Results overview: Found 41 records in 0.04 seconds.
Articles, 34 records found
Research literature, 7 records found
Articles 34 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
26 p, 444.3 KB Corporate social responsibility in a local subsidiary : internal and external stakeholders' power / Marques, Pilar (Universitat de Girona) ; Bernardo Vilamitjana, Mercè (Universitat de Barcelona) ; Presas, Pilar (Universitat de Girona) ; Simon, Alexandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
Purpose: Using a theoretical and empirical focus on the power stakeholders exert, the purpose of this paper is to provide a better understanding of the factors that influence the subsidiaries of multinationals' participation in corporate social responsibility (CSR) under the pressures (expectations and demands) their complex system of internal and external stakeholders' places upon them. [...]
2020 - 10.1108/EMJB-01-2019-0013
EuroMed Journal of Business, Vol. 15 Núm. 3 (2020) , p. 377-393  
2.
10 p, 4.1 MB Construcción de imagen de marca y reputación a través de campanas publicitarias de RSC / Orozco Toro, Jaime Alberto (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
EI presente artículo describe la forma en que la imagen de marca y la reputación se ven afectadas por las estrategias empresariales a través de campafias publicitarias de Responsabilidad Social Corporativa. [...]
This article describes how the brand image and reputation are affected by corporate strategies through advertising campaigns for corporate social responsibility. It also analyzes the factors that determine the evaluation of the image and reputation as a way to weigh these two elements of the brand at a time framed by strategic communication with stakeholders.

2011
Sphera publica, Núm. 11 (2011) , p. 273-289  
3.
26 p, 697.4 KB Uso del podcast corporativo como herramienta de comunicación de los ODS en las principales entidades financieras españolas / Barrio Fraile, Estrella (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fajula, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Enrique, Ana Mª (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Introducción: La RSC se erige como el mecanismo a través del cual las organizaciones integran los ODS en sus estrategias corporativas. Por otra parte, la comunicación de las iniciativas de responsabilidad y compromiso con la ciudadanía representan un factor importante en la consecución de la legitimidad social de la empresa. [...]
Introduction: Corporate social responsibility (CSR) is the mechanism through which organizations integrate the Sustainable Development Goals (SDGs) into their corporate strategies. On the other hand, the communication of responsibility and commitment initiatives with citizens is an important factor in achieving social legitimacy for the company. [...]

2023 - 10.4185/rlcs-2023-2011
Revista latina de comunicación social, Núm. 81 (2023) , p. 97-122
2 documents
4.
14 p, 153.2 KB Estudio comparado de la democracia participativa en distintos ordenamientos europeos / Ramírez Nárdiz, Alfredo (Universidad Libre)
La democracia participativa es una de las más importantes vías de evolución que la democracia tiene en el presente. El conocimientode su regulación y práctica en el Derecho Comparado resulta de especialimportancia para cualquier valoración que se quiera hacer del propio ordenamiento nacional. [...]
In this paper we reflect on the concept of business ethics, which has been eroding by companies that are administered in an unfair manner; also studied some cases of unfair competition recently committed in Colombia by some companies, which have exposed that should reflect on the relationship between legal and economic systems, which have generated a form of corrupt behavior or deflected into a business or part of those who direct, concluding that act ethically means committing to a set of values, norms and principles that should be reflected in the culture of the company, allowing them to develop socially responsible and adequate adaptation to all environments.

2015 - 10.18041/0124-0102/advocatus.25.951
Advocatus, Vol. 12 Núm. 25 (2015) , p. 17-29  
5.
20 p, 283.4 KB The scope of crowdfunding in responsible university relations / Ibáñez-Hernández, Ana (Universitat d'Alacant) ; Carreton-Ballester, Carmen (Universitat d'Alacant) ; Esclapés, Javier (Universitat d'Alacant) ; Rodríguez-Jaume, Maria José (Universitat d'Alacant)
This paper describes the first decade of crowdfunding (CF) experiences carried out in the Spanish university environment from the perspective of social responsibility and determines the impact of their campaigns in solving social problems. [...]
Aquest article descriu la primera dècada d'experiències de microfinançament realitzades a l'entorn universitari espanyol des de la perspectiva de la responsabilitat social i determina l'impacte de les seves campanyes en la resolució de problemes socials. [...]
Este artículo describe la primera década de experiencias de microfinanciación llevadas a cabo en el entorno universitario español desde la perspectiva de la responsabilidad social y determina el impacto de sus campañas en la solución de problemas sociales. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3557
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 67 (2022) , p. 105-124 (Articles)  
6.
13 p, 723.0 KB The sound of responsibility : evolution of the use of radio advertising as a corporate social responsibility (CSR) communication channel before and after Covid-19. A significant increase / Barrio Fraile, Estrella (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Enrique, Ana Mª (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fajula, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona)
Radio is an audio communication medium that has always stood out for its credibility and close relationship to its audience, which makes it an appealing option for organizations that want to make their responsible behavior known. [...]
La radio es un medio de comunicación sonoro que siempre ha destacado por su credibilidad y cercanía con la audiencia, lo que la convierte en una interesante opción para las organizaciones que quieren dar a conocer sus actuaciones responsables. [...]

2022 - 10.3145/epi.2022.sep.21
El Profesional de la información, Vol. 31 Núm. 5 (2022)
2 documents
7.
10 p, 523.1 KB Brandwashing : análisis del caso NIVEA / Molina Osorio, Mario (Elisava) ; Gené Salgado, Albert ; Llopart Morgades, María
El brandwashing tiene la intención de efectuar un lavado de cara a ciertas marcas, para que su mercado tenga una mejor imagen de ella. Aún así, es posible que esta primera intención acabe derivando en buenos actos hacia la sociedad y el medioambiente, formando realmente una buena política empresarial. [...]
Brandwashing is intended to create a good image for certain brands, so that their market has a better image of them. Even so, it is possible that this first intention ends up deriving in good acts towards society and the environment, forming a really good business policy. [...]

2022 - 10.5565/rev/qp.375
Questiones publicitarias, Vol. 5 Núm. 30 (2022) , p. 45-53 (Ensayos)  
8.
14 p, 1.1 MB Ethical implications of epigenetics in the era of personalized medicine / Santaló, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Berdasco, Maria (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Given the increasing research activity on epigenetics to monitor human diseases and its connection with lifestyle and environmental expositions, the field of epigenetics has attracted a great deal of interest also at the ethical and societal level. [...]
2022 - 10.1186/s13148-022-01263-1
Clinical Epigenetics, Vol. 14 (march 2022)  
9.
29 p, 889.6 KB La información accesible sobre RSE en Sudamérica en los campos de la universidad, la administración y las empresas. Estudio exploratorio y comparativo de 10 países / Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hiyo, Cristie (Universitat Autònoma de Barcelona)
La difusión de la RSE se ha mostrado como clave en la consideración de las organizaciones. Con el objetivo de dilucidar si es accesible la información sobre RSE en Sudamérica, esta investigación parte de una revisión de los datos difundidos en cinco grandes campos: administración, estudios universitarios, artículos académicos, centros de estudio o difusión y adhesiones al Pacto Mundial. [...]
CSR dissemination became a key element for the reputation of enterprises and institutions. The objective of this study is to clarify if the information about csr in South American countries is accessible to their audiences and academy, therefore this research focuses on the analysis of the information published in five wide fields: university studies, academic journals papers, information dissemination centers and reports to the Global Compact. [...]
A difusão da RSE se tem mostrado como chave na consideração das organizações. Com o objetivo de dilucidar se é acessível a informação sobre SER na América do Sul, esta pesquisa parte de uma revisão dos dados difundidos em cinco grandes campos: administração, estudos universitários, artigos acadêmicos, centros de estudo ou difusão e adesões ao Pacto Mundial. [...]

2018 - 10.12804/revistas.urosario.edu.co/empresa/a.6028
Revista Universidad y Empresa, Vol. 20 Núm. 35 (2018) , p. 221-249  
10.
14 p, 264.9 KB Relevancia de la formación en competencias profesionales para la sostenibilidad, la economía circular y la responsabilidad social en el marco de la Unión Europea / Ramón Reyero, Eva (Universidad Francisco de Vitoria) ; Claudio-Quiroga, Gloria (Universidad Francisco de Vitoria) ; De Dios Alija, Teresa (Universidad Francisco de Vitoria)
El grupo de investigación Sostenibilidad y Economía Circular en la era digital ha desarrollado un proyecto de investigación para promover el conocimiento de la Economía Circular entre estudiantes de la Facultad de Derecho, Empresa y Gobierno de la Universidad Francisco de Vitoria de Madrid. [...]
El grup de recerca Sostenibilitat i Economia Circular a l'era digital ha desenvolupat un projecte de recerca per promoure el coneixement de l'economia circular entre estudiants de la Facultat de Dret, Empresa i Govern de la Universidad Francisco de Vitoria de Madrid. [...]
The research group Sustainability and Circular Economy in the digital era has developed a research project to promote knowledge of the Circular Economy among students of the Faculty of Law, Business and Government of the Universidad Francisco de Vitoria in Madrid. [...]

2022 - 10.5565/rev/quadernsiee.24
Quaderns IEE, Vol. 1 Núm. 1 (2022) , p. 165-178 (Notes de recerca)  

Articles : 34 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Research literature 7 records found  
1.
119 p, 2.1 MB L'estat emocional de les cooperatives de comunicació : cures, responsabilitat social i vida entre l'Economia Social Solidària i el capitalisme / Carcolse Patón, Judit ; Garcia Hernández, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
En el marc de l'Economia Social i Solidària (ESS) es parla sovint de posar les persones al centre i de cures, però, a la pràctica hi ha alguns sectors com el de les cooperatives de comunicació que es troben emocionalment al límit i amb la sensació de fluctuar entre dos mons: el de l'Economia Social i Solidària versus el capitalisme.
En el marco de la Economía Social y Solidaria (ESS) se habla frecuentemente de poner a las personas en el centro y de cuidados, pero en la práctica hay algunos sectores como el de las cooperativas de comunicación que se encuentran emocionalmente al límite y con la sensación de fluctuar entre dos mundos: economía social versus capitalismo.
Within the framework of Social and Solidarity Economy (SSE), there is often talk of putting people at the center and of care. However, in practice, there are certain sectors such as cooperative communication that find themselves emotionally on the edge, with the feeling of fluctuating between two worlds: social economy versus capitalism.

2023
Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]  
2.
22 p, 1.1 MB Anàlisi de la indústria de la moda : un futur sostenible és possible? / Manzano Vázquez, Aïda ; Martin Faus, Carlos, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
En el present treball es du a terme una recerca teòrica on s'analitza la indústria de la moda, què l'ha fet expandir fins al que és avui en dia i quines són les conseqüències i els impactes negatius per al medi ambient i per a les persones productores. [...]
Este trabajo es una investigación teórica que analiza la industria de la moda, qué la ha hecho expandirse hasta lo que es hoy y cuáles son las consecuencias e impactos negativos para el medio ambiente y para las personas productoras. [...]
This work it's a theoretical research is carried out which analyzes the fashion industry, what has made it expand to what it is today and what are the consequences and negative impacts for the environment and for the producing people. [...]

2022
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
3.
34 p, 1.0 MB La gestió de l'aigua subterrània a l'Àrea Metropolitana de Barcelona . una visió comparativa del sector públic, privat i publicoprivat en la gestió de la massa d'aigua de la Vall Baixa i Delta del Llobregat / Sugrañes Tatge, Alexandre ; Nadal Tersa, Jordi, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia
La massa d'aigua de la Vall Baixa i Delta del Llobregat es troba en un estat deficient degut a la contaminació d'origen agrícola/industrial i la intrusió salina. L'estat d'aquesta massa d'aigua está ben documentada des de la creació d'una comunitat d'usuaris el 1981. [...]
La masa de agua del Valle Bajo y Delta del Llobregat presenta un estado deficiente debido a la contaminación agrícola/industrial y la intrusión salina. El estado de esta masa de agua está bien documentada desde la creación de una comunidad de usuarios en 1981. [...]
The Vall Baixa and Delta del Llobregat water mass is currently being chemically contaminated and depleted as a result of agricultural and industrial activity, as well as saline intrusion. The deteriorating conditions of this water mass have been well documented since 1981, when a water users' community was created. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Màster Universitari en Estudis Territorials i Planejament [1475]  
4.
271 p, 3.9 MB El impacto de las tendencias ecosistémicas en la construcción de Brand Equity. Hacia un modelo de medición del valor de marca con perspectiva de Responsabilidad Social Corporativa / Gutiérrez Gutiérrez, María Margarita ; Perona Páez, J. J., dir.
Aquesta tesi evidencia la necessitat de disposar d'un model de «brand equity» que expliqui el valor de marca -VM- en relació amb les tendències ecosistèmiques que imperen en el món actual, entre les quals destaca la Responsabilitat Social Corporativa -RSC-. [...]
Esta tesis evidencia la necesidad de disponer de un modelo de «brand equity» que explique el valor de marca -VM- en relación con las tendencias ecosistémicas que imperan en el mundo actual, entre las que destaca la Responsabilidad Social Corporativa -RSC-. [...]
This dissertation confirms the necessity of providing a model of «brand equity» that explains brand value in relation to influential ecosystem tendencies, while specially highlighting Corporate Social Responsibility -CSR-. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Comunicació Estratègica, Publicitat i Relacions Públiques.

2022  
5.
36 p, 502.6 KB Corporate Social Responsibility and Firm Credit Risk / Aleyan, Karine ; Silaghi, Florina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
The aim of this study is to investigate the impact of Corporate Social Responsibility (CSR) practices of firms on the pricing of firm credit risk. We use Credit Default Swaps (CDS) as a measurement of credit risk. [...]
2022
Pla d'Estudis d' Administració i Direcció d'Empreses [1417]
2 documents
6.
40 p, 1.1 MB SME's environmental CSR investment : evaluation, decision and implication / Muharam, Farrah Merlinda ; Tarrazón Rodón, Ma. Antonia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
Corporate social responsibility (CSR) is a voluntary yet competitive activity which affects business value. Together with growing concern towards CSR related to environmental issues such as climate change, environmental CSR has attracted many to involve especially small-and medium-sized enterprises (SMEs) as they are seen as the best entity to perform it compare to large corporations. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa 2011 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; 11/7)  
7.
308 p, 5.2 MB Personalidad de la marca socialmente responsable / Mayorga Gordillo, Javier Andrés ; Añaños, Elena, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual
En el contexto actual de la sociedad, se exigen compromisos empresariales más allá de la producción y la comercialización de bienes y servicios de calidad. Por ende el mundo empresarial debe responder a estas nuevas necesidades sociales y además interactuar con sus audiencias de un modo dialéctico donde las mismas han venido tomado una actitud totalmente activa. [...]
En el context actual de la societat, s'exigeixen compromisos empresarials més enllà de la producció i la comercialització de béns i serveis de qualitat. Per tant el món empresarial ha de respondre a aquestes noves necessitats socials i, a més interactuar amb les seves audiències d'una manera dialèctica on les mateixes han anat prenent una actitud totalment activa. [...]
In the current context of society, business commitments are required beyond the production of high quality goods and services. Therefore, companies must respond to the new social needs and interact with audiences in a more dialectical way since these audiences have taken a more active role. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.