1.
|
16 p, 10.2 MB |
Unequal access to cultural ecosystem services of green spaces within the city of Rome : A spatial social media-based analysis
/
Benati, Giulia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ;
Calcagni, Fulvia (University of Haifa. Department of Natural Resources and Environmental Management) ;
Matellozzo, Federico (University of Florence. Department of Economics and Management) ;
Ghermandi, Andrea (University of Haifa. Department of Natural Resources and Environmental Management) ;
Langemeyer, Johannes (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
This groundbreaking study sheds new light on the unequal distribution of cultural ecosystem services (CES) within Rome's urban green spaces (UGS). Employing a novel methodology, we assess UGS quality through georeferenced social media data from Twitter, evaluate the green cover of UGS, and assess accessibility to these spaces using network analysis in a GIS environment. [...]
2024 - 10.1016/j.ecoser.2023.101594
Ecosystem services, Vol. 66 (April 2024) , art. 101594
|
|
2.
|
3 p, 165.2 KB |
Activities using websites and social networks : tools and indicators for evaluation Intervenciones que incluyen webs y redes sociales: herramientas e indicadores para su evaluación
/
López Medina, María José (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
Continente, Xavier (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
Sánchez, Esther (Agència de Salut Pública de Barcelona) ;
Bartroli, Montserrat (Agència de Salut Pública de Barcelona) ;
Universitat Autònoma de Barcelona
In the field of health, information and communication technology (ICT) can create a space that, regardless of place or time, enables information to be shared and disseminated quickly. In addition to the usual challenges of evaluating public health activities, other difficulties are present when evaluating activities using ICT, such as lack of previous standards, unknown individual exposure or lack of information on the characteristics of those exposed. [...]
2017 - 10.1016/j.gaceta.2016.12.006
Gaceta sanitaria, Vol. 31 Núm. 4 (julio 2017) , p. 346-348
|
|
3.
|
15 p, 333.7 KB |
When the media omits or includes scientific evidence in its publications : science and battles on X about child sexual abuse
/
Olabarria Morejón, Ane (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de la lengua y la Literatura) ;
Burgués, Ana (Universidad de Granada. Departamento de Sociología) ;
López de Aguileta, Ane (Universitat de Barcelona) ;
Zubiri, Harkaitz (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de la lengua y la Literatura) ;
Torras-Gómez, Elisabeth (Universitat de Barcelona) ;
Joanpere, Mar (Universitat Rovira i Virgili) ;
López de Aguileta, Garazi (University of Wisconsin-Madison) ;
Álvarez-Guerrero, Garazi (Universidad del País Vasco. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación) ;
Aiello-Cabrera, Emilia (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Sociología) ;
Pulido, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Redondo-Sama, Gisela (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Pedagogia)
Scientific evidence of social impact demonstrates how violence against children is successfully prevented. Currently, the scientific research on social impact has a focus on the analysis of actions that succeed in the implementation of such scientific evidence. [...]
2023 - 10.3390/children10121857
Children, Vol. 10 (november 2023) , 1857
|
|
4.
|
|
5.
|
6 p, 245.9 KB |
Comparación Social negativa : La influencia de la Ansiedad, la Regulación Emocional y el Uso Problemático de Redes Sociales
/
Diaz Moreno, Adrian (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Bonilla, Iván (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup d'Investigació en Estrès i Salut
Los adolescentes y adultos jóvenes son el grupo demográfico que más utiliza las redes sociales para poder comunicarse con sus iguales. Pese a ser un lugar que conecta a las personas, las redes sociales se han visto invadidas por publicaciones modificadas por filtros que provocan que los propios jóvenes, y en especial, las mujeres, se vean expuestas a ideales de belleza irreales, y que, a su vez, acaben comparándose de forma negativa y ascendente ante estos. [...] Most social media users are adolescents and young adults, and they use them to communicate with their peers. Despite being a place that can bring people together, social media have been invaded by publications modified by filters that can cause young people, and especially women, to be exposed to unreal beauty ideals. [...]
2023 - 10.5093/anyes2023a22
Ansiedad y estrés, Vol. 29 Núm. 3 (2023) , p. 181-186
|
|
6.
|
18 p, 259.5 KB |
Guerra Rusia-Ucrania en TikTok : la representación de la actualidad y su impacto
/
Suárez-Álvarez, Rebeca (Universidad Rey Juan Carlos) ;
García-Jiménez, Antonio (Universidad Rey Juan Carlos) ;
Catalina-García, Beatriz (Universidad Rey Juan Carlos)
Las redes sociales no solo han modificado las relaciones interpersonales, sino que también están impactando en el ecosistema informativo. Los más jóvenes se decantan por informarse a través de las redes sociales, en las que periodistas y medios de comunicación tradicionales pugnan por mantener su papel como fuentes de información. [...] Les xarxes socials no sols han modificat les relacions interpersonals, sinó que també estan impactant en l'ecosistema informatiu. Els més joves es decanten per informar-se a través de les xarxes socials, en les quals periodistes i mitjans de comunicació tradicionals pugnen per mantenir el seu paper com a fonts d'informació. [...] As well as transforming interpersonal relationships between citizens, social network platforms are also impacting the information ecosystem. Increasingly, young people are obtaining information through social networks, while journalists and traditional media strive to maintain their roles as sources of information. [...]
2023 - 10.5565/rev/analisi.3587
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 69 (2023) , p. 149-166 (Miscellaneous)
2 documents
|
|
7.
|
|
8.
|
22 p, 1021.9 KB |
"No moral integrity" : influencer sharenting and parental protective perception
/
Vizcaíno-Verdú, Arantxa (Universidad Internacional de La Rioja) ;
Aguaded, Ignacio (Universidad de Huelva) ;
Ortega-Tudela, Juana M. (Universidad de Jaén)
Sharenting has been analyzed from different perspectives, introducing insights into the risks and opportunities of presenting children's lives on social media. Researchers have addressed how this phenomenon impacts the lives of influencers, children, youth, and parents who engage in sharenting on YouTube, Instagram, and TikTok. [...] La sobreexposició filial (sharenting) ha estat analitzada des de diferents perspectives introduint qüestions relacionades amb els riscos i les oportunitats d'exposar la vida dels infants a les xarxes socials. [...] La sobreexposición filial (sharenting) ha sido analizada desde diferentes perspectivas introduciendo cuestiones relacionadas con los riesgos y las oportunidades de exponer la vida de los niños en las redes sociales. [...]
2023 - 10.5565/rev/analisi.3611
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 69 (2023) , p. 11-31 (Articles)
2 documents
|
|
9.
|
17 p, 179.0 KB |
Alfabetización digital para la educación social : de las competencias digitales a los conocimientos críticos
/
Fernández-de-Castro, Pedro (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Bretones Peregrina, Eva (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Solé Blanch, Jordi (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Meneses, Julio (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Aranda, Daniel (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Sampedro, Víctor (Universidad Rey Juan Carlos)
Abordamos la intersección entre la alfabetización digital y la educación social, particularmente en el trabajo socioeducativo con la población joven orientado a fomentar su compromiso cívico. Este desafío requiere que los profesionales de la educación social tengan una formación holística en alfabetización digital, tanto en competencias como en conocimientos críticos digitales. [...] Abordem la intersecció entre l'alfabetització digital i l'educació social, particularment a la feina socioeducativa amb la població jove orientada a fomentar-ne el compromís cívic. Aquest repte requereix que els professionals de l'educació social tinguin una formació holística en alfabetització digital, tant en competències com en coneixements crítics digitals. [...] We address the intersection between digital literacy and social education, particularly in socio-educational work with young people aimed at fostering their civic engagement. This challenge requires that social education professionals have holistic training in digital literacy, both in skills and critical digital knowledge. [...]
2023 - 10.5565/rev/educar.1722
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 49-65 (Monográfico)
|
|
10.
|
11 p, 1.2 MB |
Evaluation of response to incentive recruitment strategies in a social media-based survey
/
Ichimiya, Megumi (The George Washington University) ;
Muller-Tabanera, Hope (Schroeder Institute, Truth Initiative, USA) ;
Cantrell, Jennifer (New York University) ;
Bingenheimer, Jeffrey B (The George Washington University) ;
Gerard, Raquel (The George Washington University) ;
Hair, Elizabeth C (New York University) ;
Donati, Dante (Columbia Business School) ;
Rao, Nandan (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Evans, W Douglas (The George Washington University)
Objective: This study aimed to examine varying incentives on acceptance to participate in an online survey on social media and to identify related demographic factors. Methods: The study used Facebook and targeted its users aged 18 to 24 years in the United States. [...]
2023 - 10.1177/20552076231178430
Digital Health, Vol. 9 (june 2023)
|
|