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1.
11 p, 2.4 MB Improving seafood systems with social network analysis : The case of cuttlefish marketing in Catalonia / Gómez Mestres, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Patraca, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Molina, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Innovation in seafood marketing has multiplied, resulting in a constellation of emerging marketing initiatives from the fishing sector and seafood distributors to cope with resources scarcity, uncertainty, and climate change. [...]
2023 - 10.1016/j.marpol.2023.105517
Marine Policy, Vol. 150 (2023 April)  
2.
11 p, 86.1 KB Diseño de un plan estratégico de Social Media Marketing en el Col·legi El Carme Lleida / Colell Biosca, Daniel
El objetivo principal de este proyecto es diseñar un Plan Social Media (PSM) para el Col·legi El Carme de Lleida, que mejore la comunicación y la interacción de la comunidad educativa, a través del uso de herramientas tecnológicas adecuadas y estructuradas con relación a unos objetivos estratégicos. [...]
The main objective of this project is to design a Social Media Plan (SMP) for Col·legi El Carme de Lleida, which improves communication and interaction in the educational community, using adequate and structured technological tools in relation to certain strategic objectives. [...]

2021
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 39 (2021) (Modelos educativos y planes de innovación)  
3.
10 p, 334.0 KB Las universidades de Madrid y Cataluña en redes sociales / Perez-Bonaventura, Marc (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses) ; Tárrega Larrea, Salomé (Universitat de Vic. Facultat de Ciències de la Salut de Manresa) ; Vilajosana, Jordi (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses)
En el entorno competitivo actual el marketing y la publicidad son esenciales para las instituciones de educación superior. En el momento de elección de la futura universidad, estas se esfuerzan por estar en la mente del estudiante. [...]
In nowadays' competitive environment, marketing and advertising are essential for higher education institutions. When students have to choose their future university, universities strive to be in the student's mind. [...]

2021 - 10.5565/rev/qp.349
Questiones publicitarias, Vol. 4 Núm. 27 (2021) , p. 11-20 (Artículos de investigación)  
4.
21 p, 1.0 MB El uso de personajes famosos en las campañas de screening de cáncer de colon / Martínez, Jose A. (Universidad Politécnica de Cartagena) ; Ruiz, Manuel (Universidad Politécnica de Cartagena) ; Vivo, María del Carmen (Consejería de Sanidad y Política Social de la Región de Murcia)
En esta investigación estudiamos la efectividad de la campaña de comunicación sobre la concienciación y prevención del cáncer de colon en España, y los personajes famosos utilizados, con el fin de analizar la idoneidad de su elección. [...]
In this research we analyze the effectiveness of the mass media communication campaign on awareness and prevention of colorectal cancer in Spain, also we analyze use and adequacy of celebrities in this campaigns. [...]

2013 - 10.5565/rev/qp.37
Questiones publicitarias, Núm. 18 (2013) , p. 18-38 (Artículos de investigación)  
5.
16 p, 778.1 KB When the user becomes a publicist : motivations for eWOM on Facebook / Santo Serra, Deborah do Espírito ; Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
This qualitative exploratory and descriptive research study seeks to obtain information on "electronic Word of mouth" via social networking websites. Specifically, it aims to further our knowledge of both the identification of the Uses and Gratifications sought (manifest and latent motivations) by the users through becoming part of eWOM practices on Facebook, and also the gratifications obtained from such behaviors. [...]
Esta pesquisa qualitativa, descritiva e exploratória busca obter informações sobre o boca-a-boca eletrônico (em inglês, electronic Word of Mouth, eWOM) através de sites de redes sociais. Especificamente, seu objetivo é aprofundar os conhecimentos para a identificação de Usos e Gratificações buscados (motivações manifestas e latentes) pelos usuários que se implicam em práticas de eWOM no Facebook, bem como para a identificação de gratificações obtidas com tal comportamento. [...]

2014 - 10.5585/remark.v13i1.2584
REMark, Vol. 13 Núm. 1 (2014)  
6.
13 p, 814.0 KB Marketing de Relacionamento sob a ótica das análises de redes e bibliometria / Trigo, Irineu Lopes (Pontifícia Universidade Católica de São Paulo) ; D'Angelo, Max (Pontifícia Universidade Católica de São Paulo) ; Junqueira, Luciano A. Prates (Pontifícia Universidade Católica de São Paulo) ; João, Belmiro Nascimento (Pontifícia Universidade Católica de São Paulo)
Este artigo tem por objetivo delinear uma perspectiva da teoria e da evolução do relationship marketing na disciplina de Marketing. Por meio de técnicas bibliométricas e análise de redes sociais, investigou-se dez periódicos de maior número de citações nos últimos cinco anos na área de Marketing. [...]
This study explores the academic literature on relationship marketing in order to outline a perspective of theory and developments in this field within the discipline of marketing. Through the bibliometric techniques and social network analysis the ten best ranked Marketing journals in the last five years by Journal Citations Report is investigated. [...]

2016 - 10.5565/rev/redes.634
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 27 Núm. 2 (2016) , p. 128-140 (Confiança, relaçoes e inovação)  
7.
16 p, 482.4 KB La comunicación institucional con fines políticos : el caso de las campañas de igualdad de género / Papí Gálvez, Natalia (Universitat d'Alacant. Departament de Comunicació i Psicologia Social) ; Orbea Mira, Jesús (Universitat d'Alacant)
La sociedad española aún no es igualitaria y, en materia de corresponsabilidad, queda mucho por hacer. Las campañas de sensibilización pueden y deben contribuir a mejorar la situación. El estudio describe y evalúa el esfuerzo publicitario de la Administración pública en campañas institucionales de igualdad de género entre 1999 y 2007. [...]
This study describes and evaluates the advertising effort of the Spanish public Administration in institutional gender equality campaigns between 1999 and 2007. This period is significant for the promotion of conciliation and co-responsibility by both parties that governed during those years in different legislatures (PP and PSOE). [...]

2015 - 10.7238/a.v0i52.2393
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 52 (Juny 2015) , p. 47-62  
8.
18 p, 349.5 KB Untangling the influence of several contextual variables on the respondents' lexical choices : a statistical approach / Bécue, Mónica (Universitat Politècnica de Catalunya) ; Pagès, Jérôme (Agrocampus-Ouest (Rennes, França)) ; Kostov, Belchin (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer)
This work proposes an original textual statistical method to uncover the relationships between opinions, expressed as free-text answers, and respondents' characteristics. This method also identifies the specific links between each characteristic and certain words used in these answers. [...]
2014
SORT : statistics and operations research transactions, Vol. 38 Núm. 2 (July-December 2014) , p. 285-302  
9.
20 p, 466.2 KB El software social y las empresas de formación : el caso del grupo Master-D / Fandos Igado, Manuel ; Tello Díaz, Julio (Universidad de Huelva)
Muchas son las estrategias de marketing que las empresas utilizan para dar a conocer sus productos y posicionar su imagen corporativa y de marca. En este sentido, hoy, la presencia en Internet es prácticamente obligatoria para cualquier empresa que se precie. [...]
Companies use many different marketing strategies in order to make their products known and place their corporate image and branding in the market. Besides, nowadays, being on the Internet is a must for every company striving for success. [...]

2009 - 10.15178/va.2009.109.1-20
Vivat academia, Núm. 109 (Diciembre 2009) , p. 1-20  
10.
19 p, 122.9 KB Contra Product Red. Una revisió crítica del màrqueting amb causa / Alfonso Escuder, Pilar
El dia 26 de gener de 2006, en el Fòrum Mundial de Davos, Paul Bono Hewson i Bobby Shriver -president de DATA (Debt, Aids, Trade, Africa)- anunciaren al món la creació de Product Red, una marca de marques constituïda per un grup de multinacionals, inicialment AMEX, The Gap, Emporio Armani i Converse, que s'havien atorgat llicència per fabricar i vendre productes Red amb el compromís de lliurar un percentatge dels seus beneficis al Fons Global per a la lluita contra la sida a l'Àfrica. [...]
On 26th January 2006 at de Davos summit of world leaders, Paul Bono Hewson and Bobby Shriver -chairman of DATA (Debt, Aids, Trade, Africa)- made the announcement of the creation of Product Red. This brand of brands is made up of a group of multinational corporations such as AMEX, The Gap, Emporio Armani and Converse, which make and sell Red products with the commitment to donate a percentage of their profits to the Global Fund to fight aids in Africa. [...]

2008
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 37 (2008) p. 49-67  

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Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
4 p, 175.4 KB Strategic decision support for marketing communication : an agentbased simulation of consumer attitudes to smart home appliances / Dam, Koen H. van (Imperial College London) ; Sanden, Maarten C. A. van der (Delft University of Technology) ; Stragier, Jeroen (Ghent University)
Marketing and communication professionals are responsible for building long term relationships with customers and managing the information exchange. The roll-out of smart energy meters to households presents a particular challenge as network and energy companies would benefit from the smart grid while the advantages for households are less visible. [...]
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Valles, 1a : 2014  

Research literature 4 records found  
1.
64 p, 2.2 MB Diseña la estrategia de redes sociales para una empresa / Alcantara Galindo, Carolina ; Suárez Ramírez, Pedro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
El auge del marketing digital durante los últimos años a raíz de la digitalización ha hecho de este una rama cada vez más demandada que, junto a la pandemia de la Covid-19, ha obligado a muchas empresas a empezar a utilizarlo. [...]
The rise of the digital marketing along the last years in the wake of the digitalization, has become a demanding field, that together with the worldwide Covid-19 pandemic, has compelled many companies to start its use. [...]

2021
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950]
2 documents
2.
114 p, 3.6 MB Paso a paso : la estrategia para que las empresas de restauración healthy en Barcelona logren visibilizarse y adquieran engagement de los consumidores / Niño González, Laura Carolina ; Muñoz Villalon, Maria Victoria ; Pellicer Cardona, Isabel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
En aquest treball de fi de màster s'exposa una estratègia de màrqueting per obtenir una major visualització i adquirir engagement dels consumidors en el variat mercat de la restauració saludable a Barcelona. [...]
En este trabajo de fin de máster se expone una estrategia de marketing para obtener una mayor visualización y adquirir engagement de los consumidores en el variado mercado de la restauración saludable en Barcelona. [...]
In this master's thesis, a marketing strategy to obtain a greater visualization and engagement from the consumers in the varied market of healthy restaurants in Barcelona, is presented. This study arises, in the first place, from research about the motivations, preferences and behavior of city residents who's identify with healthy eating. [...]

2020
Màster Universitari en Màrqueting [1093]  
3.
47 p, 542.0 KB El auge de la novela negra en España / Celma Perales, Oriol ; Ortuño Ortin, Maria Paz, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En aquest treball analitzaré l'evolució de la novel·la negra des del seu naixement en la segona dècada del segle XX als Estats Units, fins a l'actualitat, destacant el seu desenvolupament a Espanya, de la mà de Vázquez Montalbán, entre altres. [...]
En este trabajo analizaré la evolución de la novela negra desde su nacimiento en la segunda década del siglo XX en Estados Unidos, hasta la actualidad, destacando su desarrollo en España, de la mano de Vázquez Montalbán, entre otros. [...]
In this essay I will analyze the evolution of the noir novel from its birth in the second decade of the XX century in the United States, until now, highlighting the development of this type of novel in Spain with Vázquez Montalbán, among others. [...]

2019-06-14
Grau en Humanitats [1139]  
4.
201 p, 1.7 MB Uso de las redes sociales digitales como herramienta de marketing / Uribe Saavedra, Andrés Felipe ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Llonch i Andreu, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa
Esta tesis doctoral aborda, a partir de tres estudios empíricos, un tema muy actual en el marketing: el uso que hacen las empresas de las redes sociales digitales (RSD) como una herramienta de marketing. [...]
This dissertation addresses, from three empirical studies, a hot topic in marketing: the use made by companies of the online social networks (OSN) as a marketing tool. This research aims to answer three questions: i) How and why the OSN are used as a marketing tool in business ii) If the intensity of use of the OSN as a marketing tool moderates the relationship between the Market Orientation, the Entrepreneurial Orientation and business performance, and iii) If the type of online comments that people make about a product affects the intention to purchase the product and the brand trust, and if this relationship is moderated by the degree of brand awareness and product type. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

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