Resultados globales: 9 registros encontrados en 0.03 segundos.
Artículos, Encontrados 9 registros
Artículos Encontrados 9 registros  
1.
18 p, 4.8 MB Hate Speech, Emotions, and Gender Identities : A Study of Social Narratives on Twitter with Trainee Teachers / Ortega-Sánchez, Delfín (Universal Scientific Education and Research Network (USERN). Integrated Science Association (ISA)) ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Ibáñez Quintana, Jaime (Universidad de Burgos. Departamento de Didácticas Específicas) ; de la Cal, Esther Sanz (Universidad de Burgos. Departamento de Didácticas Específicas) ; de la Fuente-Anuncibay, Raquel (Universidad de Burgos. Departamento de Ciencias de la Educación)
The objective of this study is, on the one hand, to analyse emotional responses to the construction of hate speech relating to gender identity on Twitter. On the other hand, the objective is to evaluate the capabilities of trainee primary education teachers at constructing alternative counter-narratives to this socially alive issue, surrounding the approval of the Ley de Identidad de Género [Gender Identity Law] in Chile, in 2018. [...]
2021 - 10.3390/ijerph18084055
International journal of environmental research and public health, Vol. 18 (april 2021)  
2.
16 p, 2.5 MB Migraciones, Italia y Europa entre datos de investigación y narrativas mediáticas / Ciofalo, Giovanni (Sapienza Università di Roma) ; Gavrila, Mihaela (Sapienza Università di Roma)
Estamos afrontando una nueva fase de procesos de migración, en equilibrio entre los profundos cambios geopolíticos, económicos y socioculturales y la falta de preparación de los medios y de las políticas occidentales para abordar esta complejidad. [...]
We are facing a new phase of migration processes caught between profound geopolitical, economic and sociocultural changes and the lack of preparation of Western media and policy in addressing this complexity. [...]
Estem afrontant una nova fase de processos de migració, en equilibri entre els profunds canvis geopolítics, econòmics i socioculturals i la manca de preparació dels mitjans i de les polítiques occidentals per abordar aquesta complexitat. [...]

2020 - 10.5565/rev/analisi.3254
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. extraordinari (2020) , p. 115-130 (Articles)
2 documentos
3.
18 p, 9.5 MB Language, culture and interculturality through narratives with learners of Spanish as a foreign language / Rodrigo-Mateu, Amparo (Universitat de València)
This research focuses on a classroom experience with adult learners of Spanish as a foreign language. The aim is to delve into the joint development of linguistic, communicative and intercultural competences through writing. [...]
Esta investigación se centra en una experiencia de aula con aprendientes adultos de español como lengua extranjera. El objetivo es profundizar en el desarrollo conjunto de competencias lingüísticas, comunicativas e interculturales a través de la escritura. [...]
Aquesta investigació es basa en una experiència d'aula amb aprenents adults d'espanyol com a llengua estrangera. L'objectiu és aprofundir en el desenvolupament conjunt de competències lingüístiques, comunicatives i interculturals mitjançant l'escriptura. [...]
Cette étude se focalise sur une expérience de cours avec des apprenants adultes d'espagnol langue étrangère. L'objectif est d'approfondir le développement simultané des compétences linguistique, communicative et interculturelle par l'écriture. [...]

2018 - 10.5565/rev/jtl3.761
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 4 (november-december 2018) , p. 41-58 (Articles)  
4.
17 p, 190.0 KB ¿Cómo podemos analizar la competencia narrativa del alumnado en el aprendizaje de la Historia? / Sant Obiols, Edda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials)
El objetivo de este artículo es proponer un instrumento para analizar el nivel de competencia narrativa del alumnado como componente clave del pensamiento histórico y social. A partir de una revisión teórica sobre las narraciones, su contenido y estructura, se propone una batería de preguntas para identificar el grado de competencia narrativa del alumnado. [...]
The aim of this paper is to analyze the role that teachers assigned to curricular requirements, establishing the relationship between these documents and everyday practice. From the interpretation of interviews with a group of teachers, is to study the ways in which teachers used, discarded and/or reworked curriculum requirements, based on assume that they have an active role in the redefinition of such documents. [...]

2014
Clio y asociados, Núm. 18 (2014) , p. 166-183  
5.
21 p, 6.4 MB Narrando comida, haciéndonos urbanos : Glub y la estética de lo cotidiano / Bal, Mieke (Universiteit van Amsterdam)
Este ensayo ofrece algunas reflexiones sobre el aspecto estético de la ciudad de hoy en día, erigida sobre residuos, e incluso sobre basura. Retoma un primer acercamiento al tema, desarrollado en 2004, a través de un documental sobre el paisaje urbano berlinés bajo la influencia de la migración. [...]
This essay reflects upon the esthetic appearance of today's city, built on waste, and even garbage. It takes up and elaborates a previous approach to this subject in 2004, through a documentary on urban landscape, specifically, Berlin's, under the influence of migration. [...]
Aquest assaig ofereix algunes reflexions sobre l'aspecte estètic de la ciutat d'avui dia, fundada sobre residus i, fins i tot, escombraries. Reprèn un primer acostament al tema, desenvolupat el 2004, a través d'un documental sobre el paisatge urbà berlinès sota la influència de la migració. [...]

2018 - 10.5565/rev/mitologias.570
Mitologías hoy, Vol. 17 (2018) , p. 245-265 (Dossier)  
6.
22 p, 244.9 KB How do Catalan students narrate the history of Catalonia when they finish primary education? / Sant Obiols, Edda (Manchester Metropolitan University) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona)
In this article we analyze how a group of Catalan students (aged 11-13, N = 245) narrate the history of Catalonia and we compare their narratives with the official Catalan narrative. From an interpretative approach, we collect data by requiring the students to write down what they remember about the history of Catalonia. [...]
Dans cet article, nous analysons de quelle manière un groupe d'étudiants catalans âgés de 11 à 13 ans (N = 245) raconte l'histoire de la Catalogne et comparons leurs récits avec le récit officiel catalan. [...]

2015
McGill Journal of Education, Vol. 50, Núm. 2/3 (2015) , p. 341-362  
7.
29 p, 210.0 KB Violencias y resistencias desde una Producción Narrativa con militantes del Chile postdictatorial / Fernández Droguett, Roberto (Universidad de Chile) ; Jorquera Álvarez, Tamara (Universidad de Chile) ; Ramos Basso, Javiera (Universidad de Chile)
Siendo la violencia política un tema relevante de nuestro pasado reciente y que sigue estando presente en la sociedad chilena, desde la aproximación de la Psicología Social de la Memoria en el presente trabajo revisamos y discutimos algunos aspectos relativos a las violencias y resistencias de la década del noventa en Chile y su articulación con el presente. [...]
Political violence being a relevant issue of our recent past that is still present in Chilean society, from the approach of the Social Psychology of Memory in this paper we review and discuss some aspects of violence and resistance of the decade nineties in Chile and its relationship with the present. [...]

2015 - 10.5565/rev/athenea.1598
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 15 Núm. 4 (diciembre 2015) , p. 223-251 (Artículos)  
8.
15 p, 224.1 KB La producción de narrativas como herramienta de investigación y acción sobre el dispositivo de sexo/género : construyendo nuevos relatos / Martínez Guzmán, Francisco Antar (Universidad de Colima) ; Montenegro Martinez, Marisela (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
Los abordajes narrativos muestran una creciente presencia en las ciencias sociales y con frecuencia se argumenta su utilidad para el estudio de la identidad. En este trabajo preten-demos discutir algunas las implicaciones de los abordajes narrativos para el estudio de las identidades sexo-genéricas. [...]
Narrative approaches show a growing presence in the social sciences and are frequently understood to be useful for the study of identity. In this paper, we discuss some implica-tions of narrative approaches to the study of sex/gender identities. [...]

2014 - 10.5565/rev/qpsicologia.1206
Quaderns de psicologia, Vol. 16, Núm. 1 (2014) , p. 111-125  
9.
18 p, 196.2 KB Desglossant la transformació epistemològica : una exploració en narratives constitutives de dissidència social / Martín i Gómez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pujol i Tarrés, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
En aquest article explorem el procés de transformació viscut per les persones dissidents a l'ordre social establert. Mitjançant aquesta recerca, pretenem visibilitzar quin tipus de relacions, interaccions i situacions han possibilitat o afavorit aquest canvi, i quines emocions i sensacions han envoltat aquest procés de canvi. [...]
El artículo explora las narrativas de transformación de personas situadas en una posición de disidencia respecto al orden social establecido. Se trata de visibilizar las relaciones, interacciones y situaciones que han posibilitado o favorecido este proceso de cambio. [...]
This paper explores the transformations experienced by those positions of dissidence to the established social order in the context of contemporary Western societies. This research visualises the relationships, interactions and situations that facilitated or encouraged these subjective transformations along the emotional elements surrounding these changes. [...]

2013 - 10.5565/rev/athenea.1028
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 13, Núm. 2 (Julio 2013) , p. 103-120  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.