente i Vidal, Robert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En este proyecto se propone una herramienta de estimación de recursos basada en un algoritmo de búsqueda local. El objetivo de este proyecto se centra en la creación de una herramienta que permita determinar una mejor gestión de los recursos de los que dispone una empresa para planificar sus proyectos con el menor coste posible. [...]
In this paper, a resource estimation tool base don a local search algorithm is proposed. The main objective of this project focuses on the creation of a tool that allows to determine a better management of the available resources to a company to plan their projects as lowest as posible. [...]
En aquest projecte es proposa una eina d'estimació de recursos basada en un algoritme de cerca local. L'objectiu d'aquest projecte es centra en la creació d'una eina que permeti determinar una millor gestió dels recursos dels quals disposa una empresa per planificar els seus projectes amb el menor cost possible. [...]

2018-07-03
Grau en Enginyeria Informàtica [958]  
9.
10 p, 279.3 KB Assessment rubric of personal and prosocial competencies and skills / Edo, Mequè (Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu (ERSCE)) ; Blanch Gelabert, Sílvia (Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu (ERSCE)) ; Estrada Aguilar, Joan (Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu (ERSCE)) ; Gimeno Soria, Xavier (Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu (ERSCE)) ; Morón Velasco, Mar (Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu (ERSCE)) ; París, Gemma (Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu (ERSCE)) ; Peire Fernández, Tomàs (Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu (ERSCE))
University training for early years and primary school teachers has traditionally focused on highly academic and technical learnings. The extensive experience of our team as teacher trainers has shown us that, in order to complement those learnings, we need to boost our students' personal and prosocial competencies and skills. [...]
2018  
10.
14 p, 1.1 MB Herramienta gamificada para la acreditación de competencias transversales de los estudiantes del GEI / Maruenda Joya, Elisabet ; Pons, Jordi, (Pons Aróztegui), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Las competencias transversales cada vez tienen mayor relevancia en la docencia y juegan un papel muy importante en el momento de la integración al mundo laboral de los estudiantes. A pesar de ello, los profesores carecen de experiencia y de herramientas para fomentarlas y evaluarlas en sus asignaturas. [...]
Transversal skills are becoming more relevant in teaching and play an important role in the integration of students into the working world. In spite of this, the teachers lack the experience and tools to promote and assess them in their subjects. [...]
Les competències transversals cada vegada tenen més rellevància a la docència i juguen un paper molt important en el moment de la integració al món laboral dels estudiants. Tot i això, els professors no tenen ni l'experiència ni les eines per fomentar-les o avaluar-les a les seves assignatures. [...]

2017-06-28
Grau en Enginyeria Informàtica [958]  

Documentos de investigación : Encontrados 14 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Materiales didàcticos Encontrados 1 registros  
1.
86 p, 1.1 MB Lernziele Deutsch B. Adaptierung und Skalierung nach dem Gemeinsamen europäischen Referenzrahmen für Sprachen: Deutsch als 1. Fremdsprache der Übersetzung. Fächer Deutsch B1, B2, B3, B4 / Doerr, Emmanuel Jean André (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
This catalogue of learning objectives for German as 1st foreign and working language of translation focuses on the description of the general, language and communicative-linguistic competences and learning objectives necessary and achievable within the framework of the subject series. [...]
Este catálogo de objetivos de aprendizaje para el alemán como primera lengua extranjera y de trabajo de la traducción se centra en la descripción de las competencias generales, de lengua y comunicativas-lingüísticas y los objetivos de aprendizaje necesarios y alcanzables en el marco de la serie de asignaturas. [...]
Dieser Katalog der Lernziele für Deutsch als 1. Fremd- und Arbeitssprache der Übersetzung konzentriert sich auf die Beschreibung der im Rahmen der Fachreihe notwendigen und erreichbaren allgemeinen, sprachlichen und kommunikativ-linguistischen Kompetenzen und Lernziele. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 (Idioma B per a traductors i intèrprets (alemany). Materials docents)  

Documentos gráficos y multimedia Encontrados 1 registros  
1.
UrBIOfuture webinar 2 : Educational gaps and skills mismatch in the European Bioeconomy / Martínez Ana (SIE) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cuypers, Dieter (VITO) ; Härkönen, Mika (VTT) ; Girón, Carmen (CTA)
The webinar 'Educational gaps and skills mismatch in the European Bioeconomy' was held on January 22nd, from 11:00 to 12:00 CET. It was coordinated by SIE and all the partners contributed with feedback and/or content. [...]
2020  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.