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Career Planning in Elite Soccer : The Mediating Role of Self-Efficacy, Career Goals, and Athletic Identity
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Monteiro, Ricardo (Universidade da Beira Interior. Department of Sport Sciences) ;
Monteiro, Diogo (Research Center in Sports Sciences, Health Sciences and Human Development) ;
Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ;
Travassos, Bruno (Portuguese Football Federation)
This study proposed a model to examine the role of self-efficacy, career goals, and athletic identity (AI) on the career planning of elite soccer players. Two hundred and eighty-one elite soccer players (males) participated in this study. [...]
2021 - 10.3389/fpsyg.2021.694868
Frontiers in psychology, Vol. 12 (july 2021)
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Identidad latinoamericana y sistemas de transporte : notas para una semiótica de las identidades geo-culturales
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Montoro, Juan Manuel (Universidad Católica del Uruguay) ;
Moreno Barreneche, Sebastián (Universidad ORT Uruguay)
Mediante el estudio de algunas de las características de los sistemas de transporte latinoamericanos, el artículo presenta unas notas preparatorias para el desarrollo de un modelo que permita analizar las identidades colectivas asociadas a unidades de sentido de naturaleza 'geo-cultural', como naciones, regiones y/o constructos supranacionales. [...] Through the study some of the features of Latin America's transport systems, the article presents some preparatory notes for the development of a model to analyze collective identities linked to units of meaning of 'geo-cultural' nature, such as nations, regions and/or supra-national constructs. [...]
2021 - 10.35659/designis.i34p67-82
DeSignis, Núm. 34 (2021) , p. 67-82 (Escenarios/Sceneries)
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22 p, 172.7 KB |
Consumiendo emociones tecnológicas : la performance del "orgasmo" tecnológico
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Belli, Simone (Universidad Autónoma de Madrid) ;
Gil-Juárez, Adriana (Universitat Autònoma de Barcelona)
El artículo analiza el consumo emocional de nuevas tecnologías como dispositivo de control social (Gil-Juàrez, 2009), aii través un estudio a usuarios de tecnologías. El objetivo principal del análisis se centra en el cambio de tecnología por parte de los usuarios para entender cómo los individuos construyen su propia identidad social a partir de este consumo. [...] This paper discusses emotional use of new technologies such as social control device (Gil-Juàrez, 2009) through a research about technology users. The main purpose of the analysis focuses on the change of technology by users to understand how individuals construct their social identity from this consumption. [...]
2011
Sociología y tecnociencia, Vol. 2 Núm. 1 (2011) , p. 33-54
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24 p, 277.7 KB |
Historicising Cultural Sport Psychology : Dare we De-centre Methodological Eurocentrism?
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Ryba, Tatiana (University of Jyväskylä) ;
Ronkainen, Noora (University of Jyväskylä) ;
Lee, Sae-Mi (California State University, Los Angeles)
In this essay we critically reflect on our respective journeys to and within cultural sport psychology (CSP). Since the inception, CSP scholars have advocated for opening the privileged academic space for marginalised voices and omitted subject themes; as well as cautioned researchers that the CSP project itself needs to be constantly revisited and reworked to keep it in progressive flux. [...] En este ensayo reflexionamos críticamente sobre nuestros respectivos viajes a y dentro de la psi-cología cultural del deporte (PCD). Desde su principio, los académicos de la PCD han abogado por abrir el espacio académico privilegiado a voces marginadas y los temas omitidos; así como han advertido a los investigadores que el proyecto de la PCD en sí mismo necesita ser constantemente revisado y reelaborado para mantenerlo en un flujo progresivo. [...]
2020 - 10.5565/rev/qpsicologia.1566
Quaderns de psicologia, Vol. 22 Núm. 3 (2020) , p. 1566 (Sección temática)
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Modas juveniles y nuevas identidades culturales
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Calefato, Patrizia (Universidad de Bari)
Las nuevas tecnologías de la comunicación, en particular la web, configuran nuevas identidades culturales en las jóvenes generaciones. Se trata de analizar esas nuevas identidades tecnificadas, globalizadas e interconectadas desde una perspectiva semiótica. [...] New communication technologies, in particular the web, configure new cultural identities in young generations. It is about analyzing these new technified, globalized and interconnected identities from a semiotic perspective. [...]
2020 - 10.35659/designis.i32p29-36
DeSignis, Núm. 32 (2020) , p. 29-36
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