Resultats globals: 36 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 24 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 10 registres trobats
Articles 24 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
28 p, 1007.8 KB Las producciones cerámicas argáricas : entre la vida cotidiana y la muerte anda el juego / Alarcón García, Eva (Universitat de Granada. Departamento de Prehistoria y Arqueología)
Las producciones cerámicas prehistóricas han sido, son y serán una fuente de información inigualable de las sociedades de nuestro pasado. En este trabajo se presentan los estudios realizados, desde una perspectiva de la arqueología feminista, de género y edad, de los recipientes cerámicos del sureste peninsular adscritos a la cultura del Argar. [...]
Les produccions ceràmiques prehistòriques han estat, són i seran una font d'informació inigualable de les societats del nostre passat. En aquest treball es presenten els estudis fets, des d'una perspectiva de l'arqueologia feminista, de gènere i edat, dels recipients ceràmics del sud-est peninsular adscrits a la cultura de l'Argar. [...]
Prehistoric ceramic productions have been, are and will be a source of unmatched information from our past societies. This paper explores, from a feminist archaeology perspective, the argaric ceramic vessels of the southeast of the Iberian Peninsula in relation to gender and age. [...]

2019 - 10.5565/rev/tda.102
Treballs d'arqueologia, Vol. 23 (2019) , p. 283-309 (Articles)  
2.
30 p, 571.4 KB FET y de las JONS en el món rural català de la postguerra / Gelonch Solé, Josep (London School of Economics)
L'article analitza el desplegament de FET y de las JONS en el món rural de l'interior de Catalunya durant la postguerra. Des d'una metodologia que prioritza l'estudi arran de terra i el tractament de les fonts documentals provincials i locals, es qüestiona quina va ser la capacitat del partit únic franquista de bastir una estructura política i de penetració social, en les seves pretensions de controlar, enquadrar, socialitzar i mobilitzar la societat. [...]
2012
Segle XX. Revista catalana d'història, Núm. 5 (2012) , p. 85-114  
3.
18 p, 155.1 KB Vocational education and training in Switzerland : a gender perspective. From socialisation to resistance / Lamamra, Nadia (Swiss Federal Institute for Vocational Education and Training (SFIVET))
In Switzerland, dual vocational education and training (VET), which alternates learning at school and training in a host-company, is the most common educational pathway followed by young people after compulsory school. [...]
En Suiza, la formación profesional (FP) dual, que combina el aprendizaje en la institución docente y la formación en una empresa mediante un convenio, es la vía más seguida por los jóvenes después de la enseñanza obligatoria. [...]
A Suïssa, la formació professional (FP) dual, que combina l'aprenentatge a la institució docent i la formació en una empresa mitjançant un conveni, és la via més seguida pels joves després de l'ensenyament obligatori. [...]

2017 - 10.5565/rev/educar.863
Educar, Vol. 53 Núm. 2 (2017) , p. 379-396 (Monográfico)  
4.
12 p, 204.0 KB Família i religió avui : cap a una socialització invisible? / Estruch, Joan, 1943- (ISOR (Investigacions en Sociologia de la Religió)) ; Collet, Jordi (Collet i Sabé) (ISOR (Investigacions en Sociologia de la Religió))
La família és una institució clau en el procés de socialització dels individus; és a dir, en la transmissió de determinats valors i actituds davant de la vida i davant del món. Aquest article aborda, des de la sociologia de la religió, el paper que té la família en la socialització i en la transmissió d'una determinada fe o creença en un temps caracteritzat pel pluralisme i la privatització religiosa, d'una banda, i la creixent secularització de les nostres societats, de l'altra.
2009
Via : valors, idees, actituds, Núm. 9 (2009) , p. 184-195  
5.
20 p, 81.3 KB Modelos de atracción y elección de la población adolescente y su relación con la violencia de género : propuesta para su prevención en base a los principios metodológicos de las comunidades de aprendizaje / Elboj Saso, Carmen (Universidad de Zaragoza) ; Flecha Fernández de Sanmamed, Ainhoaa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Íñiguez Berrozpe, Tatiana (Universidad de Zaragoza)
En este artículo se muestran resultados de una investigación cualitativa del Programa Daphne II de la Comisión Europea, dirigida por la Universidad de Zaragoza. En España, se llevó a cabo en cinco IES y un grupo scout acerca de los modelos de atracción y elección que tienen las y los adolescentes y cómo estos influyen en sus relaciones personales y en el empleo de la violencia de género dentro de las mismas. [...]
In this article the results of a qualitative investigation of the Program Daphne II of the European Commission, directed by the University of Zaragoza are showed. In Spain the research was carried out in five Secondary Education Schools and in an scout group. [...]

2009
Contextos educativos : revista de educación, Núm. 12 (2009) , p. 95-114  
6.
20 p, 136.3 KB La profesionalización de las mujeres artistas españolas. El caso de Maruja Mallo (1902-1995) y Amalia Avia (1926-2011) / Val Cubero, Alejandra (Universidad Carlos III de Madrid)
El estudio de las memorias, los escritos y las obras de dos pintoras españolas del siglo xx, Maruja Mallo y Amalia Avia, la primera de ellas formada durante la Segunda República española y la segunda, tras la Guerra Civil, junto con el análisis del contexto histórico, político y social en el que vivieron, nos va a permitir dilucidar el peso que determinadas instituciones, como la educativa o la familiar, tuvieron en su profesión y cuáles fueron las prácticas que alentaron o restringieron su devenir como artistas.
The study of the memories, writings and works of two 20th-century Spanish painters, Maruja Mallo and Amalia Avia, the first of which was trained during the Spanish Republic and the second during the Civil War, together with the analysis of the historical, political and social context in which they lived, allows us to clarify the weight that certain institutions such as education or the family had in their profession and the practices that encouraged or restricted their evolution as artists.

2013 - 10.5565/rev/papers/v98n4.561
Papers : revista de sociologia, Vol. 98, Núm. 4 (Octubre-Desembre 2013) , p. 677-696  
7.
21 p, 158.0 KB Escritoras de la posguerra frente al espejo. Derrotas y conquistas de algunas antiheroínas / Izquierdo López, Natalia
El presente ensayo toma como punto de partida para su análisis el material autobiográfico de dos escritoras de la posguerra: Carmen Laforet y Carmen Martín Gaite. Siguiendo el método de la genealogía histórica, la investigación aborda el peso ejercido en sus vidas por los procesos de socialización, las formas y las estrategias de las que dichas autoras se sirvieron para romper, en la medida en que pudieron, con el dispositivo de feminización —entendido como programa de domesticación de la mujer—. [...]
This article takes as a starting point the autobiographical material of two writers of the post-war era: Carmen Laforet and Carmen Martín Gaite. Following the method of historical genealogy, this research deals with the weight exerted on their lives by the socialization processes, forms and strategies that these authors made use of, where they could, to break with the device of feminization - understood as a program of women's domestication. [...]

2013 - 10.5565/rev/papers/v98n4.559
Papers : revista de sociologia, Vol. 98, Núm. 4 (Octubre-Desembre 2013) , p. 655-675  
8.
17 p, 140.6 KB La larga lucha por la emancipación de las mujeres : Carmen Baroja y Nessi, Zenobia Camprubí Aymar y María Teresa León Goyri / Varela Fernández, Julia (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Sociología VI)
Los escritos autobiográficos de Carmen Baroja, Zenobia Camprubí y María Teresa León nos permiten seguir de cerca el enorme esfuerzo que realizó un importante colectivo de mujeres de la burguesía liberal española de la primera mitad del siglo xx para romper con el dispositivo de feminización, dejar de ser el sexo débil y alcanzar una mayor autonomía personal y profesional. [...]
The autobiographies of Carmen Baroja, Zenobia Camprubí and María Teresa León provide a deep understanding, in the context of the first half of the twentieth century, of the enormous effort made by a significant group of women from the Spanish liberal bourgeoisie to break with the feminization device, and hence with the weaker sex condition, which enabled them to achieve greater personal and professional autonomy. [...]

2013 - 10.5565/rev/papers/v98n4.567
Papers : revista de sociologia, Vol. 98, Núm. 4 (Octubre-Desembre 2013) , p. 611-627  
9.
21 p, 162.1 KB Representaciones de la mujer en la ficción postfeminista : Ally McBeal, Sex and the City y Desperate Housewives / Chicharro Merayo, Mar (Universidad Complutense de Madrid. Centro de Estudios Superiores Felipe II)
El presente trabajo explora las conexiones entre la ideología postfeminista y la cultura popular, ejemplificada en tres productos de ficción televisiva, de proyección internacional y de consumo masivo. [...]
This paper explores the relationship between post-feminist ideology and popular culture, which is exemplified in three internationally-distributed television fiction products for mass consumption. It starts from the assumption that television is an ideological artefact reflecting cultural dynamics as well as a socialization agent that is able to reproduce and legitimate feminine models. [...]

2013 - 10.5565/rev/papers/v98n1.469
Papers : revista de sociologia, Vol. 98, Núm. 1 (gener-març 2013) , p. 11-31  
10.
16 p, 94.8 KB Cuando estudiamos pertenencias étnicas y educación ¿nos ayudan los modelos de análisis basados en categorías étnicas? / Jiménez Sedano, Livia ; Universidad de Granada ; Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya) ; Junta de Andalucía. Observatorio Atenea de Zonas con Necesidades de Transformación Social
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
El presente texto tiene por objeto compartir una serie de reflexiones sobre la forma en la que estamos realizando trabajo etnográfico en el campo social infantil, analizar el por qué de algunas categorías y esquemas teóricos que estamos utilizando, y la necesidad de construir nuevas herramientas conceptuales que nos ayuden a afinar más en las realidades complejas que observamos. [...]
Desde estos planteamientos teóricos resulta sumamente difícil dar cuenta de la realidad empírica que estoy observando en el campo, y por ello considero que es muy importante tratar de buscar nuevos conceptos que nos ayuden a explicar fenómenos que se escapan del ámbito puramente escolar y que son tan dinámicos que escapan al intento de explicación basado en categorías étnicas, entendidas como "identidades" (Brubaker y Cooper, 2000; Díaz de Rada, 2007). [...]

2007
EMIGRA working papers, Núm. 102 (2007) , p. 1-16  

Articles : 24 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
22 p, 138.3 KB Joves adolescents i escolaritat obligatòria : sis contraarguments i una coda / Bonal, Xavier ; Alegre, Miquel Àngel, 1975- ; González, Isaac 1944- ; Herrera, Diego ; Rovira, Marta, 1969- ; Saurí, Enric
En els temps que corren topem massa sovint amb interpretacions múltiples del fracàs escolar. L'extensió de l'escolarització obligatòria fins als setze anys, l'arribada constant d'immigrants a les escoles i els instituts de Catalunya, la creixent violència juvenil a les aules, la desaparició dels valors tradicionals de la "família", són, a tall d'exemple, alguns dels factors que són assenyalats des de fonts diverses (i sovint de validesa qüestionable) com a causes principals de la disrupció i el fracàs dels joves adolescents. [...]
Barcelona Fundació Jaume Bofill 2004 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 40)
Construint identitats. Espais i processos de socialització dels joves d'origen immigrat, 2004, p. 77-98  
2.
184 p, 3.7 MB Programa de Prevenció de violència de gènere a la Universitat: Qüestió de gènere? Parlem-ne! / Chancel Valente, Gabriel (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic) ; Calsamiglia Madurga, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Psicologia Social) ; Mena Yuste, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic
El volum del Reculls VI tracta sobre l'anàlisi i la reflexió fruit del debat i de les aportacions generades a l'entorn del Programa Qüestió de gènere? Parlem-ne!, dissenyat i desenvolupat per l'equip la UAP-Assessorament Psicopedagògic. [...]
Unitat d'Assessorament Psicopedagògic 2010 (Reculls)  

Documents de recerca 10 registres trobats  
1.
115 p, 883.2 KB Aspectos psicosociales de la vulnerabilidad y la exclusión social : aportaciones desde la Danza Movimiento Terapia / Bordoy Lobo, Rocío ; Blanch i Ribas, Josep Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Seguint la intuició que la influència de la percepció subjectiva afecta indisolublement la construcció del lligam social i que aquesta percepció subjectiva s'elabora al voltant de la vivència del propi cos, en aquest treball es presenta una evolució no exhaustiva de concepcions respecte del cos. [...]
From my point of view the influence of the subjective perception directly affects to the building of the social link and this link is generated from the own body conciousness. In this essay a non exhaustive evolution of concepts about the body will be exposed. [...]
Siguiendo la intuición de que la influencia de la percepción subjetiva afecta indisolublemente a la construcción del lazo social y que esta se elabora en torno a la vivencia del propio cuerpo, en este trabajo se presenta una evolución no exhaustiva de concepciones respecto al cuerpo. [...]

2017  
2.
38 p, 349.6 KB La pràctica espiritual del ioga incorporada al procés de socialització primària. / Roca Samon, Núria ; Fernández Mostaza, Esther, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'estudi tracta sobre el ioga entès com una pràctica espiritual, la qual és incorporada per algunes famílies dins del procés de socialització primària, i com aquest fenomen social és interpretat com a mecanisme de reencantament del món, concepte emprat pel sociòleg francès Michel Maffesoli. [...]
2016
Graduat o Graduada en Sociologia [819]
2 documents
3.
46 p, 1.7 MB Habilidades sociales de los escolares y prevención del conflicto : programa de mejora del clima escolar / Gómez Serra, Silvia ; Cid Moliné, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Este trabajo se basa en una investigación realizada sobre una muestra de 110 alumnos de Primero y Cuarto curso de ESO del Centro de Estudios Claret, Sabadell, mediante una metodología observacional y cuantitativa, llevado a cabo durante un periodo de tres meses, y que tiene por objetivo analizar la falta de habilidades sociales de los alumnos con el fin de crear un programa de prevención de conflictos. [...]
This paper is based on a research conducted on a sample of 110 students from first and fourth year of ESO Claret Studies Centre, Sabadell, through observational and quantitative methodology, conducted over a period of three months, and whose main objective is to analyze the lack of social skills of students in order to create a program of conflict prevention. [...]

2015
Graduat o Graduada en Criminologia [805]  
4.
94 p, 2.0 MB Masculinitats i ficció : el cas de Tomboy / Giral Aguirre, Leire ; Lázaro, Patrícia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La socialització dels individus es cimenta en un sistema patriarcal on la diferència biològica guiarà el desenvolupament social, sexual i identitari dels subjectes en el viatge de la vida. La masculinitat hegemònica és el referent del patriarcat, i ofereix una visió androcèntrica del món basada en les idees d'autoritat i lideratge que marginen les formes subalternes a l'hegemonia patriarcal. [...]
La socialización de los individuos se cimenta en un sistema patriarcal en el que la diferencia biológica guiará el desarrollo social, sexual e identitario de los sujetos en el viaje de la vida. La masculinidad hegemónica es el referente del patriarcado, y ofrece una visión androcéntrica del mundo basada en las ideas de autoridad y liderazgo que marginan las formas subalternas a la hegemonía patriarcal. [...]
The socialization of individuals is founded on a patriarchal system in which biological difference will guide the social, sexual and identity development of individuals in the journey of life. Hegemonic masculinity is the benchmark of patriarchy, and offers an androcentric worldview based on the ideas of authority and leadership that marginalize subaltern forms of patriarchal hegemony. [...]

2014
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
5.
315 p, 2.6 MB The Rhythm of Modernization Contextual Effects and Within-Cohort Value Change / Tormos, Raül ; Anduiza Perea, Eva, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic
El objetivo principal de esta tesis es cuestionar el supuesto de estabilidad a lo largo de la vida en algunas de las disposiciones sociopsicológicas tradicionalmente consideradas más estables: valores y actitudes abstractas o simbólicas. [...]
The purpose of the dissertation is to question the assumption of stability throughout the lifespan in some of the allegedly more stable sociopsychological dispositions: values and abstract or symbolic attitudes. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
6.
190 p, 2.7 MB Beyond food production : home gardens as biocultural conservation agents : a case study in Vall Fosca, Catalan Pyrenees, northeastern Spain / Calvet Mir, Laura ; Reyes-García, Victòria, dir. (Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular i Fisiologia
This thesis contains the results of a biocultural conservation research conducted between 2008 and 2011 in home gardens in Vall Fosca, Catalan Pyrenees, northeastern Spain. Vall Fosca is a valley where traditional agroecosystems still survive, but whose inhabitants are divided in defining the most suitable development model for the region. [...]
Aquesta tesi recull una investigació en conservació biocultural realitzada entre el 2008 i el 2011 en els horts domèstics de la Vall Fosca al Pirineu català, nord-est d'Espanya. La Vall Fosca és una vall en la qual encara perviuen agroecosistemes tradicionals, però que es troba dividida a l'hora de definir el model de desenvolupament més desitjable. [...]
La presente tesis recoge una investigación en conservación biocultural realizada entre el 2008 y el 2011 en los huertos domésticos de la Vall Fosca en el Pirineo catalán, nordeste de España. La Vall Fosca es un valle en el que aún perviven agroecosistemas tradicionales, pero que se encuentra dividido a la hora de definir el modelo de desarrollo más deseable. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular i de Fisiologia, 2012  
7.
270 p, 9.9 MB De les expectatives a les relacions: infants, maternitat i atenció a la infància en una Barcelona diversa / Bertran, Marta ; Carrasco, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Les estratègies parentals d'enculturació són processos adaptatius en base als objectius parentals propis i el context socio-ecològic específic. En la Catalunya actual, les transformacions dels darrers decennis han conduït a l'existència d'una diversitat familiar complexa. [...]
Enculturation strategies of parents are adaptive processes based on own parental ethnotheory and socio-ecological context. Catalonia have a complex society with an enormous family diversity. School is compulsory for six years and almost all children are schooled to three years. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
2 documents
8.
42 p, 299.3 KB Parents, television and cultural change / Hauk, Esther ; Immordino, Giovanni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica ; Institut d'Anàlisi Econòmica
This paper develops a model of cultural transmission where television plays a central role for socialization. Parents split their free time between educating their children which is costly and watching TV which though entertaining might socialize the children to the wrong trait. [...]
2011 (Working papers ; 868.11)  
9.
315 p, 935.0 KB Los Objetos y el acontecimiento : teoría de la socialidad mínima / Tirado Serrano, Francisco Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Domènech i Argemí, Miquel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
Tradicionalmente, lo social se define a partir de dos límites: a) la imposibilidad de incluir los objetos en la formulación de la socialidad, b) la exclusión del acontecimiento de la lista de posibles formas para lo social. [...]
Tradicionalment, allò social es defineix a partir de dos límits: a) la impossibilitat de comptar amb els objectes en la formulació de la socialitat, i b) l'exclusió de l'esdeveniment com a possible forma d'allò social. [...]
Usually, Social Sciences have defined 'the social' by establishing two boundaries: a) that of objects as the limit of social action, and b) that of the event as a social form. The structure of the thesis is the following. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2001
2 documents
10.
286 p, 806.6 KB Prácticas escolares y socialización : la escuela como comunidad : estudio etnográfico sobre la naturaleza diversa de las prácticas escolares en una escuela y su desigual influencia en la socialización escolar / Paz Abril, Desiderio de ; Masjuan, Josep M., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El presente trabajo indaga en un interrogante ya clásico en Sociología de la Educación: qué se enseña y se aprende realmente en la escuela. Y lo hacemos a través de las experiencias que la escuela proporciona en un caso concreto. [...]
This research studied a classical question in the Sociology of Education: what is really taught in school and what is really learned? The research analyzes experiences provided in a concrete school setting. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2006  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.