Resultats globals: 7 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 7 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
18 p, 155.1 KB Vocational education and training in Switzerland : a gender perspective. From socialisation to resistance / Lamamra, Nadia (Swiss Federal Institute for Vocational Education and Training (SFIVET))
In Switzerland, dual vocational education and training (VET), which alternates learning at school and training in a host-company, is the most common educational pathway followed by young people after compulsory school. [...]
En Suiza, la formación profesional (FP) dual, que combina el aprendizaje en la institución docente y la formación en una empresa mediante un convenio, es la vía más seguida por los jóvenes después de la enseñanza obligatoria. [...]
A Suïssa, la formació professional (FP) dual, que combina l'aprenentatge a la institució docent i la formació en una empresa mitjançant un conveni, és la via més seguida pels joves després de l'ensenyament obligatori. [...]

2017 - 10.5565/rev/educar.863
Educar, Vol. 53 Núm. 2 (2017) , p. 379-396 (Monográfico)  
2.
20 p, 701.6 KB The choice of mixed marriage among the second generation in France : a lifetime approach / Santelli, Emmanuelle (Université de Lyon. CNRS) ; Collet, Beate (Université Paris IV-Sorbonne. GEMASS)
Research on couples with different cultural backgrounds, i. e. couples including persons of migrant descent, has been conducted in France since the 1980s. Researchers currently use the concept 'mixité' (mixedness), which suggests that the process is a question not only of culture, but also of social group and gender. [...]
El estudio de parejas con diferentes trasfondos culturales, como por ejemplo parejas com­puestas por personas de descendencia migratoria, se inició hace tan sólo unos años. Los investigadores suelen utilizar el concepto de mixité (mestizaje), según el cual el proceso de hibridación no sólo es una cuestión de cultura sino también de pertenencia social y de género. [...]

2012 - 10.5565/rev/papers/v97n1.280
Papers : revista de sociologia, Vol. 97, Núm. 1 ( 2012) , p. 93-112  
3.
16 p, 255.1 KB Percepción del entorno deportivo juvenil por deportistas, padres, entrenadores y gestores / Carratalà, Vicent (Universitat de València) ; Gutiérrez, Melchor (Universitat de València) ; Guzmán Luján, José Francisco (Universitat de València) ; Pablos Abella, Carlos (Universitat de València)
This study had a two-fold objective: first, to create a measure to assess athletes', parents', coaches' and managers' perception of the sport environment for children and second, to analyse the differences among them with respect to their perceptions of that environment. [...]
2011
Revista de psicología del deporte, Vol. 20, Núm. 2 ( 2011) , p. 337-352  
4.
22 p, 121.1 KB Una aproximació a l'habitus de Carles Capdevila, traductor i home de lletres / Marco Borillo, Josep (Universitat Jaume I. Departament de Traducció i Comunicació)
Aquest article té com a objectiu analitzar la figura de Carles Capdevila en tant que traductor i home de lletres en general des del punt de vista de la noció d'habitus, encunyada pel sociòleg Pierre Bourdieu. [...]
The present article aims to analyse the figure of Carles Capdevila as a translator and man of letters generally from the viewpoint of the notion of habitus, as put forward by the sociologist Pierre Bourdieu. [...]

2010
Quaderns : revista de traducció, Núm. 17 (2010) , p. 83-104  
5.
19 p, 100.1 KB L'Observatori de la violència a les escoles (OVE). Detecció precoç de factors de vulnerabilitat i prevenció de la violència / Comellas, María Jesús, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
En aquest article, s'hi presenta l'enfocament de l'Observatori de la violència a les escoles (OVE), la síntesi d'una part de les dades obtingudes durant el curs 2007-2008 i alguns dels continguts de la discussió realitzada amb els equips docents i de les línies d'intervenció encetades en els centres participants. [...]
Se presenta el enfoque del Observatorio de la violencia en las escuelas (OVE) y la síntesis de una parte de los datos obtenidos durante el curso 2007-2008 con contenidos de la discusión realizada con los equipos docentes, así como algunas de las líneas de intervención iniciadas en los centros participantes. [...]
The approach taken by the Observatory of violence in schools (OVE) is presented, along with a summary of part of the data obtained during the 2007-2008 academic year and some of the content of the discussions held with teaching staff and the lines of intervention set up at participant centres. [...]

2009 - 10.5565/rev/educar.122
Educar, N. 43 (2009) p. 61-79  
6.
19 p, 120.2 KB Más palabras, más mundos : reflexiones en torno al «giro cultural» y a la geografía social / Philo, Chris
En el contexto de las prácticas y debates en torno a la nueva geografía cultural, se ofrece ahora una valoración de los alcances del llamado «giro cultural» desde la publicación en 1991 de la obra New Words, New Worlds: Reconceptualising Social and Cultural Geography, sopesando los logros pero también los problemas que ha causado a los geógrafos humanos en el final del milenio. [...]
En el context de les pràctiques i els debats entorn de la nova geografia cultural, s'ofereix ara una valoració de l'abast de l'anomenat «gir cultural» d'ençà de la publicació l'any 1991 de l'obra New Words, New Worlds: Reconceptualising Social and Cultural Geography, sospesant els fruits assolits però també els problemes que han provocat als geògrafs humans a les acaballes del mil·lenni. [...]
Dans le contexte des pratiques et des débats autour de la nouvelle géographie culturelle et après la parution en 1991 de l'ouvrage New Words, New Worlds: Reconceptualising Social and Cultural Geography, on présente une évaluation de la portée de ce qu'on appelle «virage culturel» en soupesant les fruits atteints ainsi que les problèmes que ceux-ci ont provoqué aux géographes humains maintenant que le millénaire est à son terme. [...]
In the context of discussion and points of view on new cultural geography, the specific purpose of this paper is to provide an asessment of what this so-called «cultural turn» has managed to achieve since the publication of New Words, New Worlds: Reconceptualising Social and Cultural Geographyin 1991. [...]

1999
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 34 (1999) , p. 81-99  
7.
20 p, 88.6 KB Escolarització obligatòria i adolescència / Funes, Jaume
L'autor analitza el binomi adolescència i ESO com quelcom inseparable que s'interrelaciona i que pot crear situacions conflictives. A partir del canvi del paper educatiu de l'escola, de transmissora de cultura a agent socialitzador i estimulador dels processos de transició a la vida adulta, neix la necessitat d'escolarització universal per als adolescents, que facilita l'autoconstrucció de subjectes autònoms. [...]
El autor analiza el binomio adolescencia y ESO como algo inseparable que interrelaciona y que puede crear situaciones conflictivas. A partir del cambio del papel educativo de la escuela de transmisora de cultura a agente socializador y estimulador de los procesos de transición a la vida adulta, nace la necesidad de escolarización universal para los adolescentes, que facilita la autoconstrucción de sujetos autónomos. [...]
The author analyses both adolescence and ESO as an inseparable binomial, which interrelates and may provoke some conflicts. The need of a universal schooling for adolescents comes together with the change of the educational role of the school -from just a cultural transmitter to an agent of socialisation, and it becomes a stimulus for the processes of transition to the adult life- making easier the self-construction of the autonomy of students. [...]

1998 - 10.5565/rev/educar.350
Educar, N. 22-23 (1998) , p. 99-118  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.