Results overview: Found 14 records in 0.02 seconds.
Articles, 14 records found
Articles 14 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
12 p, 2.3 MB Sustaining students' cultures and identities. A qualitative study based on the funds of knowledge and identity approaches / Esteban Guitart, Moisès (Universitat de Girona) ; Lalueza Sazatornil, José Luis, (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Zhang-Yu, Cristina (Universitat de Girona) ; Llopart, Mariona (Universitat de Girona)
Recently, the notion of culturally sustaining pedagogy has been suggested to refer to different educational practices that share the will to recognize, maintain and develop cultural diversity in the classroom. [...]
2019 - 10.3390/su11123400
Sustainability, Vol. 11, núm. 12 (2019) , p. 3400  
2.
14 p, 470.8 KB Aprendizajes, inclusión y justicia social en entornos educativos multiculturales / Jiménez Vargas, Felipe (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Lalueza Sazatornil, José Luis, (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Fardella Cisternas, Carla (Universidad Andrés Bello)
En el escenario educativo actual, marcado por el incremento sistemático de grupos minoritarios en las aulas, así como por las desigualdades que se reproducen y actualizan en los contextos educativos, el desarrollo de propuestas inspiradas en principios de inclusión, multiculturalidad y justicia social cobran cada vez más relevancia. [...]
In the current educational setting, marked by a systematic increase in minority groups in classrooms and inequalities that are reproduced and modernized in educational contexts, the development of educational proposals modeled on the principles of inclusion, multiculturalism and social justice garners ever greater prominence and academic interest. [...]

2017 - 10.24320/redie.2017.19.3.830
Revista electrónica de investigación educativa (REDIE), Vol. 19, Núm. 3 (2017)  
3.
A socio-metabolic perspective on environmental justice and degrowth movements / Scheidel, Arnim (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Schaffartzik, Anke (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Degrowth and environmental justice movements share overarching aims of sustainability and justice and pursue them through radical social change and resistances. Both movements are diverse and comprised of groups that originate and operate in different contexts. [...]
2019 - 10.1016/j.ecolecon.2019.02.023
Ecological economics, Vol. 161 (July 2019) , p. 330-333  
4.
24 p, 385.1 KB Retórica digital del Consejo General del Poder Judicial en las redes sociales / Álvarez González, Raúl (Universidad de Santiago de Compostela) ; Sixto García, José (Universidad de Santiago de Compostela. Facultad de Ciencias de la Comunicación)
Con la reforma de la Ley Orgánica del Poder Judicial se creó la Oficina de Comunicación del Consejo General del Poder Judicial, que se encarga de gestionar la comunicación corporativa de acuerdo a lo establecido en el Protocolo de Comunicación de la Justicia de 2015. [...]
With the reform of the Organic Law of the Judicial Power the Communication Office of the General Council of the Judicial Power was created. It is in charge of managing corporate communication according to the established in the Communication Protocol of Justice of 2015. [...]

2018
Ruta comunicación, Núm. 9 (2018) , p. 171-194 (Artículos)  
5.
26 p, 217.8 KB La vulnerabilidad escolar como mito : desafíos para el trabajo docente en entornos de exclusión social / Jiménez Vargas, Felipe (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Fardella Cisternas, Carla (Universidad Andrés Bello (Xile)) ; Chávez Rojas, Jorge (Universidad Andrés Bello (Xile))
La existencia de una conceptualización deficitaria de la vulnerabilidad social en los discursos de docentes, obliga a introducir perspectivas de justicia social en las políticas y programas de formación inicial docente. [...]
The existence of a deficit conceptualization of social vulnerability in the discourses of teachers, forces to introduce perspectives of social justice in the policies and programs of initial teacher training. [...]

2018 - 10.5565/rev/athenea.2147
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 18 Núm. 3 (noviembre 2018) , p. 2147 (Artículos)  
6.
14 p, 1.1 MB Ecological distribution conflicts as forces for sustainability : an overview and conceptual framework / Scheidel, Arnim (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Temper, Leah (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Demaria, Federico (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Martínez Alier, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Can ecological distribution conflicts turn into forces for sustainability? This overview paper addresses in a systematic conceptual manner the question of why, through whom, how, and when conflicts over the use of the environment may take an active role in shaping transitions toward sustainability. [...]
2018 - 10.1007/s11625-017-0519-0
Sustainability science, Vol. 13, issue 3 (May 2018) , p. 585–598  
7.
24 p, 248.9 KB Dos episodios de brujería en la Seu d'Urgell : primer tercio del siglo XVII / Xam-mar Alonso, Carmen (Centre d'Estudis Comarcals de l'Alt Urgell)
En este artículo analizaremos dos procesos de la justicia ordinaria por brujería de los años 1616 y 1629 hasta ahora desconocidos, que se juzgaron en la curia criminal de la Seu d'Urgell, jurisdicción compartida por la Mitra de Urgell y el Concejo de la ciudad. [...]
En aquest article analitzarem dos processos per bruixeria de la justícia ordinària dels anys 1616 i 1629 fins ara desconeguts, que es van jutjar a la cúria criminal de la Seu d'Urgell, jurisdicció compartida per la Mitra d'Urgell i el Consell de la ciutat. [...]
This paper examines two witchcraft trials held in the years 1616 and 1629 that have been unknown until now and which were judged in the criminal curia of la Seu d'Urgell, a jurisdiction shared by the Urgell Bishopric and the City Council. [...]

2016 - 10.5565/rev/manuscrits.163
Manuscrits : revista d'història moderna, Núm. 34 (2016) , p. 63-86 (Articles)  
8.
16 p, 918.4 KB Silent Crusade? Indigenous Women in Taiwanese Indigenous Movements / Hsieh, Jolan (National Dong Hwa University (Taiwan))
Among the various indigenous rights movements across different times in Taiwan, the presence of indigenous women often goes obscure. Although in recent years there has been a great deal of publications on Taiwanese indigenous movements, some of the literature —constructed under the structure of the indigenous knowledge system—, while insisting on the status and value of indigenous autonomy, tend to overlook the historical context in Taiwanese society of indigenous women who participated in social movements. [...]
Las mujeres indígenas suelen pasar inadvertidas en los diversos movimientos que, a lo largo de los años, reivindican los derechos indígenas en Taiwan. A pesar de que en los últimos años ha habido una gran cantidad de publicaciones sobre los movimientos indígenas en Taiwan, parte de este corpus —construido bajo la estructura del sistema de conocimiento indígena— al insistir en el estatus y el valor de la autonomía indígena tiende a pasar por alto el contexto histórico dentro de la sociedad taiwanesa de las mujeres indígenas que participaron en los movimientos sociales. [...]

2016
Lectora : revista de dones i textualitat, Núm. 22 (2016) , p. 67-82 (Dossier: Transnational Indigenous Feminisms)  
9.
8 p, 301.4 KB El rol de la orientación profesional en el desarrollo de competencias para una empleabilidad socialmente justa / Martínez Roca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Martínez, Marius, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Proponemos que la justicia social sea uno de los pilares de un enfoque holístico de la orientación profesional y la empleabilidad del siglo XXI. El estudio cualitativo que presentamos pretende contribuir a construir ese pilar profundizando en: barreras estructurales para el empleo entre jóvenes de 16 a 15 años que viven en Cataluña; competencias a desarrollar por dichos jóvenes para reducirlas; cómo la orientación profesional llevada a cabo en centros educativos puede contribuir a desarrollarlas. [...]
We propose social justice as one of the pillars of a 21st century holistic approach to career guidance and employability. The qualitative study we present aims at building that pillar by gaining an in-depth understanding of: structural barriers for employment amongst 16-25 year olds living in Catalonia (Spain); competences to be developed in order to reduce these barriers and how career development carried out in educational centres can contribute to building up such competences. [...]

2014 - 10.1016/j.sbspro.2014.08.009
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 139 (2014) , p. 343-350  
10.
15 p, 425.7 KB Las representaciones sociales del derecho, la justicia y la ley de un grupo de adolescentes catalanes de 4º de ESO / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials)
En este artículo se presentan algunos de los resultados de una investigación sobre las representaciones del derecho, la justicia y la ley de un grupo de adolescentes. Es una investigación que se enmarca dentro de las investigaciones sobre los conocimientos y las representaciones de la política y del derecho de los jóvenes y dentro de los actuales debates sobre educación para la ciudadanía. [...]
In this article we present some of the results of a research on the representations of rights, justice and law in a group of teenagers. This research is framed within the investigation on the knowledge and representations of politics and law in youths within the current debates on education for the citizenship. [...]

2007
Enseñanza de las ciencias sociales, Num. 6 (2007) , p. 3-18  

Articles : 14 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.